april 26, 2024, 22:29:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2
1  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Varseltrekant type 1 og originale sveisedeler type 3 på: september 23, 2014, 06:54:56 am
306,-
2  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Varseltrekant type 1 og originale sveisedeler type 3 på: september 22, 2014, 20:20:25 pm
Var da som f... Blunker 300
3  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Varseltrekant type 1 og originale sveisedeler type 3 på: september 22, 2014, 06:40:46 am
270,-
4  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Varseltrekant type 1 og originale sveisedeler type 3 på: september 21, 2014, 18:20:13 pm
250 for trekanten Blunker
5  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Tidenes hotteste stabburboks annonse :-) på: august 22, 2014, 11:47:34 am
Kontaktinfo til fotografen takk Gliser

Her må vi selvsagt skaffe et "reklame" bilde til garasjen.
Som andre sier, det er i bildet pengene ligger, ikke i boksen Blunker
6  Forum / Problemløseren / Sv: Lekker som en sil..oljetrykk?? på: juli 26, 2014, 11:17:54 am
Du har vel igrunnen skrevet svaret selv...Veivhus utluftingen er der av en grunn, å det er nettopp å hindre at slikt skjer som du opplever nå.
Legg utluftingen rett ut med en slange, eller inn i en åndeboks, eller rett inn i toppdekslene på forgasserene, med gjennomførings stusser.

Den siste løsningen er det delte meninger om, men på alle biler fra 1970-til i dag, så går veivhus ventilasjonen gjennom forgasseren/ spjellhus og tilbake til motoren pga miljøhensyn.
7  Forum / Problemløseren / Sv: Fjæring og demping med spindler og puma - Balljoint på: juni 19, 2014, 18:52:56 pm
Bare sånn for oppdateringens skyld...
Jeg gjorde jeg denne jobben kort etter, med en stillbar brotsj i beste Kina kvalitet fra flea bay...
Foringen var i bakelitt/glidebånd, ikke bronse(går det ann å huske så feil???), så jobben var gjordt på ett øyeblikk, resultatet ble helt perfekt og fjæringen mye bedre, samt att man kunne justere pumaen uten trøbbel etterpå
Meste arbeidet med hele operasjonen var å få ut bærearmene, og trekke fjærpakken ut.
Brotsjen må kunne gå opp til 38mm max, og kostet under 400 kr på e-bay med fri frakt fra Kina, kjempe greier Gliser

Jone
8  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: vw t1 girkasse sveisbar? på: juni 19, 2014, 18:31:48 pm
Kjør på med Dye-Pen, da får du garantert svaret, eventuelt kan du bruke tynn olje og kritt, det var det som ble brukt i gamle dager...
Men viss sprekken er der jeg tror den er, så hadde jeg gitt blanke...
Er ikke rare varmen som skal til før gearkassen utvider seg nok til at pluggen løsner
Eventuelt kan du komme å låne den der super rustløser guffa mi...

Jone
9  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Noen som har sett på Karman Ghia på Finn.no på: juni 19, 2014, 17:53:37 pm
Livet e for kort te å trega på ting du sko ha gjordt, det e bedre å trega på ting du har gjordt Blunker
Få ann heim Gliser

Jone
10  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Hvor kjøpe dekk til 16"x3; 25" felger i gamel rally stil på: juni 17, 2014, 14:07:00 pm
Prøv Motori på Orstad, han skaffer mye rart
Orstadvegen 259
Klepp stasjon.
+47 51 42 22 31

Jone
11  Forum / Problemløseren / Sv: Dårlige gjenger i blokka for oljetrykksbryter (T1) på: juni 04, 2014, 11:09:52 am
Jeg gjorde det på en 1600 maskin som hadde samme problemet, virket fint da, men brukte ganske greit trykk for å være sikker på att sponet kom ut langs gjengetappen, husker ikke hva jeg gjenget opp til men det fungerte fint
12  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 1stk 40mm Dellorto hel eller deler på: mars 23, 2014, 10:14:18 am
Har fått noen tips, men ikke noe som førte frem Trist leter fortsatt, så viss du har noe, ikke nøl med og sende en PM Gliser
13  Forum / Snikk-snakk / Sv: 50 år bursdag på: mars 19, 2014, 01:08:37 am
Fekk ikkje kaka Hæ Men det blei oljeskift på motor å gearkasse på 2 bilar , så me kan vel ikkje klaga Gliser
14  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 1stk 40mm Dellorto hel eller deler på: mars 18, 2014, 14:39:19 pm
Ingen som har, eller vet om en 40mm DRLA forgasser?

Jone
15  Forum / Snikk-snakk / Sv: 50 år bursdag på: mars 18, 2014, 14:35:23 pm
Gratla med dagen Kult
Regne med det blir kaka i garasjen i kveld då Gliser
16  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 1stk 40mm Dellorto hel eller deler på: mars 16, 2014, 17:43:29 pm
Noen som har 1 stk 40mm Dellorto liggende, helst en komplett men deleforgasser kan også gå ann.
Det er hovedsaklig spjellhuset/ hoved delen av forgasseren jeg trenger viss det er snakk om deler.

Så gi en lyd viss du har noe sånn liggende som du ikke trenger

Jone
17  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bremseskiver 5X205 på: mars 13, 2014, 19:01:31 pm
Det er bare skivene og lager jeg trenger ja, må bare finne ut om det finnes det jeg ønsker
Jeg har original spindler for skivebrems liggende, som jeg vurderer til en 66 T1 med balljoint, men vil beholde 5X205 bolt mønsteret uten noe adapter dill, calippere må jeg sikkert også finne noe som passer
18  Forum / Snikk-snakk / Bremseskiver 5X205 på: mars 13, 2014, 10:29:23 am
Finnes det bremseskiver med 5X205 boltmønstrer, som passer på original spindler for skiver??

