april 26, 2024, 16:44:11 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2
1  Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: 1966; 1300 - Komplett motor/eksosanlegg/dynamo etc pris. på: juli 03, 2023, 21:45:43 pm
Ja; tenkte det var greit å ramse opp endel av det jeg vet om den; så får man heller leve med at man skremmer bort noen..! (Eller er det underbevisstheten som egentlig ikke vil selge, og prøver stoppe meg?Blunker

Når jeg fikk den visste jeg ingenting om den egentlig. Var litt kjedelig å oppleve «oisann! Der funket ikke bremsene lenger viss; og den bussen rett forran meg der er jo litt farlig nære må jeg si!!» blant annet !


Jeg poppet bort til Risør litt i ei uke-to ukers tid nå: kan sjekke motor nr igjen når jeg kommer tilbake!! Glad

Takk for svar! Er ikke så kyndig i detta!
2  Forum / Type 1 1958-1967 / 1966; 1300 - Komplett motor/eksosanlegg/dynamo etc pris. på: juli 03, 2023, 14:23:39 pm
Hei !

Lagt ut bilen min på Finn.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=308070631
(Står i Oslo, på Ulsrud.)

Men lurer litt på om jeg ikke skal selge og i stedet bytte motor og bygge om til 12 volt.
Men jeg vet ikke helt hva det vil koste og om hvor man kan få tak i alle deler osv.
(Skrevet til Hotshop)

Jeg er ikke spessielt opptatt av hva slags type motor det er; bare en som er komplett ei som er ok å vedlikeholde og dynamo lader Blunker.

Er det noen her som har en anelse om hva det kan koste?
Og fremgangsmåte(oppskrift) som er smart for en som ikke kan så mye om bil?
(Amatør jeg:)
Kunne nok betalt for montering; men å finne delene/vite hvilke deler man skal ha.. det vet jeg ikke.

Om noen her har tid ei dag og vil komme ta en titt er det kult det og!
(Er litt frem og tilbake fra Oslo-Risør frem til august dog!)
3  Forum / Problemløseren / Sv: Bobla mi! på: juli 20, 2021, 11:17:42 am
Glemte at jeg hadde denne tråden jeg.  Blunker

1 Når dere lader 6-volts batteriene deres i bobla - kobler dere batteriet fra bilen først hver gang?
Jeg må lade min ganske ofte, så lurer på om jeg kan bare la den være kobla til bilen og sette klemmene over batteriklemmene- uten å skru de av hver gang? 1300 1966

2 Pga litt dårligere plass i garasje har jeg sluttet ta batteriet ut av bilen for å lade… dette burte vel være ok? (Ikke merket noe varme på batteri etter ladning) (Ikke hurtigladere)

3 hvilke produkt bruker dere for å sjekke batteri strøm ? Trenger bare no lite og lettvint for å sjekke batteriet i ny og ne i stedet for å vente på at bilen ikke starter Glad
4  Forum / Problemløseren / Sv: Skilt dimensjoner vw 1300 1966 ? :) på: juli 20, 2021, 11:01:35 am
Takk for hjelpen, og bonus informasjonen Glad
5  Forum / Problemløseren / Skilt dimensjoner vw 1300 1966 ? :) på: juni 28, 2021, 14:20:18 pm
Hei !

Skal bestille skilt til bobla - er det noen som vet hvor jeg kan finne dimensjonene til bakre skilt?
festet i panser
Kvadratisk skilt.

Mvh Nini Glad
6  Forum / Problemløseren / Sv: Finne ny dynamo & rette ut støtfanger på: oktober 02, 2020, 14:41:19 pm
Takk for tilbudet ted67 !:)

Nå leverte jeg bilen på Triconor for noen timer siden - og de skulle prøve - så får se hva som skjer - tror nok de klarer det.
Men jeg kjører vel inn i noe annet rart i fremtiden Blunker

Nei, ikke målt noe - håper de finner ut av det Glad
Topp SveinT !
7  Forum / Problemløseren / Sv: Finne ny dynamo & rette ut støtfanger på: oktober 01, 2020, 20:50:33 pm
Hei, takk for svar Glad

En venn av meg fant også ut at motornr ikke stemmer med alderen på bilen - at den er fra 68 - 
Kunne du dele linken hvor motornr står i forhold til produksjons år?

