april 27, 2024, 05:47:21 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 7
1  Bruktbørsen / Biler selges / 71 mod 1302 på: mai 02, 2015, 11:42:59 am
Hei og hopp. Bobla selges, har lagt ut en salgsannonse på Facebook.
https://www.facebook.com/groups/vwnorge/permalink/10152998943704753/

Kan treffes på 91546039

Hilsen Joachim
2  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / oljetempgiver på: august 21, 2013, 18:27:07 pm
Hei.
tenkte å montere en oljetempgiver til bunnpluggen. så tenkte å høre her først om noen har en brukt liggende de ikke bruker?

Hilsen Joachim Glad
3  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ubrukt bakre urethan foringer til girkasse + bakre girkassefeste -72 på: august 12, 2013, 14:29:54 pm
Passer de på en 71 mod 1302?  Må kassa ut for å bytte disse eller får man knotet det på uten en altfor stor operasjon?
4  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2013 - Godt Gammeldags Grusrally - NYHET! på: august 06, 2013, 10:56:05 am
Dette høres jo utrolig morro ut:) men hvilken dag blir dette?
5  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: StarBugs-lotteriet 2013! 76 bay:-) på: august 06, 2013, 00:39:16 am
2 lodd til meg Gliser
6  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: StarBugs-lotteriet 2013! 76 bay:-) på: juni 30, 2013, 22:04:16 pm
da har jeg lagt 2 lodd til forfall i nettbank Glad
7  Bruktbørsen / Deler selges / understell til 73 mod, 1300 på: juni 18, 2013, 20:32:43 pm
understell til 73mod 1300 selges. justerbar forstilling, skivebremser. kan sende bilder på mail.
ikke jeg som selger, så kontakt Atle på tlf: 90574107
8  Forum / Problemløseren / Sv: tikking i motor/clutch? på: juni 12, 2013, 23:03:17 pm
mener du om den er litt løs inni armen på clutchhuset? for den er litt løs kanskje ja, men jeg tittet på den og prøvde å skru litt på den, men satt som bare det. så kanskje rart om den plutselig har løsnet litt siden den ikke var sånn før? og hvis det er den så hadde det kanskje vært litt mere "ristelyd"? ikke tikking? eller? veit ikke jeg as, men kan jo prøve å få stramma den litt også:)
9  Forum / Problemløseren / Sv: tikking i motor/clutch? på: juni 12, 2013, 21:14:56 pm
klipsa er nye ja, å den satt ganske bra syns jeg, men kanskje den var for løs Hæ hmm, får vel ta ut motoren igjen å ta en titt da Blunker er jo heldigvis ikke den største jobben Osteaktig
10  Forum / Problemløseren / Sv: tikking i motor/clutch? på: juni 12, 2013, 07:15:53 am
Det er samme clutch som var i når jeg kjørte med 1300, og utløserlageret er det som unneberg sa var riktig. Og det så helt likt ut som det var i fra før. Kan det hende at jeg har fått feil utløserlager da kanskje?
11  Forum / Problemløseren / Sv: tikking i motor/clutch? på: juni 11, 2013, 22:16:33 pm
da har jeg fått sammen alt igjen, og kjørt noen dager. stor lykke, men den varte ikke veldig lenge gitt Trist da jeg var ute å kjørte en tur i dag så kom den samme tikkingen igjen. den blir borte når jeg såvidt er borti clutch pedalen. som sagt tidligere så er trøstelageret nytt. men kan det kanskje være noe som gjør at trøstelager og clutch tar i hverandre på noen måte?? men rart at det ikke kommer med en gang motor er satt inn igjen da?
12  Forum / Problemløseren / Sv: tikking i motor/clutch? på: juni 01, 2013, 18:47:57 pm
fikk simring fra hotshop i dag, men den ser ikke ut som den jeg hadde i fra før. den som er ødelagt er rød og har to lepper, mens den nye er svart og har bare en leppe, bare den innerste. er dette riktig?
13  Forum / Problemløseren / Sv: tikking i motor/clutch? på: mai 30, 2013, 22:51:56 pm
takk, da får vi prøve det:)
14  Forum / Problemløseren / Sv: tikking i motor/clutch? på: mai 30, 2013, 21:04:15 pm
da har jeg fått slipt litt i clutchhuset:) også har jeg funnet ut hvorfor det var olje i clutchhuset, og det var jo simringen det Rekker tunge men da har jeg noen spørsmål. når vi satt sammen motoren nå sist, så brukte vi svinghjulet som stod på 1300 motoren, og satte den over på 1600 som jeg har i nå. når vi starta opp motoren i benk, så vi at det lakk bak svinghjul og da var det simringen som hadde "revna" så det ut som. simring og svinghjul ble byttet og da var det tett. svinghjulet var identisk med det som var i 1300, og det så mye bedre ut. men nå ser jeg at det har "revnet" igjen Hæ hva skjer? burda man bruke noe smøring rundt simringen, så det ikke blir varmt? eller er det noe annet
15  Forum / Problemløseren / Sv: tikking i motor/clutch? på: mai 28, 2013, 23:00:36 pm
takk for svar:) skal ta en nærmere titt på det i morgen:)
16  Forum / Problemløseren / Sv: tikking i motor/clutch? på: mai 28, 2013, 21:57:05 pm
Hei. lageret spinner frit rundt ja, og det ser ut som at det beveger seg som det skal. det er samme type lager som jeg hadde sist, har ikke byttet clutch, da dette ble gjort for 3-4 år siden. vet ikke helt hvor mye dødgang jeg har på clutchpedalen, det er jo litt. men hvor mye er MYE Rekker tunge
jeg så at der hvor clutchvaieren går inn i "armen" på kassa var litt slakk, men det hadde vel blitt en mere skranglelyd enn en tikkelyd??? men når jeg fikk ut motor, så jeg at svinghjulet har subba borti noen steder, men det er vel mest naturlig at hvis det var den som lagde tikkelyd, ville det vel vært der med en gang etter at jwg fikk inn motoren? og ikke etter noen turer? eller hva?
17  Forum / Problemløseren / Sv: tikking i motor/clutch? på: mai 26, 2013, 17:09:30 pm
Da var motor ute. Fant ingen løse klips, men så at det var litt olje inni der. Skal det være det? Noen som har andre forslag?
18  Forum / Problemløseren / Sv: tikking i motor/clutch? på: mai 26, 2013, 10:08:53 am
brukte nye klips ja. hmm, da er det vel bare å få ut motor igjen da Tvilende
19  Forum / Problemløseren / tikking i motor/clutch? på: mai 25, 2013, 21:59:36 pm
jeg satte inn en overhalt 1600 i bobla mi for noen uker siden, har kjørt 3-4 turer nå.
Når jeg var ute å kjørte i sta kom det en tikkelyd. det virker som den følger turtall, og blir borte når jeg tar inn clutch. det hjelper om jeg bare tar så vidt borti clutchpedalen også. jeg lot den bli kald og kjørte en tur til. etter ca 5 min kjøring kom tikkingen tilbake. jeg stoppet og satte bilen i fri, og når jeg slapp ut clutchpedalen så kom lyden tilbake Sint kan det være at det er noe inni clutchhuset som lager lyd? Jeg byttet trøstelageret når motor var ute, for det ene klipset hadde tydeligvis knekt forrige gang motor ble satt inn. noen som skjønner problemet?
20  Forum / Problemløseren / Sv: åpningen på viftehus? på: mai 15, 2013, 22:08:47 pm
Takker for fin respons:) tingen er at jeg trodde jeg kunne få inn stanga som går ned til termostaten etter at alt var satt på, noe jeg fort skjønte ikke var veldig enkelt. Derfor jeg tenkte å bare binde opp spjeldene, så jeg får startet og kjørt litt snart Blunker tar heller å tar av viftehuset en gang i sommer:)
21  Forum / Problemløseren / Sv: åpningen på viftehus? på: mai 15, 2013, 16:03:49 pm
Så det blir riktig å dra stanga mot venstre når jeg står med hodet oppi motorrommet? Glemte å montere den stanga til termostaten når jeg satte motor sammen, så den er ikke på plass:p
22  Forum / Problemløseren / åpningen på viftehus? på: mai 15, 2013, 11:19:05 am
Jeg skal binne opp viftehuset så det står på maks lufting hele tiden. Men Hvilken vei er det? Noen som skjønte hva jeg mente? Hæ
23  Forum / Problemløseren / Sv: forgasser tar i alternator på: mai 12, 2013, 22:19:59 pm
denne pleier å løse plass problemene

