mai 01, 2024, 02:52:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2]
31  Forum / Problemløseren / Sv: Bytte gulv '62 T1 på: mai 09, 2010, 22:41:47 pm
ting er ikke helt bestemt ennå... har lyst å fikse bilen selv... hvilket sveiseapparat anbefales da? og hva må fysisk løsnes for at bilen kan deles i to? Rattstammen, boltene under ved kanalen... er det alt?
32  Forum / Snikk-snakk / Ombygging til automat T1 på: mai 07, 2010, 12:15:05 pm
En kompis av meg behøver automat for å kjøre boble og utvalget av automatgearede bobler er dårlig og dyrt. Han ønsker å kjøpe en vanlig manuell giret boble og bygge om til automat. Hva behøves av deler foruten automatkasse for å bygge om? Er det enklere eller vanskeligere alt etter årsmodell? Takker for tilbakemeldinger Glad
33  Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: Ratt til 1962mod på: mai 06, 2010, 12:44:39 pm
Her er bilde av rattet på min 62-modell som er produsert ca oktober 1962. Mangler fløyteknappen... noen som har til meg?
34  Forum / Problemløseren / Sv: Bytte gulv '62 T1 på: mai 03, 2010, 22:34:11 pm
Ser ut som du har litt arbeid framfø deg Glad

Det er ingen meining i å lappa saman noko sånt, ser att i bakkant på høgre sida so er jo kanalen ikkje tilstede.. Hadde eg vert deg so hadde eg fiksa detta skikkeleg med ein gong! Del bilen, sveis inn nye golvplater og skift kanalane. (golvplater koster 4000 for skikkelege, og kanalar kostar ca 2500 for to halvgode(får ikkje tak i bedre), som evt kan forbedrast ved å skifta kanalbunner til 1800 ekstra)

Da e berre å kjøyra på Kult

Matrialkostnaden er grei nok, men kunnskapen om å sveise kanaler er heller dårlig... mulig jeg lar andre koster ta seg av bilen for at den får en fin fremtid... det er mye bra bil i resten!
35  Forum / Problemløseren / Sv: Bytte gulv '62 T1 på: mai 02, 2010, 14:33:46 pm
Har plukket ut litt nå og fått tatt noen bilder. Er usikker på hvor mye jeg skal legge i dette. Bør jeg satse på denne bilen og dele den og bytte gulv og kanaler eller skal jeg bare lappe litt og kjøre den så lenge den henger sammen? Det er bare høyre side som er rustangrepet. Venstre side er rimelig bra. Alt fremme på bilen er også svært bra. Takker for ærlige tilbakemeldinger.

fjernet bildene fra bildeserveren... men rust er det jaggu nok av... blir langtidsprosjekt...
36  Forum / Problemløseren / Sv: Bytte gulv '62 T1 på: mai 02, 2010, 00:11:43 am

Takk!  Glad
37  Forum / Problemløseren / Bytte gulv '62 T1 på: mai 01, 2010, 21:40:57 pm
Fra under batterikassen og frem til setefestet er det dårlig gulv i min nyinnkjøpte vw1200 fra 1962. Jeg har aldri vært borti dette med å skifte gulv selv men kunne tenke meg å få dette til på et vis. For meg ser det ut som om gulvet er skrudd fast fra undersiden en del steder?! Stemmer dette eller er de boltene til noe annet? Er gulvet så sveiset inn mot midten eller er det også festet med bolter? Finnes det noen grei tegning/oversikt over hvordan dette gjøres? Det bakerste av ytterkanalen er også borte... kan en da skifte bare deler av dette eller må hele greia fjerne og byttes med ny? Om det behøves bilder for å gi meg gode svar kan jeg legge dette ut når det er lyst igjen søndags morgen Glad
38  Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: 62 vw1200 på: mai 01, 2010, 14:54:35 pm
Da er bobla på plass i garasjen og jeg har fått tatt en kjapp kikk på den. Den største jobben blir faktisk rust under batteriet som har gått ut i kanalen. Her må det nok byttes litt og det er vel her kunnskapen min om bilen skorter en del. Men får handle inn en Haynes bok om bilen slik at jeg får sett hvordan ting henger sammen. Tips for hvordan en går frem mottas med stor takk! Ellers er bilen nokså ok... den har et lag med uorginal lakk i litt feil farge så en gang i fremtiden spanderes nok riktig farge på den. Motor snurrer rundt uten at jeg har startet den. Speedometeret viser knappe 50.000 km... jeg tror ikke den har snurret rundt... den har stått alt for mye i ro til at den kan ha klart 150000.
39  Forum / Originalprat / Sv: Hvilke forandringer skjedde når? Boktips på: april 21, 2010, 10:00:01 am
Et kjapt søk på ebay.de med ordene "der käfer" ga blandt annet dette svaret:

http://cgi.ebay.de/Der-Kaefer-I-Etzold-Dokumentation-Bildband-Ovali-KdF_W0QQitemZ290424975059QQcmdZViewItemQQptZSach_Fachb%C3%BCcher?hash=item439ead6ed3

eller hvorfor ikke kjøpe alle 4 bøkene i samme slengen? http://cgi.ebay.de/Der-Kaefer-I-IV-Motor-Buch-Verlag_W0QQitemZ220591718677QQcmdZViewItemQQptZSach_Fachb%C3%BCcher?hash=item335c4a8115

masse spennende stoff som kom frem for dem som er intressert i slikt
40  Forum / Snikk-snakk / Sv: Sett i butikk (N) - VW-ting, modeller eller lignende - Den store TIPS-TRÅDEN på: april 19, 2010, 21:54:17 pm
På Hay i Hegdehaugsveien i Oslo finns de små early bay'ar å bobler, kulest va nog John Deere singlehytten me 'trälåda' bak på. fanns noen bittesmå splitbussar å bobler också men de va inte like kule som bay'erne

