Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8
|
61
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Pris på bil
|
på: mai 18, 2017, 22:23:27 pm
|
Tja ta høyde for det værste , det er ikke min så jeg har ikke noe info , men om noen er intresert kan jeg jo bringe det videre, den skulle selges. Sønnen min pratet om den hadde vært ute å kjørt for noen år siden . Jeg har aldri hatt å kommer nok aldri til å ha så jeg kjenner som sagt ikke noe til disse vognene. Men vil vel tro at det må være noe deler ovs som kan brukes.
|
|
|
63
|
Forum / Snikk-snakk / Pris på bil
|
på: mai 18, 2017, 21:10:13 pm
|
Tja hva kan være fornuftig pris for et slikt skogsvrak. Eier sier det er en 67 mod.
|
|
|
65
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / TUV på 944 bremser
|
på: mai 16, 2017, 16:36:59 pm
|
Ønsker å få tak i Tuv papirer til 944 turbo S2 bremser for bruk i 1303. Jeg kjenner til at Kerscher har papirer på 944na (det skaffer de)men som jeg har forstått har de ikke til de andre større 944 bremsene. Noen som har info / gode tips hvor en kan få kjøpt disse papirer? Et par bilder hvor en ser de forskjellige typene.
|
|
|
68
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Prisøkning!!!!
|
på: mai 12, 2017, 19:31:12 pm
|
Å om en sammenligner med hva andre enkelte biltyper feks Ford , Porsche har steget de siste 5 år så er jo disse prisene grisebillg , det er bare å få det heim
|
|
|
69
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303s Makeover
|
på: mai 12, 2017, 07:09:55 am
|
Den ene 03 en som har Recaro stoler er det ca 15-16 cm både framme og bak fra golv til topp feste. Så de andre begge 03 med Porsche stoler har ca 11-12 cm bak og 12-13 cm framme fra golv til topp feste. Men det blir jo veldig forskjellig for hver enkelt hva som blir rett . Jeg er 187cm lang å liker å sitte litt lavt. Så for meg er dettte helt perfekt.
|
|
|
72
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Trenger hjelp til prosedyre / fremgansmåte for og få godkjent ombygd 1972 cab m
|
på: mai 08, 2017, 10:25:28 am
|
Bilen tekniske data ovs skal stemme med det som står i vognkort,( uavhengig om bilen er 40 år eller 60) selv om det ikke alltid blir sjekket på en kontroll for de som måtte ha det , men nok om det. Det beste du kan gjøre er å ta kontakt med BT , å være ærlig å bare si det som det er , og hva du må gjøre å hvordan du skal gå fram. Så er jeg sikker på det ordner seg . Om det kun gjelder de tingene du har nevnt burde det være bra innafor. Bare husk at de fleste som jobber der er litt over gjennomsnittet intresert i bil og har Norges beste oppslagsverk på hva som er godkjent, så de er ikke født i går . Så respekt er stikkordet. Har selv et par ombygde bobler å har bare gode erfaringer med BT om hjelp og tips for å få bilene godkjent. Lykke til
|
|
|
76
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303s Makeover
|
på: mai 03, 2017, 21:56:55 pm
|
Nå når du har ute motor ovs er et lite tips å vurdere å sette inn luker i sidene for tilgjengelighet til gasserne/sjeldhusene ovs
|
|
|
77
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Trykktesting av bensinslange med AN fittings
|
på: april 28, 2017, 22:01:14 pm
|
Om det skulle være av interesse så ble test 1 utført med tidsbegrensninger for 20 bar fra lavtrykk test og 50 , 80 bar med høytrykks interval som brukes ved sertifikering av hyd. slanger . trykkene var bare tilfeldig Test 2 ble kun holdt på de forskjellige trykk med kortere tid, opp til slangen sprakk på 128 bar
|
|
|
79
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Trykktesting av bensinslange med AN fittings
|
på: april 28, 2017, 06:36:40 am
|
Har prøvd å finne info om hva/vilke trykk som disse er tiltenkt til uten helt å finne de svar jeg ønsket. Har stort sett fått det samme svaret hos de lærde om at de holder plenty og det har de jo helt rett i (ettersom et vanlig bruksområdet for oss vil vel være fra 3-5 bar)men hva er det. Så jeg lagde meg en testslange i helt alminnelig kvalitet å tok med meg på jobb for trykkteste den 1 Testet slangen først til ca 20 bar. ..... OK så opp til ca 50 bar ...OK videre opp til ca 80 bar OK å blødde av 2 Denne gangen hadde jeg for mål å se når den sprengte Så startet på 40 bar OK.......90 bar OK....120 bar OK når vi så skulle trykke videre sprengte slangen på 130 bar. Vil sikkert variere noe på vilken kvalitet en velger å hvor nøye en er når en skrur disse sammen men om andre har lurt påsetting samme som meg har de vertfall en liten ide hva de tåler..Testene ble selvfølgelig utført med væske.
|
|
|
90
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Forsikring for boble 1973
|
på: februar 27, 2017, 13:23:49 pm
|
Ja ingen vil betale mer enn en må, men en må ikke glemme å lese alt som står i avtalene før en begynner å sammenligne priser. Avtalene kan inneholde så mye forskjellig alt fra km. til brukstid å for å ikke glemme vilken pris er satt på bilen . Er det 1000 ,10000 eller 100 000 . Husk å sammenligne med like greier så er det ikke sikkert forskjellen er så stor. Jeg betaler 1100 i året hos gjensidige jernbanen å bilen er satt til 250 000
|
|
|
|