Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 24
|
151
|
Bruktbørsen / Deler selges / Bøtteseter til VW Boble selges - SOLGT!!!
|
på: januar 26, 2016, 20:27:19 pm
|
SOLGT!!!
Noen som kunne tenke seg nye stoler i Bobla si? De sitter på org. boble seteunderstell og sklir rett inn i festene, såsant de har samme festene. Seteunderstellet hører hjemme i en -70 1300. 4-punkt's belter kan kanskje følge med, ved påslag i pris. Legger ut bedre bilder ved interesse.
Kom med vettuge bud [attachment=1]
|
|
|
152
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lettere å "slippe unna" med modding av allerede ombygd bil enn original?
|
på: januar 25, 2016, 21:47:14 pm
|
Snakket med Karl Fredrik på Unneberg-Bil vdr. dette, og de hadde visstnok fått forhåndsgodkjenning for montering av en Red9 forstilling på en Speedster replica, men fikk senere avslag grunnet bilen allerede var for mye ombygd. Så når det gjelder godkjenning så er det nok verre hvis det allerede er gjort mye. Vdr. PKK så tror jeg det er hipp som happ. Dagens kontrollører har ikke snøring på boble uansett, men de ser jo at ting ikke er originalt ihvertfall.
|
|
|
153
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1200-65 mod -Lowbug -
|
på: januar 25, 2016, 09:30:14 am
|
Hjelper jo ikke med stor motor når du ikke får det ned i bakken, enten så spinner du eller så snurrer du... Kanskje det hjelper å heve bilen litt... Lowbug blir Highbug?
|
|
|
156
|
Forum / Problemløseren / Sv: Forhindre negativ camber bak på IRS
|
på: januar 23, 2016, 23:37:08 pm
|
Jo lavere bilen er jo mer negativ blir camberen. Et tips jeg selv har gjort er som Berger sier å vri bærearmene i forhold til fjærplatene. Jeg har frest ut et spor i fjærplatene i stedet for den fremste skruen som gjør at det kan benyttes eksentrisk bolt fra 944. Får en del justering der.
Aha! Se der, det er slik jeg liker å høre. Har du et bilde av hvordan oppsettet fungerer for hånden?
|
|
|
157
|
Forum / Problemløseren / Sv: Forhindre negativ camber bak på IRS
|
på: januar 23, 2016, 22:17:15 pm
|
Om du mener camber vinkelen er innenfor hvor den skal være men føler at kjøre egenskapene ikke er optimale ville jeg tro at spissingen din ikke er rett. Her merker du veldig store forskjeller om en ikke er innenfor data på spissingen (- 0.07 til 0.08)Den blir lett veldig følsom/nervøs å kjøre ,om ikke denne stemmer. Bilen vil liksom søke hele tiden mens du kjører ,veldig ubehagelig. Om du mener du kommer til hvor du ønsker å være ved noe innstilling er en mulighet å prøve å få tak i platene fra Porsche 944 de er det mulig å stille på mere en de orginale til Vw. En firehjulskontrol er å anbefale å vil si deg hvordan ståa er. Lykke til.
Spissing er innenfor spec. men saken er at når jeg presser den skikkelig i svinger så blir det meget liten kontaktflate på indre bakhjul, det er derfor jeg er ute etter å redusere den en smuele. I tillegg så kjører jeg med dekk som har meget stiv dekkside så den reele kontaktflaten er slik du ser på bildet jeg la ut over og da blir det redusert grep under aks og brems. Kommer med tid og stunder til å bytte ut til uniball bakstilling, men det blir ikke denne sesongen, derfor lufte jeg på mulighetene for å enkelt redusere camber bak. Har fått tre tips her nå, og regner med at en eller alle tilsammen gir ønsket effekt. Du må bytte armer høyre og venstre. Demper innfestingen må sveises om. Det hjelper litt. Kersher og noen til lager spesielle bolter som også kan hjelpe til litt.
Da ender det nok med at jeg bytter om armene, skal få bestilt disse boltene (når jeg finner de.. ) og prøve tipset til Berger før jeg bruker tid på de. Da kan jeg nesten like gjerne rette opp brakettene også når jeg først er igang.
|
|
|
159
|
Forum / Problemløseren / Sv: Forhindre negativ camber bak på IRS
|
på: januar 22, 2016, 13:20:12 pm
|
Har ikke et bilde som viser det noe bedre for hånden, men dere ser tydelig hvor mye av dekket som ikke har vært nede i betongen når bilen ble kjørt inn i garasjen. BTW: Oljeflekken er gammal! [attachment=1]
|
|
|
160
|
Forum / Problemløseren / Sv: Forhindre negativ camber bak på IRS
|
på: januar 21, 2016, 22:58:15 pm
|
Man kan justere litt på camber ved å løsne de boltene som holder bærearmen til fjærplaten og tvinge bærearmen ned i bakkant (tror det er ned, hvis ikke er det opp..) og så strammen boltene igjen.
