mai 02, 2024, 04:28:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5
61  Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run, Våler i Østfold 2. og 3.juni. på: juni 08, 2012, 21:06:10 pm
Bare 1 år til neste gang.......

62  Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run, Våler i Østfold 2. og 3.juni. på: juni 04, 2012, 16:37:22 pm
Tusen takk til de som gjorde eventen mulig.
Utrolig artig å få teste bil og sjåfør runde på runde på runde på r...... Krappe svinger, men hastighetsfølelsen og utfordringene var det ikke noe å si på. Satser på å kjøre til neste år også, datoene er satt av. Håper flere får opp øya og stiller både på banen og til sosialt. Et slikt treff burde ha livets rett.

63  Forum / Snikk-snakk / Sv: European Motorworks! på: april 02, 2012, 07:24:43 am
Jeg har også handlet myyyyye der  Gliser
Normal pris på frakt. Leveringstid har variert litt, men ikke kritisk lang leveringstid. De har alltid levert det jeg har forventet.
64  Forum / Rundt og rundt/bakkeløp / Sv: Litt Autoslalom fra Tyskland... på: februar 26, 2012, 22:02:41 pm
Fantastisk girkasse. Er det noe mer info om bilen på nett?
65  Forum / Snikk-snakk / Sv: Youtube video tråd på: desember 03, 2011, 10:04:22 am
Herlig med boble.

66  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche vifte på: desember 02, 2011, 11:38:12 am
Prisantydning?
67  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: j-tubes til T4 på: november 25, 2011, 18:17:16 pm
http://www.europeanmotorworks.com/pvw/204-100/type-4-exhaust/72-78+Bus+Heater+Box+Replacement
68  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Innsug sentermontert IDF/ Drla på: november 09, 2011, 16:09:25 pm
300,-
69  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: BAS svinghjulsbolter ø.kjøpt på: oktober 21, 2011, 21:18:27 pm
En har to alternativer med BAS. Enten brosje hullene i svinghjul, eller dreie ned diameter på bolt. Ved å redusere diameter på bolten så vil du vel rent teoretisk svekke bolten, men det er minimalt. Brukt BAS bolter siden sånn ca 1992, og det har ikke løsnet et eneste svinghjul ennå, selv de gangene jeg har tydd til å dreie ned diameter på bolten. Å ja, jeg har stått bom rolig mellom 2500 og 7500 omdr og sluppet clutchen med slicks dekk på tørr asfalt. Turtall etter der jeg har håpet at feste er som best, og får minst hjul spinn.

Nå skal det sies at jeg bruker også en del std bolter. På litt større motorer, eller der hvor en vet at turtallet passer rødmerke så dreier jeg stålhylser og setter inn i svinghjulet for å eliminere klaringen. Sitter de også.

Hvor grensa går for når de enkelte tiltak er nødvendig ønsker jeg ikke å forske på Glad Bedre å være på den sikre siden å slippe arbeidet som følger med.

Så kan en gjerne gjøre teoretiske beregninger i hytt og pine, og en kan lese seg grønn på internett,  og deretter dra konklusjoner basert på det ene og det andre. Poenget mitt er at det er så mye meniger, men basert på hva? Så da kunne jeg ikke la være å slenge ut mine også Gliser
70  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: BAS svinghjulsbolter ø.kjøpt på: oktober 21, 2011, 19:03:47 pm
HELT RIKTIG...
Jeg pleier å maskinere/dreie innerste del på BAS-boltene og de funker som f.. iallefall da....


Da har du jo egentlig laget standard bolter av BAS-bolter......


Og dette har du gode begrunnelser for å mene? Prøvd å få en std BAS bolt inn i et std svinghjul?
71  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1835 motor!! topper?? på: oktober 15, 2011, 08:55:19 am

Disse kan være et alternativ:
http://www.vwparts.net/CB1676.html
72  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tilsetning i synt olje på: september 28, 2011, 17:35:48 pm
Kjørt på Kendall mineralsk siden ca 1992 på mine motorer, og selvsagt veldig fornøyd. Den jeg skal bruke nå har gått på Kendall i 3 år uten nevneverdig slitasje på kam og løftere. Men siden jeg skal kjøre på isen i vinter så ønsker jeg å gå over til synt pga spekteret i viskositet. Nå blir det Mobil 1 rally formula 5w-50 uten tilsetning, og så får vi høste noen erfaringer. Blir sikkert bra  Gliser






73  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tilsetning i synt olje på: september 04, 2011, 19:39:31 pm
Syntetisk olje har de stoffene som smører, kunstig tilsatt.

