april 27, 2024, 18:08:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 356 Speedster prosjekt - Selges på: mars 12, 2017, 11:39:43 am
Hei.

Er denne forhåndsgodkjent hos biltilsynet, og evt norsk rammenummer? Lurer på mulighetene for skilter på denne siden den er bygd/ombygd i Norge.


Mvh Trond Botnan
2  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: LOBO sin splittbuss på: september 22, 2016, 06:19:06 am
Åhhh,,, dette var bare grisetøft. AI LIKE Osteaktig
3  Forum / Problemløseren / Sv: Luftfjæring på: august 08, 2016, 10:24:53 am
Aha,, back in the good old days,, he he Gliser Går ut i fra, og håper du også fortsatt leker med biler, må ikke bli for gamle for tidlig vet du...

Mvh Trånnnnnnnnn
4  Forum / Problemløseren / Sv: Luftfjæring på: august 08, 2016, 10:07:06 am
Takk for at du deler dine frustrasjoner, tanker og ideer med resten av oss her inne på forumet. Ser ikke så verst ut bilene du har i bakgrunnen heller. Bor du fortsatt på Sørlandet? Var innom deg for maaaange år siden sammen med kompis som dengang bodde i Mandal.

Mvh
BB

Er redd jeg høres negativ og gretten ut, men er jo nettopp det jeg er nå. Flau For all del, ikke bare sorgen, bilen er fin den, men har i alle fall lært at jeg ikke skal ha luftfjøring igjen.
 
Er dessverre,,, og heldigvis, ikke blitt så gammal at jeg har sluttet å "leke med biler",,, så må ha litt biler å leke med,,, før jeg blir for gammal Gliser
Bor på Sørlandet ja, selv om jeg akkurat nå er i Kina, men klarer dessverre ikke huske at jeg fikk besøk av en med navn BB, eller, var det du som var med å hentet den taksenkede 1303 jeg hadde?
5  Forum / Problemløseren / Sv: Luftfjæring på: august 08, 2016, 09:28:37 am
Som jeg nevnte i forrige innlegg så skulle jeg oppdatere når jeg hadde fått feilsøkt og tunet litt på anlegget, og er det blitt noe bedre. NEI.
Har kvittet oss med lekkasjene vi hadde i alle Push in fittingsène foruten de i hovedblokka. Den ser fortsatt ut som en forbanna såpeboblemaskin, og blir bare verre. Sånn ser det ut etter et halvminutt, og lekker så ille at belgene bak tømmer seg etter bare to timer nå.


Har forsøkt å tune litt og lekt litt med innstillingene, men jeg mener at noen av innstillingene som Accuair bruker i softwaren sin mener jeg er helt på jordet. Negativ og lei som jeg nå er så gidder jeg rett og slett ikke utdype dette noe mer akkurat nå… Er lei av hele greia for å være ærlig..Lei av å prøve å feile… Men, OK ,,,en må knuse noen egg hvis en skal lage en omelett,
,, og knuse egg, det kan jeg i allefall bruke den til. Gliser
Link til Video,,, Making an Omelette :http://vid430.photobucket.com/albums/qq24/trondbondbotnan/VID_20020215_1815461_zpses5ebyuk.mp4



6  Forum / Problemløseren / Sv: Luftfjæring på: juni 15, 2016, 01:17:27 am
To batterier og to kompressorer + stor tank er å foretrekke. koblingene skal holde tett.
Har allerede bestemt at et større eller to batterier skal inn, så får vi se hva det blir til med ekstra tank og/eller kompressorer. Har også fått med meg at det er noen som kjører med høyere trykk, noe som krever ny(e) komressorer som kan klare å levere over 10 bars trykk og funderer på om dette er en mulig vei å gå? Vil da få litt mer volum fordelt på den eller de tankene jeg har.
Er det noen som har innspill, eller erfaringer med dette vil jeg gjerne høre om disse.
Når det gjelder disse hærsens "Push in " koblingene så vet jeg at jeg ikke er alene om å synes disse er no hærk. Det verste av alt er at der de lekker mest er ut i fra selve Accuair ventilblokka, og disse fittingsène er presset inn og visstnok ikke enkle å bytte ut. Har funnet flere innlegg fra andre forum hvor de sliter med at disse ikke holder tett.
Begynte nesten å lure på om det var en "såpeboblemaskin" jeg hadde montert da jeg holdt på å lekk teste med såpevann på hovedblokka Sint. De andre koblingene holder forsåvidt tett nå, men hovedblokka lekker fortsatt.

Til alle dere som vurderer å montere luftjæring, så kan jeg forstå at jeg høres veldig negativ ut Rekker tunge Jeg skjønner at det er mange som ikke har hatt de samme erfaringene som meg. Håper inderlig jeg ikke dreper entusiasmen, for det er virkelig ikke meningen.