Nei, jeg husker ikke hva de sa konkret om motoren sin tillstand. De har jo ikke åpnet opp motoren å tittet inni tror jeg.
Hele bobla er litt skeiv og «krank shaft pully» hjulet kan flyttes inn og ut litt.

Blir fint om Triconor får ordnet opp litt I løpet av neste uke I det elektriske, vært «strevsomt» å måtte lade batteri etter hver 3-5 biltur og aldri være sikker på om jeg fårn igang på flatmark.
8  Forum / Problemløseren / Finne ny dynamo & rette ut støtfanger på: mai 20, 2020, 18:05:17 pm
Hei!

Tenkte jeg skulle få bobla ut på veien igjen Glad
6 volt - 1300 VW -1966
Motor nr. F1482591

(tror ikke den originale motoren står i den/Bobla er litt skeiv(sannsynligvis vært i krasj engang og motoren ble bytta, fått høre av flere mekanikere at motoren kan streike når som helst... Men vi kjører så lenge det er liv Blunker

Dynamoen lader ikke batteriet derimot.
Kunne noen her hjelpe meg finne ny (link til internett side med salg av del som passer kanskje?..) , eller vet dere om noen som kan restaurere dynamoer?
(mistenker at den dynamoen jeg har nå, egentlig ikke hører til den motoren jeg har, men vet ikke.)
Titter fra tid til anne etter ny dynamo, men er litt grønn...

Lure ideer for å rette ut en støtfanger selv? (minimalt med verktøy;)







9  Forum / Type 1 1958-1967 / Trenger Dynamo - 6 volt - vw 5750 - 1966 på: juni 27, 2017, 18:41:00 pm
Jeg må enten få noen til å overhale min - eller få tak i en "ny" Glad

Har noen en liggende som fungerer ? Glad

Kan moderator flytte denne til deler ønskes kjøpt - takk Glad
10  Forum / Problemløseren / Sv: Bobla mi! på: oktober 25, 2016, 15:21:07 pm
På motoren - så er det 2 store hjul, med en gummi ring mellom dem.

Dette er dynamoen øverst, right?

Det øverste 'hjulet' er ikke fast lenger. Og gummi ringen er blitt slakk.
Det sitter fortsatt på men skrangler noe veldig! - er det mulig å stramme/løsne for å skru på igjen dette?
"lettvint"?

Hvor skal man holde igjen for å stramme/løsne? Bak motoren ?

Er det fare for at det øverste 'hjulet' kan falle av om jeg lar det være og bare tar noen små turer i byen?

(skal til reparasjon tildig november) - og kommer ikke til å kjøre så mye mer i år.
 
Det er ganske så lea-laust, men selve muttern forran sitter rimelig fast tror jeg.
Bare bråker endel siden stål pakkningen(?) også skrangler.

11  Forum / Problemløseren / Sv: Bobla mi! på: september 13, 2016, 17:33:55 pm
Og den laderen du linket til, ser da ut til å være kun til 12V batterier?

Oops ja, feil lader jeg linket - så lik ut, leste ikke -
her ern - http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elektrisk/Batteriverktoy-og-tilbehor/Batterilader-612-V-4-A-2000031642/

Det fungerte med batterilader! Bilen starter og går, jippi!

jeg kjørte innom Bil elektriker, som så på batteriet, han mente det så fint ut og forklarte litt om hvordan det ser ut når det sulfaterer. Så da tror jeg beholder batteriet så lenge ja.'

Skal komme tilbake til deg jubaluba
12  Forum / Problemløseren / Sv: Bobla mi! på: september 12, 2016, 18:41:40 pm


"dust cap" som han tar av i videoen - heter det "Senter Kopp" på norsk?

Jeg har bare to av dem- på forhjulene, mangler bakhjul. Ser dem ikke på hotshop.as - hmm, noen som ser tilsvarene på hotshop?
Jeg har to identiske med den som han tar av i videoen.
Mine: https://s10.postimg.org/ghicdx0a1/IMG_1511.jpg

bakhjul på min
https://postimg.org/image/pjw2l3d2t/



Speedometeret mitt fungerer ikke, skal se om jeg kan feilsøke litt selv, starter med venstre forhjul... !  Glad
13  Forum / Problemløseren / Sv: Bobla mi! på: september 12, 2016, 18:33:04 pm
Du kan fint dytte inn en sprekere motor baki bilen din. Det har ikke noe å si for stress i karosseriet, da det eneste motoren sitter skrudd fast i er girkassa. Som igjen sitter skrudd fast i ramma. Men husk på at noen motorer har større svinghjul enn det 1300 motoren har, og kan komme fra en bil med 12 volt. Men det er fortatt fullt mulig og få det til å fungere.
Det dukker heldigvis stadig vekk opp gode motorer til salgs her på siden.

