Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
|
122
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Avtagbar bakplate 1303s?
|
på: juli 10, 2016, 10:43:19 am
|
Hos meg kom det fram mange ord jeg ikke viste jeg kunne uttale ;Dnår motoren skulle inn den første gangen ,(for det var jæ.......... trangt)før jeg lagde den avtagbar. Ved bruk av Porsche kassa må en tenke på at motoren kommer ytterlige noen cm lengre bak ovs så jeg vil absolutt anbefale alle å lage bakplata avtagbar på en eller annen måte , en angrer garantert ikke når en skal ha motor inn/ ut
|
|
|
129
|
Forum / Problemløseren / Sv: Papirer senking 1303
|
på: juli 07, 2016, 17:26:56 pm
|
En annen ting du også bør vurdere er å snu styrekulene dine om en senker mye på 03 en for å få riktig vinkel på armene. Innsats til dette fås kjøpt flere plasser som hos Dansken, over der ovs
|
|
|
130
|
Forum / Problemløseren / Sv: Papirer senking 1303
|
på: juli 07, 2016, 16:49:03 pm
|
Stemmer det jeg har også kjøpt disse ,men boltene hos dem klarer bare ca 1 grad , jeg hadde behov for ytterlig 1 grad for å komme innenfor orginale data, noe som BT krevde at jeg skulle være når de skulle godkjenne coiloversene mine sammen med andre ting, så jeg hadde behov for større skiver for å justere som en lett lager like bra om en har tilgang til dreiebenk og fres (noe som jeg er en av de heldige om)men som sagt en kan også fint fikses med litt kreativitet i garasjen
|
|
|
132
|
Forum / Problemløseren / Sv: Papirer senking 1303
|
på: juli 07, 2016, 10:15:11 am
|
Vil tro du har de eldste fjørbeina ut i fra bilder av bilen, med litt innsats i garasjen fikser du lett det du mangler for å komme innenfor på gradene. Bruk de gamle boltene dine å lag nye skiver (40 -60 mm)som du borer nye hull til (pluss litt filing for spor) så sliper du sporet en cm mere avlangt innover mot senter på bilen. Har du dreiebenk , stikker du et par skiver ,har du ikke lager du lett et par med hullskjær , bare fantasien som stopper deg. Tror det er bilder i tråden til Endre Min erfaring når du senker 03 ( snakker nå om komfort kjøring ikke om best mulig veigrep)er at bilen ble best å kjøre med Max caster å i øvre skiktet på camber Lykke til
|
|
|
133
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvor kan man få tak i deler til Recaro stoler ?
|
på: juli 03, 2016, 18:29:14 pm
|
Hvordan gikk det ? Fikk du tak i delene du trengte. Snakket med en arbeidskollega fra Haua han hadde et sett stående på låven om du fremdeles trenger deler til dine. ( Å til dere andre som måtte lure vil jeg mene setene ikke var OK i trekket)
|
|
|
134
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Avtagbar bakplate 1303s?
|
på: juli 03, 2016, 18:21:38 pm
|
Skal se om jeg kan finne fram noen bilder, blir litt lettere å forstå. Men som Jesper også sier jeg hadde gjort det slik at mere enn bare bakplata går av. Hadde godt inn et bra stykke i bakskjermene ( innerskjermene) for tilgjengelighet rundt motor.
|
|
|
135
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Avtagbar bakplate 1303s?
|
på: juli 03, 2016, 14:18:18 pm
|
Er vel forskjellige måter å løse dette på. Jeg kjøpte ny plate , målte opp hvor langt denn vill komme og kappet noe under dette. Sveiset inn flattjern på begge sider hvor jeg gjenget opp til bolter m8 for å skru fast bakplaten. Ellers bruker en boltene som er nederst på bakskjermene. Det virket OK for meg men om en skulle gjort det på nytt tror jeg at jeg hadde lagt ned litt mer arbeid i det å kappet/delt det slik at jeg tok av mere av bakskjermene sammen med bakplaten pga tilgjengelighet rundt motoren når en skal skru. Vil jo også da være lettere med å montere/ demontere motor
|
|
|
136
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Min 1303 Silverbig
|
på: juni 18, 2016, 01:03:22 am
|
Hadde planlagt å gledet meg til å ta turen på treffet deres, men så kom det ting i veien så jeg ikke fikk dratt. Men vi treffes plutselig så det ordner seg.
