april 20, 2024, 09:11:13 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3 4 ... 26
31  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303s-Co på: november 09, 2017, 09:43:16 am
tips - pirk opp ventilasjonshull i girkasse hus samt stt inn reverslysbryter om du ikke har det fra før. Nye foringer har du nevnt og om du får en sterkere festebrakkett så er det mye gjort før du må gå inn i slve girkasse for videre forbedringer! Godd luck!
32  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche... på: november 09, 2017, 09:36:09 am
Du nevner TUV godkjent kitt. Hvordan blir det med denne du driver med, tror du får den gjennom godkjenning?
Spennende å følge mekanisk oppgradering etter at du har pussa opp karosseri Glad Sitter og håper at du slipper å kappe, sveise, o lakke på nytt...
33  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Sveisedeler til boble 1303 på: oktober 20, 2017, 13:15:32 pm
Den blir din for 400,-

Mvh Anders

Var den forresten ubrukt, "ny" ettermarkedsdel, eller er den kappet ut av en annen bil?
34  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Sveisedeler til boble 1303 på: oktober 19, 2017, 22:00:50 pm
Den blir din for 400,-

Mvh Anders

350kr?
35  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Selges: Type 4 oval eksos i type 1 bil på: oktober 19, 2017, 05:26:23 am
500,-
36  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Sveisedeler til boble 1303 på: oktober 16, 2017, 15:20:40 pm
300,- for frontplate.
37  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche... på: oktober 16, 2017, 15:10:55 pm
Gratulerer! og velkommen i en "godkjent" verden! Blunker

Du skrev om noen beregninger som måtte gjøres. Var det krav for hvem kunne gjøre (autorisert "RIB") det eller presenterte du bare dine egne regnestykker for å bevise stivhet på karosseri? DU er vel ingeniør selv så jeg kan tenke meg at formler er en grei sak for deg... Men kan en "lærer i litteratur" komme med sine beregninger så tar dem de for godkjenning?
38  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: oktober 11, 2017, 20:06:03 pm
Lene ut en NA motor mens jeg cruiser??? Skal man ikke vytte dyser for å få det til? Regner med at så lenge man ser grønt så er det greit Glad tror det er ikke aktuelt for meg å bytte dyser hver gang jeg skal veksle mellom cruising og bykjøring. Drag og slalomkjøring er det lite av uansett...

Tenker jeg feil?
39  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: oktober 11, 2017, 19:42:38 pm
Lambda lyste grønt fra start til slutt uansett hastigheten mener jeg. Kartleser hadde bedre mulighet å følge på den i høyeste fart men jeg mener den var grønn hele veien.
Observerte også at lambda må ha ca 900-1000 rpm for å lese ordentlig. Gikk turtall under 900 mot 800 og 700 (rett før motor ville dø ut) så mista vi lamda. Med litt gass for å øke turtall opp til ca 900 så var lambda opp å gå normalt igjen og den lyste grønt.
40  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: oktober 11, 2017, 16:11:36 pm
Et bilde fra pakking rett før vi dro. Utrolig hvor mye går i den liten bilen Glad
41  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: oktober 11, 2017, 16:07:23 pm
Ja, Dalland, du får dele kunnskap om  å få en 2,4 liters NA motor gå under en liter per mil. Vi snakker om kjøring på motorvei med mange passeringer der vi neppe var under 120km/t...

Tror jeg klarer med 0,2 liter mila men da står bilen på henger i tomgang mens den blir transportert  Rekker tunge

Flere som bruker "smiles per miles" og jeg fikk virkelig oppleve hva dem mener  Gliser hvar ikke vanskelig å dra kort på bensinstasjon på denne turen...
42  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Sveisedeler til boble 1303 på: oktober 09, 2017, 09:44:01 am
Frontplate er der fortsatt?
43  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 73' 1303S med originalt soltak selges i deler på: oktober 09, 2017, 09:42:35 am
Ratt er solgt eller? 200,- fra meg om du fortsatt har den.

