mai 02, 2024, 07:29:19 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 7 8 [9]
241  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Supersoar på: desember 15, 2007, 23:41:42 pm
Hehe! Sehr heftich!! Gliser Litt av en historie på det chassi der...håper det duger å bygge videre på!
mvh.
242  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Nicolai's Harry-Notch på: desember 15, 2007, 21:09:39 pm
JÆVLA FET bil Lobo!! Kunne veldig gjerne tenkt meg å ha den selv, akkurat slik den er på bildene  Gliser
243  Forum / Problemløseren / Sv: Biltilsynet - hva må til for å ha det man trenger i vognkortet? på: desember 14, 2007, 20:35:20 pm
Det er ikke riktig at du trenger skivebremser forran for å få godkjent 1600 motor! Det er jeg sikker på, da jeg sitter med godkjenningspapirer fra Møller for ombygging til 1600, hvor det står at bremsebåndene må være av slik og slik dimensjon, og at det stilles krav til stab.stag forran. Disse papirene er skrevet i 2007 og ble bestilt mtp. min 1961 Type 1 1200.

Ingenting er bedre enn det!

Jeg refererer bare til de papirene jeg sitter med fra Møller, hvor det refrereres til skiver foran, men det er nok fordi det var nettop det jeg søkte om, så jeg betviler ikke det du sier. Viser jo bare at dersom man gjør hjemmeleksa, og skaffer dokumentasjon, er det mye som kan godkjennes

Roy

Ingen ting er bedre enn det.... ?  Hæ  Nå skader det vel ikke å montere skiver foran på bobla..  Blunker  Har selv kjørt boble med (nye) trommel-bremser, og personlig synes jeg det var så dårlige bremser at jeg hadde ikke turt å kjøre med den med 1200 motor en gang.. Er ikke mye å skrive hjem om de trommel-bremsene..  Øyerulling

Ingen ting er bedre enn å sitte med et godkjenningspapir som bekrefter min påstand... Blunker
244  Forum / Snikk-snakk / Sv: Advarsel! innkalt til teknisk kontroll pga mistanke om ulovlig ombygging og trim på: desember 11, 2007, 23:08:24 pm
Kjør originalt, men puss gjerne bilene opp, lakk og stasj dem opp utvendig og innvendig. Men teknisk bør dere beholde dem originalt.

Hvordan i huleste skal du da få en "look" lovlig?
Hva hadde en cal-looker vært uten stuket??
Hva hadde resto- eller ratlook vært uten mye senking??
Og hva med felg og dekk? Breie bak og smalere forran? Glem det. Sint
Hjul og senking gjør så og si HELE looket på en bil.
En looker hadde sett tragisk ut uten disse modifikasjonene.
245  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: "Nadolek" på: desember 10, 2007, 23:30:41 pm
246  Forum / Problemløseren / Sv: Biltilsynet - hva må til for å ha det man trenger i vognkortet? på: desember 10, 2007, 21:59:06 pm
Det er ikke riktig at du trenger skivebremser forran for å få godkjent 1600 motor! Det er jeg sikker på, da jeg sitter med godkjenningspapirer fra Møller for ombygging til 1600, hvor det står at bremsebåndene må være av slik og slik dimensjon, og at det stilles krav til stab.stag forran. Disse papirene er skrevet i 2007 og ble bestilt mtp. min 1961 Type 1 1200.
247  Forum / Problemløseren / Sv: Biltilsynet - hva må til for å ha det man trenger i vognkortet? på: desember 10, 2007, 19:29:42 pm
Ja det er bare å ringe Møller Bil og be om godkjenningspapirer for 1600 motor og Puma forstilling. De sender det til deg gratis.

Men om du godkjenner bilen med dette, så risikerer du å ødelegge for deg selv mht. veteranforsikring, etter hva jeg har hørt.
248  Forum / Snikk-snakk / Sv: Advarsel! innkalt til teknisk kontroll pga mistanke om ulovlig ombygging og trim på: desember 10, 2007, 19:15:02 pm
Tråden laget jeg for å opplyse om at det dessverre kan straffe seg å dele informasjon om bilen sin med andre entusiaster, da forumet ligger åpent for alle og enhver,- inkl. Biltilsynet. Og jada det sikkert folk her som har gjort ditt og datt med bilene sine som hadde fått Biltilsynet til å heve øyenbrynene. Hvis ikke måtte vi vært originalfantaster hele gjengen.

Men heldigvis er det slik at han som ble tatt:
A) Postet aktiv på Bilforumet, et forum med veldig mange besøkende
B) Var et ekstremt tilfelle (ulovlig ombygging med mye hester).
C) ...og ble gjort et eksempel ut av?


Men det kan altså være lurt å vurdere å ikke poste "se hva jeg gjør med bilen min, dette får jeg nok ALDRI godkjent. fy så rått 0-100 på 6 sekunder, haha" og deretter legge ved bilder med synlig skiltnummer.... Blunker Det samme gjelder i forhold til tjuvpakk, da reg.nr dessverre er offentlig informasjon i Norge.
249  Forum / Snikk-snakk / Advarsel! innkalt til teknisk kontroll pga mistanke om ulovlig ombygging og trim på: desember 10, 2007, 00:31:54 am
Skumle mennesker på Biltilsynet har fått klørne i datamaskiner med internettilgang....

Sitat
Kom hjem idag og fant et lite hyggelig brev fra statens vegvesen i posten. stod noe sånt som dette i brevet kort fortalt.

"I henold til kilder og innhentet informasjon inkalles deres kjøretøy med kjennemerke xxxxxxx til teknisk kontroll på grunnlag av mistanke om ulovlig trimming og ommbygging.

blablabla kort frist blablabla begjæring om avskiltning blablabla.."

jeg har de siste årene lagt ut info og bilder rundt diverse ombyggning på bilen min på diverse internettforaer og er redd dette er grunnlaget for brevet jeg har mottat. dette stikker jo også noen store stokker i hjula mine med tanke på vinterens planer. noen som har noen tanker om hvordan jeg burde gå frem når jeg kontakter dem?

nisse

http://www.bilforumet.no/opplysningen/183241-advarsel-innkalt-teknisk-kontroll-pga-mistanke-ulovlig-ombygging-trimming.html
250  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: desember 04, 2007, 23:38:26 pm
Herlig prosjekt, og som lovet er du en jækel med dokumentasjon  Glad

Sider: 1 ... 7 8 [9]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!