Regner med du har 2 forgassere på din variant? eller har du sprut?
Har hatt problemer med min att det har gått rusk i nålventilene på forgasser og tettet bensintilførselen til den gjellende forgasser. Da går bilen bare på 2.
Kan og være tette dyser. f eks går på 2 på tommgang, men om man ruser så gårn på 4, da er det somregel tomgangsdyse/cut off ventilen.
Du finner kjapt ut om det er tenning eller bensin problem om du tar av luftfilter, setter på gasserstag og starter opp, deretter sprayer du startgass ned i en av forgasserne. Går den da på 4 er det problemer i den forgasseren og tenning er OK, hjelper det ikke sprayer du ned i den andre forgasseren. Fungerer det ikke da heller har du nok problemer med tenning eller annet.
(før du gjør dette så bare ta av luftfilter å titt neddi forgasserne mens du gir noen gass støt, da skall du se det sprute bensin ut av en liten "kran", da vet du att det faktisk er bensin i forgasserne dine.(chokespjeld må være åpent) spruter det ikke er det svært trolig en nålventil som enten har hengt seg opp eller er tett.)
Hvor holder du til?
Heisan, det er to forgassere ja. Jeg har ikke fått gjort noe mer siden sist jeg skrev her, men nå blir det sol og litt testing de neste dagene.
Min har også vært nede på 2. Når den nå starter greier jeg ikke øke turtallet nevneverdig, får bare holdt den i livet. Merket nå sist at det leker bensin fra siden av forgasseren, vil det gjøre det om noe er tett?
Nå som alt av tenning er byttet ut så er vell forgasserne neste steg. Ikke at jeg vet hva en nålventil er, men jeg skal forhøre meg med google. Takk for tipset! Skal ta denne testen med startgass.
Må nevnes at plugg 1 og 3 var fryktelig nedsotet når jeg byttet dem, jeg ser nå at dette tyder på dårlig blanding bensin/luft ..så igjen er kanskje forgasserne synderne?
Det hjalp forresten ikke å ruse den tidligere, den gikk stanhaftig på 2/3 cyl uansett, da kan dyser utelukkes?
Bor i Bodø (sentrum)
Begynner å innse at jeg var heldig at
bare clutchen røk når jeg hentet den i Fredrikstad og kjørte nordover, hehe.