Mener jeg har rattet ennå, Saulius, sjekker opp og tar kontakt med deg....  Glad

Good!
44  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: oktober 09, 2017, 06:03:05 am
Takk for oppsummering Svein! Og takk for selskap! For en tur!
Motor skal det ikke køddes med nei Glad må fullføre bilen på understell før jeg kan starte med kosmetisk, så motor skal kun vedlikeholdes Blunker

Du glemte å nevne at motor var sprekest rundt 140km/t.... Blunker[attachment=1]
45  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: oktober 08, 2017, 11:46:20 am
Svein leder på E6!
46  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: oktober 08, 2017, 07:58:17 am
Sjøen var ikke helt stille for å si det mildt men med god selskap så gikk turen fort. Bare 560km igjen Glad
47  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: oktober 07, 2017, 16:52:32 pm
Båttur over Østersjøen neste. Har blåst en del. Håper om rolig ferden over...
48  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: oktober 07, 2017, 15:13:58 pm
3 års støv skal bort før vi starter motor Glad
49  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: oktober 06, 2017, 19:25:03 pm
Det er viktig å lade før morgendagens tur...
50  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: oktober 06, 2017, 14:25:32 pm
Åpning av panser...
51  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 73' 1303S med originalt soltak selges i deler på: oktober 05, 2017, 22:53:19 pm
Ratt er solgt eller? 200,- fra meg om du fortsatt har den.
52  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: oktober 05, 2017, 22:36:18 pm
Bilen stor og venter på siste sjekk også... Dagen i morgen er avsatt for kontroll og pakking.
53  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: CSP Torque bar på: oktober 05, 2017, 20:12:53 pm
2800,- fra meg.
54  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: CSP Torque bar på: oktober 05, 2017, 14:01:38 pm
Har sendt deg en pm.
55  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: CSP Torque bar på: oktober 05, 2017, 10:35:42 am
Passer den til 1303s?
56  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303s-Co på: oktober 02, 2017, 14:49:34 pm
Blir bra dette! Søyle skal ned? hvordan støtter dere tak da? Greit at den ikke kommer ned i samme operasjon Glad
57  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: juli 06, 2017, 12:37:42 pm
ok, hva skal jeg gjøre nå!? Ble fanget av photobucket "fella" og må eventuelt betale 39,99$ månedlig for at bildene som jeg har lagrett på photobucket skal vises her på forum... Noen som har en lur triks å få dette gjort på en billigere måte? Glad

Mvh,

scardeep
58  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Ratt til 1303 på: mai 19, 2017, 08:29:00 am
Ratt til en 1303 i skinn og med hvit logo i midten, noen som har en slik? Tror den var levert til BIG og kabriolet biler...
59  Forum / Problemløseren / Sv: Eberspacher BN2 luftvarmer på: november 14, 2016, 16:52:23 pm
Jeg har i mellomtiden ryddet opp i ledningsnett og satt alt på benk for testkjøring



Etter hvert fyrte brenner opp og der kom varmluft ut av den! Stor milepæl  Kult

Så har jeg tenkt videre og begynte å sjekke alle sikkerhetselementer i brenneren for å være 100% at dem funker før jeg setter inn i bilen.

Sikkerhetsbryter fikk en gjennomgang først. Sikkerhetsbryter er den gjennomsiktige boksen på brenneren



Den skal bryte strømmen og slå av brenneren dersom bensinen ikke tennes opp ila 3-4 min. Det skjer enten ved at tennplugg klarer ikke å tenne opp mens pumpa leverer eller ved at tenplugg gløder men det kommer ingen drivstoff til den.

For å få teste den skal man koble av tennplugg



samt drivstoffpumpe



Så starter man varmeren i gang ved å slå på bryter. Det som skjer da er at strømmen går gjennom sikkerhetsbryter (du kan måle 12V ved den gule ledningen som man ser er loddet inn til bryter) og varmer opp en resistor som videre drar ut en bimetalplate ut av posisjon som etter hvert kutter strømmen dersom opptenning ikke skjer.

Her er innmaten i den gjennomsiktige boksen



Jeg tok en kort film på hvordan dette skjer:



Nå er dette kanskje kjent for de fleste men jeg tenker at om det er noen der ute som sliter ved å forstå hvordan ting fungerer så deler jeg min erfaring for dem og håper at  det blir flere som satser på disse varmere - det er vært å prøve! mener jeg da... Glad
60  Forum / Problemløseren / Sv: Eberspacher BN2 luftvarmer på: november 14, 2016, 16:31:33 pm
Stemmer det, enten det er pumpe med trykkregulator eller en sånn uten så får dem "klikkingen" (blir aktivert ved en hver "klikk") ved å hente jording fra viftemotor som har kontakter som bryter/klemmer når motor går rundt... Dette var en møkka beskrivelse men jeg prøvde Glad
Sider: 1 [2] 3 4 ... 26
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!