Så det vil si at du ikke trenger tilsetning for å bevare kammen og løfterne ved syntetisk olje? Er ikke snakk om til bruk i standard motor, har dobble fjærer og ikke verdens snilleste ramper på kammen. 

74  Forum / Teknisk, teori og praksis / Tilsetning i synt olje på: september 04, 2011, 15:18:19 pm
Bruker dere noen form for tilsetning i syntetisk olje til boble motoren? Tenker da på midler som kompangserer for manglende sink, som smører kam og løftere.

I såfall tar jeg gjerne i mot tips på hvor en kan få kjøpt det også.

Henning
75  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Gule koni forann 1303 på: juli 03, 2011, 10:34:44 am
Hvis du ikke er totalt låst på Koni, så skaffer disse Bilstein:

http://www.mobeck.com/
76  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ventil-rasling på: mai 20, 2011, 17:18:04 pm
Enkelte kammer har et problem. Utformingen på kam knasten er smalere på siden. Dvs når du justerer klaringen på bunnen av knasten, og tørner motoren til løfteren kommer på siden av knasten, så øker klaringen mellom ventil og justeringsskrue = ventil rasling.

77  Forum / Problemløseren / Sv: SPIRAL LOCK til Slipper skirt stempel! på: april 09, 2011, 10:39:50 am
Hva er grunnen til at du vil ha spiral lock? Aldri brukt spiral lock på stempler uansett om de er støpte, smidde/hypertech eller om de har hatt coating på skjørt. Til dags dato har jeg aldri vært borti at vanlige låseringer har falt ut. Selvsagt må du gjøre en kvalites kontroll når du monterer de.
78  Forum / Snikk-snakk / Sv: T-4 LØFTERE på: februar 26, 2011, 21:44:33 pm
http://www.europeanmotorworks.com/vw/type-4-lifters-pushrods.html
79  Forum / Snikk-snakk / Sv: Youtube video tråd på: januar 20, 2011, 18:03:47 pm
Var en tur på sjøen å kjørte i helga. Film snutt her:


Er dette på fæssa? Altså Tørråssjøen? Ser grisefett ut Kult
Er det med T4 i hekke oxo eller? Ihvertfall grom lyd. Gliser

Dette er fra Tørråssjøen. Var der i 4-5 timer og kjørte med ishjul. Bra feste, men jaggu går det tung med slike på. Håper det blir vær og føreforhold så en snart får kjørt mer. Mildværet ødela isen.

Motoren er en snill 2 liter type4. 
80  Forum / Snikk-snakk / Sv: Youtube video tråd på: januar 09, 2011, 22:45:23 pm
Var en tur på sjøen å kjørte i helga. Film snutt her:

81  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 185-65-15 Nye piggdekk på: januar 08, 2011, 19:49:08 pm
Vet du hva slags merke dekkene er?
82  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div. deler..... på: november 22, 2010, 20:36:48 pm
Eksos 400 + frakt.
83  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Takstativ på: oktober 02, 2010, 20:04:33 pm
Ønsker å kjøpe takstativ til en 1300, 69 mod. Så nær Hedmark som mulig  Glad
84  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Skistativ selges! på: september 22, 2010, 19:35:59 pm
550,-
85  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: "Empi"/Amercian Eagle 8-spoke m Pirelli P-3000 på: august 23, 2010, 21:21:54 pm
1500,-
86  Forum / Problemløseren / Sv: Motor "dauer" når jeg gir på, 2.0 liter T4 med DRLA++ på: juni 18, 2010, 14:34:14 pm
Bensintrykk & leveringsmengde?
87  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1600 IRS girkasse selges på: mai 05, 2010, 15:27:32 pm
pm
88  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ny kraftig 96 raders øljekjøler med vifte. på: mai 02, 2010, 03:57:17 am
1700
89  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ny kraftig 96 raders øljekjøler med vifte. på: mai 01, 2010, 22:13:16 pm
1600,-
90  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Bugpack race rods på: april 09, 2010, 21:16:05 pm
1350
Sider: 1 2 [3] 4 5
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!