april 27, 2024, 01:23:03 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2
1  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: VW variant '64 1500S selges for vrakpant på: februar 08, 2014, 19:22:50 pm
Nå ser det ut til at den blir solgt hel. Men dersom det skulle gå i vasken kan jeg ta av panser og dører. Men har du mulighet til å hente dem?

Ellers tror jeg girkassen er grei, men er ikke helt sikker. Dørtrekkene er hele tror jeg, men må sjekke nærmere. Utvendig tanklokk kom i '68 og tanklokkwire kom vel i '69. Så denne har bensinpåfylling under panseret.
2  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: VW variant '64 1500S selges for vrakpant på: februar 05, 2014, 20:52:44 pm
Ser ikke ut til at noen kommer til å savne varianten om den blir vraket. Så en dag jeg har tid går den i pressen om da ikke noen mot formodning skulle melde sin interesse før det.
3  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: VW variant '64 1500S selges for vrakpant på: januar 17, 2014, 23:58:19 pm
Det er nok ikke noe umulig prosjekt nei, så det hadde jo vært fint om den kunne fått et liv videre  Glad
4  Bruktbørsen / Biler selges / [SOLGT] VW variant '64 1500S selges for vrakpant på: januar 16, 2014, 20:15:25 pm
Har en Variant stående som jeg har brukt som delebil. Det er fortsatt noen deler igjen på den. Selges for vrakpant dersom noen har bruk for den. Hvis ikke må jeg pante den, har ikke plass til å ha den stående lenger. Det er ikke motor i den, men den har girkasse og hjuloppheng med bremser. Bilen står i Bergen.

Noen bilder av den:









5  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1970 type 3 fastback SOLGT. på: september 29, 2011, 12:39:05 pm
Da ser det ut som om denne unngår pressen en stund til :-)
6  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1970 type 3 fastback hugges. på: september 28, 2011, 09:20:53 am
Å hva er budet på? er det 1000 som fastback har bydd, eller mer?

Hehe, budet er på 1600 kroner. Det ble kanskje litt mye 1600 der ja :-)
7  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1970 type 3 fastback hugges. på: september 27, 2011, 20:02:26 pm
Tusenlapp for motor med eksos Blunker

Har fått et bud på 1600 for motoren.
8  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1970 type 3 fastback hugges. på: september 13, 2011, 10:24:59 am
Atle, er nok en 1600, og den passer nok i bayen med litt ombygging(her må dere gjerne korrigere meg).

Hvor mye skal du ha for eksosanlegget?

Vet ikke helt jeg. Hvor mye vil du gi for det?
9  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1970 type 3 fastback hugges. på: september 12, 2011, 10:05:43 am
Det ser ut som om det enkleste blir å hugge denne. Så hvis noen trenger deler, så får de si fra.
10  Bruktbørsen / Biler selges / 1970 type 3 fastback SOLGT. på: september 04, 2011, 18:59:03 pm
Da er tiden kommet for å hugge denne fastbacken.

Litt info om bilen:

Generelt:

Det er en VW 1600TL, registrert okt '69. Den er stort sett i original stand og har gått ca 95000. Den ble lakket for ca 10 år siden i originalfargen diamant blå. Den så veldig bra ut dengang, men siden er det kommet en del blemmer og bobler her og der. Teknisk sett tror jeg det meste virker, men den har stått stille noen år så bremsene er ganske trege.

Rust:

Det er rust i begge kanalene og i hjulbuene, mest foran. Også rust i forskjermene særlig rundt lyktene. Men har et par greie forskjermer som evt. kan følge med. Bunnen ser hel ut, bare overflaterust. Kunne iallefall ikke finne noen hull da jeg kikket under bilen.

Motor:

Det er ikke originalmotoren som sitter i, den har fått andre arbeidsoppgaver. Jeg har ikke prøvd den noe særlig, men den går dårlig på tomgang. Jeg testet med noen andre forgassere og da var tomgangen grei. Så det er forhåpentligvis en justeringssak. Den har ikke originalt eksosanlegg, men en eller annen form for effektanlegg (Thunderbird) som bråker litt mye etter min smak :-) Clutchen ser ganske ny ut og tar jevnt og fint.

