april 25, 2024, 01:22:41 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Forum / Originalprat / Sv: Ch.nr 1959/60 på: mars 22, 2015, 18:44:47 pm
Ser nå at tabellen viser sist produsert i måneden. Hvis de sluttet å produsere 59 i juli (tabellen viser frem til desember), vil det si at de begynte å produsere 60mod i august 1959 og at da kan ch.nr 290 være sendt til norge og solgt her i 1959, eller ble det stemplet 290 i chassis i feb 60 da den forlot samlebåndet i tyskland?
2  Forum / Originalprat / Ch.nr 1959/60 på: mars 22, 2015, 12:40:07 pm
Kan boble med de tre første siffer i ch.nr 290 være registrert som en 1959modell, selv om 290 refererer til januar 1960??
3  Forum / Teknisk, teori og praksis / VW boble 1500 1967 på: januar 11, 2015, 15:18:39 pm
Noen som vet hva som skiller 1500H-motor fra 1600 og 1300 bortsett fra ccm?

Har 1500 samme oljepumpe som 1300 eller 1600?
Har 1500 samme topplokksbolter som 1300 eller 1600?
Er forgasserflensen (og forgasseren) som på 1300 eller 1600?
Hvordan er toppene på 1500H?

Har lest at 1600AS har forbedret oljekanaler fremfor andre motorer, hvordan er dette systemet på 1500H?

