april 25, 2024, 15:02:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3 4 ... 27
31  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Vw Notchback på: juni 07, 2017, 15:11:52 pm
Har sikkert 5-10 ulike bøker om Type 3.

Kan lete etter svar...

N og S ble introdusert som 64 års modell med 1500 motor og S ble borte igjen allerede i høsten 65 (1/8) da 1600 kom.

L har nok med utstyr å gjøre...
L utgaven erstettet den tidligere S utgaven. I L utgaven er det bla standard med midtarmlene i baksetet. Så det har med utstyret å gjøre.
32  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: SOLGT VW Beach Buggy prosjekt selges med masse nye deler og flere motorer på: mai 28, 2017, 15:40:22 pm
Grattis.....fått mye bra deler til rn veldig bra pris👍
33  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: VW Beach Buggy prosjekt selges med masse nye deler og flere ulike motorer på: mai 28, 2017, 09:30:35 am
Platen er inne til lakkering og jeg har allerede betalt for jobben... Glad
Den skal bli ferdig 6. juni.

Har mottatt et bud på 20 000
Jeg er åpen for høyere bud frem til kl. 16 i morgen 2017-05-28. Mottar jeg ikke høyere bud innen dette vil den bli solgt.
Kan alt hentes rett etter 6 juni? Er for langt med 2turer
34  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: VW Beach Buggy prosjekt selges med masse nye deler og flere ulike motorer på: mai 26, 2017, 23:57:45 pm
Kan ikke hente i helga, men i begynnelsen av uka er ikke noe problem. Jeg bor såpass langt unna at jeg må ta alt på en tur, så jeg må evt ta med plata som den er nå
35  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: VW Beach Buggy prosjekt selges med masse nye deler og flere ulike motorer på: mai 26, 2017, 21:44:03 pm
Er intressert.....når må det hentes
36  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1961 mod. Roadster-prosjekt på: mai 02, 2017, 22:35:35 pm
Hvor i landet står denne da?
37  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: Type 3. Helst Notch ønskes kjøpt på: mai 01, 2017, 22:11:33 pm
Eller kaaaaaansje en i Bodø kommer for salg løpet av sommeren😉

Din eller den jeg fikk bilde av tidligere fra deg?
38  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Type 3. Helst Notch ønskes kjøpt på: april 27, 2017, 22:13:06 pm
Type 3, ønskes kjøpt. Notch står øverst på ønskelista, før squaerback og TL. Kan være intressert i lett objekt (ikke mye rustsveising), må sikkert pirke litt på den for å få den slik jeg vil. Ferdig bil er også av interesse. Pris opp til 70-80tusen.
Har du en stående og vil selge kan jeg kontaktes på 91996044. Jeg er ikke så ofte her inne, så er sikrest å treffe på tlf.
39  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Flippfront type 1-67 øndkes kjøpt på: desember 14, 2016, 12:25:29 pm
Ønsker å kjøpe en flippfront til type 1 -67. Helst uten noe særlige skader
40  Forum / Snikk-snakk / Sv: spm angående evt salg av prosjektbiler jeg har stående... på: november 09, 2016, 18:56:01 pm
egentlig skjønner jeg ikke at det er noe å lure på eller sutre for jeg... En gjenstand er verdt det en eller annen er villig til å betale for det akkurat der og da. Det er jo opp til selger om den prisen markedet er villig til å betale er noe man kan akseptere, syns for det første det blir litt på trynet at man ikke skal gjøre det tilgjengelig i Norge fordi man forventer det ene og det andre her. Dessuten syns jeg heller ikke at man har gjort noe stort bare fordi man har dratt et vrak ut av skogen og hatt stående på gårdsplassen i noen år.
nå har ikke jeg gjort noe "stort" ut av at jeg har dratt på meg masse gammal vw heller synes jeg, men å si at de ikke blir tilgjengelige i Norge blir litt dumt synes jeg, da du ikke vet hva som skjer, ei heller hvorfor jeg vurderer å selge da det er en privatsak... men når man får så latterlige bud på sms som jeg skriver over her, begynner man jo å lure på hva som er tanken.. hvis du føler at jeg sutrer så aner jeg ikke hvor du tar det ifra heller forresten, da jeg føler meg som, og av de fleste rundt meg blir ansett som en positiv person.... !