Interiør:

Det er et ganske pent sort skai interiør. Det er ingen rifter eller flenger. Framsetene kommer fra en litt eldre type-3 (Tror ikke det var krom på stolene i '70).


Bilen befinner seg i Bergen. Ta kontakt på PM eller på tlf : 99 59 17 94.


Noen bilder av herligheten:























11  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Notchback med hengerfeste.. på: august 22, 2011, 19:31:57 pm
I vognkortet jeg har liggende for en -67 modell står det:

- Når tilhengeren/tilhengerredskapen har driftsbrems: 800 kg
- Når tilhengeren/tilhengerredskapen ikke har driftsbrems: 440 kg
12  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 1965 Volkswagen Variant Squareback..... på: juni 04, 2011, 12:32:43 pm
Fargen under ID-skiltet ser vel litt spraglete ut til å kunne være originalfarge? (ID skiltet ser forresten ut til å ha vært av - legg merke til forskjellig størrelse på pop-naglene.) Fargen lenger inne i bagasjerommet er ikke så lett å se, men kanskje det kan være "sea sand" som fantes i 65-67? Merkelig at de har tatt seg bry med å lakke pedalsett og håndbrekk (som jo ikke skal være hvite), men ikke i bagasjerommet...
13  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 1965 Volkswagen Variant Squareback..... på: juni 01, 2011, 23:41:18 pm
Ved første øyekast trodde jeg det var en '66 modell, siden den har 4 bolt felger og brede pyntelister. En kombinasjon som bare fantes i '66. Men etter å ha sett litt mer på bildene var det en del som ikke helt stemte.

Ting som jeg mener ikke er riktig på en '65 modell:

- 4 bolts felger (kom i 66). Skulle hatt wide five felger. Ser også ut som om hjulkapsler er fra fra 67 modell boble.
- Store sidespeil (kom i 68). Skulle hatt lite ovalt på venstre og litt større ovalt på høyre side.
- Dashboard med forhøyet høyttalergrill (kom i 71). Skulle hatt wrap around dashboard.
- 1600 Motor (kom i 66). Skulle hatt 1500 motor.
- Emblem på bakluken. Skulle vel stått "VOLKSWAGEN VARIANT S"?
- Mener pyntelisten på panseret skulle vært av den korte typen.
- Så askebegeret på dashbordet slik ut i 65? (Mener den typen kom i 67)
- Setene skal vel ha grått justeringsratt og ikke krom?

Uoriginale ting (som selvsagt heller ikke er riktig på '65 modellen):
 
- Fargen ser litt lys ut til å være "pearl white". Men vanskelig å være sikker ut fra bildene.
- Skjermkjedene skulle vært samme farge som bilen. (Ikke sorte)
- Skulle hatt "silver cord" eller "mesh gray" setetrekk (dersom fargen er pearl white).
- Hvor er bakseteryggen?
- Nedre del av dørpanelene skulle vært gråstripede.
- Gulvmattene ser hjemmelagde ut.
- Platen under girspake og håndbrekk ser hjemmelaget ut.
- Sikkerhetsselen skal vel ha feste i B-stolpen?
- Matten i bagasjerommet foran skulle vært av grå papp.
- "Posesystemet" i bagasjerommet foran var jo artig.
- Matten i bagasjerommet bak skulle vært av gummi.
- Vindusspylertanken skulle vært plassert helt foran og den er også av feil type.
- Callook vinduslister. Skulle vært med påmonterte kromlister.
- Vindusviskerarmene ser ut til å være fra nyere modell og skulle også vært grå.
- Klokken er erstattet av en oljetempmåler fra sjappa på hjørnet.

Ting som tyder på at det er en 65-modell:

- Den popnaglede platen sier at rammenummeret er 365193211 (altså 65-modell produsert i mai) Skulle sett rammenummeret under baksetet for å være helt sikker.
- Plastlisten øverst på døren. Er fra bil med wrap-around dashboard.
- Tofarget dørpanel. 66 modell fikk vel ensfarget.
- 66 fikk krom på det innvendige dørhåndtaket.
- Girkulen.
- Varmehendlene på dashboardet. 66 fikk krom.