http://www.unneberg-bil.no/product/118657

normalt lager vare, men....... nå er det vår  Gliser
nei den løste ingenting. bestilte den i forrige uke, men den førte problemet bare 10mm oppover;) løsningen ble å kjøpe en 34 gasser som var til vekselstrøm. det passet perfekt.
24  Forum / Problemløseren / Sv: montere alternator i 1302 på: mai 09, 2013, 13:06:38 pm
en annen ting jeg lurte på. trenger jeg å trekke en ny ledning fra starter til dynamoen? sånn som han har gjort på denne videoen?

kommer veldig an på hvor stor alternator du har er det 55 ampere så nei, men vis det er 75 eller større så kan det lønne seg og bytte til tykkere kabel.
takk for svar:) har en 55 amp.
men hvis hvis det hadde vært en større enn 55 amp så blir det problem med starting da eller?
25  Forum / Problemløseren / Sv: forgasser tar i alternator på: mai 09, 2013, 12:20:00 pm
hmm, takk for tips, men tror jeg heller kanskje sliper litt i dynamoen da:)
26  Forum / Problemløseren / Sv: montere alternator i 1302 på: mai 09, 2013, 12:04:24 pm
en annen ting jeg lurte på. trenger jeg å trekke en ny ledning fra starter til dynamoen? sånn som han har gjort på denne videoen?
27  Forum / Problemløseren / Sv: forgasser tar i alternator på: mai 09, 2013, 10:00:20 am
Men hvis jeg skal slipe, hvor mye kan jeg slipe, er stålet der tykt? Tar gjerne imot bilde hvis det er mulig:) hvis det blir stress å legge ut her tar jeg gjerne imot mms:) 91546039
28  Forum / Problemløseren / forgasser tar i alternator på: mai 09, 2013, 09:21:33 am
har nå montert alternator i 1302´n og ser at forgasser og dynamo kræsjer. jeg kjøpte en spacer på 10 mm, men det er samme problem. så en film på youtube, og han karen der hadde en spacer som var veldig høy, ca 2,5 til 3 cm. han på filmen hadde en singelport tror jeg. (jeg har dobbelport). er det dette jeg må skaffe meg, eller har noen andre noe annet forslag?  er forresten en 34 gasser.
29  Forum / Problemløseren / Sv: montere alternator i 1302 på: mai 07, 2013, 21:36:55 pm
vekselstrøms dynamo (alternator) har innebygget laderele, med mindre det er en gammel orginal bosch så ja releet under baksete må vekk Blunker
Bukker og takker:)
30  Forum / Problemløseren / montere alternator i 1302 på: mai 07, 2013, 16:57:33 pm
Hei. Jeg har montert alternator i bobla nå. Men syns jeg leste et sted at jeg må koble meg forbi den regulator greia som er under baksetene. Noen som vet dette eksakt?
Hilsen joachim
Sider: [1] 2 3 ... 7
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!