Det med sutring var ikke myntet på deg i det hele tatt, men min oppfatning er at det er flere som sutrer over prisnivået i Norge. Det syns jeg blir feil, da prisene blir det markedet er villig til å betale, selvfølgelig er det folk som vil prøve å gjøre varp. Sånn vil det alltid være og sånn er de fleste, men som selger har du uansett privilegiet av å bestemme hvem du selger til og for hvilken pris. Glad

Mitt innlegg var ikke ment som sutring for jeg er ikke ute etter noe bil, men jeg er absolutt i den delen som ikke vil binde opp masse kapital i en bil i det store og det hele. Og jeg er helt enig i at bilen skal gå til den som vil gi mest for den. Det vil nok i 90% av tilfellene tilsi eksport....og det må til for at folk på berget her skal forstå at vil man beholde bilene her hjemme så må vi betale for dem. Og det er en kjennsgjerning at folk spesiellt på forumet her, ikke er intressert i å gi noe for bilen/prosjektet.
41  Forum / Snikk-snakk / Sv: spm angående evt salg av prosjektbiler jeg har stående... på: november 08, 2016, 20:24:09 pm
jeg ser alt nå trenden med kjipe nordmenn og priser ja... når jeg får sms med spm om pris, og svarer hva jeg har i bud på den aktuelle bilen, så kommer svaret tilbake umiddelbart... , kan by ... dvs ca 1/4 av det jeg har i seriøst bud for en bil ...  så noen vil sikkert ha, men har ikke kr til å kjøpe, det gir meg vel mer grunn til å selge ut av landet såfremt det blir salg..


Tror mange av de som byr egentlig har penger, men de vil ikke henge opp så mye kapital på en veteranbil. Markedet er oppatgående nå, men det er ikke gitt at tinga skal holde seg som det er i dag. Plutselig faller interessen for gammel luftkjølt vw og da sitter du med skjegget i postkassa. Ikke det at jeg tror det skjer i nærmeste fremtid, men det er en risiko man må kalkulere inn. Og endel som garantert har en bedre halvdel som ville omtrent krevd skilsmisse hvis man drar hjem en bil som det er flere hundre timers arbeid på til 100lapper+
42  Forum / Hva skjer? / Sv: Fun Run 2016 på: januar 11, 2016, 22:02:08 pm
Artig å være med på denne vinteraktiviteten igjen. Fin løype med noen utfordringer føremessig også😂 en del morsomme poster. Kommer igjen neste år.
43  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1963 notchback - bud ønskes på: desember 31, 2015, 17:29:58 pm
Hadde vært mulig å få sett på denne bilen nå rett over nyttår..... og kan du sende meg en liste på hva som mangler?
44  Forum / Hva skjer? / Sv: Fun Run 2016 på: desember 28, 2015, 14:24:26 pm
Oppmøte hvor og klokkeslett
45  Forum / Snikk-snakk / Sv: Biler selges til utlandet! på: november 25, 2015, 20:07:11 pm
En person som følger med i markedet er alltid i stand til å vurdere riktig pris. Det kalles erfaring.