Når du sier 6volts lader, mener du en vanlig batterilader? Biltema selger en rimelig batterilader som kan lade både 6 og 12 volts batterier.
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elektrisk/Batteriverktoy-og-tilbehor/Batterilader-612-V-758-A-2000030702/

En motor som ikke starter kan ha mange årsaker. Men flatt batteri gjør aldri starten lettere. Er ikke uvanlig at batteriet mister litt futt etter å ha stått lenge.
Hvis motoren dør ut og ikke vil gå på tomgang kan det være en justeringssak. Ventiler, stift, tenning og forgasser må samarbeide skikkelig for at motoren skal gå ordentlig.
Dette er heldigvis en veldig grei jobb å få til hjemme i garasjen og kan gjøre underverker.

Når du sier at det lekker bensin fra toppen foran, mener du forgasseren da?



A!, takk for svar- Svinghjul + 12 volt "problematikk" med kjøp av ny motor, notert  Glad
Klarer nok ikke sette i motor alene, så blir vel til at jeg må få en mekaniker til å måttte gjøre det for meg, men fint å vite litt om hva som "ikke går" Glad

Fikk denne i gave nå i går.
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elektrisk/Batteriverktoy-og-tilbehor/Batterilader-12-V-8-A-2000031643/

Så da står batteriet og lader. Så får jeg håpe....
Det er litt merkelig, jeg ser ikke noe dato på batteriet jeg har og -

Når jeg titter nedi så ser jeg svarte,hvite og grå skiver.
Jeg leste at om batteriet sulfaterer så kan det være et grå og hvitt belegg på skivene. Men jeg vet ikke helt om de skivene som er hvite og grå skal faktisk være hvite og grå. Det ser ikke ut som at det er belegg på dem. At det hvite og grå er heldekkende.
(Redigert:Men blir usikker når jeg ser mitt eget bilde nå etterpå.)

Kan jo tenkes fra det jeg har lest at batteriet blir umulig å lade opp med den laderen jeg har, at den ikke er kraftig nok, vet ikke.
Den registrerer at batteriet ikke er fult ladet i hvertfall!

Gikk en runde i motoren nå, tørket den der jeg kom til. Prøvde å presse inn alle kabler.
Det lekker ikke bensin når jeg trykker inn gassen et par ganger nå som bilen har stått en ukes tid i ro. Jeg får prøve å bare være litt obs så jeg kan registrere meg hvor det faktisk er veske - for jeg er usikker nå hvor eksakt det er nå, annet at det var på øvre midt av motor.


At verkstedet sier du trenger ny motor, behøver ikke være sannheten. Nyere verksteder har ikke så god greie på gamle motorer som mange her inne har. Viss du skriver hvor du holder til i landet, er det også mulig at noen med boble erfaring kan hjelpe deg litt. For meg høres det ut som flere småfeil som ikke behøver motorbytte, men det kan selvfølgelig være større slitasje som de har avdekket.
Overhaling av forgasser og gjennomgang av litt elektrisk og ,som Jubaluba sier, justeringer av motoren vil løse mye.

Jeg tror de har veldig god peil generelt om eldre biler der jeg var Glad Autopluggen på Brobekk I Oslo.
Det var nok endel de forklarte meg om den som jeg ikke kan videreformidle her ordentlig. De kunne ikke si hvor lenge motoren ville vare, kunne være fra 1 mnd til 10 år var vel de siste de sa. Og at den burte overhales men helst da se etter ny motor kunne være billigere.
Får bli litt bedre kjent med bobla og se hva som skjer:)

Du må komme i kontakt med en erfaren bobleeier.

Overhale forgasser og bensinpumpe, bytte stift og kondensator, justere tenning og ventiler, og avslutte med å justere tomgang på forgasser.

