april 24, 2024, 03:39:04 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: Prosjekter ønskes kjøt 1300 1302-1303 Nyere en 68 på: mars 04, 2020, 21:22:49 pm
Har en papirløs 1969 Jeans om det kan være av interesse? Meget lite rustsveising, 2-3 plasser på karroseri og 1 lite hull på understell.
Dog papirløst, kan prøve å fiske opp papirer på den😎
Prisforslag ønskes
Om du fortsatt er på utkikk?
2  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Oppgradering av 1600, 1776 eller mer? BUDGET! på: november 22, 2019, 19:39:26 pm
Enig med SveinT her.

10k er ikke akkurat veldig mye, og du må først få kontroll på at motoren er sånn nogenlunde brukbar som et utgangspunkt.

Skal du bare bytte til et 1915-sylindersett, så må du både regne inn prisen på settet og maskinering av både topper og blokk, og da har du svidd av nesten hele budsjettet med det samme. Og du vil ikke få så mye utbytte av 1915-settet uten å gjøre noe med både eksos og innsug/gassere.

Så det er ikke så lett å gi gode råd uten noe mer info Glad

Du sier du er ganske fersk i gamet; så da antar jeg du ikke har utstyr/kunnskap til å maskinere blokk og topper selv?

Har splitta blokka og det ser greit ut, litt diverse småting som kanskje bør byttes ut ser jeg Glad
Toppene er faktisk helt uten noe sprekker også, såvidt jeg vet har motor gått 8 000km siden den ble overhalt iflg selger, men vet aldri...

Nei når det kommer til slikt har jeg ikke erfaring i heletatt og det kan fort bli en dyr feil eller 3, men kjenner noen som driver med det så det går vell iorden! Glad
3  Forum / Teknisk, teori og praksis / Oppgradering av 1600, 1776 eller mer? BUDGET! på: november 11, 2019, 00:33:55 am
Hei,
Har ikke vært lenge i gamet med bobla og er derfor litt ut etter tips og støtte til å få i gang motorprosjektet mitt
Har 2stk 1600 SP, ACD. En står i 1302´n og den andre står klar på bordet og delvis demontert, 1600 som står i bilen blir backupmotor evt flytta over til ´66 når tiden strekker til.

Sitter å ser på at mange mener vedrørende drivstoffvennlig osv foretrekker de 1914(1915?)
Mens andre ser ut til å foretrekke 1776 som ett godt alternativ for øking i bunndrag og moment på 1600´n...
Fort gjort å lese seg blind merker jeg...

Det jeg er på utkikk etter er rett å slett en oppskrift, på hva jeg burde gå for her i Budget klassen, max 10k i første omgang(Har elektronisk fordeler med vakum klar til bruk.)
Men er så usikker på alt fra kam til løftere, slip-on sylindere, bore eller kjøpe nytt, kan jeg kjøre med kassa(AM) jeg har nå osv.....

Noen som kan hjelpe meg? Glad

Tenker ikke noe innsprøytning nå, men det vurderes oppgradering til turbo neste vinter på bruksbobla, mer om det senere!
4  Forum / Problemløseren / Sv: '72 1302S, ruser seg ved høyt pådrag i 4 gir på: juli 21, 2019, 14:15:18 pm
Dårlig clutch eller olje på svinghjulet.

Har du litt slakk når du har clutchpedalen neste helt ute?

Hvis ikke så slakk litt på mutteren på clutchkabelen

Hm... Høres vell ut som jeg bare skal handle meg ny clutplate, utløserlager og lamell med en gang Blunker
Få bilen på bukk først og demontere for og se også Glad

Ja det er litt slakk når den er nesten helt ute
5  Forum / Problemløseren / '72 1302S, ruser seg ved høyt pådrag i 4 gir på: juli 14, 2019, 20:12:05 pm
Hei folkens, trenger litt råd!