Mvh Marius

Å du er i stand til å bedømme hva en gjenstand er verdt på det åpne marked?
Der er jeg ikke enig med deg marius. I mange tilfeller som ditt eget eksempel i ett tidligere innlegg, så er du stort sett ute etter å få ting til skambud. Det er ikke det samme som å vurdere riktig pris, det er å sjekke om du kan utnytte selgers kansje noe skranglete økonomi. Er faktisk ikke redd for å sette deg i båsen for folk som skal sko seg på andre.
46  Forum / Snikk-snakk / Sv: Biler selges til utlandet! på: november 25, 2015, 17:48:00 pm
Selger burde vel klare å forutse sin egen økonomi såpass at man ikke er i pengenød.
Jeg selger en god del på finn, og er som mange andre drit lei sånne som marius som kommer med skambud, og det verste er at fler av dem blir drit sure når de blir avvist på en skikkelig måte, og både truer og banner meg opp og ned for at jeg ikke vil selge til dem. Men får alltid solgt til min pris fordi om det tar en stund. Er ikke i mot pruting og pruter gjerne selv, men sørger for at de som selger ikke sitter igjen med følelsen at de har blitt bendt over bordet og fått noe hardt langt oppe i rassen.
Men som selger må selv sørge for at du har både økonomi og plass nok til å kunne bli sittende med det en stund. Særlig hobbyting som en gammel folkevogn og dens tilbehør stort sett er.
Vi som drar litt opp i årene kan faktisk plutselig få en uforutsett regning på 100 000kr i tenner.
 Ikke alle med dårlig råd som har gått inn i det planlagt.


Du har starta feil hvis du ikke klarer å legge deg opp en buffer til uforusette utgifter. Jeg er ikke noe guttunge sjøl og har kosta på meg en god slump på tenner.....men det forutså jeg kunne skje i 20års alderen og satt av penger til det. Og jeg har aldri hatt ræva full av penger, men har kansje prioritert litt riktigere enn andre. Hobby kommer i andre rekke for meg.
47  Forum / Snikk-snakk / Sv: Biler selges til utlandet! på: november 25, 2015, 14:14:56 pm
Selger burde vel klare å forutse sin egen økonomi såpass at man ikke er i pengenød.
Jeg selger en god del på finn, og er som mange andre drit lei sånne som marius som kommer med skambud, og det verste er at fler av dem blir drit sure når de blir avvist på en skikkelig måte, og både truer og banner meg opp og ned for at jeg ikke vil selge til dem. Men får alltid solgt til min pris fordi om det tar en stund. Er ikke i mot pruting og pruter gjerne selv, men sørger for at de som selger ikke sitter igjen med følelsen at de har blitt bendt over bordet og fått noe hardt langt oppe i rassen.
Men som selger må selv sørge for at du har både økonomi og plass nok til å kunne bli sittende med det en stund. Særlig hobbyting som en gammel folkevogn og dens tilbehør stort sett er.
48  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Pen sølv 1302s med 1835 , luftes for salg på: oktober 21, 2015, 10:13:35 am
Er det gamle motoren til born2run som du bygde denne eller?
49  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Det må eg si var en flott folkevogn på: februar 16, 2015, 23:16:11 pm
Hvis den kosta ca 10 000 ny så tilsvarer det ca 100 000 i dagens valuta. Så  ved å selge en 50 år gammel overligger har de lagt 50 % påslag på nypris. Helt fjærnt i mine ører. Trodde man fikk utgåtte varer litt rimeligere.
Til syvende å sist er vel bilen verdt det kjøperen er villig til å gi for den, uansett om det er en norsk eller utenlandsk spekulant som kjøper den Glad
for min del ville jeg ikke hatt den I det hele tatt. Jeg hadde bare ødelagt den med senk, mørke ruter osv. Denne fortjener å bli tatt vare på slik den er tror jeg.
50  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bevaringsfond? på: februar 11, 2015, 17:35:34 pm
Jeg er enig i at det er mye mer egoisme i ett spleise lag til felles glede enn å ta vare på mine egne sparepenger å få dem til å vokse. Men allikevel er det fortsatt for personlige innlegg her. Ord som du, deg og ditt blir fort personangrep isteden for
motargumenter og spekulasjoner rundt ideen. Problemstilling er viktig og gir mye kompetanse samt tankevirksomhet.
Og det er vel fortsatt meningen med tråden. ikke hvem som er hva i hvilkens øyne.

