Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3
|
32
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Kort baksete Ø.K -55 Oval
|
på: juli 09, 2017, 09:24:17 am
|
Hei. Har både sete og rygg som har sittet i en 54 Oval. Litt usikker på om det er korrekt type for årsmodellen, Hva skal jeg se etter for å finne ut om det er rettt modell? Baksetet befinner seg i Oslo.
|
|
|
34
|
Bruktbørsen / Deler selges / 4 stk Scat H-beam råder i god stand selges Chevy journal ARP bolter
|
på: august 14, 2016, 22:40:28 pm
|
Selger 4 stk Scat H-beam råder med Chevy journaler. Rådene er 5,325" lange, og er utstyrt med ARP bolter. De har vært pent brukt, og ble tatt ut av en motor i forbindelse med oppgradering. De ble grundig kontrollert og klargjort for montering av en kjent motorbygger, før man bestemte seg for en annen motorkonfigurasjon. Selges 3000,-
Kan leveres SCC
Ring eller SMS 97432838 Håvard
|
|
|
35
|
Forum / Problemløseren / Sv: Drar til siden ved moderat til hard bremsing
|
på: juni 27, 2016, 04:06:23 am
|
Bremser den mer jevnt ved fullt pedaltrykk? Altså med pedalen i bunn.
Ja, det vil jeg si... Går veldig bra å bremse normalt. Da ville jeg sett på bremseslangene. Er det lenge siden de ble byttet. Jeg har på flere biler opplevd lingnende symptomer. Da har bremseslangene vært noen år. Slangene går ioppløsning innenfra, og du får redusert gjennomstrømming. Ved forsiktig bremsing vil da et av hjulene bremse tidligere enn de andre. Ved full nedbremsing jevner dette seg ut. Jeg har byttet slangene, luftet bremsene, og så har problemet forsvunnet. Lykke til!
|
|
|
38
|
Forum / Problemløseren / Sv: Oljelekasje type 4
|
på: juni 10, 2016, 05:49:48 am
|
Til Porsche 914-4 selges det o-ringer av Viton. Disse tåler høyere temp. Skiftes enkelt med toppene på.
I en del paknings sett kommer ringene på topplokksiden i Viton, mens ringene på blokksiden er mer standard O-ringer.
|
|
|
40
|
Forum / Problemløseren / Sv: Oljelekasje type 4
|
på: juni 06, 2016, 21:34:08 pm
|
Pass på å bruke O-ringer som tåler nok varme.
Sjekk også at støtstangrørenes anleggsflater for O-ring er runde. Mål med skyvelær. Har vært borti noen som var blitt ovale. De var vanskelig å få tettet. Måtte byttes
HJ
|
|
|
45
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bytte ut mcpherson forstilling
|
på: mai 26, 2016, 20:48:17 pm
|
Hei. Eg vil bytte ut mcpherson forstillingen min på min 1303s Baja Bug, å heller bruke eldre type forstilling. Dette pga at den eldre tåler mer racing og juling.
Er det noen som har erfaring?
Så spursmålet er passer frntpartiet av ramma sånn nogenlunde når eg skal sveise dette på?
Kansje bytte til ein eldre type ramme? Med irs selvfølgelig.
Passer skivebremsene mine på den linkpin eller balljoint forstilling?
Du kan sveise på et rammehode som passer ball joint. Skivebremser på ball joint forstilling krever spesielle spindler. har et par sett slike liggende. vet ikke om skiver og kalipere fra 1302 S passer på disse spindlene, men det hadde ikke overasket meg. Noen som vet?
|
|
|
48
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turbo racing Holey Moley olje til 091 gir og motor?
|
på: april 22, 2016, 05:24:06 am
|
Har fått tips på PM og: CB Performance bruke Kendall 20w50 GT1 med Zink (for alle motorer inkludert Turbo) og Zink er viktig !!!!!!! Og: Bruk hvertfall mineralolje under oppstart!
Zink er viktig. Vi har Joe Gibbs Driven oljer på lager, og kan sende til deg. De har gode additiver med høy grad av Zink Dithiophosphate ZDP Dette gir svært god beskyttelse på motorens bevegelige deler. Den legger en beskyttende film, som beskytter lenge mot korrosjon. Anbefaler Driven HR-3 15W 50 til motoren. 135,- pr litersflaske Diven BR 15W 50 i innkjøringsfasen 121,- pr litersflaske Vi har også Driven mineralolje, hvis det er aktuelt. Tlf 97432838 http://www.vwnorge.no/index.php/topic,65881.0.html
|
|
|
56
|
Bruktbørsen / Deler selges / Glassfiberdeler høy kvalitet Skjermer panser stigbrett buggykarosserier mm
|
på: september 06, 2015, 20:59:18 pm
|
Vi har overtatt salget av glassfiberdeler laget av Rob Kilham i UK. Dette er deler med høy kvalitet og med kjempefin passform, laget av en entusiast.
Delene ble tidligere solgt i Norge av Monkiboy/Lee. Vi er en ny forhandler, og har ikke noe ansvar for å videreføre gamle avtaler som er inngått med forrige forhandler. Vi tar sikte på ta opp bestillinger omgående, og håper på å få til første levering på seinhøsten.
Gasser panser med panel for feste av hengsler 3315 NOK + MVA pr stk Gasser panser (kun utvendig) 2860 NOK + MVA pr stk Gasser flared fenders foran 2145 NOK + MVA par h+v Gasser flared fenders bak 2145 NOK + MVA par h+v EMPI Eyebrow motorlokk med panel for feste av hengsler 2015 NOK + MVA pr stk EMPI Eyebrow motorlokk (kun utvendig) 1690 NOK + MVA pr stk
Dummy som erstatter frontlykt på (-67 og eldre) 400 NOK + MVA pr stk
Panser orginal(-67 og eldre) med panel for feste av hengsler 3510 NOK + MVA pr stk Forskjermer orginal(-67 og eldre) 2755 NOK + MVA par h+v Bakskjermer orginal (-72 og eldre) 2145 NOK + MVA par h+v Bakskjermer breddet 40 mm invendig 2630 NOK + MVA par h+v
Stigbrett 1690 NOK + MVA par h+v
Lavrygga bøttestoler for buggy 2990 NOK + MVA par
Manx buggykarosserier, minimanx og minisplit kan også leveres
Prisene er for deler levert i Oslo.
|
|
|
58
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: VW eller Porsche kjøling på 2332cc motor
|
på: august 30, 2015, 11:27:34 am
|
Om du er villig til å bruke 10-15 tusen på et viftehus fordi det ser kult ut så er det jo bare å handle. Min erfaring fra 2275 med helt orginalt viftehus og oljekjøler er at det aldri blir for varmt. Enig Hvis man har problem med å få motoren til å gå kaldt, er det sjelden mangelfull kjøling som er årsaken. Skal man bygge pick up er type 3 kjøling en fin løsning. Kombinert med en bra plassert oljekjøler burde det fungere bra.
|
|
|
59
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Anbefaling eksos.
|
på: august 11, 2015, 22:34:20 pm
|
CSP Python. Kjempefint anlegg med fornuftig lydnivå og god effekt. Regn med at det koster, men det er det verdt
|
|
|
|