Jone
19  Forum / Problemløseren / Sv: Standard clutch 1200 hvor mye moment tåler den? på: mars 08, 2014, 19:20:45 pm
6 Volt bensinpumpe finnes lett tligjengelig, men ikke fryktelig billig i forhold til 12v... http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=11031
http://www.holden.co.uk/displayproduct.asp?sg=&pgCode=015&sgName=Search&pgName=Fuel+Pumps&agCode=0100&agName=SU+Fuel+Pumps&pCode=015.060

http://www.holden.co.uk/displayproduct.asp?sg=&pgCode=015&sgName=Search&pgName=Fuel+Pumps&agCode=0100&agName=SU+Fuel+Pumps&pCode=015.074
20  Forum / Snikk-snakk / Sv: Sandblåsing av bunnplate ol. i Stavangerområdet?? på: mars 05, 2014, 16:05:29 pm
Jeg pleier å betale rundt 5.000.- ++ mva for mine. Inkludert grunning og toppstrøk av beste sort

Da hadde jeg tatt en prat med PTH, var en bekjent av meg som sandblåste og grunnet ett brøyteskjær til traktor, pluss div deler og betalte det samme
21  Forum / Snikk-snakk / Sv: Sandblåsing av bunnplate ol. i Stavangerområdet?? på: mars 05, 2014, 14:20:03 pm
PTH på Tananger, men billig er det sikkert ikke...
22  Forum / Problemløseren / Sv: Oljetrykk på: februar 28, 2014, 11:59:15 am
OK, da lærte vi noe nytt i dag og Blunker jeg hadde noe bugpack greier, og der gikk det rett på galleriet, med tilhørende resultat....
23  Forum / Problemløseren / Sv: Oljetrykk på: februar 28, 2014, 11:27:38 am
Det eneste det lokket gjør, er og sende ufiltrert olje rett inn i galleriet Øyerulling
24  Forum / Problemløseren / Sv: Fjæring og demping med spindler og puma - Balljoint på: februar 20, 2014, 23:37:00 pm
Når bare bærearmene står i forstillingsrørene (uten fjærpakken), så skal de kunne vris opp og ned, uten motstand, men det skal ikke være noe slark fram/bak eller opp/ned, da ryker du på neste EU- kontroll....
Yttest i rørene så står det ett nålelager, dette må selvsagt også være i orden. 25-30? cm lengre inn i røret sitter bronseforingen jeg tenker på, som er ett glidelager for bærearmene, det er en slik foring i hver ende av begge rørene

Jeg har ikke fikset det selv enda, så hva som er beste rep. løsning uten justerbar brotsj er jeg usikker på, kansje en hon for bremsecalippere???, og en grundig vask med høytrykksvasker og bremserens etterpå for å få ut slipestøv?? Time vill sjåv Osteaktig

Hvor har du plassert shims? den var jeg ikke helt med på...
25  Forum / Problemløseren / Sv: Fjæring og demping med spindler og puma - Balljoint på: februar 20, 2014, 15:22:46 pm
Min er også sånn, (66 1300) var håpløst og justere pumaen uten spett... Det kommer av at de innerste foringene er for trange, og armene henger "fast", så jeg skal demontere, og fikse det, så blir det nok litt mer fjæring, og slutt på at fronten dabber
26  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster GODKJENT MED SKILT I DAG!!! på: februar 14, 2014, 22:17:21 pm
Har en slik lapp jeg og i fra Stavanger trafikkstasjon, veldig greit når man først må på EU-kontroll
27  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Valg av fordeler til 1915cc motor på: februar 12, 2014, 06:13:51 am
Ja, jeg er klar over det med coilen, men har ikke funnet det ut på din måte, godt du ble berga raskt Glad

Du sier du bytta vakuum klokka, hvorfor, og til hvilken?
28  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Valg av fordeler til 1915cc motor på: februar 11, 2014, 22:02:05 pm
OK, da er det bare og teste med WBX fordeleren, og ha 009 fordeleren i backup

Er de uoriginale merket på en eller annen måte, slik at man ser forskjell på dem?
29  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Valg av fordeler til 1915cc motor på: februar 11, 2014, 20:40:33 pm
Hei Vidar

Takk for svar, å takk for handelen av sylindre og topper, nå skal det bli motor igjenn Gliser Gliser

Jeg var en tur i garasjen for å sjekke, det var bare ett vakuum uttak på det ene forgasser løpet, hvordan i alle dager vil det virke Hæ
Jeg kan ikke huske hvordan dette var i utgangspunktet, har jo ligget brakk i 8 år....

Hvordan har folket løst dette på en fornuftig måte?
30  Forum / Teknisk, teori og praksis / Valg av fordeler til 1915cc motor på: februar 11, 2014, 17:05:26 pm
Hei

Holder på med overhaling av min gamle 1915 motor, og i den sammenheng har jeg fått det for meg at det kan være lurt og høste noen erfaringer rundt valget av fordeler.

Nå er det en WBX fordeler som står på, men hvordan blir det med Vakuum klokka? den bør vel være tilkoblet, men har dellorto gassere uttak??
Har også en haugammel krommet 009 fordeler liggende og slenge ett sted, men det er vel muligens noe kina jall?

Hva blir beste valget? eller må jeg se etter noe annet??

Jone
Sider: [1] 2
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!