Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 15
|
31
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1973 1303s motorproblemer
|
på: mai 22, 2016, 20:18:57 pm
|
Bare sånn om du ikke har tenkt på det. Om dette er en bil som har stått mye er en skikkelig forgasserrens på sin plass. Skru av, åpne og blås alt rent med trykkluft.
|
|
|
32
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1300 -69 motortrøbbel..
|
på: mai 12, 2016, 17:50:21 pm
|
Gasseren er ikke så innvikla på disse. Ta den av. Skru av topplokket, tøm den for bensin og blås reint i alle hull med luftpistol. Tar du av topplokket forsiktig, kan du ofte bruke pakningen om igjen. Skru gjerne ut hoveddysa og blås reint både på dysa og i hullet der den stod. Se hva forgasseren heter, google det og du får opp mange how-to tråder/bilder/sprengskisser m.m. Da ser du hvor hoveddysa sitter.
Du kan da også sjekke at akselerasjonspumpa på gasseren funker. Det må du gjøre før du skrur alt av. Kikk nedi forgasseren og få noen til å gi gass (motor skal ikke gå). Se om det kommer en god dæsj bensin.
Jørn.
|
|
|
38
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min VW 1300S '73
|
på: mars 15, 2016, 22:38:12 pm
|
Virkelig en gjennomført bil. Interiøret var knall! Ser du også har tatt mange skikkelig fine bilder. Takk for titten og inspirasjon
|
|
|
40
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303s gullklumpen
|
på: mars 14, 2016, 09:43:36 am
|
Mens lakken herder... Bilen min er veldig lav og jeg har alltid hatt lyst til å heve bilen litt bak, så da var det på tide å gå i gang med det! Etter å ha lest litt om saken her: http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=391890Så bar det i gang. Skruinga gikk ikke på skinner, men det gikk ikke rett i dass heller... På venstre side gikk demontering greit, nesten litt for greit, så da jeg skulle markere hvor plata stod (slik at jeg kan stille tilbake om noe går galt) så gikk plutselig plata for langt ut (nesten helt av seg selv...nesten...) og den hang bare rett ned og jeg stod der uten muligheten til å markere. [attachment=1] Vel, jeg tok det mer rolig på høyre side og fikk markert og målt, og overførte så dette til andre siden, så det gikk jo greit. På venstre side ville ikke plata løsne slik at jeg fikk justert ytre splines, så da var det av med fremkant av forskjermene og ut med hele driten. Etter litt kakking og smøring var vi klar og justeringen ble 4 innesplines ned og 4 yttersplines opp, noe som skal tilsvare en heving på 2,2 cm.
|
|
|
42
|
Forum / Hva skjer? / Sv: vwtreff.no
|
på: februar 08, 2016, 13:58:43 pm
|
Knallbra tiltak. Vanskelig å holde oversikten til tider, men med denne kan man jo planlegge i god tid. Herlig.
|
|
|
43
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Hørt om SCC2016??
|
på: februar 08, 2016, 13:54:59 pm
|
Jeg har hørt at på SCC 2016 blir det fint vær hele helgen! Ikke en regndråpe før alle er vel hjemme igjen! Herlig
|
|
|
44
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303s gullklumpen
|
på: november 03, 2015, 20:14:09 pm
|
Ja, jeg er også spent på hvordan dette blir seende ut, men den som intet våger... 42 er svaret på det store spørsmålet om livet, universet og alt mulig.
