april 19, 2024, 10:50:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14
361  Forum / Problemløseren / Overhaling av forstilling og bakhjulsoppheng på: august 12, 2014, 11:27:10 am
Hei, har en T1 70, 1200, der jeg tenker å bytte forstilling pga rust i den originale. Har fått tak i en annen, men skal bytte BJ i bærearmene. Da må jo bærearmene demonteres.?
Spørsmål; bør man alltid bytte alt av foringer og lager for bærearmene i samme slengen, eller er ikke dette noe issue på VW forstillingene??
Bakhjula: her tenker jeg å senke ca 5 cm og sette sammen igjen. Samme spørsmål her; er det veldig lurt å bytte alt av foringer osv her, eller er disse komponentene lite utsatt for slitasje??
Dersom man bør gjøre dette er det poly som gjelder? Hva smører man med for å få vekk knirking?
Er arbeidet vanskelig?? Kraftig grønn her!!  Tvilende Gliser
Skal montere skivebremser rund baut godkjent for 160 hk, samt senkespindler framme. Tenker å kjøre dekk med dimensjoner nær det originale, bare noe bredere(185-dekk)
Takker for alle innspill!  Glad
362  Forum / Problemløseren / Sv: RUST! på: juni 11, 2014, 14:13:38 pm
Da sjekker jeg hele hele smørja, skal jo pelle det i betær likavæl!  Gliser Det viktigste er jo å få det helt og sikkert igjen.
Skal kjøpe meg det lille kjekke verktøyet!  Kult
Takk for info folkens!
363  Forum / Hva skjer? / Sv: Hurum Rundt Crusing 2014 på: juni 11, 2014, 10:49:46 am
Håper dere får en flott tur! Er barndomstrakter for meg dette!  Blunker
Får ikke vært med sjøl, driver med demontering om dagen av min type 1 70.
Neste år, kanskje...? Kult
God tur!
364  Forum / Problemløseren / Sv: RUST! på: juni 10, 2014, 13:42:26 pm
Takker, takker og takker for info, skal sjekke dette!  Blunker
365  Forum / Problemløseren / Sv: RUST! på: juni 10, 2014, 10:07:10 am
Høres jo greit ut det,  Osteaktig Greit å være sikker på forstillinga, da!
Er det nødvendig med noen form for spesialverktøy, eller holder det med fastnøkler, pipesett, leddnøkler, latmann osv i "vanlige" dimensjoner?
366  Forum / Problemløseren / RUST! på: juni 09, 2014, 22:07:59 pm
Hei!
Har starta demontering av en spareboble 70, og etter demontering av fronfanger og skjermer fant jeg rust på forstillinga. Nærmere bestemt på nedre del av forstillinga på førersida, det er gjennomrusta på begge sider av falsen/kanten i forkant av den loddrette konstruksjonen(fant ikke bedre ord Gliser), der torsjonsfjørene kommer ut av de vannrette røra. Høla (2 stk) er sånn ca 5 cm lange/høye og en cm breit. Må jeg kjøpe ny, eller er dette greit å sveise? Er ikke trena i sveising, og dette bør vel et sted der både stivhet og styrke må være strøkent... Har tilgang til et tig-apparat.
367  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Erfaringer med Strip-All? på: april 22, 2014, 14:25:09 pm
Hei, står på beddingen til å benytte stripall sjæl og trenger en dyppvarmer.
Noen som er ferdig med rustbehandlinga og har en til salgs??
368  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turbo på en wbx 2,1l? på: mars 23, 2014, 22:31:17 pm
På blokka står det DJ032345* Fant ikkeno på The samba..... Høykomp da? Termostathuset sitter i svinghjulsenden, betyr det at jeg har 1,9 og ikke 2,1l? Hvor kan jeg kjøpe den "gamle" typen, ebay? Eller kan jeg bygge om så huset kobles rett på pumpa, og dra en slange fram til inntaket i blokka?
Hvilket år er motoren ifra? Hva f... Har jeg egentlig???  Hæ Osteaktig
369  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: viftehus i glassfber til T1/t4 på: mars 19, 2014, 14:47:37 pm
Det gikk fort!  Gliser
370  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1600 turbo prosjekt selges. på: mars 18, 2014, 15:59:11 pm
Er dette noe som kan benyttes på en 2,1l Wasser? Tenker på turbo, manifold, sprut.
371  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 112 inj motor selges på: mars 17, 2014, 10:15:17 am
Da legger ikke jeg inn bud på denne, har fått meg motor!  Gliser
372  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Glassfiberskjermer og stigtrinn på: mars 13, 2014, 09:10:19 am
Er det god passform og kvalitet på dette settet? Har en 1300/70. Skal ut på søndag med henger til Moss for å hente motor. Kanskje ta det med i samme slengen?  Blunker
373  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 112 inj motor selges på: mars 12, 2014, 13:48:40 pm
Trekker bud, skal hente annen motor i helga. Kommer evt tilbake med bud etter helga om kommende handel ikke blir noe av. Tvilende
374  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: diverse skjermer selges på: mars 10, 2014, 11:40:44 am
Pris for 1 sett framskjermer til 1300?
