mener du om den er litt løs inni armen på clutchhuset? for den er litt løs kanskje ja, men jeg tittet på den og prøvde å skru litt på den, men satt som bare det. så kanskje rart om den plutselig har løsnet litt siden den ikke var sånn før? og hvis det er den så hadde det kanskje vært litt mere "ristelyd"? ikke tikking? eller? veit ikke jeg as, men kan jo prøve å få stramma den litt også:)
klipsa er nye ja, å den satt ganske bra syns jeg, men kanskje den var for løs hmm, får vel ta ut motoren igjen å ta en titt da er jo heldigvis ikke den største jobben
Det er samme clutch som var i når jeg kjørte med 1300, og utløserlageret er det som unneberg sa var riktig. Og det så helt likt ut som det var i fra før. Kan det hende at jeg har fått feil utløserlager da kanskje?
da har jeg fått sammen alt igjen, og kjørt noen dager. stor lykke, men den varte ikke veldig lenge gitt da jeg var ute å kjørte en tur i dag så kom den samme tikkingen igjen. den blir borte når jeg såvidt er borti clutch pedalen. som sagt tidligere så er trøstelageret nytt. men kan det kanskje være noe som gjør at trøstelager og clutch tar i hverandre på noen måte?? men rart at det ikke kommer med en gang motor er satt inn igjen da?
fikk simring fra hotshop i dag, men den ser ikke ut som den jeg hadde i fra før. den som er ødelagt er rød og har to lepper, mens den nye er svart og har bare en leppe, bare den innerste. er dette riktig?
da har jeg fått slipt litt i clutchhuset:) også har jeg funnet ut hvorfor det var olje i clutchhuset, og det var jo simringen det men da har jeg noen spørsmål. når vi satt sammen motoren nå sist, så brukte vi svinghjulet som stod på 1300 motoren, og satte den over på 1600 som jeg har i nå. når vi starta opp motoren i benk, så vi at det lakk bak svinghjul og da var det simringen som hadde "revna" så det ut som. simring og svinghjul ble byttet og da var det tett. svinghjulet var identisk med det som var i 1300, og det så mye bedre ut. men nå ser jeg at det har "revnet" igjen hva skjer? burda man bruke noe smøring rundt simringen, så det ikke blir varmt? eller er det noe annet
Hei. lageret spinner frit rundt ja, og det ser ut som at det beveger seg som det skal. det er samme type lager som jeg hadde sist, har ikke byttet clutch, da dette ble gjort for 3-4 år siden. vet ikke helt hvor mye dødgang jeg har på clutchpedalen, det er jo litt. men hvor mye er MYE jeg så at der hvor clutchvaieren går inn i "armen" på kassa var litt slakk, men det hadde vel blitt en mere skranglelyd enn en tikkelyd??? men når jeg fikk ut motor, så jeg at svinghjulet har subba borti noen steder, men det er vel mest naturlig at hvis det var den som lagde tikkelyd, ville det vel vært der med en gang etter at jwg fikk inn motoren? og ikke etter noen turer? eller hva?
jeg satte inn en overhalt 1600 i bobla mi for noen uker siden, har kjørt 3-4 turer nå. Når jeg var ute å kjørte i sta kom det en tikkelyd. det virker som den følger turtall, og blir borte når jeg tar inn clutch. det hjelper om jeg bare tar så vidt borti clutchpedalen også. jeg lot den bli kald og kjørte en tur til. etter ca 5 min kjøring kom tikkingen tilbake. jeg stoppet og satte bilen i fri, og når jeg slapp ut clutchpedalen så kom lyden tilbake kan det være at det er noe inni clutchhuset som lager lyd? Jeg byttet trøstelageret når motor var ute, for det ene klipset hadde tydeligvis knekt forrige gang motor ble satt inn. noen som skjønner problemet?
Takker for fin respons:) tingen er at jeg trodde jeg kunne få inn stanga som går ned til termostaten etter at alt var satt på, noe jeg fort skjønte ikke var veldig enkelt. Derfor jeg tenkte å bare binde opp spjeldene, så jeg får startet og kjørt litt snart tar heller å tar av viftehuset en gang i sommer:)
Så det blir riktig å dra stanga mot venstre når jeg står med hodet oppi motorrommet? Glemte å montere den stanga til termostaten når jeg satte motor sammen, så den er ikke på plass:p
nei den løste ingenting. bestilte den i forrige uke, men den førte problemet bare 10mm oppover;) løsningen ble å kjøpe en 34 gasser som var til vekselstrøm. det passet perfekt.
en annen ting jeg lurte på. trenger jeg å trekke en ny ledning fra starter til dynamoen? sånn som han har gjort på denne videoen?
kommer veldig an på hvor stor alternator du har er det 55 ampere så nei, men vis det er 75 eller større så kan det lønne seg og bytte til tykkere kabel.
takk for svar:) har en 55 amp. men hvis hvis det hadde vært en større enn 55 amp så blir det problem med starting da eller?
Men hvis jeg skal slipe, hvor mye kan jeg slipe, er stålet der tykt? Tar gjerne imot bilde hvis det er mulig:) hvis det blir stress å legge ut her tar jeg gjerne imot mms:) 91546039
har nå montert alternator i 1302´n og ser at forgasser og dynamo kræsjer. jeg kjøpte en spacer på 10 mm, men det er samme problem. så en film på youtube, og han karen der hadde en spacer som var veldig høy, ca 2,5 til 3 cm. han på filmen hadde en singelport tror jeg. (jeg har dobbelport). er det dette jeg må skaffe meg, eller har noen andre noe annet forslag? er forresten en 34 gasser.
Hei. Jeg har montert alternator i bobla nå. Men syns jeg leste et sted at jeg må koble meg forbi den regulator greia som er under baksetene. Noen som vet dette eksakt? Hilsen joachim