Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 16
|
121
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Slanger og fittings til full flow
|
på: mars 23, 2011, 09:12:09 am
|
Slangelende 1m 10cm.
Fittings kommer an på hvordan du har gjenget opp blokka og hvilken filterholder du har. Du får ta et skyve- og gjengelær og måle, og sammenligne målene med den standarden du bruker uansett om det er NPT, BSP eller metrisk.M
|
|
|
127
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hjelp. har mistet boble-gnisten
|
på: mars 16, 2011, 23:58:07 pm
|
Jeg har brukt 1200 timer på min elskede 1302 i vinter. Jeg har jobbet minimum 10t daglig, hver dag i uka. Jeg har 2 timer reisevei.
Du har mistet motivasjon fordi jobben virker for stor.
Enten:
1) selg 2) sett et bein forran det andre. Når det nærmer seg slutten kommer lysten tilbake.
Er det den hvite bilen fra bildet du snakker om? Den er praktfull. Du burde være stolt.M
|
|
|
128
|
Forum / Problemløseren / Hvor legger jeg best innsprutledningsnett til motor?
|
på: mars 16, 2011, 23:54:17 pm
|
Heisann,
Jeg trenger å legge ledningsnettet fra ECU til motor. Det er 37 ledninger. ECU skal ligge under sofaen.
Prøvde å få det gjennom slangen til resten av ledningene til motoren, men følte at det ble veldig trangt.
Hva er deres erfaringer?
Mvh, Marius
|
|
|
134
|
Forum / Problemløseren / Hvordan installere 2 gassere i bil
|
på: mars 10, 2011, 12:37:46 pm
|
Heisann, Det kan være trangt å montere og fjerne gassere og innsug på motorer med to forgassere når motoren er installert i bilen. En jeg kjenner har skåret ut hull i karosseriet sitt for å komme til på baksiden av innsuget for å stramme mutteren som fester til toppene. Dette er uaktuelt for meg, og jeg lurer på hvordan dere har løst problemet. Takk Mvh, Marius
|
|
|
135
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / For- og bakstillingsdeler
|
på: mars 07, 2011, 11:54:13 am
|
Heisann,
Jeg har en bruksbil med en 1641cc som jeg ikke skal grisekjøre ofte, men de få gangene jeg skal ønsker jeg at den skal føles ålreit rundt svingene.
- Jeg overhaler bilen, og lurte på hvilke oppgraderinger som er rasjonelle å gjøre i den forbindelse? - Jeg planlegger bl.a. å kjøpe nye foringer. Er disse urethanforingene noe, eller burde jeg satse på noe annet?
Mvh, Marius
|
|
|
138
|
Forum / Problemløseren / Hvordan finner jeg ut hva jeg trenger av deler for å sette bilen sammen igjen?
|
på: mars 02, 2011, 23:05:05 pm
|
Heisann, Jeg har strippet min 1302 helt fra hverandre. Nå skal jeg snart begynne å sette flyndra sammen igjen, men hvordan vet jeg hva jeg trenger å kjøpe foringer pakninger osv når jeg ikke har tatt vare på de gamle? Finnes det et nettsted eller bok med tegninger over alle delene som skal være i bilen slik at jeg vêr hva jeg må kjøpe? Takk takk! Mvh, Marius
|
|
|
140
|
Forum / Problemløseren / Syngelyd fra motoren
|
på: februar 27, 2011, 12:02:27 pm
|
Heisann,
Jeg har bygget en ny motor. Den har orginal ad-blokk, vw veiv, svinghjul råder og mahle sylindersett.
Det kommer en syngende lyd inne i motoren. Umulig å si nøyaktig hvor, men det høres ut som fra inne i motoren. Kan være fra sylindre, veiv eller svinghjul.
Den syngene lyden blir først å høre når motoren blir varm. Den blir mer frekvent proporsjonalt med turtall.
Min venn Thore-Morten tror det er simringen ved svinghjulet som skaper den syngende lyden. Vi har notert oss at svinghjulet gnies mot den (gummi-merker på svinghjulet), men gummi mot stål, det kan neppe lage en syngende lyd som kan høres tydelig over eksoslyden?
Jeg splitta hele motoren igjen i går. Vi kunne ikke finne noe uvanlig slitasje, men motoren har bare gått i ca 1 time.
Hva tror dere? Kan simringen som gnis mot svinghjulet lage den syngende lyden? Eller er dette et lager eller annet?
|
|
|
145
|
Forum / Problemløseren / Girskiftklistremerket. Dekktrykktabell. Hva gjør jeg med dem når jeg lakkerer?
|
på: februar 26, 2011, 00:08:31 am
|
Heisann,
Hvis man skal lakkere et askebeger og hanskeromlokk, hva gjør man så med klistremerkene? Noen som har hatt hell med å ta dem av og sette tilbake etter lakken er slipt? Dekktrykktabellen kan nok maskeres. Men ideelt hadde vært å kjøpe noen orginale vw klistremerker og sette på etterpå. Ble disse noen gang solgt løst?
Jeg har sett flere forskjellige avskylige duplikater av girskiftfolien, men de ligner ikke det grann.
Hva kan jeg gjøre med det? Forslag belønnes med heder og ære.
Takk for det.
Mvh, Marius
|
|
|
|