375  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 112 inj motor selges på: mars 10, 2014, 11:36:45 am
1000,-
376  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turbo på en wbx 2,1l? på: mars 08, 2014, 12:23:49 pm
Hvordan finne ut om motor har den lave kompresjonen? Hæ
377  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turbo på en wbx 2,1l? på: mars 06, 2014, 21:27:55 pm
Når du sier endre med litt hjemmemekk, hva mener du egentlig? Endre på slange/røropplegg? Hvilke deler må anskaffes for å bygge om til T1 løftere? Skal åpne motor(2,1l) uansett for overhaling. Hvor stor effekt kan en ta ut før det evt er nødvendig å gjøre no med smøresystemet? Sikkert masse grønnskollingspørsmål, her, håper dere bærer over med Wannabe-faktene mine!  Gliser
378  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turbo på en wbx 2,1l? på: mars 06, 2014, 14:20:49 pm
MYE humor i innleggene, ja! Tommel opp for det  Gliser
Ser jo at de gutta som holde på med WBX virkelig tarn ut. MYE ombygging ser jeg. Trur jeg skal starte med å presse inn original WBX uten turbo i første omgang.
En ting som jeg lurer på er innsprut(har bare sett WBX på bilder, GRØNN med andre ord), er det dyser og slange/rør som stikker så ut på begge sider av motor?
Kan dette endres på noen måte så motor ikke bygger stort mer i bredde enn ifra toppdeksel til toppdeksel, så en slipper å bygge om motorrommet no særlig?
Må en uansett regne med ombygging av motorrommet om en alternativt tenker T4 med doble gassere? Er WBX enda mer solid enn T4 som motorkonstruksjon?
Ønsker meg en motor som en slipper å åpne igjen på ei stønn, etter først å ha overhalt motoren... Blunker
379  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turbo på en wbx 2,1l? på: mars 02, 2014, 16:07:54 pm
Flommer ikke inn med tips, nei! Øyerulling  Uansett mange takk for linkene, de skal jeg pløye igjennom!  Gliser
380  Forum / Teknisk, teori og praksis / Turbo på en wbx 2,1l? på: februar 26, 2014, 22:01:38 pm
Tenker mye på motor til prosjektet jeg skal i gang med; boble 70. Flere spørsmål melder seg: kan wbx  tilpasses i en type 1? Ombygging i motorrom? må girkasse byttes? Noe man bør gjøre med en standard wbxmotor før man bygger på turbo?  Tenkte uansett å overtale motor. Ønska effekt: mest mulig uten at det går ut over levetid og kjørbarhet. I tillegg ser jeg for meg et budsjett på opptil 20000. Veit at  dere har svar på alt,  håper det renner inn gode tips! Gliser
381  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Wasserboxer med ledningsnett på: januar 29, 2014, 11:13:07 am
Hei, hvor langt har denne gått?
382  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 2165 Turbo Motor Selges på: januar 07, 2014, 10:47:01 am
OK, kan man "temme" den til en holdbar, sterk gatemotor?? La oss si 160-250hk?
Eller er det en dum tanke, hele greia?  Hæ
Er HELT fersk på dette!  Gliser
383  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 2165 Turbo Motor Selges på: januar 06, 2014, 14:55:22 pm
Hei, er dette en helt komplett motor, foruten de delene du nevner; lager for kam, råde og bæring?
384  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Premiert 60 ! på: november 18, 2013, 12:29:56 pm
Flott farge på bilen! Har du fargekode/betegnelse?
385  Forum / Snikk-snakk / Sv: 1 ledig plass i verkstedet på: oktober 20, 2013, 22:17:12 pm
Hei! skal vel til med mekking utpå nyåret en gang. Kommer tilbake da. så får vi se om du har ledig da.
386  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2275 cc på: oktober 11, 2013, 10:10:42 am
Okey, har planer om effekt omtrent som det du utvikler. Jeg tar ikke sjansen på noe annet enn skiver rund baut og TUV når Bobla skal skal til registrering... Tenker ikke
Må ellers berømme deg for ståpå-vile i prosjektet ditt, bratt lærekurve og med TØFFE! resultater.  Takk for at du(og de andre i diskusjonen)  deler dette med oss som har lyst(men ikke tida) til å gjøre lignende!  Glad
387  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2275 cc på: oktober 10, 2013, 14:51:21 pm
Hei, interessert i frambremsene dine. Fins det TUV-papirer på disse, så de godkjennes for registrering med økt effekt på motor? Pris, pris på adapterne?
388  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: S: type 1 link pin dropspindler med stort 5x205 bremsesæt på: august 26, 2013, 10:25:28 am
Fins det godkjenningspapirer (TUV) for økt effekt med dette bremesettet? Må ha det i Norge om man skal få godkjenning, har jeg skjønt...
389  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 2,1 liter wbx motor vurderes solgt på: august 09, 2013, 14:37:29 pm
Hei! Hvor mange HK? Helt standard? Kan den tilpasses T1, 70??
390  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Nyoverhalt 2,1 T4 m/ 2x45 Dellorto på: juli 04, 2013, 08:04:42 am
Hei!
Fryktelig ny(og GRØNN) i dette forumet, ... og med det følger som regel en del dumme spørsmål:
Forstår denne motoren skal passe rett inn i en boble 70, kan man benytte vanlig viftehus på denne? Passer vanlige deksler forøvrig?
Må evt oljekjøler monteres annet sted? Er det foretatt noen form for oppgradering av olje/smøresystemet på motoren? Tenningssystem?
Noe annet?
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!