Akkurat når det gjelder ordene du refererer til så er de ikke ment personlig mot noen fra min side. Men ser det at det kunne vært valgt andre ord. Men en får det meste til å se personlig ut hvis en vil. Vil vel kansje påstå at trådstarter har vært vel så personlig mot meg, og tillagt meg meninger og syn som overhode ikke stemmer. Men jeg bryr meg ikke om det i det hele tatt.

Men det som er like inntresant er at det har ikke kommet ett godt innspill på hvordan tankene for å få ett slikt fond til å fungere. Hvorfor ikke. Hvis ikke det ble ett for personlig stilt spørsmål da....
51  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bevaringsfond? på: februar 10, 2015, 21:29:47 pm
Som jeg har nevnt tidligere, har jeg kjøpt mange av argumentene dine, Even. Det blir bare for mye når det kommer bolk på bolk med syting, uten at det er i nærheten av å være nyansert. Synes det blir enormt når man får følelsen av at noen prøver å få deg til å grave deg ned. Jeg var overtalt halvveis, og da hadde du fått meg til å forstå at dette ikke var noen god idè. Det ga jeg også uttrykk for.

Den holdningen din om at alle er egoister, og ingen ikke gidder å stille opp på noe som ikke gavner dem, den kjøper jeg ikke. Det er i alle fall ikke sånn vi driver klubb.

Så nå gjentar jeg: Jeg skjønner at dette var en dårlig idè, og anser meg som ferdig med idèen i denne sammenheng.
Jeg ser desverre ikke noe egoisme i og ville beholde sparepengene eller få dem til å rente seg opp. Jeg ser mer egoisme i og skulle ha andre privatpersoner til å finansiere drømmen for deg.
Jeg har pekt på de negative sidene for den typen fond. Syns vel det er du som syter mest her, du må tåle at noen peker på ting du kansje ikke liker. Som sagt spiller det liten trille for meg om ett slikt fond kommer til. Jeg hadde uansett ikke lagt ei krone i fondet.
 Å skulle jeg få lyst til å kjøpe meg en ny gammal vw, så skal jeg heller være den som utfordrer både fond og utenlansk spekulant på pris. Vil jeg virkelig ha noe kjøper jeg det uansett. Og ikke skal jeg ha verken venner, familie eller andre private aktører til å finansiere meg. Har vel heller aldri lagt mer penger i en gammel vw enn bankkontoen har tillatt, uten at jeg har hatt flust av penger, men mange fine biler har jeg hatt.
52  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bevaringsfond? på: februar 10, 2015, 01:01:07 am
Dersom jeg skjønte idéen riktig var meningen å hindre biler å forsvinne ut av landet. Ikke å redde Norgeshistorien eller tjene masse penger. Vil man det er det vel andre ting enn bil man bør satse på.
Måten å redde disse bilene på er ved å by mer enn de i utlandet. Altså igjen en dårlig innvestering. Ved å beholde bilene i fondet vil man kunne få (kjøre)glede av disse. Det er det man får igjen for pengene ikke renter og ikke returrett på innsatte penger.
Kan jo deles i andeler som man kan prøve å videreselge men ingen garantier og ikke imøtekomme krav om å få igjen pengene sine. De som vil blir med og de som ikke vil slipper. Ved rett navn på fondet kan jo innbetalte penger bli fradragsberettiget.
Penger inn igjen Gliser.
Ingen dårlig ide dette synes jeg.

Så hvis jeg forstår deg rett, så skal en som har satt inn feks 100000kr men ikke brukt sinn rett når det gjelder bil, ikke få igjen pengene sine, hvis denne vil ut. Med andre ord donere pengene sine til fondet. I såfall kan jo vwnorge være fondet for her er det jo donorknapp allerede. Og fradragsberettelsen er ikke så betydelig. Hvor mange ville faktisk innvistere kronene sine slik at du er sikker  på å tape dem.