Dette er kanskje helt uvesentlige detaljer for noen, og viktige for andre. Det får en avgjøre selv. Men med en bil i denne prisklassen med beskrivelser som "helrestaurert av tysk Volkswagenentusiast" og "reis hele 46 år tilbake i tid" så synes jeg man kan pirke litt :-)
14  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 1965 Volkswagen Variant Squareback..... på: juni 01, 2011, 10:39:47 am
Den ligger her også: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28844385

Rammenummeret tilsier at det er en 65-modell. Men ellers var det jammen ikke mye som minnet om en 65-modell. Den er en salig blanding av deler fra forskjellige årsmodeller + en god del hjemmelagde løsninger. Hadde kanskje forventet en litt mer autentisk restaurering for en bil i denne prisklassen. Denne uttalelsen fra annonsen er jo fin : "- Bilen er tross alder meget hel og fin i både lakk, chrom og interiør.". Særlig når verken lakk eller interiør er originalt...
15  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Baksete til VW 1500/1600 Variant Squareback (type 3) i stripete grått/hvitt ø.k. på: mai 02, 2011, 15:15:05 pm
Hei, jeg har det som vel må kunne kalles for et "vraksete". Det er med grått/hvitt stoff fra en '64 1500S seablue variant. De har noen rifter og kan vel trenge nytt trekk. Benken har flest rifter, mens seteryggen er litt bedre. Har du tenkt å trekke dem om i original stoff/skai? Vet du isåfall hvor man kan få tak i noe slikt? Setet ligger i Bergen, men du får gi en lyd hvis det er av interesse.

Her et et par bilder:

[attachment=1]

[attachment=2]
16  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Seablau lakkstifter på: september 23, 2010, 15:44:24 pm
PM
17  Forum / Type 3 og 4 / Sv: forskjeller på før å etter 70mod variant? på: august 12, 2010, 12:01:02 pm
Større bremser kom vel ikke før i '72?
18  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Exos på: juli 05, 2010, 09:44:45 am
Hei, har du type-3 anlegg med 35mm utblås?
19  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: fram skjærmer til 1600tl ø.k på: desember 17, 2009, 22:28:07 pm
Den lange fronten kom i august 69, altså på 70 modellen. Alle modeller før dette har kort front.

Jeg har kanskje noen skjermer til lang front liggende. Men skjermer til kort og lang front går ikke om hverandre.
20  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: fram skjærmer til 1600tl ø.k på: desember 17, 2009, 10:09:13 am
Hvilken årsmodell er det du trenger skjermer til?
21  Bruktbørsen / Biler selges / '67 Notch prosjekt selges på: november 23, 2009, 22:39:17 pm
'67 modell 1600L notchback prosjekt selges. Den er Pearl White med rødt interiør.

Den er dessverre helt nedplukket. Fordelen er jo at man kan få et ganske greit inntrykk av hva som må gjøres. Karosseriet står på en ramme bygget på understellet av en gammel campingvogn. Den er igrunnen veldig grei å frakte karosseriet med, men jeg har dessverre ikke skilter på den. Men tilhengeren følger med hvis noen kan ha nytte av den. Den kan sees på bildene av karosseriet.

Når det gjelder rust så kan man igrunnen se det ganske greit på bildene. Den høyre kanalen er den dårligste og ytterdelen er kappet vekk. Har et nytt ytterstykke liggende. Den venstre er bedre. Bunnen er ganske bra, men det er noen få små hull etter det jeg husker. Skal se om jeg kan få tatt noen bilder, men den står litt vanskelig til. Bakskjermene er veldig fine. Venstre forskjerm er også ganske bra, mens den høyre er litt småbulkede. Interiøret er igrunnen ganske fint uten noen rifter. Motoren gikk veldig fint da jeg hadde den på veien. Har ikke startet den siden.

Bilen skal være rimelig komplett. Med rimelig mener jeg at den var helt komplett da den ble plukket fra hverandre for en 10 års tid siden. Og jeg skal nok klare å finne frem det meste av delene.

Jeg kan vurdere å selge den i deler. Men det er karosseriet som det er viktigst for meg å bli kvitt. Så jeg tror vil selge karosseriet før jeg evt velger å selge deler fra den.