Mvh Trond
7  Forum / Problemløseren / Sv: Luftfjæring på: juni 05, 2016, 05:23:07 am
Har nå endelig fått fingeren ut og montert Air Management settet i fra Accuair på Speedsteren,, og om jeg/vi er fornøyd,,,, eh nei,,, foreløpig ikke Trist.
Er nok fortsatt behov for en del tuning ennå, kanskje oppgradere kompressoren, eller montere ennå en kompressor, ennå en tank. Men er nå Heeeelt sikker. Skal ikke ha luftfjæring igjen (Uorginal). Neste gang,,, hvis det noengang kommer til å skje, blir et hydraulisk oppsett der en vrir hele torsjonsfeste og beholder orginale eller stivere fjærer.  
For all del,,, det er nå bedre enn det noensinne har vært, men er no slit med kompressor som sliter og bærer seg, de hersens "Push in" fittingsene som sjelden/aldri holder helt tett. Akkurat nå tømmes batteriet rimelig kjapt hvis en leker seg for mye, samt at jeg er litt redd for at WiFiièn stjeler litt strøm også når den helst ikke skal,,, så litt problemsøking/luring igjen ennå.
Har en 911 som jeg antagelig etter litt leting kommer til å gå for et sett med hydrauliske toppskåler, hvor en kan fortsatt bruke coilovers med orginale eller stivere skrufjærer. Luft,, neitakk,, kun til kjøling av motoren.(Jada, vet at ikke 911èn har skrufjærer/coilovers originalt). Blunker

Her er en link liten video fra en av de første testene på gårdsplassen:http://vid430.photobucket.com/albums/qq24/trondbondbotnan/Speedster%20Accuair_zpsaltqerp5.mp4

Trond

8  Forum / Problemløseren / Sv: Luftfjæring på: august 04, 2014, 05:36:40 am
Eastside fant til slutt ut hva som funket! Les i tråden til hans, så ser du hva han endte opp med!


Han kjørte masse med bilen i fjor sommer, blant annet tur retur Bug Run uten noen problemer! Glad

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,55075.msg532846.html#msg532846

Har hatt en fiin sommer med mange fine turer i bilen,, men er nå gått litt lei av hele luftfjæringa. Trist

 Broderen og jeg fant ut etter litt diskusjon at vi skulle strekke oss litt lengre og  og bestillte likegodt et nytt "Air management system" i fra Accuair etter å ha lest linken ovenfor! Ser unektelig myyye bedre ut dette!
Er på ingen måte fornøyd ,med produktene i fra Airkweld,,, alt for svake løsninger og må forsterkes betraktelig for å kunne fungere tilfredstillende!

Settet er nå på ankommet Men rekker ikke å montere det inn denne sommeren! Har i tillegg gått tilbake til å bruke "slappe" torsjonsfjærer foran i det jeg ikke likte løsningen som Airkweld hadde foran med gjengestag med noen hærsens dårlige nålelagre samt "delrinforinger" med dårlig passform!

Vil også tilbake til orginale nålelagre inni torsjonsrørene, i det jeg synes "Plæstic" foringene gir for mye friksjon og slites ut altfor kjapt.
Skal oppdatere senere om hvordan det nye oppsettet fungerer.

Trond
9  Forum / Problemløseren / Sv: Luftfjæring på: november 08, 2013, 10:49:28 am
Alt i alt så er vel citroens hydraulikk system bedre for ettermontering. Eller min personlige favoritt, justerbar flytting av VW's torsjonstavinnfestinger.

1+ på den,,,, helt enig,, Har vært inne på det samme,,, Blir ikke luft på meg neste gang,,,, hvis det blir en neste?? Øyerulling
10  Forum / Problemløseren / Sv: Luftfjæring på: november 08, 2013, 04:16:12 am
For et nydlig bilde
Takk for det! Glad
Sitter og lurer på om jeg skal gå får luftfjæring.
Lurer på om noen her inne har dette montert og har noen tilbakemeldinger om hvordan det er og kjøre med ?
Og hvordan er monteringen ? Er det ett H***** , eller en ok jobb ?
Monteringen er ikke veeeldig enkel,, i allefall ikke uten karrosseriløft, men det går! Masse måling og sjekk, filing sveising,, Ikke noen helgejobb akkurat, men så bygde jeg også om til IRS bakstilling i samma slengen! Hadde nok gått litt enklere og kjappere uten denne jobben i tillegg!

Foran er det enklere,, men ga meg selv litt ekstra jobb her også ved å korte inn forstillingen 2". Skal bare, skal bare  Sjokkert

Ble litt jobb, alltid litt mer enn forventet,, men Åkei,,, Ho blei jo laav da!! Gliser
11  Forum / Problemløseren / Sv: Luftfjæring på: november 07, 2013, 15:47:51 pm
Å sammenligne A8èns oppsett med Airkwelds system blir vel ikke helt rettferdig, Øyerulling men på Audien"strammes" fjæringen opp på to måter når bilen senkes!
Mengden av luft i belgen, eller kammeret kan reguleres, og trykket kan reguleres! I disse demperne er det montert ventiler som åpner eller stenger for større volum av luft! På de fleste andre systemer er demperne utstyrt med eksterne akkumulatorer (Min bil har akkumulator internt i demperen).

