Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14
|
271
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min 03
|
på: januar 26, 2016, 21:07:16 pm
|
Det er selvsagt det mest solide! Går nok for den løsningen jeg også. Blir spennende å fyre opp utpå våren! Du er nok nærmere oppstart enn meg, driver med tilpasning av eksos, kjølesystem og drivstoffsystem litt om hverandre. Legg ut hvordan det går! 👍
|
|
|
272
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min 03
|
på: januar 24, 2016, 23:03:01 pm
|
Hei! Har handla samme system som deg, hvordan tetta du luftinntaket på plenumet? Bilde er fint! 😎
|
|
|
273
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hva skal jeg velge? Wastegate ++
|
på: januar 22, 2016, 20:52:12 pm
|
Takker for tips, men har handla litt i mellomtida. Datasprut og Wastegate er kjøpt inn, fant ut at det var fornuftig(?) å kjøpe en helhetlig løsning med Ecu, injektorer, TB, mm. Kjøpt av TMBryhn her på forumet. Wastegate er kjøpt av Trond Dahl(også på dette forumet om NOEN er i tvil😜). Gjenstår mye arbeid før jeg får alt på plass, da. Bilder kommer i prosjekttråden. 😎
|
|
|
275
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Bensinregulator + bensinpumpefeste
|
på: januar 04, 2016, 22:57:02 pm
|
Skal kjøpe meg ovennevnte, vil først høre om noen har liggende på hylla? Trykkregulatoren bør håndtere injectiontrykk(opptil ca 6 bar?). Pumpefestet/brakett kan gjerne ha plass til 2 pumper med diameter ca 60 mm. Enkelbrakett vurderes også. 😎
|
|
|
276
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hva skal jeg velge? Wastegate ++
|
på: desember 15, 2015, 08:41:31 am
|
Originalinjectionen har mao ikke muligheter for å håndtere en turbomotor? ER TOTALT blank på dette, som dere skjønner. Dere må bare le, det gjør jeg , finner nye høyder(eller skal man si dybder) på uvitenhetsskalaen kan man si! Så kommer et annet spørsmål; dersom Digijet ikke klarer dette, hva da med de andre originale delen jeg har tenkt å benytte; original insug, plenum, spjellhus, LMM, mm? Jeg har brukt tilleggs innsprut (haltech f5?) på mitt første turbo prosjekt, dette er en lettvint løsning der du beholder standard sprutet i sin opprinnelig form med lmm på sugeside av turbo, å får en eller to ekstra dyser, disse kan settes i trykkrør etter spjeld og forsynes med bensin fra eksisterende galleri med T-stykke, de styres av map sensor, og tunes med 2 skruer, en for mengde og en for åpningstrykk (når du slår de på f.eks ved +0,05 overtrykk). Ingen racerbil løsning, men en lettvint løsning for å få protypen i gang. Hvorvidt det finnes slike løsninger i markedet i dag er jeg ikke sikker på. Takk for forslag, søkt litt rundt på det du nevner her, fant egentlig ikke mye... Skal søke litt mer, er jo noe som kan vurderes, dersom slikt fortsatt finnes, da.
|
|
|
278
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hva skal jeg velge? Wastegate ++
|
på: desember 14, 2015, 14:05:46 pm
|
Originalinjectionen har mao ikke muligheter for å håndtere en turbomotor? ER TOTALT blank på dette, som dere skjønner. Dere må bare le, det gjør jeg , finner nye høyder(eller skal man si dybder) på uvitenhetsskalaen kan man si! Så kommer et annet spørsmål; dersom Digijet ikke klarer dette, hva da med de andre originale delen jeg har tenkt å benytte; original insug, plenum, spjellhus, LMM, mm?
|
|
|
279
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hva skal jeg velge? Wastegate ++
|
på: desember 14, 2015, 11:10:10 am
|
Takker for innspill! Har helt glemt å oppdatere denne. Delene jeg tenker å bruke er Turbo kjøpt av Jørn(TD04 står det på frisklusthuset) og wastegaten har jeg kjøpt av Trond(den han nevner i innlegget), manuell boostcontroll er også i hus. Så skal jeg kjøpe meg pop-off, må vel ha en resirkulerende sådan? Håper disse delene harmonere sånn nogenlunde på en 2,2l wbx m/turbokam(ellers original) og originalt sprut, 95oktan? Vil ha rolige 160 ponnier til visning hos BT, så får vi jo se etter det...