Startproblemer: 6V boble kan med fordel få satt inn et hjelperele på innslaget til starteren. Videre må batteriet være bra. Lades med ekstern lader f.eks. fra Biltema med jevne mellomrom. Også når bilen ikke brukes. Hvis batteriet lades ut og står sånn noen uker, dannes det belegg på blyplatene og motstanden i batteriet øker. Da reduseres evnen til å levere høy strøm og det blir vanskeligere å starte selv om batteriet er fulladet.

Mest sannsynlig er det bare bagateller som gjør at motoren fungerer dårlig/ikke starter.

Lykke til med en hyggelig hobby!!
Håper du motstår fristelsen til å bruke bobla på vinteren. Intensiv salting vil raskt redusere bobla til rust.

Jeg tror faktisk et hjelperele er satt inn. jeg er litt usikker. Det ble satt inn noe som skulle få den lettere igang i fjor - men dette er øverst til høyre på motor da.
Skal få tatt bilde så du kan se.
Her:



Takk, ja, det er ganske så kos ! Glad

Hvis det bare kommer et klikk fra bakenden eller ingenting i det hele tatt når du vrir på nøkkelen så betyr det at strømmen har problemer med å komme seg ordentlig fram til og gjennom starteren. En av ulempene med el-systemet i bobla er at både batteriet, starteren og dynamoen sitter plassert langt bak i bilen, og tenningslåsen sitter plassert foran.
Så strømen må ta seg en tur rundt nesten hele bilen når vi vrir på nøkkelen. Hvis vi legger til at biler med 6volts anlegg takler spenningsfall og møkkete/slitne koblinger relativt dårlig så kan det fort bli problemer.

Hvis starteren krangler så kan man ta en kikk på koblingene på den. Det aller første man gjør da er å løfte opp baksetet og koble fra batteriet. Starteren er koblet rett på batteriet, og det finnes ingen sikringer i ledningsnettet til starteren.
Så løsner man ganske enkelt alle ledningene som sitter montert på starteren, pusser ren alle kontaktflater, eventuelt bytter utslitte koblinger, og sørger for at alt havner på riktig plass når man er ferdig. Det sitter også en jordingsledning mellom girkassa og ramma (ser nesten lik ut som jordingsledningen på batteriet). Denne må være hel og ha god kontakt med både girkassa og ramma. Av og til kan det også være dårlig kontakt mellom selve starteren og girkassa. Det kan også lønne seg og løsne den og pusse rent mellom der.

Man kan også ta en kikk på ledningene i seg selv og se til at de er hele. 63 modellen vår hadde en ganske kranglete starter som var veldig av og på. Av og til fungerte den som bare det, av og til bare klikket det, og noen ganger var det helt dødt. Det viste seg at ledningen som går rett fra tenningslåsen og inn på starteren nesten hadde røket av. Et par kabelsko fra den lokale bensinstasjonen reddet nok en gang dagen der.

Takk da skal jeg ta meg en runde og pusse litt mer og følge oppskriften din Glad

Jeg hadde akkurat samme symptomer på min 1200. Den stoppet på tomgang, ble vanskeligere og vanskeligere å starte på trillen desto lengre jeg kjørte på samme turen.
Dette var batteriet som var  tomt for strøm(4V).
Merket det også ved lavt turtall da bilen begynte å rykke og så stoppet den til slutt. Jeg måtte ha høyt turtall for at den skulle gå.

Og gikk den tilfeldigvis på tomgang, stoppet den når jeg skrudde på lysa.
Ladet batteriet til 7,4 Volt, og da var problemet borte, men den rykker fremdeles ved litt lavt turtall, så mulig det er kondensatoren,feil tenning,forgasser,,, har ikke fått sjekket dette ordentlig enda.
Prøv å lad opp batteriet, forhåpentligvis forsvinner problemet  Blunker

Ja, det er det samme her, må ha høyt turtal ofte!
Kveles veldig fort.

Håper det bare er batteriet for meg også...for nå... Glad

Må få kjøpt meg en sånn voltometer så jeg kan få sjekket batteriene jeg har. De har jo være veldig lite i bruk, selv om jeg tror de er nokså nye. Forje eier hadde et upakket batteri som jeg tror det er det jeg lader opp nå - men det ble jo aldri brukt så mye... Vært veldig lite i bruk siste to årene.