I 4 gir høyere enn 40-50% pådrag ruser bare motor og den mister drag, noen med en ide hva som skjer? Slitt clutch eller dårlig 4 gir?
6  Forum / Prosjektgarasjen / 1302S - 1972 - Berg Garasjen på: desember 03, 2018, 22:23:26 pm
Da er det på tide med en dokumentasjonstråd på min første boble!
Store og små planer, så her blir ikke det noe for orginalpolitet å lese...
Først av alt la meg få ned fakta om bilen:
- 1972, 1302S.
- 1600, ACD(Braziliansk)
- Turkis(Veldig turkis, tøft!)
- 87 652km dagen den ble hentet.
ALT ER ORGINALT.

[attachment=1]

------------------------------------------------------------------------
Samme dag som bilen ble hentet var det rett i garasjen med den å se over alt, må jo lære seg ALT om sin nye bil!
Første som røk av her var både fram og bakfanger samt dekselet over dashbordet ble fjernet... Her har jeg en plan om hvordan utseendet skal bli!


Skal få skaffet noe stål, for her blir det sveisa og ordnet egne "Studs" (Ja jeg vet man får kjøpt disse, men hvorfor ikke lage selv?)
Bak blir det studs og fram til å begynne med.
Har en liten drøm om å gå for amerikansk kromfanger fram.
Og ja... skiltet ser ikke pent ut der det er nå. Går i påvente av å få skaffet meg en takgrind, så blir skiltet festet på taket framme på takgrinda :-)

Dashbord er next up, synes ikke noe særlig om lærplata de har lagt på disse 70-modella, vil ha det mer tilnærmet 60talls boble! Hvorfor ikke kjøpe seg en 60talls boble istedefor lurer du? For jeg elsker å gjøre noe eget! Ikke gjøre alt likt som andre Glad
Noen hull etter festene er det jo, men her får jeg komme på noe lurt og lage til noe som gjør at det "flyter" litt med interiøret!

--------------------------------------------------
15/12-2018[/size]
- Kassettspilleren er ett klenodium, er det gammel bil skal den ha gammel sjarm og det er viktig å ta vare på det gamle! Glad
Alt jeg fjerner av bobla blir lagret, ALDRI kast slike ting, det er viktig at vi tar vare på originale deler og ikke kaster de...

Spilleren skal få stå, med hele to koblinger for høytallere falt jeg for JBL sine 6" X 9", som passer perfekt i hatthylla. Blir selvfølgelig ikke brukt den originale plata da jeg er redd den ikke vil holde vekta til to speakers.
I morgen går jeg til innkjøp av MDF og finner fram stikksaga og får spikra sammen en god plattform til disse to.
Forsterker er unødvendig, det blir kun brukt kassetter og som noen vet kan man skaffe seg en kassett med bluetooth eller AUX utgang, skal ikke overdøve nytelsen av 1600´en som durer under cruising!
La opp høytallerkabler og la klart til jording og strømkabel, imorgen blir det lodding og få igang spilleren og opp med høytallere Osteaktig

Klunkelyder og rabalder
Oppdaget en lyd som ble værre og værre for hver dag under kjøring, noe klunka, dunka og smalt.
De første dagene var det kun under gasspådrag i hvert eneste gir, det var -14 ute og trodde det værste om girkassa egentlig... Dette kunne aboslutt ikke være bra...
Sjekka alt som det kunne være, og lyden ble værre.
Tilslutt slo det meg at jeg hadde sett en 20cm med bensinslange, etter røret fra bensintanken, rett over akslingen bak! Der var problemet, noen hadde klippa og lima på mye rare måter bensinrøret, laget ett eget feste og fikk vekk lyden!
Dette ble bare en midlertidig fiks, kjekt å være kjølemontør da man har så god tilgang på kobberrør og verktøy for bøying av slikt, her skal det bli nytt flott rør etterhvert! Glad

7  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Boble 65-70 Ønskes kjøpt billig! på: oktober 23, 2018, 08:02:30 am
Hei,

På utkikk etter boble fra 65 til 70.
Vil helst ha ett kjørbart prosjekt som ikke koster skjorta da dette er første prosjektet mitt.
Makspris 30 000,-
Ønsker helst å unngå mye rust i kanaler og gulv.

Bor i Trondheim men åpen for hvor det måtte være i landet.

Gjerne send meg tekstmelding da jeg er lettere å få tak i der, 924 00 209.
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!