All info er av interesse.
4  Forum / Problemløseren / Sv: Fjerne maling på: desember 22, 2014, 22:17:56 pm
Har prøvd med varmepistol og skrape, det fungerte overraskende bra. Tungt arbeid men får tatt det meste uten søl. Må nok ty til caustic noen steder.
5  Forum / Problemløseren / Sv: Fjerne maling på: desember 20, 2014, 23:39:31 pm
Takk for tips, skal prøve når været tillater det  Glad
6  Forum / Problemløseren / Fjerne maling på: desember 18, 2014, 19:32:46 pm
Noen som har erfaring med å fjerne maling fra bil. Den har vært russebil og malt flere ganger. Det er uaktuelt å sandblåse. Har hørt at caustic soda med tapetlim er tingen???
7  Forum / Teknisk, teori og praksis / Valg av kam på: april 10, 2012, 23:05:26 pm
Bygger 1915cc med trimtopper og dobble gassere. Jeg tar sikte på en motor som skal være til "normal" kjøring på landeveien, dvs moderat trimming. Er det noen som har tips til en kam som gir effekt ved lavere turtall og fin tomgang uten hopp og fusk. Skal bruke std vippearmer og HotShop har Engle W-100 til W-140.
8  Forum / Snikk-snakk / evwparts.com på: mars 13, 2012, 22:46:47 pm
Noen som har erfaring med evwparts.com??
9  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Alternativt på: februar 27, 2012, 10:01:00 am
Det går veldig fint med en stor bakkskive og lavt turtall, så lenge man kan holde nesa på avstand vel og merke.
10  Forum / Teknisk, teori og praksis / Alternativt på: februar 27, 2012, 09:54:37 am
Alternativ til fres
11  Forum / Problemløseren / Sv: Rør til oljesil 1600AS på: februar 08, 2012, 13:03:14 pm
Ok, takk for svar, da pøver jeg det..
12  Forum / Problemløseren / Rør til oljesil 1600AS på: februar 07, 2012, 22:35:20 pm
Går det an å få ut røret til oljesilen som går inn i blokka, uten å ødelegge noe (og montere det igjen)? Har tatt ut 6mm pinneskrue som holder røret, men det går ikke an å rikke røret i aksialretning.
13  Forum / Teknisk, teori og praksis / Interiør t1 på: september 20, 2011, 18:37:42 pm
Noen som vet om hvor man kan få kjøpt taktrekk til 60mod t1, med god passform, gjerne sort?? Sikkert mye rart på markedet som man bør unngå.... Tvilende
14  Bruktbørsen / Deler selges / Bensinvarmer 6V på: juni 14, 2011, 22:25:58 pm
Selger bensinvarmer B2 6V. Jeg har ikke prøvd den, men ser komplett ut. 1200kr.
15  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 1600 topp på: mars 24, 2011, 11:49:58 am
Noen som har en topp til 1600ccm å selge? Motorkoden er AS og den har stått i en T2. Ventilene er 32mm og 35,5mm. Vurderer å kjøpe ny, men det kommer jo an på hva en brukt vil koste. Den må selvfølgelig være uten sprekker og knekte ribber.
16  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1600ccm på: mars 16, 2011, 10:53:27 am
Ok, så hvis det er 1 mutter som på 1300-motoren så skal de passe?
17  Forum / Teknisk, teori og praksis / 1600ccm på: mars 16, 2011, 09:56:14 am
Noen som vet om svinghjul fra 1300 fra 1969 passer på 1600 T2-motor (ukjent årsmodell). Vil det fungere med 180mm clutch på denne?
18  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sikkerhetsseler på: februar 20, 2011, 08:14:54 am
Jeg har blitt så gammel at jeg ønsker å montere sikkerhetsseler bak i min 69mod 1300, finnes det uorginale fra Bilextra, Mekonomen e.l. som passer? Jeg vil også gjøre det samme i min 69mod variant, her trenger jeg også foran.
19  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Baklykter type 3 på: februar 08, 2011, 23:19:19 pm
Den gamle typen ja
20  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Baklykter type 3 på: februar 08, 2011, 18:21:04 pm
Jeg ønsker å kjøpe komplette baklykter (holder og glass) til 1969mod variant.
21  Forum / Problemløseren / Senking av type3 variant på: august 04, 2010, 19:45:04 pm
Har akkurat kjøpt en variant 69mod. noen som har tips til senking av front? Går ut fra at forstilling er noe kraftigere enn boble, slik at det må andre deler til....
22  Forum / Problemløseren / Sv: Fusk-stopp på: juni 29, 2010, 12:14:26 pm
For å komme med en konklusjon: Det viser seg at det er et forgasserproblem. Jeg har satt sammen en forgasser med andre deler enn de jeg har brukt tidligere. Den varierer litt på tomgangsturtallet og fusker litt på lavt turtall ved kjøring, men den stopper ikke som tidligere og er en drøm å kjøre på landeveien.
23  Forum / Problemløseren / Sv: Trolig problemer med bensinpumpa på: juni 09, 2010, 12:38:05 pm
Jeg har en annen tråd på forumet med et lignende problem, det er en 69mod 1300. Jeg vet at kondensatoren kan skape tilsvarende problemer (har kontakter fra 40 år på VW-verksted). Jeg har prøvd det meste og den ble mye bedre av tenningsjustering og kondensatorbytte, men ikke feilfri. Så i dag blir det å prøve elektrisk bensinpumpe, selv om flotørkammeret ser ut til å være fullt når problemet oppstår.
24  Forum / Problemløseren / Sv: Fusk-stopp på: mai 28, 2010, 13:05:59 pm
Bilen har jeg nylig restaurert så slanger og filtre er i orden, men det bobler i filteret når den blir skikkelig varm, så det er muligens luft som følge av koking tror jeg (uten at jeg vet grunnen). Jeg vet også at dette ikke har vært tilfelle på et folkevognverksted i området i løpet av 40år, men det er jo et kjent problem for de som driver med motorsag, noe jeg kunne tenke meg å prøve hvis ikke min 1300 lystrer sin mester. Jeg må nok ta av forgassertoppen ved neste stopp (dvs en varm dag) og se om der er bensin i kammeret, det kalles eliminasjonsmetoden..... Kult
25  Forum / Problemløseren / Sv: Fusk-stopp på: mai 28, 2010, 12:24:13 pm
Takk for tips! Squreback er muligens inne på noe, det kan virke som at bensinen koker når det er varmt ute. Jeg har ikke (bank i bordet) problemene på litt kjøligere dager, MEN.... alt av kjøleblekk er til stede og termostaten er riktig stilt inn og åpner. Så min konklusjon er enten at bensinen koker (motor blir for varm av en eller annen grunn) eller et hull i bensinrøret i bilen som gir luft i systemet (lukter bensin i bilen til tider).
26  Forum / Problemløseren / Sv: Fusk-stopp på: mai 20, 2010, 21:38:10 pm
Det er ikke nye bensinpumper og støtstanga går lett. Er det normalt at det kommer luftbobler i filteret?
27  Forum / Problemløseren / Fusk-stopp på: mai 20, 2010, 21:28:56 pm
Etter å ha kjørt min 1300 ca 6km, og stopper i et kryss, går motoren fint på tomgang, men når jeg gir gass, er det ingenting å hente. Jeg må pumpe på gassen for å få motoren opp i turtall, noen ganger stopper motoren helt og det nytter ikke pumpe. Jeg må da holde gassen i bånn og "kjinne" en stund, så starter den og går utmerket (problemet kan oppstå flere ganger på en tur). Dette skjer altså etter noen kilometer.
Jeg har prøvd:
2 stk kondensator
2 stk forgassere som er demontert og blåst igjennom alt for mange ganger
2 stk bensinpumper
Tanken er ren og rørene er åpne, Men..... det kan fortsatt være bensin i filteret men det ser ut til å komme luftbobler i filteret fra pumpa.... Noen tips?
28  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Takstativ T-1 på: mars 20, 2010, 21:57:43 pm
Jeg er på utkikk etter takstativ, men det må sendes. Hvis vi kan bli enige om en fornuftig pris inkl. frakt, er jeg interessert.
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!