april 19, 2024, 08:38:01 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 16
91  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Solex 31 PICT 3 på: juli 06, 2011, 19:27:50 pm
Ønskes kjøpt
92  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Kan slettes på: juli 05, 2011, 16:22:07 pm
solex pict 30-3
93  Forum / Teknisk, teori og praksis / 1302: Skal dreneringen til friskluftinntaket sitte i et hull i nederkant? på: juni 26, 2011, 22:55:29 pm
Hei,

På 1302 går dreneringen til friskluften gjennom en flat duct ned under tanken. Spørsmålet er: Noen som vet om denne stikkes i gjennom et hull i nederkant under tanken, eller om den bare skal flytte vannet til "renna" som går på tvers under tanken?


94  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 02 deler på: juni 20, 2011, 23:25:47 pm
Tenkte å ta en tur til Skien om et par uker. Tenkte det var kjekt å hente dem da Glad

Mvh,
Marius
95  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Innovate LC-1 kontroller + BOSCH bredbånd EGO-sensor på: juni 18, 2011, 11:46:35 am
Ny pris:

990 spenn.

Mvh,
Marius
96  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 02 deler på: juni 18, 2011, 11:42:50 am
Greit.M
97  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 02 deler på: juni 18, 2011, 00:57:44 am
Mitt siste bud er 400 Blunker M
98  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 02 deler på: juni 17, 2011, 09:17:26 am
Da byr jeg 300 for begge to Blunker M
99  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 02 deler på: juni 16, 2011, 18:52:59 pm
Frontskjermer 1302? Jeg kan by 200 for den som er på førersiden.M
100  Bruktbørsen / Deler selges / Innovate LC-1 kontroller + BOSCH bredbånd EGO-sensor på: juni 01, 2011, 22:41:14 pm
Heisann,

Jeg har en ubrukt Innovate LC-1 kontroller + BOSCH bredbånd EGO-sensor, ny i eske. Skal du ha innsprut skal du ha noe slikt for å sette opp tabellene dine.

Bung til eksosen følger med som du selv setter inn i kollektor til eksosen.



Du kan få den for 1100 spenn.M
101  Forum / Problemløseren / Er umulig å sette sammen dørene i min 1302, eller er det bare jeg som suger? på: mai 21, 2011, 17:40:01 pm
Etter og ha ødelagt så og si alt jeg kjøpte for å bygge dørene mine (krom, lister, gummi) og kastet bort flere dager gir jeg opp.

Enten selger jeg bilen og tar livet mitt, ellers klarer jeg og samle meg igjen om noen dager for et siste forsøk.

Problemet er at jeg får det rett og slett ikke til. Hvordan gjør jeg det? Jeg setter inn den ytre skraperen med krom, så den indre, men da får jeg ikke inn kanalen til sveivevinduet og trekantvinduet. Gjør jeg det i hvilken som helst annen rekkefølge er det et eller annet som ikke går da heller.

Mbh Marius
102  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 356 motor på: mai 20, 2011, 19:53:09 pm
Motorkode?M
103  Forum / Snikk-snakk / Verkstedplass i Drammen på: april 28, 2011, 22:09:18 pm
Heisann,

Vi er 5 boblegutter som leier et verkstedlokale i Drammen. Nå 1. mai stikker en av gutta, så da blir det ledig plass til en mann.

Du får:
- 2 oppstillingsplasser i oppvarmet, underjordisk parkeringskompleks. Da har du plass til 1 bil samt plass å skru på.
- mulighet til å joine inn på MIG/MAG-sveis og trykkluft (10 bar og 7 CFM).
- Lagerplass
- kunnskapsrike bilkompiser

Vi trenger en ordentlig og hyggelig person som kan bidra med godt humør, kunnskap og inspirerende prosjekter.

Hvis du er personen vi trenger kan du ringe det døgnåpne sentralbordet: 402 402 00. Spør etter Marius.M
104  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Fordeler "block-off" på: april 25, 2011, 23:40:48 pm
Heisann,

Jeg trenger en fordeler block off til T1 motor.