14  Forum / Problemløseren / Bobla mi! på: september 02, 2016, 19:06:59 pm
Spør litt om smått her jeg så jeg ikke lager tusen tråder - takk for alle svar!! Glad
Generelt er jeg ganske grønn når det gjelder biler - men lærer ok fort!



1300 VW
6volt
Bare kosmetisk rust, yay!  Osteaktig
EU godkjent for to nye år i går Glad

De mente motoren er særdeles dårlig, og at jeg burte få den fikset, men at det mest sannsynligvis ville være billigere å kjøpe en ny en.

Så jeg er på utkikk etter en motor - noen som vet hva disse går for sånn ca?
Det fungerer OK å sette inn sterkere,right ? Med tanke på stress på karosseri etc.(ikke at jeg spesielt trenger sterkere motor, bare at det blir flere muligheter til å kjøpe da.)

Jeg trenger også en 6 volts lader om noen vil selge meg en de ikke bruker for littebittelittegrann billigere en hotshop.as, trenger ikke være mye lavere om den er fin og god Osteaktig



Når motoren ikke starter - vil det mest sannsynligvis være batteriet da, eller hva burde jeg se etter?
Batteri har stått nesten 2 år - men bilen har startet fint siste uken og jeg har kjørt mange kilometer med bilen i går og idag.

Jeg fikk stop 4-5 ganger under kjøring idag når jeg hadde klutch inne eller den var i fri. (når jeg kjørte i går var det ingen motor problemer) Mulig jeg kvelte den 2 av gangene idag. Den vil nå bare starte under dytting/bakke.
(PS: Takk til alle som stopper!!! <3)

Første gangen den stoppa, så stod jeg på parkeringsplass. (leste litt i boble boka mi) fikk satt den i 3' dytta den litt bakover til det "klikket" i motor noen ganger. Da fikk jeg startet den normalt - dette fungerer ikke lenger.

Når jeg vrir om nøkkelen nå så får jeg litt kontakt med motor, men det varer bare ca 1 sekund - og hjelper ikke pumpe/holde inne gassen.
Det er ingen klikking lenger ( hadde det første gangen idag, men nå klikker den ikke lenger.)
"Dashbordet" og lys fungerer.

Når jeg dytter inn gassen, så ser jeg at det lekker litt bensin ned på motor fra toppen/forran.

mm.. kommer ikke på mer nå, spør gjerne ! Osteaktig
15  Forum / Problemløseren / Sv: Lufte/blø bremser på: april 19, 2015, 01:55:48 am

Jeg prøver ta et bildet i morgen, kanskje du kan peke det ut om du kan. Jeg ser nemlig den 'luftenippelen' på de hjula foran, men ikke bak. Kanskje det er forskjellige bremser bak en foran, vet ikke. Det ville vel vært rart om det var det..
16  Forum / Problemløseren / Lufte/blø bremser på: april 18, 2015, 19:33:19 pm
vw 1966 type 1 1300

Hei - Jeg skal lufte bremsene, men jeg finner bare ventiler på de to forreste hjul. Kan ventiler ha falt av bak? (ser ingen hull). Begge hjulene foran hadde små plastikkhetter som dekket ventilen.

Kan jeg lufte bremsene selv om jeg bare har ventiler foran?'

Fikk ikke prøvd idag, klarte ikke få løsnet ventilen med verktøyet jeg hadde.
Jeg skal skru/løsne selve ventilen right? (det er en liten sølv farget ventil)
17  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Skal nå kjøpe min første bil - Og fullføre drømmen om boble :) Spørmål! på: januar 21, 2015, 00:33:26 am
Takk for alle tips, tar de med meg på veien =)
Har bestilt et par bøker også, takk chatten! =)

Prøver kanskje ringe kvikshop i morgen da =)

Han er pensjonert egentlig, mekanikeren. Ganske flink med eldre biler generelt har jeg hørt!

Jeg har såvidt bare sett på bilen, ettersom vi kjørte den direkte til mekaniker - så Jeg vet jo ikke; men jeg så noe som lignet på 'lednings kluss', mulig det har blitt gjort noe med den når det ble installert bensin varmer(?). Vet ikke. Det er også satt opp dugg vifte i den.