|
|
|
280
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hjelp. Sveising/liming
|
på: desember 11, 2015, 23:05:50 pm
|
Den blir ca som ABS-plast. Legger man på betydelige mengder og oppnår god vedheft blir det ganske sterkt. Om det blir sterkt nok er noe som evt må testes.
|
|
|
281
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hjelp. Sveising/liming
|
på: desember 11, 2015, 15:48:33 pm
|
Veit ikke om det er godt nok; jeg hadde STORE problemer med å lime fast en flat alulist til bakre plaststøtfanger(nei, vi snakker ikke luftkjølt her ). Prøvde med flere typer silikon og tech7 etter grundig vask og rens med både sprit og aceton. Har endt opp med en limpasta som du får på http://sugru.no/Etter flere måneder med møkk, salt, fuktighet og temperatursvingninger sitter lista like godt.
|
|
|
282
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: desember 09, 2015, 10:07:54 am
|
Fyf... MYE ARBE, ja! Meen det blir veldig gjennomarbeida, så langt jeg kan se... Du kommer til å få mye moro med denna til våren!
|
|
|
283
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Div til turbowbx Fixa - OK!
|
på: november 26, 2015, 09:11:35 am
|
Hei, er det noen som har -ekstern wastegate liggende? Gjerne vannkjølt, 35 - 38mm, gjerne flere fjører -blowoffventil(popoff) -boostkontroll liggende på hylla, som de ønsker å selge?
|
|
|
285
|
Forum / Problemløseren / Hva skal jeg velge? Wastegate ++
|
på: november 23, 2015, 17:47:59 pm
|
Har en wbx med sylinderkit ifra westy(2,2l lavkomp) og turbokam, med original innsprut, samt turbo uten integrert wastegate som jeg tenker å plukke sammen i vinter. Det foreløpige målet er å få en motor med ca effekt 160 hk, så bremsepapirene er OK når bilen skal vises. Etter det får vi jo se hva tiden bringer.. Men mangler noen komponenter, da.... Må jo ha en wastegate, aner ikke hva denne skal ha av spek..? Bør man ha mer gadgets også? Blowoff ventil og boost kontroll?? Hva nå dette har av funksjon(har ikke lest meg opp må jeg flaut innrømme)? Ønsker meg en morsom bil for gata! Ka dåkk trur??
|
|
|
287
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: november 07, 2015, 08:44:19 am
|
Utgjort! De kom seg ikke inn, eller? En får jo aldri ha noe i fred... Håper du fikk tak i en alerm som skremmer pakket langt ut på jordet.
|
|
|
293
|
Forum / Problemløseren / Forhjulslager - hjelp!
|
på: september 30, 2015, 11:25:13 am
|
Har starta med skivene foran, et dumt spørsmål: Er det slik indre og ytre lager skal monteres? Øyerulling Her er lagrene bare plassert løselig, er det reiktig retning på de? Smøre opp med masse fett regner jeg med. Gummitetning inn mot spindel sår kanskje gal vei?? Kan noen hjelpe meg? Ønsker ikke å kjøre med disse galt installert. Dette er senkespindler og Kerscher ventilerte skiver.
|
|
|
294
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bursdagspresangen...!
|
på: september 29, 2015, 19:40:45 pm
|
VIRKELIG på tide med litt oppdatering her; Blir ikke skilter i år, nei... Har fått gjort litt, da. Ny bremsepumpe montert, bærearmer(?) med nye bærekuler er også montert, med nye tetninger. Bakbremser er montert. Har også montert mer solid clutchgaffel, nytt utløserlager er i posten. Nye bakre girkassefester er også på plass. Har starta med skivene foran, et dumt spørsmål: Er det slik indre og ytre lager skal monteres? Skal få bremser i orden og smelle inn blokka før jeg setter den på vinterlagring. Får prøve å mekke isammen eksos, turbo og innsug i løpet av vinteren/våren.
|
|
|
296
|
Forum / German/Euro-look / Sv: min 1302S "GSR"
|
på: september 23, 2015, 19:58:39 pm
|
Gratulerer! Sjøl har jeg litt igjen før jeg kan vise bilen... Men til våren er jeg klar! Kos deg det du kan med bilen før vinteren kommer. 😎👍
|
|
|
299
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: BUSspotting
|
på: september 09, 2015, 17:31:30 pm
|
Quiz; hvor står denne? Ja jeg veit det er vannsøl inn i bildet, men denne er det jo ikke mange av...:-) Kjører forbi den hver dag til jobben. Hard nøtt, dette. Svar: Lierstranda 👀
|
|
|
|