Da er alle fire hjula i bakken, ny olje, nye plugger og rensa forgassere. Balansert gassere og stilt tenning på ca 10 grader fortenning på tomgang. Men den går som en dass.. Tung å starte og går ujevnt. Den dør så fort jeg prøver å kjøre. Det er elektronisk tenning, så mistenker at det er coilen. Er det noen på Nøtterøy som har en god en jeg kan teste eller forslag til annen løsning?
Selger to rep sett. (EMPI 2301 CARB REBUILD KIT, Kadron, Brosol, Solex 40/44 ). Passet ikke mine Empi 44 HPMX, så ta kontakt hvis du trenger disse. 500,- [attachment=1] [attachment=2]
Da våkna dyret etter lang vinterdvale. Har gått over Empi 44 gasserne og satt inn et litt mer moderat Tri-Mil eksosanlegg med varmepotter. Nye plugger har den også fått. Startet greit og høres bra ut, men sliter fremdeles med samme problemet som i høst med ettertenning når den blir varm. Har justert og balansert etter beste evne.
Jeg har omtrent samme oppsett som deg, bare med EMPI 44 gassere. Fikk problemer med samme symptomene på slutten av sesongen i fjor. Mistet effekt i perioder og det smalt mye i potta når den først gikk bra. Har demontert forgassere uten å finne feil. Også flottørene var riktig stilt. Pluggene var veldig sotet, så det var tydelig at den enten ikke hadde tent riktig eller fått for mye bensin. Balanserte forgasserne uten at det hadde noen effekt. Har ikke startet enda i år, så det blir interessant å se om min har samme feilen i år også.
"Nye" seter har ankommet fra Våle. Skal bruke ryggen på disse da komforten i sitteputene er absolutt fraværende. En tidligere bruker har brukt badehåndkle til å bygge opp førersetet. Noen som vil ha det igjen? [attachment=1]
Tåkelyktene er i ferd med å få braketter. [attachment=2]
Rød wrincle finish på viftehuset sammen med matt svart og pussede aluminiumsetaljer er tøft. [attachment=1] [attachment=2] Brukte svart wrincle lakk på detaljer i rødt motorrom i en Datsun 240z jeg hadde tidligere.