Mekaniker sa også på tlf idag at han lurte på om tenning hadde blitt klusset med, at noen har prøvd å lage en bryter i stede for nøkkel som tenning(?!)

Men men... Når jeg får tak 'in (bilen) skal jeg ta noen bilder så kan dere se Blunker

Eller om noen er skikkelig nyfikne.... så trenger jeg jo garasje !! (helst med bukk =)
Også fortsatt : Er det noen boble eksperter her i Oslo som har plass og tid til å ta en titt? Kunne sikkert få litt for det! Glad

18  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Skal nå kjøpe min første bil - Og fullføre drømmen om boble :) Spørmål! på: januar 20, 2015, 15:28:40 pm
Hei, takk for svar - har ikke så mange svar til dere enda. Den har nå stått på verksted i noen dager, har ikke fått sett så mye av den selv. (ikke at jeg kunne svare dere på det dere spør om heller enda tror jeg). Det er bensin på den.

Lokale mekanikeren har gitt opp. Det har tydeligvis blitt fiklet veldig mye med det elektriske på bilen, så det var ikke så mye han kunne gjøre med den. Skal se om jeg kan få nærmere opplysninger av han når jeg henter bilen igjen.

Bilen starter når man dyttern igang eller man kan få den igang når den står på bukk. (Vet ikke årsak annet en at mekanikern mente det er så mye kluss i det elektriske).

Jeg tenker at det enkleste ville være å ta ut det meste av det elektriske og bygge det opp fra scratch? Kanskje ombygge til 12volts i samme slengen?
Hadde vært gøy å prøve gjøre det selv, men vet ikke så mye og har ikke garasje.. men vil gjerne lære =)
 

Problemet er litt hvor jeg skal flytte den nå, jeg må flytte bilen ut av verkstedet senest Torsdag. (Bogerud i Oslo)
 
Er det noen boble eksperter her i Oslo som har plass og tid til å ta en titt? Kunne sikkert få litt for det!
19  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Skal nå kjøpe min første bil - Og fullføre drømmen om boble :) Spørmål! på: januar 11, 2015, 23:09:21 pm
Hei igjen!

Det var ingen bombe, men bilen starter ikke.

5750 VW 1966 1300.
6volt

Lysene fungerer fint, selger sa han fikk bilen igang sist uke og han mente det ikke var et problem med batteriet.
Men jeg måtte altså dytte den igang idag (skulle ikke mye til for å få den igang.). Jeg har parkert den på utsiden av et verksted nå, men det er kanskje noe jeg kan fikle meg frem til selv?

Jeg har ikke så mye å gå etter, ettersom jeg ikke har manual eller ei bok, og ikke har holdt på med biler før.
(eller jeg fant manualen online nå? http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/manualsbug67.php )

Om bilen ikke starter, men lysene er på, har det noe med tenninga og gjøre da mest sannsynlig?
Jeg opplevde at bilen stanset i nedoverbakke også, men fikk den da igang igjen.

Er dette prosedyren?  http://www.vw-resource.com/ignition_switch_replacement.html

Eller er jeg på villspor her? Det virker jo litt drastisk dette over ! Kan jo være noe enklere som er feil kanskje, noe nærmere motorn`? =)

Noen som kan gi meg noen forslag på hva som kan være feil?


(denne? ? )

holder på å plugge meg gjennom denne : http://www.oldvolkshome.com/hardstart.pdf Glad
20  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Skal nå kjøpe min første bil - Og fullføre drømmen om boble :) Spørmål! på: januar 11, 2015, 14:48:00 pm
Takker, da har jeg litt å gå på i morgen =)

2 hours til arrival!

Stakkarn får snø første dag i Oslo!
21  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Skal nå kjøpe min første bil - Og fullføre drømmen om boble :) Spørmål! på: januar 06, 2015, 05:33:58 am
Familien ble lei av å vente på at jeg skulle finne den perfekte, så det ble en fin julegave tenkte de!

1966 på vei!! Glad

Litt rart å skulle mota en boble jeg ikke har prøvd eller vet så mye om, men det får gå !

Hvor har dere forsikringen deres på boblene? Vet dere om et gunstig selskap? Glad

22  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Skal nå kjøpe min første bil - Og fullføre drømmen om boble :) Spørmål! på: juli 31, 2014, 01:20:44 am
hehe, ko! Glad

Er på nippet til å kjøpe en nå.. får se hvordan NAF testen går.

