april 27, 2024, 02:27:25 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 24 25 [26]
751  Forum / Problemløseren / Sv: Eber bn2 i 1303 på: august 23, 2010, 14:15:41 pm
Ja om varmepottene fungerer bra så skal det blåse så varmt at du kan nesten smelte sko om du setter det rett mot utblåsingshull Glad

"Eber" er jo ekstra utstyr og det har ingen fysisk samspill med varmepotter bort sett fra det at begge  blåser varm luft Glad

Varmepotter blåser varmluft nede ved gulv mens "Eber" blåser det ut kun ved sjafør ved ratt nivo kan du si. Ser ikke noe imot at "Eber" skal ikke funke alene.
752  Forum / German/Euro-look / Sv: "Sress bars" på: august 23, 2010, 09:11:54 am
Ut i fra diskusjon med sveiser så mente han at rustfritt er veldig myk så den skal jeg ikke bruke. Det blir mest sansynlig stål hvor overflaten behandles etter på.

Det som er veldig fint med justering er at du slipper å lage det så prikknøyaktig. Det kan bygges festepunkter først så kan du montere stag imellom. Lettere å få det på og av (?), selv om det skal stå der for mest parten av kjøring Glad

Justerings/monterings ledd blir som en svakpunkt men da må det prosjekteres som mer solid  så skal det gå bra tror jeg...

Dette er ikke noe hemlig prosjekt/sak så om det blir bra til slutt, kan flere få nytte av det Blunker Bare kom med tips/erfaring/idéer!
753  Forum / Hva skjer? / Sv: Det aller kuuleste med SCC2010 var; på: august 22, 2010, 19:27:51 pm
Rekord rekord rekord!!!  Sjokkert Kult De var stas å være vitner Glad
754  Forum / German/Euro-look / Sv: "Sress bars" på: august 22, 2010, 19:09:48 pm
Takk for link Bahnrennen.
Prisen ligger på 300 EUR  + frakt fra Tyskland + moms i Norge...  Tvilende

Skal prøve å få lage noe lignende ut fra stål siden den har nesten 50% mindre varmeutvidelseskofisient + lettere å få tak i (billigere) + kan sveise hjemme med hjelp av kammeraten som er prof. sveiser.  Vekten blir noe strørre, men det får jeg bare leve med  Osteaktig

Så langt tanken er å få det konstruert slik at tverstag kan bli stående mens X delen kunne tas vekk ved behov for større bagasjerom. Skal starte med tverstag først...
755  Forum / Problemløseren / Sv: Eber bn2 i 1303 på: august 20, 2010, 14:17:37 pm
Disse stiplete linjer fra venstre med klokka er:

-Bensin pumpa (som sagt min ligger som denne her, under bilen, mens har sett andre versjoner der bensinpumpa er montert på topp av selve brenneren.
-Luft insug fra bilen (dvs kaldt luft)
-Bryter som monteres på dashbord
-Luft utblåsing i bilen (varm luft)
-"Eksos" fra brenneren
-Luft insug for å tilføre oksigen for brenneren.

Håper det skal hjelpe!
756  Forum / Problemløseren / Sv: Eber bn2 i 1303 på: august 20, 2010, 14:12:58 pm
Her er ilustrasjon

[attachment=1]
757  Forum / Problemløseren / Sv: Eber bn2 i 1303 på: august 20, 2010, 14:11:46 pm
Fungerer din som den skal eller?

Det suges kald luft fra bilen ut gjennom høyre hull og blåses inn varmt luft tilbake gjennom venstre hull.  Så lenge jeg husker så var det ikke noe spesiel bskyttelse mellom bensintank og brenner.

Hvor ligger bensinpuma til brenneren? På selve brenner eller under bilen? Det er disse to muligheter jeg har sett med samme navn som BN2  Tvilende
Har tatt min ut, men fortstat planer å sette den i brukstand.