Som lowlife var inne på tidligere, så kan det være mulig i en liten skala med venner, med jeg ville i såfall gått inn i det med såpass åpne øyne at det kunne ført til uvennskap. Men i liten skala gir jeg det en mulighet til å overleve. Eneste minus da er at det er færre og mer begrensede midler å få inn.
Kjetil var også innom en løsning som kan være gangbar, med en type forretningsselskap.
53  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bevaringsfond? på: februar 10, 2015, 00:41:50 am
Kul ide Thomas, men jeg har aldri skjønt hva greia er med syting om at en og annen klassiker forlater landegrensa, da det på samme tid også blir importert tilsvarende klassikere med minst like spennende historie
inn til landet...tipper det kommer like mange inn som går ut av landet, altså "no loss" slik jeg ser det...men som
sagt en kul ide, for de som sitter med lommetørkle i øyekroken hver gang en Norsk bil dukker opp på thesamba... Osteaktig Gliser

(Og for ordens skyld så vet jeg at du ikke er en av disse Thomas, hehe)
Importen av gammel vw er større enn importen.
Thomas: du vil ha innspill men kun postive om hvor fantastisk forslag det er. Du må tåle at andre setter spørsmål på tanke gang og hva agendaen er. Både du og en til som sier at dere har begrensede midler til å spare penger og begrensede midler for å skaffe disse.
ett fond, hvor det kan være flere "småsparere" som heller ikke har ubegrensede midler å spare. Hva hvis en eller fler av disse trenger pengene sine til annet plutselig. Har du tenkt over, at det faktisk er sparepengene til andre du gjerne vil ha tilgang til. Med dagens rente, hvorfor kan du ikke gå i banken? Får du ikke lån der, burde du da få lån i ett fond hvor det er privat personer som skal løpe samme risiko som bankene. Er ikke dette å se på som en form for pyramidespill, som alle ender dritt.
Som jeg sa i første innlegget så er det en god tanke, men tvilsomt gjennomførbar.
Personilig hadde jeg aldri satt ei krone i ett fond som man ikke kan få noen goder av annet enn å låne bort mine oppsparte midler til folk som kansje er mer genuint intresserte i vw enn de er gode betalere.
Stilte deg spøsmål i forrige innlegg og har stilt deg nye her, og håper på at du kan svare på dem. Istedet for å sitte å føle deg ned sablaa og slakta. Da er det rett og slett for at du ikke har noen motargumentasjon
54  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bevaringsfond? på: februar 01, 2015, 16:06:29 pm
Fram til nå har jeg kjøpt de fleste argumentene til Even, men når folk mener å kjenne meg uten at de gjør det, blir dette for dumt. At verden er et forferdlig sted, og at alt er negativt, er trist for han. Det er ikke alle oss andre som har den innstillingen. Jeg innrømmer at jeg kastet ut en tanke uten å ha tenkt den gjennom. Der har jeg hatt god nytte av all hans pessimisme. Jeg skjønner at dette ikke er gjennomførbart. Men å påstå at min tanke er å "lure" noen til å selge billigere, tar han ikke bare feil av meg, men han driter seg fullstendig ut. De som kjenner meg vet at det jeg prøver å dra i gang ting på grunn av idealisme, ikke av sleiphet. Siden han ikke kjenner meg, og aldri vil få sjansen til å gjøre det, kan han holde seg for god til å tillegge meg meninger og skjulte agendaer. Dersom noen, deriblant Even, var redd for at dette skulle bli en realitet, kan jeg betrygge dere med at det blir det ikke.

Tanken min sprang utfra min egen begrensede evne til å spare penger og muligheter til å skaffe dem. Jeg har nå skjønt at resten av VW-miljøet ikke har slike problemer. Derfor synes jeg det er rart at verden er så fæl. Jeg klarer å beholde humøret til tross for at jeg ikke har masse penger. Jeg synes nå vi kan legge denne ballen død. Vi kommer til å lage noe tilsvarende i liten skala, men jeg skal aldri nevne dette igjen på dette forumet.

