Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7
|
92
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Gullbobla
|
på: april 15, 2019, 13:19:22 pm
|
Mener jeg leste et sted at man må ha varmeapparat i bilen og at det er sjekkpunkt på EU. Må i så fall varmepottene være montert?
|
|
|
95
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Gullbobla
|
på: april 08, 2019, 20:16:46 pm
|
Standard kam i motoren, men hvis noen vil bli kvitt en w110 eller lignende, så gi beskjed. Skal teste med slipepasta. Vendehøyden ser ut til å være nesten 2mm, så det er mer enn nok som det er.
|
|
|
96
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Gullbobla
|
på: april 07, 2019, 19:28:08 pm
|
Det er knekt av en bit ved bolthullet ja, men ser ikke ut til at det har vært gjennomslag der. Men det har vært gjennomslag noen cm unna. Skal det ikke være pakning mellom sylinder og topp? [attachment=1]
|
|
|
98
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Gullbobla
|
på: april 06, 2019, 15:42:13 pm
|
Sylinder 3 er verst. Stempelringer ser ok ut. Ingen skader på sylindre eller stempel ved første første øyekast. Hva ville du gjort? [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
99
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Gullbobla
|
på: april 05, 2019, 23:16:22 pm
|
Da fikk jeg endelig ut motoren. Det ble sideveis fødsel uten for mange komplikasjoner. Da er det bare å få den opp i stativet og skru den fra hverandre. 😊 [attachment=1]
|
|
|
102
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: januar 30, 2019, 15:11:44 pm
|
Dersom pumpa som suger oljen ut av tanken står litt over oljenivå så vil det ikke renne inn i blokka via pumpa når motoren ikke går. spørsmålet er om pumpa klarer å løfte olja når du starter motoren. Burde ikke være noe problem vil jeg tro. [attachment=1]
|
|
|
103
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: januar 30, 2019, 09:41:24 am
|
De enkleste check ventilene er kuleventil med en fjær, men det fungerer også med en kuleventil som ikke er fjærbelastet dersom den står vertikalt. I prosessystemer vil checkventilene som regel stå på trykksiden av pumpa. [attachment=1]
|
|
|
104
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Gullbobla
|
på: januar 17, 2019, 15:00:09 pm
|
Det er bredbåndslamda til å måle oksygeninnholdet i eksosen. Da får jeg forhåpentligvis justert inn blandingsforholdet litt bedre til våren.
|
|
|
105
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Gullbobla
|
på: januar 07, 2019, 15:32:31 pm
|
Har begynt forarbeidet med å ta ut motoren i vinter. Hovedsakelig for å sjekke hvorfor det er så dårlig kompresjon og finne ut av en tikkelyd jeg ikke liker helt. Sjekket kompresjonen på kald motor og fikk
Syl psi 1 85 2 80 3 80 4 90
Det er relativt jevne men lave verdier og da jeg helte innpå litt olje på 3'ern så økte kompen til 88 psi. Regner med at det ihvertfall blir bytte av stempelringer. Men så lurer jeg på om det ikke hadde vært lurt å legge litt mer kroner i det mens motoren alikevel er i deler. Neste steg er vel en litt kulere kam, men får jeg egentlig noe ut av det? Leker meg litt med Dub-Dyno og får bare 82 HP som ikke er store endringen i fra da motoren ble bremset (75 HP). Er dette realistiske tall?
[attachment=1]
[attachment=2]
|
|
|
111
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 1600 dp til 1914
|
på: oktober 28, 2018, 23:58:21 pm
|
Hei! Vurderer samme jobben i vinter. Ser ut til at Unneberg kan gjøre maskineringsjobben. 1500 for blokka og 1500 for toppene ser det ut til av prislista.
|
|
|
112
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Gullbobla
|
på: oktober 20, 2018, 13:09:10 pm
|
Sommeren er definitivt over. Virket som bobla hadde gått i dvale allerede, men fikk ti slutt liv i den for en siste tur. I vinter er planen å ta ut motor og sjekke hvorfor kompen er så dårlig på 3’ern. Den svetter olje omtrent over alt også. Tipper det er stempelring som har gitt seg.. Vi får se. Funderer også å øke til 1915cc og bytte ut den originale kammen. [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
114
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Gullbobla
|
på: september 25, 2018, 09:04:59 am
|
Blir å ta ut motoren i vinter for sjekk, men inntil da blir den brukt så mye som mulig. Var litt kaldt i morges med 1,5 grader, men den startet til slutt. [attachment=1]
|
|
|
|