Jeg vet ikke hva block-offs heter på norsk, men det jeg trenger er en del som kan brukes for å blokkere igjen fordelerhullet når fordeler ikke skal brukes.

Takk.

Mvh,
Marius
105  Forum / Teknisk, teori og praksis / Bruksbil: hvor mye er RASJONELT, ikke grensen, for hva jeg kan bredde på: april 10, 2011, 12:45:45 pm
Heisann,

Jeg har lagt merke til at moderne biler gjerne har bredere dekk enn 155.

Jeg bygger en bruksbil, og tenkte det var rasjonelt å bredde sommerfelgene noe for å få mer traction.

Jeg bygger for all del ikke en sånn skamlav boble med ekstrem camber. Jeg skal ha normal høyde og god komfort.

Hvor mye er det rasjonelt å bredde frem og bakfelgene? Går ikke å ha det slik at hjulene subber inne i skjermene o.l. Jeg skal kjøre bilen daglig.

Bilen er en 1971 1302 med 1302s skivebremser.M
106  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lakkeringsspørsmål på: april 10, 2011, 02:00:22 am
... da slipper du som oftest ettersynk i grunninga pga for grove riper som ikke fyller kan ta

Hva betyr denne informsjonen?M
107  Forum / Teknisk, teori og praksis / Hvordan går jeg frem for å få torsjonfjæring bak til normal høyde? på: april 09, 2011, 01:43:06 am
Jeg setter sammen bilen min etter en body-off restaurering. Det er en 1971 1302.

Jeg står her og skal sette sammen fjæringen bak, men jeg vet ikke hvor mange grader (eller hakk) jeg skal rotere den nedover mot gulvet for at jeg skal få en standard vw-høyde bak etter at jeg har tvinget torsjonsfjøringen opp igjen. Foringene jeg bruker er av gummi, og er nye.

Takk.M
108  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lakkeringsspørsmål på: april 09, 2011, 01:22:15 am
Cluet er at før du legger lakken burde du tørrslipe med fint papir, men ikke då fint at lakken får dårlig heft.

En veldig omhyggelig fremgangsmåte er:

- Slip til stålet med f.eks negerkuse på vinkelsliper og rett stålet hvis nødvendig.
- Sprøyt etsprimer
- slip tørt med 240 papir til du begynner å se evt ugjevnheter. Slip ned til stålet igjen på disse stedene og legg sparkel. Wurth sin er fin.
-Hvis du ikke har ugjevnheter, hopp ned til der jeg skriver om epoxyprimer, hvis ikke, følg denne listen videre.
- slip sparkelen med 60 papir tørt, legg mer sparkel, slip igjen. Når det begynner å bli bra kan du spraye en kontrastfarge og slipe for da vil du se resterende ugjevnheter.
- Når sparkelen er lagt så godt du kan få til sprøyter du fyllprimer. Legg tjukt lag , og slip ned. Når du kommer ned til sparkel igjen stopper du. Her er det greit å slipe tørt med først 120, så 240 og å avslutte med 360 papir. Dette er viktig. Målet er å bruke fyllprimeren til å tette alle evt ugjevnheter fra sparklingen, som porer og slipemerker. Hvis du får en pornoglatt overflate dette er du ferdig, hvis ikke, legg mer fyllprimer og slip igjen.
- så, hvis du ønsker å være helt rå kan du legge epoxygrunning på toppe og slipe med 600 vått. Tørk jæwelig godt; grunning er porøs, så du forhindre at primeren absorberer fukt.
- vask med silikonfjerner og tekkeklut som det siste du gjør før lakk.
- legg lakk. Pass på at sprøyta atomiserer lakken bra, hvis ikke får du appelsinhud. Sprøyt 4 bar med mindre du har HVLP-utstyr.
- legg et heftestrøk. Spray veldigg tynt. Dette vil forebygge at lakken renner senere.
- deretter sprøyt ditt første våte strøk. Stopp å sprøyte strøket når du har sprøytet så mye at overflaten er fri for appelsinhud, men før det blir så tjukt at det renner.
- legg evt clear coat. Øverste laget med lakk legger du 4 strøk. Da kan du våtslipe lakken. Hvis du ikke ønsker våtslipe den, legg 2 strøk. La lakken gasse ordentlig ut etter siste strøk. pass på støvfrihet.
- våtslip og poler opp lakken, eller la den være. Våtsliping skjer sekvensielt med 1000, 1500, 2000 og gjerne ennå finere hvis du har tid. Bruk 3M sine poleringsprodukter og slipepapir. De funker for meg.
- ta noen bilder og vis oss hvor porno resultatet ble.