Til slutt vil jeg bare nevne at jeg håper at Even snart får det bedre med seg selv og livet sitt.
Kan hende jeg formulerte meg litt galt, for jeg har skjønt at du ikke ville noe annet enn å dra igang en debatt, hvis du mener noe annet så deg om det, og da er det såfall du som har en mørk og trist verden. For min del, har jeg ett ganske lyst syn på verden og syns ikke den er spesiellt negativ heller, men nå har det vel vært andre som har kommet med meninger også, som kan tolkes slik at, jada vil ha flott bil, men har ikke penger til den, men med ett fond så får jeg råd til den, med private lånegivere. Og poenget mitt er at for den som har penger, drar ingen fordeler av tanken, den taper penger, pga tapte rente inntekter. Som en annen skrev, så er penger bare penger, men forklar meg hvorfor den som ikke har penger skal dra større fordeler enn de med penger.
Hvorfor skal en eller flere personer være en bank for de som ikke har penger, med dårlige betingelser. Uansett åssen du ser det, så løper den/de personen(e) en risiko. Hvis personen ikke betaler så finnes løsninger, men de koster penger og tar mye tid.

Samme innlegget går langt mot å si  at selger skal få en lavere pris enn det den vil gå for på markedet. Og ja, det hadde vært en gjennomførbar tanke HVIS fondet eide bilen i utgangspunktet, men er ikke gjennomførbart før det, av den enkle grunn at da står selger fritt til å selge til den med mest penger. At du føler deg truffet av min mening om de som evt kan sko seg på, eller spekulere i å lure folk i ett slikt fond, syns jeg minner om at jeg "klør litt på ett irritert sted".

Mine innlegg er ikke ment som noe annet enn tanker "fra andre siden av bordet". Jeg gir fullstendig beng i om ett slikt fond blir dratt i gang. Jeg gir også fa.. i hva folk gjør med bilene, for verken t-111, pink ugly, born2run, tjelta bilen eller andre fortjener noe annet enn og bli fornyet i look og lakk. Vi har mer enn nok av bilder for å dokumentere trender og hvordan biler har sett ut. Heller ingen av disse som har noe mer unike historier enn andre, men de er mer profilerte i blader. Mange andre bygg i landet her som er av betraktelig høyere kvalitet enn disse og med mer unik historie enn disse.

Og for å gjøre det helt klart for deg og alle andre, jeg har aldri ment at jeg kjenner deg, har heller ikke noe ønske om å bli kjent med deg og kommer ikke til å bli det heller. Men nærtagene må du være hvis du har tatt dette personlig, for ikke kan jeg se en eneste gang at jeg har nevnt navnet eller nicket ditt for å rette det personlig mot deg, men jeg har ikke problem med å stå for det jeg har skrevet.
55  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bevaringsfond? på: januar 31, 2015, 09:47:36 am
Even, tenk hadde det vært et slikt fond den gangen du skulle selge det gule lynet på vw2you.... Da kunne fondet kjøpt den og du hadde du sluppet å finne frem gravemaskinen  Osteaktig



Nå lever den i beste velgående ......hehe;) men jeg hadde aldri solgt til det fondet så lenge det er andre som betaler bedre. Ligger tykt utenpå at de mener at biler skal selges billigere til ett fond som gjør at bilen blir i norge. Er ikke slik det funker. Fondet må nok slå den utenlanske spekulanten på pris, og da kan man like gjerne kjøpe bilen selv, så lenge man har penger. Har man ikke penger, gå i banken eller til familie å hør om lån. Ikke men at privatpersoner som ikke kjenner deg skal leke bank for deg, med faktisk helt elendige vilkår. Hvorfor skal den person tape penger. Korttenkte naut som ikke forvalter sparepengene slik at formuen faktisk formerer seg og samtidig låner den ut uten å få renter på det. Så skjønner at folk som ikke har penger til å kjøpe det de gjerne vil ha, er for ett slikt fond. privatbank med sinnsykt bra vilkår for de som ikke har penger, og helt elendige for de som har penger.
56  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bevaringsfond? på: januar 31, 2015, 01:39:55 am
Synes fortsatt dette er en flott ide. Er ikke en av dem med stinn konto og har overhodet ikke lyst til å betale jødene i banken masse rentepenger. Så dette ville vært en døråpner for å fått en nydelig bil, beholdt den i landet og betalt en saklig sum til selger.  Med det menes ikke en fantasipris, bare fordi en spekulant fra det store utland kan overby alle . Når det kommer til stykket så er penger bare penger.