Litt enkelt forklart, hvis en ønsker hardere fjæreffekt, stenges ventilene mellom akkumulatorene og "hovedkammeret", dermed blir det mindre mengde med luft som kan komprimeres med resultat at fjæringen blir hardere/stivere! Ønskes motsatt effekt åpnes det opp for større volum som gir en mykere fjæring!

De oljefylte demperne er også utstyrt med ventiler som kan reguleres/strupes for å minske eller øke friksjonen!
Alt dette er i tillegg kontrollert elektronisk med trykkfølere i hver demper og nivåmålere på hvert av hjulene! Dette systemet overvåker, regulerer og korrigerer bilens nivå konstant, avhengig av bilens vekt, ved akselerasjon, retardasjon og krengning! Bilens høyde reguleres også etter hvilken fart og hvilket Modus som sjåføren velger!

Mer info her for den som skjønner "utenlandsk"? Hæ
http://www.autopressnews.com/2010/03/audi/audi_a8_6.shtml :-
Innviklet,,Ja,,, Det samme kan vel ikke akkurat sies om oppsettet i fra Airkweld! Jeg må støtt justere fordi jeg må huske på å kompensere for passasjerer, hvor full tanken er, temperatur og så videre!

Ved harde oppbremsinger,"dykker/stuper" fronten ned mot bakken,, hvis jeg bremser når jeg rygger løfter forstillingen seg høyt på tå! Første ventil oppsett jeg monterte besto kun av to ventiler! En ventil til hvert sett med hjul,, det ble raskt supplert med to til da bilen aldri ble like høy på hver side fordi lufta kun tok minste motstands vei,,, og det var jo motsatt side av der jeg satt! Flau

Har tenkt litt på hvordan jeg kanskje kunne ha fått oppsettet til å virke litt bedre enn det det gjør i dag, selv uten nivåfølere og elektronisk trykk-kontroll, men vet ikke om jeg gidder å kødde noe mere med dette?
Det jeg tenkte var å "heve" innfestningene til belgene bak, for å kunne kjøre med litt mere trykk i belgene når jeg kjører med bilen med det jeg synes er fiiin kjørehøyde!  Foran lurer jeg på å bytte senkespindlene, og/eller heve det øvre støtdemper feste?? Trenger høyere trykk i belgene for å få den stivere i fjæringen!

Elller,,,? Skal jeg bare droppe det,, ?
12  Forum / Problemløseren / Sv: Luftfjæring på: november 07, 2013, 07:02:58 am
Har montert luftfjæring i fra Airkweld på 356 replicaen til meg og broderen, men må bare dessverre inrømme at dette skal vi aldri ha igjen!

Blir aldri helt fornøyd nei! Skal dette bli skikkelig må en ha et oppsett med både trykk-kontroll og nivåkontroll,, blir sikkert bedre da,, men tviler på at dette hadde gjort meg fornøyd!
Strider i mot all fornuft at fjærene blir slappere og slappere jo lavere bilen blir,,, jo mere en senker,, jo hardere skulle fjærer(og dempere) ha blitt,, Med (Uorginal) luftfjæring skjer akkurat det motsatte! Sint

Har A8`med orginalmontert luftfjæring, og dette er helt fantastisk,, men på en gammal VW,,,, nei takk,, rett før jeg peller det av og hiver på de gode gamle torsjonsfjærene igjen! Gråter

Men,,, kan jo også være at det er jeg som begynner å bli Gammal?
13  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: s:7x17 porsche fuchs den pæne model med dæk. de er proff detaljeret på: oktober 14, 2013, 14:20:01 pm
Det er notert Thomas,,, Lykke til!
Har et annet alternativ tilgengelig med en dekkdim som er litt bedre egnet til min bil, så da tror jeg heller jeg går for det andre alternativet! Takker likevel for rask  tilbakemelding! Glad

Hilsen Trond Botnan
14  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: s:7x17 porsche fuchs den pæne model med dæk. de er proff detaljeret på: oktober 14, 2013, 12:02:32 pm
Hei Thomas

Hvis hjula fortsatt er til salgs, er jeg intressert i disse visst du kan selge dem for 7000.-Nkr ferdig levert i kristiansand ??

Jeg kan treffes på tlf: +47 90073545
Hilsen Trond Botnan
15  Forum / Snikk-snakk / Sv: Brudebil i Kristiansand førstkommende lørdag (28.09.13) på: september 27, 2013, 18:40:50 pm
Hei Skjønner at dette blir i siste liten men bor i Kristiansand og har en Porsche 356 Speedster replica som jeg har leid ut til bryllup og bryllupsfotograferinger! Bilen kunne vært ledig i morgen visst det ennå ikke har ordnet seg?
Om det ennå kunne være aktuellt kan du ringe meg på 900 73545,,, og i tilfelle ikke,, lykke til i morgen! Osteaktig
Hilsen Trond Botnan


Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!