|
|
|
45
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303s gullklumpen
|
på: november 03, 2015, 13:41:11 pm
|
Plan for vinteren: (man må jo ha ambisjoner!) Litt planer har jeg jo alltid, så da kan jeg jo presentere dem her, så er det kanskje større sjanse for at dem blir gjennomført 1. Panseret må pusses ned og lakkes pga rustangrep. Skikkelig arbeid med 2k syregrunning, 2k epoxygrunning, sparkel og svart lakk og så blank lakk. Blir nok fra boks, men det går nok greit. Svart panser fordi jeg bare MÅ HA DET! Rallystuk! 2. Ta et bilde av motoren i perfekt lys, rett bakfra og skrive det ut på folie og foliere bakluka slik at man ser motoren når luka er stengt. Tenker å muligens beholde skiltlyspæreholderen (heter det det?) gullfarget, men kanskje også svart. Skiltet skal sitte der det pleier. Tror det blir kult. 3. Siden en ekte vintage rallybug er idealet, må jeg vel på med hvite runde merker der man kan skrive startnummer. På panser, og på dører. Dropper bak, for der skal jo motoren synes. Lurer på å skrive 42 som startnummer (om du ikke skjønner den, så les "haikerens guide til galaksen"). Ellers; skrifte hjulager fremme HS (noe slitt) og gi bilen en omgang med FLUIDFILM under så tectylen holder seg myk og fin, og som rustforebyggende tiltak. På kanskje lista; Kjøpe trekk og ny polstring til fremsetene. (Dyrt som f**n, men hadde gjort seg). Se om jeg skal fintune hjulstillingen bak.
|
|
|
47
|
Forum / Problemløseren / Sv: Stift
|
på: september 17, 2015, 08:10:51 am
|
Da er det slutt på stiftproblemer i alle fall! Får håpe du ikke hadde en elektrisk feil som fortsatt lager trøbbel etter overgang til elektronisk tenning, men jeg tipper du nå er kvitt tenningsproblemer.
|
|
|
50
|
Forum / Hva skjer? / Sv: SCC2015, Konstruktiv tilbakemelding ønskes
|
på: august 17, 2015, 12:58:25 pm
|
Takk for et kjempearrangement. Jeg var der hele lørdagen og hadde det veldig trivelig! Jeg synes opplegget er veldig bra, med unntak av Flugplatz Schmutz Rennen (FSR). Viktig å ikke missforså meg her, FSR er min favoritt på SCC Jeg tar mye bilder der og digger disse litt eldre bilene med lett rallystuk. Men jeg står å ser at folk kommer og stiller seg opp langs banen, så kommer det noen biler. Så går det litt tid. Så kommer noen biler igjen. Har de begynt? spør noen. Neida, dette er en gjennomkjøring av løypa. De kommer tilbake i kolonne og kjører igjen, svarer en. Men dette hører ikke alle (langt i fra!), og mange går før det hele egentlig er startet. Mitt inntrykk er at publikum ikke vet hva dette går ut på/hva det er. Synd synes jeg. Jeg vil ha mer oppmerksomhet mot dette fantastisk artige løpet. Noen må dra frem tre høytalere og kommentere, fortelle folk hva det går ut på. Forslag. Løpende start (sjåfør fem meter bak bilen, løper frem og starter bilen og kjører). Kortere bane, gjerne med snuplass som krever litt presisjonsrygging. Holder å kjøre noen 100 meter forbi S-svingen etter langstrekken. To runder og den med mest lik tid vinner. Bilene stilles opp inne på området (slik dere gjorde nå i år). Vennlig hilsen Jørn Kristensen
|
|
|
52
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303s gullklumpen
|
på: august 06, 2015, 11:17:16 am
|
Litt oppdatering. Har fått montert elektronisk tenning. Kjøpte accuspark hos hotshop. Rask å montere og fungerer utmerket.[attachment=1] [attachment=2] Har også montert trepunktsbelter i baksetet og skiftet de fremme så alt ble likt. Fint at vw hadde gjort klar alle festehull bak på fabrikken [attachment=3]
|
|
|
57
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303s gullklumpen
|
på: juni 23, 2015, 21:35:23 pm
|
Det var jo en veldig grei løsning. Jeg bare lakka over det hvite feltet med transparent rød lakk (ble mye bedre enn det ser ut som på bildet, det ble ingen renninger, det er bare skyene som reflekteres, lover!). Skjønner jo at om man har hvite felt, så forventes ryggelys. Håper nå at forventningen er borte
|
|
|
|