Men det er det å finne de riktig folka til å styre fondet ++++.
Ser det kan bli en vanskelig/umulig sak.
 Men fortsatt en bra sak
Å det du sier er, ja takk jeg vil ha en flott bil, men jeg vil at andre privatpersoner skal være banken min.... så gå til helvete til foreldrene dine å lån penger, hvis du ikke vil låne penger i banken. Eller gjør som mange andre, begynn å spar penger til det du har lyst på. Mange andre  som har mått prioritere for å få det en vil ha. Og hvorfor skal selger selge til skampris i norge, når andre utenfor grensene er villig til å betale mer.
Tror også vi får gå litt stillere i dørene om utlendinger som spekulerer i noe som helst. Er du klar over at det er større import av gamle vw enn eksport? Og penger er bare penger, men det er det du lever av du også. Men skal like å se hvis den dagen kommer at du må ha igjen pengene du har lagt i fondet, men ikke kan få det pga kassa er tom. Da tenker jeg penger er litt mer enn bare penger for deg også.... det vil ta mange år før ett slikt fond vil kunne være trygt for de som investerer i det, hvis ikke du da er av den meningen at det skal være risikofylt med å få igjen pengene og tap må beregnes. Hvor mange vil da være villig til og sette sparepengene sine på spill. Det er nemlig det det er, sparepenger, som du faktisk ikke skal få renter på. Dårligere deal enn hos "jødene" dine i banken det gitt. Høres jo kjempe bra ut. Vel i hvertfall for de som ikke vil spare penger til bilen de vil ha. I dyreverden finns det ett ord på slikt, parasitter.
57  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bevaringsfond? på: januar 30, 2015, 15:58:04 pm
Løsninger er rett og slett og betale mere for bilene. Betale mere, syte mindre:)
Fungerer alltid.

