Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 27 28 [29]
|
841
|
Forum / Problemløseren / Sv: Går på 3 syl.
|
på: juni 20, 2010, 16:44:44 pm
|
Hei! Sjekk flotør nivået i gasserene dine. Empi gasserene er veldig sensetive mot feil justerte flotører. (dette kan være feil tom. på helt ny gasser) sjekk dette og juster tomgangs dysene. Pluggene dine er sansynligvis køl svarte så du bør rengjøre disse også eller bytte dem.
kan være andre ting og selvfølgelig men dette ville jeg sjekka =)
|
|
|
842
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Topper ønskes kjøpt!
|
på: juni 20, 2010, 14:43:42 pm
|
Har orginaltopper liggende Espen Flott =) Jakter fortsatt på noen vassere topper, men hvis jeg ikke klarer å få tak i noen er disse fortsatt til salgs så jeg rekker kongsten?
|
|
|
847
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hva er ok for for en tur/gate motor?
|
på: juni 16, 2010, 16:26:36 pm
|
Pass deg litt for Slackers gutta, de synes normal motor er det andre skryter av som "fresk" Plutselig har du turbo og 2,4 liter før du aner det haha, ja det med motor er et virus som smitter veldig lett Ska bygge en 2.2-2,6 i vinter har jeg planer om, men vil gjerne ha 1835'en som en stabil bruks reserve. Hva med de orginale 1600 toppene? er det de som heter 041 eller noe? Hva er i så fall de beste orginal toppene å ta utgangspungt i? Takk for svar alle mann
|
|
|
848
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Hva er ok for for en tur/gate motor?
|
på: juni 16, 2010, 10:29:22 am
|
Motoren er en 1835 med to 40 hpmx empi gassere. El tenning, og en friskere kam(ingen specs=() Toppene er orginale.
Har lyst til å få litt mere fres ut av denne og lurer på om det er noen spesiel type topp som egner seg bedre enn andre for mere effekt? Evt legge litt jobb i dem med porting osv.
Noen tips?
|
|
|
849
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: juni 15, 2010, 22:35:52 pm
|
jeg spotta den flotte 56 splitten til gaffærn i særp i dag ;Dså veldig fin ut.
Var på vei til/fra hotshop =) Så en oval i fredrikstad sentrum i dag. meget pen tofarget bil med "jåleringer" på hjula i samme farge som "undervinduslistlakken" =)
|
|
|
850
|
Forum / Problemløseren / Småfuskeri 1835 t1
|
på: juni 13, 2010, 21:05:10 pm
|
Hei!
Motoren går bra som fy. Bånnsterk og frisk egentlig, men når motoren går lett fusker den. Det er også bensinlukt i eksosen. Noen ideer hva som kan være ute av orden? sitter to dobble empi 40 gassere på som er nye. Har veldig lite tru på at dette er et forgasser problem da gasserene er synka og bra justert. Takk for svar!
|
|
|
851
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: juni 10, 2010, 21:49:08 pm
|
@Orgbug
Holder til i fredrikstad sentrum, men er stadig ute å kjører tur med frua (takk gud for at ho liker biler =)) Har satt av helga på kongsten, så den er fredet.
@FinnErik Hmm blir nervøs jeg nå hehe neida, med det skal nok gå bra. Er på jobb i morgen (fredag) og mandag hvis du har lyst til å ta en tur sånn ut på dagen, så kan vi jo prekæs mer.
|
|
|
852
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Sprintstar5,5 15. 5-205 og "porche kjøling"
|
på: juni 10, 2010, 13:52:15 pm
|
Takk for svar igjenn! Burde kanskje nevne at jeg egentlig har to prosjekter =) Det ene er splitten min og det andre er en bil som jeg ikke har enda hehe. Splitten er nå utstyrt med empi 55 spoke svart felger og jeg synes det går ganske fint med bilen. Det er også denne bilen jeg hadde tenkt å bygge t4 motor i. Den andre hadde jeg tenkt å kjøre en standard/resto/ekstrautstyrs look på, altså med sprintstars og litt "oldchool goodies" på. Den løsningen med DTM var ganske fin, men jeg er ganske fokusert på porchekjøleren. Har vert fan siden jeg først så den Ang bilder, skal jeg ta og legge inn noen bilder i callook-delen når jeg får rotet meg til det.
|
|
|
853
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: juni 10, 2010, 13:05:22 pm
|
Denne deilige splitten ble sett i Fredrikstad i går. Noen her som burde presentere bilen sin???
Takk for fine ord! Dette er "b(j)ørnebæret" mitt. Har litt garasje problemer om dagen så den står litt ute om dagen, men den får snart tak over hodet. Kommer til å møte opp på de stevnene jeg kan fremover så detta blir morro=) Kjørte på vikane veien for tre fire dager siden,¨da lå jeg bak en hvit/krem farget sen 60 mod t1, fikk ikke bilde=/ Var denne på Hamar som bryllupsbil på lørdag? Hehe, ja det stemmer =) Var rimelig støvete i rumpa siden veien til kirken var en grusvei, men bobla gjorde jobben =)
|
|
|
854
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Sprintstar5,5 15. 5-205 og "porche kjøling"
|
på: juni 10, 2010, 09:15:50 am
|
Takk for svar! Så et fint sett med felger ligger på ca 10-12 høvdinger? Så ang kjølinga, har muligens planer om å bygge en 2.5l t4 motor eller noe i den graden, og det ville vert fint med en sprek vifte bake der Hva ville dere gjort? brukt? eller får man nytt?
|
|
|
855
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: juni 10, 2010, 09:13:06 am
|
Denne deilige splitten ble sett i Fredrikstad i går. Noen her som burde presentere bilen sin???