Ja, skal ihvertfall gi det et forsøk :-) Kan umulig bli verre, da den ytterste tredjedelen av bakdekket er i friluft....
|
|
|
161
|
Forum / Problemløseren / Forhindre negativ camber bak på IRS
|
på: januar 21, 2016, 21:47:58 pm
|
Har en 1300 org. svingaksel som er bygd om til IRS hvor jeg mistenker at brakettene er sveist på skjevt med hensikt for å få negativ camber på hjula. Er det noen mulighet å få tvingt hjula i en mer nøytral posisjon uten å kappe av brakettene og sveise de på nytt?
|
|
|
162
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilken gearkasse til 1835 motor
|
på: januar 20, 2016, 19:03:28 pm
|
Du kan med fordel kjøpe en girkasse som er litt mer langbeint, men trenger ikke legge en arm og et halvt bein i en girkasse. Kjører du normalt holder en org. girkasse lenge.
Kjøp en med 3,88 utveksling på diffen, da vil turtallet synke litt og det blir en fin cruiser kasse.
|
|
|
163
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hjulene sitter fast på Turboroadster
|
på: januar 08, 2016, 00:25:41 am
|
Har ikke tro på å gløde alufelger, men hvis jeg setter i to bolter med slark og setter den på bakken klarer sikkert to mann å røske i veltebøylen til noe gir seg.. Vugge i takt..
Hvis du får en/to mann til å dytte litt på bilen så røsker du hardt i håndbremsen så vil jeg tro de løsner.
|
|
|
164
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hjulene sitter fast på Turboroadster
|
på: januar 07, 2016, 21:54:01 pm
|
"Gammelt" triks for å få fastrusta stålfelger til å løsne er å løsne alle hjulbolter et par-tre runder og kjøre ut i gata for så å bråbremse.
Blir vanskelig for Jan Olav gitt [attachment=1] Ja, var mere ment "inspirasjon" ;-)
|
|
|
171
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Veteranforsikring for ombygd kjøretøy
|
på: desember 17, 2015, 20:37:01 pm
|
Som jeg skrev over er min ombygde T1 forsikret i Tryg, ingen krav overhodet. Satt egen verdi og betaler årspremien utifra det. Er registrert som ombygd veteran hos de og forsikret med delkasko. Ved tyveri eller brann utbetales hele forsikringssummen fikk jeg beskjed om den gang jeg tegnet. Kjørelengde er vel rundt 5-6'000 km.
Trimma, bredda, senka etc. var ikke noe tema.
|
|
|
173
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hjelp. Sveising/liming
|
på: desember 11, 2015, 23:57:32 pm
|
Hvis du skaffer litt mer materiale i samme legering som kan ligge på baksiden som en forsterkning vil det også bli mer gods å sveise i. Da skal det være mulig å få til en solid sveis, for en som er dreven på alu. sveising.
|
|
|
174
|
Min klubb / LP / Sv: Filminnspilling.
|
på: desember 11, 2015, 23:53:39 pm
|
Kanon! Jeg stiller opp, enten med de fantastiske skuespiller egenskapene jeg har, eller som statist hvis dere ikke setter pris på mitt naturtalent
|
|
|
176
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Biler selges til utlandet!
|
på: november 25, 2015, 14:26:18 pm
|
Selger burde vel klare å forutse sin egen økonomi såpass at man ikke er i pengenød. Jeg selger en god del på finn, og er som mange andre drit lei sånne som marius som kommer med skambud, og det verste er at fler av dem blir drit sure når de blir avvist på en skikkelig måte, og både truer og banner meg opp og ned for at jeg ikke vil selge til dem. Men får alltid solgt til min pris fordi om det tar en stund. Er ikke i mot pruting og pruter gjerne selv, men sørger for at de som selger ikke sitter igjen med følelsen at de har blitt bendt over bordet og fått noe hardt langt oppe i rassen. Men som selger må selv sørge for at du har både økonomi og plass nok til å kunne bli sittende med det en stund. Særlig hobbyting som en gammel folkevogn og dens tilbehør stort sett er.
Takk! Jeg er ikke alene i denne verden!
|
|
|
178
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Svarte lykteringer
|
på: november 19, 2015, 19:37:41 pm
|
Brukte bare grovt sandpapir først for å få vekk mest mulig før jeg gikk på med fint etterpå, deretter vanlig lakk prosedyre. Sitter godt og ser bra ut, men jeg brukte en hel boks på to ringer, mange tynne lag oppå hverandre.
Eneste bildet jeg har etter jeg lakkerte de, så ingen detalj foto, men det er pent selv på nært hold. [attachment=1]
|
|
|
|