Lurer på noe - hva er de små 'lufte hullene' under lykter og over/bak støtfanger i front. Er det bare kosmetisk? http://image.motortrend.com/f/classic/features/12q4_top_10_postwar_cars/42764377/volkswagen-beetle-front.jpg

Sett på veldig mange bobler nå i alle modell typer og årganger, men har ikke klart å se noe systematikk i disse hullene som tilsier at de bare er på bestemte modeller og årganger.

den jeg for øyeblikket er ute etter har ikke disse tøffe hull ;( snufs Blunker
23  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1965 VW 1200 de-luxe til salgs -Solgt- på: juli 10, 2014, 18:19:59 pm
Ååå - Jeg er så treig i avtrekkern Blunker

Gratulerer Skien!
24  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Skal nå kjøpe min første bil - Og fullføre drømmen om boble :) Spørmål! på: juni 03, 2014, 19:50:40 pm
Originalt med bare et sidespeil på denne  Blunker

Oi, ok. Aldri kjørt uten 2 sidespeil Glad - Men det er 'plass' til å montere et? - ser ut som det for meg - men kanskje jeg tar feil og dotten på siden bare er pynt.. Rekker tunge
25  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Skal nå kjøpe min første bil - Og fullføre drømmen om boble :) Spørmål! på: juni 03, 2014, 19:30:01 pm
Fancy greier altså Blunker Ja, skal dynke hele bilen i antirust kjærlighet! Eller kanskje bare la den stå. Sendt mail om å få låne den, for å ta den til mekaniker, får vente se hva slags svar man får. Mangler et sidespeil på bildene så jeg nå, men det må vel gå ann å finne et sted.
26  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Skal nå kjøpe min første bil - Og fullføre drømmen om boble :) Spørmål! på: juni 03, 2014, 18:49:06 pm
Da var jakten igang igjen -

Tanker om denne ? Glad
Det er choke på den right ?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48927691
27  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: -65 Boble vurderes solgt. SOLGT. på: juni 02, 2014, 20:48:46 pm
Men, er det boble spekulasjon der ute.. her ern da til salgs igjen Blunker

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48654257&searchclickthrough=true
28  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Skal nå kjøpe min første bil - Og fullføre drømmen om boble :) Spørmål! på: april 27, 2014, 15:17:49 pm
Hei - takk for alle svar alle sammen - Jeg har (litt for mange eksamener) for tiden på uio, så boble jakten dabbet litt av, men skal snart fortsette Glad
29  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Skal nå kjøpe min første bil - Og fullføre drømmen om boble :) Spørmål! på: mars 26, 2014, 12:39:09 pm
Har nå prøvekjørt 2 bobler. Hatt en av dem på NAF test.

Første http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47223316&searchclickthrough=true

Var grei å kjøre - men det var litt merkelig gir - var veldig 'løst'. Det luktet også bensin i bilen når jeg kjørte. (vet ikke hva dette kan være).. Falt ikke heeelt pladask for denne, men det er kanskje lukta som gjør at jeg er litt negativ ? Hva kan bensinlukt i bilen være tegn på mon tro..

Andre http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47302861&searchclickthrough=true

var veldig god å kjøre, gode seter, sitter litt lavt, føles ut som man har mer 'plass', likte giret. Ikke bensinlukt Blunker Håpet virkelig på denne, føltes ut som jeg hadde "kommet hjem" når jeg kjørte den ! Glad  
...men ... NAF testen viser farlig rust, og mekanikerne (har pratet med 3) kan ikke anslå hvor mye det vil koste - og jeg har ikke peil nok til å ha et restaurerings prosjekt. De trodde ikke den ville bestå neste EU test.

Kjempe synd, for jeg likte den veldig godt.

tenkte jeg skal ta en titt på http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46792517&searchclickthrough=true neste. noen som har vært og sett på den?
30  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Skal nå kjøpe min første bil - Og fullføre drømmen om boble :) Spørmål! på: mars 17, 2014, 18:23:46 pm
Tilbake til bensin - fått høre at Gamle bobler gikk på 98 oktan superbensin? - får man kjøpt dette på bensin stasjoner?
Sider: [1] 2
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!