Bilder finnes her: http://s47.photobucket.com/albums/f190/epytte/notchen/

Skal prøve å legge inn flere bilder og kan også ta bilder på forespørsel dersom noen har noe spesielt de vil se. Når det gjelder pris er jeg igrunnen åpen for bud.

Send en PM eller ring 99591794 dersom man er interessert. Prosjektet står forresten i Bergen.

-Erlend
22  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: -66 Variant selges på: november 10, 2009, 23:33:12 pm
Da var vel denne solgt.
23  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: -66 Variant selges på: november 03, 2009, 11:57:53 am
Nei, den står her enda og er ikke solgt.
24  Bruktbørsen / Biler selges / -66 Variant selges på: oktober 17, 2009, 11:34:57 am
VW variant 1600 1966 modell selges.

Ganske hel og grei variant til salgs. Originalt pearl white, men en eller annen gang lakket om i en slags gulfarge. Lakken er ikke akkurat strøken, men er flikket litt på både her og der.

Når det gjelder rust så er den ikke så verst. Bakskjerme og innersjermer bak ser greie ut og forskjermene og også ganske ok. Men det er en noe rust i innerskjermen på førersiden foran. Litt på pasasjersiden også, men mindre enn på førersiden.

Interiøret er ganske fint. Sorte skai seter som er hele og uten hull. Teppene er litt rufsete. Den er bygget om til 12V og det er nytt batteri. Den var godkjent for et par år siden og har ikke vært kjørt siden det. Så det burde ikke være så mye jobb å få den godkjent.

Ting som bør sees på:

- Skifte hjullager eller bærekule (er ikke sikker) venstre foran.
- Ta en titt på rusten i venstre innerskjerm foran.
- Gå over bremsene. De virker, men kjennes litt trege ut.
- Tut og kjør.

Så i de rette hender burde dette være en grei bruksveteran.

Selges kr 9000 eller bud.

Ring 99591794 ved interesse.

Noen bilder:







25  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Komplett Clutch 180mm. -70 (nye) på: september 21, 2008, 07:07:34 am
Er lamellplaten av typen med eller uten fjærer?
26  Forum / Type 3 og 4 / Sv: T3 Fastback årsmodell? på: august 04, 2008, 22:10:55 pm
All spekulasjon om årsmodell hadde jo endt med chassis-nummeret (3. siffer er årsmodell)

Men den åpningen til tanklokket er en one-year-only ting. Fordypning til finger for å åpne tanklokket fantes kun på 68-modellen. Så dersom den høyreskjermen er original så skal dette være en 68-modell. I '69 ble det åpning av tanklokket fra innsiden.

Fin bil forresten. Dersom du kjøper den får du ta godt vare på den. Mørk blå med lyst interiør er en fin kombinasjon synes jeg.
27  Forum / Ombygd / Sv: Radikale ombyggninger på: juli 31, 2008, 19:51:14 pm
Så har vi jo denne Janus-ombyggingen her da:

28  Forum / Snikk-snakk / Sv: Autosol på: april 11, 2008, 22:11:44 pm
Clas Ohlson har Autosol polerkrem/kromglans i 1kg boks til 199kr. Og de har nettbutikk på clasohlson.no.
29  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: NOS type3 Eksospotte på: april 02, 2008, 23:43:41 pm
Er det den sene typen med påskrudde øvre varmebokser eller den tidlige typen med fastsveiste øvre varmebokser?
30  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan man IKKE bytter olje på girkassa på: april 02, 2008, 21:18:28 pm
Bør en ikke ha girolje med kvalitetsnivå GL-4 på girkassene til boble?

På Biltemas 80W/90 girolje med art. nr 36-2745 står følgende advarsel: "OBS! Ikke for automatgir eller der en olje av nivå API GL-4 foreskrives." Så jeg tror jeg ville styrt unna den.

Men jeg er ingen ekspert her. Det finnes sikkert folk her på forumet som kan gi en avhandling om temaet. Men jeg tror det har noe med at tilsetninger i GL-5 oljer sliter ekstra mye på synkroniseringene i de gamle vw-girkassene. Noen som vil arrestere meg her?
Sider: [1] 2
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!