[attachment=1]

Her er beskrivelsen på hvordan den skal fungere (husker ikke hvor jeg fant den):

VW Heater BN2

This model heater uses a glow plug to ignite the fuel. There is no spark plug. 
Two relays are combined in one package and mounted on the top of the heater. 
They are labeled CR1 and CR2 on the diagram. There are several safety circuits. Battery voltage (12V) is available at all times to the heater. When heat is desired, the ON/OFF switch is closed and relay CR1 operates. Assuming that the heater is in the cold state, the thermo-switch is closed to the NO terminal. The path from B thru CR1 and the thermo-switch energizes the glow plug. The fan motor also starts at this time. There are two fans. One pulls in combustion air and the other blows room air over the heat exchanger.
While the glow plug is heating, the flame safety heater also is energized. If combustion does not take place in a reasonable time (2 to 3 minutes) the heater will be shut down and no more fuel will flow. After waiting for the safety switch to cool down (1 minute) the reset lever may be pressed to restart the heater.
The ballast resistor (hidden inside the heater casing) reduces the glow plug voltage to approx 6 volts. While the glow plug is heating up, the fuel pump begins to deliver fuel which is sprayed directly on the glow plug. The fuel pump is a solenoid operated device. A set of points on the fan shaft open and close (thru a reduction gear) and trigger the fuel pump solenoid on and off. Each pulse of the solenoid delivers a tiny quantity of fuel to the heater.
(Note that the solenoid is polarity sensitive; if the wires are reversed, it will not pump.) Fuel quantity is adjustable by turning the threaded fitting on the pump discharge side. Screwing it in will decrease fuel quantity.
When the glow plug reaches operating temperature, the fuel should begin igniting. 
The thermo-switch senses the increased temperature in the heat exchanger and its contacts switch over. This opens the path to the glow plug and also to the flame safety heater. Combustion continues without the glow plug.
In order to keep the fuel pump energized, a holding path is established for relay CR2 (the fuel pump relay).     This holding path is thru the now closed contact on the thermo-switch, the closed CR1 contact and CR2's own contact. 
CR2 became energized originally thru the diode when the thermo-switch was in the COLD position. The heater will continue to operate until the operator switches off the power or the Temp Regulating control (Temp Reg) opens the circuit.
In either event, both CR1 and CR2 will drop out, stopping fuel flow. The fan continues to run, however, to purge the heat exchanger. The fan obtains power directly from the thermo-switch. When the heat exchanger cools down, the fan stops as the thermo-switch changes over to the Cold position. Now the heater is set to re-start if the ON/OFF switch is closed. The heater will cycle on and off automatically under the control of the Temp Reg control. Each time, the fan will continue to run until purge has been completed and then the glow plug will re-energize in preparation for another ignition cycle.
The safety fuse is built into the heater. In case of control failure and subsequent over heating, the Over-Heat thermal switch closes. This short circuits the Safety Fuse directly to ground. The fuse blows and the fuel pump can not receive power.
758  Forum / German/Euro-look / "Stress bars" på: august 20, 2010, 12:41:53 pm
Har leita etter noe sånne stag men kan ikke finne noen som selger de. Har noen sett de for salg Hæ
Hvurderer å lage de selv...

[attachment=1]
[attachment=2]

CSP og Kerscher selger noe enkle stag som er ikke regulerbare. Tvilende
759  Forum / 1302/1303 / Sv: Hovedlykter -03 på: august 19, 2010, 09:34:12 am
Jeg har 74 model men den har ringer med 3 skruer. Men det er ikke så rart kanskje når den er produsert august 73. Må være en av de første 74 modelene...
760  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1959 Ragtop tak på: august 18, 2010, 11:56:09 am
1100,-
761  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Empi 8 spoke felgar med bra dekk. 2500,- på: august 18, 2010, 10:16:24 am
Har du sett på hjulene selv, er det noen skader på kanten?Hæ
762  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1959 Ragtop tak på: august 18, 2010, 10:12:21 am
Vet noen hvor vanskeligere kunne det vært å få den i en 1303? Tenker på takkurven...
Er interesert men må bare finne ut om det kunne vært mulig å få den inn...
763  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Type 4 motor, 2.0 på: august 18, 2010, 10:10:16 am
Mye jobb å få den sitte i 1303?
764  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Hugger en 1303s på: august 18, 2010, 10:08:23 am
Jeg trenger skjermer, hvordan er de hos deg? Rust rundt lys eller? bulker?
Kunne hjelpe med bilder!