Er det noen som kunne kjøpt ein sånn rød boblebil til meg om jeg sender over penger?
41  Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: 62 vw1200 på: april 13, 2010, 16:31:30 pm
vedrørende skilt bokstav/siffer:
 I mai 1961 var det bokstav + 5 siffer i krsand. Prosjektet mitt hadde opprinnelig K-55107.
Og forsikring, kikk litt på tilbudet fra Tennant forsikring gjennom LMK, landsforeningen for Motorhistoriske Klubber. www.lmk.no

har meldt meg inn i lokal klubb i dag... men må vel være medlem et års tid før en får lmk-forsikringa?! Har fått en grei pris på forsikring fra selskapet jeg bruker til vanlig, og selgeren i Tennant mente jeg burde gå for det inntil jeg fikk lmk-forsikring om 1 år...

når bilen er hentet og jeg leverer salgsmeldinga skulle dama på arkivet finne frem papirene fra gammelt av... håper gamlenummeret er ledig... så får vi se hva det er da, men hun snakket om bokstav og mellom 3 og 6 siffer... får bare vente til omregistreringa skal gjøres.
42  Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: 62 vw1200 på: april 13, 2010, 14:09:23 pm
bokstaven L er visst Haugesund på den tiden og det skal være 6 siffer... da får vi håpe arkivene til vegvesenet finner at originalnummeret er ledig Glad

stakk innom lokal Møllerbutikk i dag for å prøve å finne litt historikk på bilen... men der finnes ikke bilen engang... akkja... håper det følger med skikkelig servicehefte da Glad

Takk for tips om skiltleverandør!
43  Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: 62 vw1200 på: april 13, 2010, 10:47:48 am
Bobla er opprinnelig registrert første gang i Haugesund. Etter det har den fått et nytt skiltnummer fra annet sted i landet (det som den har pr i dag). Etter tre telefoner til vegvesenet i dag er jeg noe nærmere å finne originalnummeret, men bare nesten. Er det noen som vet formatet på bilskilt i fra Haugesund anno 1962? Er det bokstav (hvilken?) og siffer (evt hvor mange) eller er det 6 tall med strek mellom?

Får man kjøpt disse skiltene direkte hos vegvesenet eller må man handle dette hos andre leverandører?

Dama hos vegvesenet sa jeg bare måtte få bilen omregistrert og sørge for forsikring så kunne jeg få skilter på... må jeg ikke ha eu-kontroll?

Er det noen "vanlige" forsikringsselskap som er ok til å forsikre veteranbiler?
44  Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: 62 vw1200 på: april 08, 2010, 14:40:55 pm
Et tips til: ikke fall for fristelsen til å demontere ting som ellers ser ut til å fungere normalt Blunker Det er SÅ utrolig lett for å begynne å skru både her og der - denne ser ut til å være rimelig urørt. Da vil den holde seg fint om den får være det i størst mulig grad.

Takk for gode tips. Skal prøve å ikke skur løs fungerende deler Glad

Ang. forgasser: bør jeg kjøpe noe rep.sett til denne og skifte pakninger etc eller skulle det holde med en kjapp rengjøring?

Bilen var innom finn.no et par dager og så ble den min Glad
45  Forum / Type 1 1958-1967 / 62 vw1200 på: april 08, 2010, 12:15:36 pm
Hei. Etter mange; alt for mange år uten boble har jeg nå slått kloa i ei 62-modell vw1200. Har bare sett bilder av bilen og den blir først henta i slutten av april. Bilen har stått lagra i en garasje de siste 20 åra. Den har ikke vært starta eller flytta på siden den gang. Mitt første spørsmål da bli om tips til prosedyrer som bør iverksettes før jeg prøver å starte bilen. At motoren må tømmes for olje og fylles på ny med nytt filter er greit, men må/bør jeg gjøre noe mer "drastisk" som å demontere motoren først? Tips mottas med takk.

Etter hvert som bilen kommer i garasjen blir det å ta fatt på bremser, bremserør, motor, eksos etc for å få bilen til å rulle igjen. Motorluka har noe rust nederst i kanten og det er litt der stigbretta er festa. Kan hende det er noe mer, men det vites ikke før bilen er i hus. Bilen vil jeg prøve å holde mest mulig original og det blir en kosebil for far. Når bilen går og jeg har skilter på vil jeg prøve å delta på treff som ikke ligger for langt unna.



Sider: 1 [2]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!