juni 25, 2022, 05:42:12 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Forum / Problemløseren / Sv: hjelp takk på: oktober 29, 2021, 13:17:40 pm
Tusen takk for innspill, bare ett siste spørsmål for nå.
Holder 1300 kassa mi til 1600 motoren eller burde jeg se etter en annen kasse?
2  Forum / Problemløseren / Sv: hjelp takk på: oktober 28, 2021, 16:41:05 pm
I følge min far, har bilen stått der i 30 år ca. Jeg finner desverre ingen "nummer" på bilen for å identifisere årstall, men jeg snakket med eigeren i sommer som mente det var en sein 60-talls modell. Eigeren hadde iløpet av sommeren vært ved bobla og dratt motoren rundt uten nevneverdige problemer.

Angående pris aner jeg ikke, jeg driter ikke penger akkurat Rekker tunge men jeg vil jo at det skal virke bra nokk til mitt bruk. Lokal kjøring og en langtur på sommeren om jeg skulle få lyst til det.
3  Forum / Problemløseren / Sv: hjelp takk på: oktober 28, 2021, 14:18:15 pm
Det har seg sånn at det er en vw 1500, stående på gården jeg holder til på. rent hypotetisk, om jeg skulle kunne få tak på motor og eller girkasse er det noe som ville passet på min 1300? Takk for svar forresten Svein T  Glad Glad
4  Forum / Problemløseren / Sv: hjelp takk på: oktober 28, 2021, 14:14:29 pm
han sa at hoved grunnen til at han anbefalte at den ikke burde brukes i den tilstanden den er i nå var pga vandring på svinghjulet. når han "dro" i den så man tydelig at det var en slark der og at den vandringen som jeg hadde på svinghjulet var alt for stor.
5  Forum / Problemløseren / hjelp takk på: oktober 27, 2021, 18:34:43 pm
God kveld, i April kjøpte jeg meg min første boble. En 1969mod 1300 med en 1600motor. mot slutten av sesongen ble jeg spurt om jeg syntes bilen min gikk dårlig av en annen boble-eiger mens jeg fylte bensin. Da jeg aldri har hatt noe å sammenligne med svarte jeg "nei jeg syns ikke det". nå i forrige uke tok jeg ut motoren for å la en venn se på den og han mente at motoren ikke lenger var skikket til å kjøres med langs veien. Han dro ut noen ledningsstumper fra vifta, sa at girkassen min antakelig var for liten/dårlig til motoren og gav andre grunner til hvorfor han sa det han sa. Spørsmålet er da til dere som boble entusiaster.

Hva bør jeg gjøre?
Bør jeg kvitte meg med motoren å se etter noe annet?
Sende den til rep/overhaling?
Ny kasse + motor?

Hva er mest lønnsomt å blir best? Hæ Hæ Hæ Hæ Hæ Hæ Hæ Hæ Hæ
6  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Motor identifisering på: september 14, 2021, 15:35:30 pm
Kan legge ut noen bilder seinere i kveld, det er ikke rå å lese det som er ved dynamofoten 😊
7  Forum / Teknisk, teori og praksis / Motor identifisering på: september 12, 2021, 19:18:12 pm
Har nylig ervervet en boble av type låvefunn. Har prøvd å identifisere mod. type. motor men der jeg mener det burde vært "svar" er det verken plater eller for utydelig til å lese noe som helst. Frågan blir om noen her inne veit om noen andre steder på bil eller motor hvor jeg kan finne svar.
Mistenker en tidlig 70-talls mod.
8  Forum / Problemløseren / Sv: Setebelter bak. på: august 15, 2021, 13:48:00 pm
Fant du ut av det eller skal jeg legge ved ett bilde?
9  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / solex 34 pict 3 forgasser på: august 14, 2021, 23:17:49 pm
Noen som har en bra forgasser å selge?
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!