Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14
|
361
|
Forum / Problemløseren / Overhaling av forstilling og bakhjulsoppheng
|
på: august 12, 2014, 11:27:10 am
|
Hei, har en T1 70, 1200, der jeg tenker å bytte forstilling pga rust i den originale. Har fått tak i en annen, men skal bytte BJ i bærearmene. Da må jo bærearmene demonteres.? Spørsmål; bør man alltid bytte alt av foringer og lager for bærearmene i samme slengen, eller er ikke dette noe issue på VW forstillingene?? Bakhjula: her tenker jeg å senke ca 5 cm og sette sammen igjen. Samme spørsmål her; er det veldig lurt å bytte alt av foringer osv her, eller er disse komponentene lite utsatt for slitasje?? Dersom man bør gjøre dette er det poly som gjelder? Hva smører man med for å få vekk knirking? Er arbeidet vanskelig?? Kraftig grønn her!! Skal montere skivebremser rund baut godkjent for 160 hk, samt senkespindler framme. Tenker å kjøre dekk med dimensjoner nær det originale, bare noe bredere(185-dekk) Takker for alle innspill!
|
|
|
362
|
Forum / Problemløseren / Sv: RUST!
|
på: juni 11, 2014, 14:13:38 pm
|
Da sjekker jeg hele hele smørja, skal jo pelle det i betær likavæl! Det viktigste er jo å få det helt og sikkert igjen. Skal kjøpe meg det lille kjekke verktøyet! Takk for info folkens!
|
|
|
363
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Hurum Rundt Crusing 2014
|
på: juni 11, 2014, 10:49:46 am
|
Håper dere får en flott tur! Er barndomstrakter for meg dette! Får ikke vært med sjøl, driver med demontering om dagen av min type 1 70. Neste år, kanskje...? God tur!
|
|
|
365
|
Forum / Problemløseren / Sv: RUST!
|
på: juni 10, 2014, 10:07:10 am
|
Høres jo greit ut det, Greit å være sikker på forstillinga, da! Er det nødvendig med noen form for spesialverktøy, eller holder det med fastnøkler, pipesett, leddnøkler, latmann osv i "vanlige" dimensjoner?
|
|
|
366
|
Forum / Problemløseren / RUST!
|
på: juni 09, 2014, 22:07:59 pm
|
Hei! Har starta demontering av en spareboble 70, og etter demontering av fronfanger og skjermer fant jeg rust på forstillinga. Nærmere bestemt på nedre del av forstillinga på førersida, det er gjennomrusta på begge sider av falsen/kanten i forkant av den loddrette konstruksjonen(fant ikke bedre ord ), der torsjonsfjørene kommer ut av de vannrette røra. Høla (2 stk) er sånn ca 5 cm lange/høye og en cm breit. Må jeg kjøpe ny, eller er dette greit å sveise? Er ikke trena i sveising, og dette bør vel et sted der både stivhet og styrke må være strøkent... Har tilgang til et tig-apparat.
|
|
|
368
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turbo på en wbx 2,1l?
|
på: mars 23, 2014, 22:31:17 pm
|
På blokka står det DJ032345* Fant ikkeno på The samba..... Høykomp da? Termostathuset sitter i svinghjulsenden, betyr det at jeg har 1,9 og ikke 2,1l? Hvor kan jeg kjøpe den "gamle" typen, ebay? Eller kan jeg bygge om så huset kobles rett på pumpa, og dra en slange fram til inntaket i blokka? Hvilket år er motoren ifra? Hva f... Har jeg egentlig???
|
|
|
377
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turbo på en wbx 2,1l?
|
på: mars 06, 2014, 21:27:55 pm
|
Når du sier endre med litt hjemmemekk, hva mener du egentlig? Endre på slange/røropplegg? Hvilke deler må anskaffes for å bygge om til T1 løftere? Skal åpne motor(2,1l) uansett for overhaling. Hvor stor effekt kan en ta ut før det evt er nødvendig å gjøre no med smøresystemet? Sikkert masse grønnskollingspørsmål, her, håper dere bærer over med Wannabe-faktene mine!
|
|
|
378
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turbo på en wbx 2,1l?
|
på: mars 06, 2014, 14:20:49 pm
|
MYE humor i innleggene, ja! Tommel opp for det Ser jo at de gutta som holde på med WBX virkelig tarn ut. MYE ombygging ser jeg. Trur jeg skal starte med å presse inn original WBX uten turbo i første omgang. En ting som jeg lurer på er innsprut(har bare sett WBX på bilder, GRØNN med andre ord), er det dyser og slange/rør som stikker så ut på begge sider av motor? Kan dette endres på noen måte så motor ikke bygger stort mer i bredde enn ifra toppdeksel til toppdeksel, så en slipper å bygge om motorrommet no særlig? Må en uansett regne med ombygging av motorrommet om en alternativt tenker T4 med doble gassere? Er WBX enda mer solid enn T4 som motorkonstruksjon? Ønsker meg en motor som en slipper å åpne igjen på ei stønn, etter først å ha overhalt motoren...
|
|
|
380
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Turbo på en wbx 2,1l?
|
på: februar 26, 2014, 22:01:38 pm
|
Tenker mye på motor til prosjektet jeg skal i gang med; boble 70. Flere spørsmål melder seg: kan wbx tilpasses i en type 1? Ombygging i motorrom? må girkasse byttes? Noe man bør gjøre med en standard wbxmotor før man bygger på turbo? Tenkte uansett å overtale motor. Ønska effekt: mest mulig uten at det går ut over levetid og kjørbarhet. I tillegg ser jeg for meg et budsjett på opptil 20000. Veit at dere har svar på alt, håper det renner inn gode tips!
|
|
|
386
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2275 cc
|
på: oktober 11, 2013, 10:10:42 am
|
Okey, har planer om effekt omtrent som det du utvikler. Jeg tar ikke sjansen på noe annet enn skiver rund baut og TUV når Bobla skal skal til registrering... Tenker ikke Må ellers berømme deg for ståpå-vile i prosjektet ditt, bratt lærekurve og med TØFFE! resultater. Takk for at du(og de andre i diskusjonen) deler dette med oss som har lyst(men ikke tida) til å gjøre lignende!
|
|
|
390
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Nyoverhalt 2,1 T4 m/ 2x45 Dellorto
|
på: juli 04, 2013, 08:04:42 am
|
Hei! Fryktelig ny(og GRØNN) i dette forumet, ... og med det følger som regel en del dumme spørsmål: Forstår denne motoren skal passe rett inn i en boble 70, kan man benytte vanlig viftehus på denne? Passer vanlige deksler forøvrig? Må evt oljekjøler monteres annet sted? Er det foretatt noen form for oppgradering av olje/smøresystemet på motoren? Tenningssystem? Noe annet?
|
|
|
|