|
|
|
138
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Min 1303 Silverbig
|
på: juni 17, 2016, 13:40:01 pm
|
Om du ikke alt har gjort det så vil jeg anbefale deg å lage til så du kan ta av bakplata i hekken , det blir noe trangere når du bruker gearkassa som du har. Blir jo en helt annen verden når du skal montere/demontere motor.
|
|
|
139
|
Forum / Problemløseren / Sv: Clutsj wire connector
|
på: juni 11, 2016, 18:19:10 pm
|
Sikkert mange fine produkter å velge i nå for tiden for å få gjengetappen til å gå, men husker vi brukte rødsprit og margarin når vi sleit med å få gjengetappen i den slags for maaaange år siden.
|
|
|
140
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Understell til 1303.
|
på: juni 10, 2016, 19:44:56 pm
|
Søknaden min til BT har jeg ikke tatt vare på , men igjen ta kontakt med dem å diskuter med dem om hva du kan gjøre er mitt beste råd. Jeg hadde kontakt med stasjonen i Stavanger /SFOR , bare gode erfanger rundt det.
|
|
|
141
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Understell til 1303.
|
på: juni 10, 2016, 18:44:56 pm
|
Om du skal bygge bil med store forandringer vil jeg anbefale å kontakte BT før oppstart. Komme i dialog med dem fra første stund om dine planer og hva en kan få godkjent. Det var vertfall løsningen for meg, jeg har en 1303 73mod. med Kerscher bremser, Porschegearkasse,type 4 2500ccm, coilover framme og bak, fuchshjul pluss pluss og alt godkjent av BT innskrevet i vognkortet
|
|
|
144
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjøpe dreiestål til metall Dreibenk ?
|
på: mai 06, 2016, 21:48:58 pm
|
Er en stund siden jeg holdt på med dette , men det letteste ville vel være å ta kontakt med et verksted hvor de har maskinpark å kjøpe direkte av dem da for du sikkert noen bra priser. Vi fikk alt av stål og holdere av Sandvik i min tid. Ja det skal være forskjell på innvendig og utvendig gjengestål . Det kommer vel også an på hvordan gjenger du skal slå( du kan få med forskjellige grader på vinkelen på gjengene) ,du for stål til de gjengene du skal lage. Om jeg skulle hatt en dreiebenk hjemme så ville jeg ha som min.( regner da ut fra en liten dreiebenk) et par stålholdere for innvendig , en for utvendig et for stikkstål pluss innvendig og utvendig gjengeholdere da vil jeg mene du kommer godt i vei
|
|
|
146
|
Forum / Problemløseren / Sv: Knekt eksosbolt i motortopp
|
på: april 24, 2016, 19:19:36 pm
|
Ja å få ut knekte bolter kan være en vrien nøtt. Jeg ville begynt med å fjerne så mye somm mulig for se hva en jobber med. Tipset fra Svein er kjempetips men går ikke det så har Sandvik borr for å borre ut gjenge tapper å lignende eneste de må ha stødighet ved boring men de borer ut alt
|
|
|
149
|
Forum / Problemløseren / Sv: Tips/hjelp med starteren
|
på: april 17, 2016, 13:23:30 pm
|
Takker for alle gode tips og råd. Ja jeg kan ikke si annet enn for øyeblikket så virker det bra med sterkere batt. Den kontakten med noe rust er ikke i bruk. Men det var kanskje ikke så godt å se men om en ser på det røde punktet så er det noe rart der, ser ut som det har løsnet noe .
Angående svinghjulet så kan jeg ikke si hva jeg har, har ikke målt, å litt vanskelig å få målt skikkelig nå men ser godt forskjell så dette er god info å ta med seg. Men svinghjul som står på har ingen skader og har stått på i donorbilen og blitt brukt der i flere år sammen med 901 kassa og starteren. Men som sagt meget god info å ta med seg for jeg var ikke klar over denne forskjellen
|
|
|
|