Mvh Marius
Helt enig Marius. Den som mener at bilen må bevares og holdes i landet, får rett og slett punge ut eller holde kjeft. Ikke forvente at den skal selges for vekslepenger bare for at den skal beholdes i landet. Penga styrer ofte veien bilen tar i ett salg. Personlig er tida med å investere 50-100tusen i ei gammal boble over, men jeg har gjort det mange ganger tidligere, nå mangler bare interessen for det totalt. Men så gir jeg også beng i om andre selger bilene hit eller dit også.
Mitt råd til de som selger,  selg bilen der du får mest for den, må du separere enkelte deler fra den for å tjene mest mulig, stå deg eller redusere tapet til det minimale, gjør det, det er penger vi lever av, uansett om du har mye eller lite av det.
58  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bevaringsfond? på: januar 30, 2015, 10:45:33 am
En annen ting, å nå setter jeg det veldig på spissen. Fondet er nystartet og 5stk har gått inn med 20 lapper hver, fondet har kjøpt opp biler for kapitalen, plutselig skjer det noe ufousett hos en, som gjør at denne må ha igjen pengene sine. Hva skal da gjøres? Tror at det finnes ett lovverk som sier noe om tidsaspektet for tilbake føring/betaling som gjør det ganske tøft. Det er nemlig ikke sikkert at de som sitter igjen har mulighet til å gjøre opp 20 lapper på 1.2 3. En annen ting er at hvis 1 har en saldo på si 100000kr og en bil selges for denne summen, hva får deg til å mene athan burde kjøpe denne bilen opphengt mot ett fond, når han kan kjøpe den uten noe form for tilknyttelse og på den måten gjøre hva han vil med den. Ser desverre ikke noen fordeler for den som har penger. Den som derimot må låne penger av fondet drar jo nytte av det, men hva om han ikke betaler tilbake? Er du klar over hvilket system du må sette i gang da+kostnadene? Det vil ta mye tid og penger fra fond og forvalter, som i verste fall må møte i forliksråd og evt tingrett. Vil denne personen gjøre dette gratis? Tvilsomt, men lov til å håpe.
59  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bevaringsfond? på: januar 29, 2015, 23:45:12 pm
En god tanke, men tviler på at den er gjennomførbar. Slått deg at en av grunnene til at bilene blir solgt ut er at selger ikke får i  nærheten av hva han/henne vil ha?(noen ganger er prisene selvfølgelig helt ville, men som oftest ikke). Vw folket i norge er jævla flinke til å hyle at det er synd og skam at en  såkalt klassiker og banebryter blir solgt ut eller enkelte deler blir separert fra bilen og solgt, slik at selger ikke skal gå med sinnsyke tap, men åpne lommeboka for at den skal selges hel eller bli i landet, nei det er de ikke villig til. Se også på mange salgsannonser her inne hvor slike biler blir solgt, svarene er sikle sikle, levert lotton i dag osv. Det finnes stort sett ikke penger i miljøet, men masse drømmer. Drømmer betaler ikke bilen, og de som har penger er ikke villige til å betale så fremt de ikke får, den omtrent gratis, og da er det ofte for at de skal gjøre penger på den, ved mest sannsynelig å selge den utenlands. Hvem ville du hatt i 5 personers utvalget ditt? Har desverre vært med så lenge at kjenner til flere som har respekt i miljøet og full tillit hos majoriteten, men ikke fa.. om jeg hadde latt dem styre noe fond, til det har de en alt for brokete fortid, med svindel, og annen dritt i bagasjen. Kan komme på en fra nord jeg hadde stolt på og kansje en fra vest. Men fra trøndelag og ned over til øst og sørlandet. NEI, ikke en. Hvordan tror du den som er med i fondet men aldri vinner "loddtrekning" vil føle og synds om fondet etterhvert? Tipper denne person etterhvert faktisk vil ut av fondet, og hva gjøres da med dens andel, refunderes det, eller er det tapte penger? Detter en ut spørs det om ikke flere finner ut at "fondet" som deles uti hamar hver helg er mer å satse på. Andre problemer er om det juridisk vil være gjennomførbart at en bil må følge fondet. Hvis ikke dette er på plass med solide juridiske kontrakter så blir det fort tomt for bil og penger i det fondet. Hva når bilen skal selges igjen, skal den da gå tilbake til fondet for samme sum? Hvis den som da skal selge den har mått ha motoroverhaling eller andre  dyre reprasjoner, ikke skal kunne få igjen for en del av dette, ja så tviler jeg på annet en at fondet graver sin egen grav, får den kompansasjon for dette, må dette tas ett sted fra, enten krymper fondet kraftig eller så må det spyttes mer penger inn i fondet. Og da er vi tilbake på den som aldri vinner "loddtrekninga". Hvor lenge skal den være tro mot fondet og hvor mye penger skal det koste han. Da er det nesten større sjans og satse på ett meget nervøst aksjemarked, der vinner du stort når du vinner, eller enda bedre sett det i sikre fond og om en stund kan du kjøpe drømmebilen, og selge den til hvem du vil og til hvilken pris du vil.
For meg så er det flere spørsmål enn kloke svar på hvordan du vil få dette til å fungere. Så jeg mener at skrinlegg ideen, eller tenk grunndig igjennom og hver sikker på at alt er juridisk og på alle andre måter korrekt. Til dere som vil prøve og gjennomføre det, dann ett fond på 50000kr som en start til advokatugifter for å få orden på dette.
Bare mitt lille tips.
60  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: ombygd bobble 74 mod vurderes solgt 20K på: januar 28, 2015, 20:08:10 pm
Har du ett tlf nr jeg kan nå deg på, eller kan du ta kontakt med meg på 91996044.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 27
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!