Hvordan er venstre bak hjørne av karoseri?
Om du tar smådeler med seg til SCC hvordan finner jeg deg? Glad
765  Forum / Hva skjer? / Sv: HELGETRÅDEN- hva skjer på VW-fronten hos DEG i helga??? på: august 16, 2010, 14:45:28 pm
Byttet motorolje, girolje og fått Kerscher Coilover's på plass. Nå er det morro å kjøre Nesoddsvingene Blunker
766  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2010 !!! på: august 16, 2010, 10:44:04 am
Hva om delemarked? blir det noe?
767  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2010 !!! på: august 16, 2010, 09:35:05 am
Jeg har ikke vært på SCC før og i år må vi (  Trist  Sint  ) til bryllup på lørdag…  Men det skal ikke hindre meg å få  oppleve SCC action i år! Jeg har avtalt til og med en date med kona og tar henne med til SCC. Siden lørdags kveld er opptatt med f#¤*ing bryllup må jeg finne ut når skal vi besøke SCC.

Så vi har tre muligheter:
- Fredag etter jobb
- Lørdag formiddag (Kirken er nok ca kl 13-14…)
- Søndag hele dag.

Kan dere gi sinn anbefaling hvilken av disse dagene skal vi velge for å få med oss det beste av show? Mange høydepunkter skjer jo på søndag med premieutdeling men da føler jeg at action er ferdig…

Blir det mulig å handle noen deler eller er det ikke noe marked på SCC???  Tenker om vi kommer på søndag så er det alle gode biter borte… Glad

Vi bor på Nesodden.
Takk for tips! Blunker
768  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1972, 1300-S, Fra Porscheplast til cleen og lav med Porsche D90, Av Morten Ø på: august 11, 2010, 12:01:18 pm
Hvordan fikk du feste radioantena over bakvindu? boret gjennom blikk? Så at du lakkerte bilen uten å demontere "himlings stoff" Glad sjer montering bare fra utsiden?

Bra jobb - stå på!
769  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kimsan's T1 1300 '67 -Motoroverhaling på: august 11, 2010, 10:57:54 am
Porsche museum! Man må ikke men det er sikker ertig å se Glad
Lykke til med turen!
770  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 73 mod 1303S selges! på: juli 16, 2010, 10:00:00 am
Kunne tenke å betale 7000 kanskje 8000 Kult, men den står for lang unna Tvilende, bud gjelder i Oslo område:)
Mulig frakt?
771  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1600cc type 1 motor "longblock" med lav kilometerstand. på: juli 09, 2010, 11:27:53 am
Hva er meilen din?
772  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1600cc type 1 motor "longblock" med lav kilometerstand. på: juli 09, 2010, 10:34:43 am
Er det mulig å se bilder?
venter med bud så lenge men er int.!
773  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bjørn's 1303S Rally look på: juni 02, 2010, 13:30:04 pm

Midtkonsollen skal ses litt mer på. Tror jeg skal gjøre som du sier Daniel ang en 1303logo  Gliser


Hvordan tenker du å bytte sikringer i framtiden? flytter hele sikringsbox eller lage en slags tilgang gjennom konsollen??? Jeg prøvde å lage noe lign også men kom i konflikt med tilkomst til sikringer og når elektrisk anlegg fungerer ikke så perfekt og en driver med stadig "oppdatering" av det elektriske så er det greit å ha lett tilgang til sikringer for å bytte...
Har du tenkt å bruke glassfiber eller?
774  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Reidar på: mai 18, 2010, 08:44:46 am
Hei, måtte du kombinere delene selv eller fikk du all hjelp av forhandler? Tenker på Felg - spacere - dekk. Eller viste du fra starten hva du trenger?
Det kan være litt dyrt å kjøpe ting uten å vite at du skal lykkes...
Hva om godkjening?  Tvilende

Ser veldig bra ut!
Sider: 1 ... 24 25 [26]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!