Takk for fine ord! Dette er "b(j)ørnebæret" mitt. Har litt garasje problemer om dagen så den står litt ute om dagen, men den får snart tak over hodet. Kommer til å møte opp på de stevnene jeg kan fremover så detta blir morro=) Kjørte på vikane veien for tre fire dager siden,¨da lå jeg bak en hvit/krem farget sen 60 mod t1, fikk ikke bilde=/
|
|
|
856
|
Forum / Snikk-snakk / Sprintstar5,5 15. 5-205 og "porche kjøling"
|
på: juni 09, 2010, 17:45:27 pm
|
Lurer litt på priser her jeg. Hvor mye kan jeg forvente at ett sett med hele pene sprintstar felger kan ligge på? Og hva bør jeg beregne på et komplett porchekjøling sett? Lønner det seg å kjøpe kjølinga brukt eller er det noen steder som selger nytt i disse dager?
Takk for svar! =)
|
|
|
859
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Årets første tur i boks!
|
på: mai 18, 2010, 20:43:46 pm
|
Stemmer vel ca 100% hehe. Kjøpte den av en som heter Dag for rundt 6 år siden tenker jeg. Så ut som et rullende bordell med vinrød plysj heltrukket invendig og motoren hadde brekte skjørtekanter på stemplene samt to forskjellige topper. Rart det gikk i det hele tatt Motor er helt gjennomgått med nye lager/deler/(alt som kan byttes ut=byttet ut) plus at blokka ble syrevasket og renset. Forøvrig mesteparten i forstillinga nytt, ink. splitter ny puma fs. Invending er det nytt tak og paneler, samt hele bilen har fått dempemateriale på all plåt jeg kom til. Alt dette har blitt fixa i sneglefart over disse seks åra
|
|
|
860
|
Forum / Snikk-snakk / Årets første tur i boks!
|
på: mai 18, 2010, 13:00:07 pm
|
Nyyyyyydelig vær i Fredrikstad, og bilen er klar med nye bremser,el-anlegg, forstilling og interiør = tur Litt tweaking igjenn før bilen er ferdig men fortsatt er kjøregleden helt topp =) Tok et par bilder på kongsten fort (bilen ble litt skitten av noen plaskedammer a gitt!) Fin rumpe =)
|
|
|
861
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Så var det dette om topper til 1835 t1
|
på: mai 18, 2010, 07:59:56 am
|
For klarering =) Detta er lydemperen jeg har: Manifoilen er av type "GLASPAK-ANLEGG T-1 SVART" som den heter i delekatalogen til hotshop. Til Beetlemaniac: hvilke topper er det som er ok til bruk på mitt oppsett? som lufter bedre enn de orginale tenker jeg på =) Sånn ellers er forventingene mine rett og slett bare å få en så fresk som mulig 1835 som kan brukes på vei, uten at den må gjetes til seter og bytte stempler og veiv etter hvert lyskryss =) Takk for svar
|
|
|
862
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Så var det dette om topper til 1835 t1
|
på: mai 16, 2010, 13:08:05 pm
|
Takk for svar! Er rimelig sikker på at gasserene skulle åpne helt likt, men det skader aldri å sjekke Har også bestillt synkroniseringstime hos svigers så da blir nok gasserene enda bedre tunet. Hvor mye power er orginal toppene gode for før man må tenke på utbytte eller porting osv? I så fall hvilke topper er det som er å foretrekke som en oppgradering?
|
|
|
863
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Så var det dette om topper til 1835 t1
|
på: mai 15, 2010, 13:12:35 pm
|
Hei, første post på forumet så vær snille hehe. Kjøpte meg en 56mod for snaut fem år siden som jeg har fiksa litt opp over åra (i snegletempo) og har nå kommet til der hvor bilen er kjørbar. Motoren jeg har i har jeg: splitta, syrevasket, byttet alt av lager, nye stempler/sylindere, empi 2x40 gassere (det setter hotshop omsetter), litt spissere kam(litt usikker på tall her, men det skal være en ganske snill variant), og mer eller mindre urørte dobbel innsug topper. bare satt de i god stand og rensa di skikkelig. Eksos er grøvere enn orginalt og har en slik lyddemper som går ut på høyre side med en stuss som svinger ut bak høre hjul. Ifølge mange jeg har snakket med som skal ha "peiling" sier at dette oppsettet kan ha en rundt 90-110 hk Hva jeg lurer på: jeg føler at motoren ikke får helt utfolda seg på høyere turtall, sterk som F opp til ca 3-4 men etter det slakker kurva av. Kan dette ha noe med at toppene ikke slipper inn/ut nok? eller er det et kam problem? kanskje eksos? Alle innputs er velkommene
|
|
|
|