Husk å vaske med silikonfjerner hvis det er sjanse for at overflaten er forurenset.

Sparkel slipes med vibrerende slipemaskin, resten skiper du med kloss. Det tar lengere tid, men du har bedre kontroll. Spesielt siden du er newbie. Bruk ikke fingrene som slipekloss.

Hvis du blir venner med Marius Jonsson på facebook er det bilder av fremgangsmåten.

Mvh,
Marius
109  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor kjøper jeg 10mm bensinrør i alu eller syrefast? på: april 07, 2011, 22:48:17 pm
Vetta fan.

Gutta, jeg har lagt syrefast stålrør gjennom tunnelen. Det er festet tre steder. På starten og slutten av tunnelen, og midt inne.

Ville bare forsikre meg at det ikke er et problem at stålrøret ligger parallelt inntil stålveggen av tunnelen, og et annet sted ligger den inntil en av rørene til vaiere.

Bekymret meg over om dette kunne gnage hull over x antall år. Hva er dere tanker?
110  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor kjøper jeg 10mm bensinrør i alu eller syrefast? på: april 07, 2011, 10:07:54 am
Jeg endte opp med å legge de under kanalen på hver side, men kanalene på en Ghia ligger lavere enn på en boble, så de vil ikke ligge like ubeskyttet på en boble:


Blir dette problem på EU komtrollen?M
111  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor kjøper jeg 10mm bensinrør i alu eller syrefast? på: april 05, 2011, 10:36:01 am
Da kjøper jeg syrefast. Hvordan har dere montert det inne i tunellen?M
112  Forum / Snikk-snakk / Hvor kjøper jeg 10mm bensinrør i alu eller syrefast? på: april 04, 2011, 11:09:04 am
Heisann,

Hvor kjøper jeg bensinrør 10mm av alu eller syrefast uten å bli blakk?

Hva er deres erfaringer?

Takk.

Mvh,
Marius
113  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: flere biler hugges på: april 02, 2011, 22:15:59 pm
Bakskjermer til 1302 eller 1300 68-71?M
114  Forum / Problemløseren / Sv: Hvordan bytter jeg best til nye hengsler på: mars 29, 2011, 12:41:53 pm
Sveise i døra. Takk. Tenkte å bytte fordi døra subber litt i kanalen, og det er noe slark.M
115  Forum / Problemløseren / Sv: Hvordan bytter jeg best til nye hengsler på: mars 29, 2011, 11:20:26 am
Alle på dørene forran.M
116  Forum / Problemløseren / Hvordan bytter jeg best til nye hengsler på: mars 29, 2011, 09:30:24 am
Feste med pop-nagler eller skruer?
Pulverlakkere eller tradisjonell lakk? Hengslene vil jo stå å rubbe mot hverandre.
Tar jeg ut "splinten" for lakkering eller ei?
Andre tips fra noen som har gjort det?

Mvh,
Marius
117  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Skjermer T1 68-70 1300 på: mars 28, 2011, 22:13:55 pm
Hei Anders, takk for sist.

Kan du ringe meg på 402 402 00 så får du et bud av meg.M
118  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Bakskjermer 1300/1302 1968-1971 ønskes kjøpt på: mars 28, 2011, 20:36:51 pm
Heisann,

Jeg trenger så sårt bakskjermer til min 1302 fra 1971. Jeg har blitt fortalt at det er de samme på 1300 og 1302 mellom 1968 og 1971.

Det må være brukte vw skjermer, ikke repro.

Mvh,
Marius
119  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Urethan, for harde for bruksbilen? på: mars 23, 2011, 10:32:36 am
Takk for det. Er det flere som vil støtte Vidar på det, vil jeg gjerne høre.M
120  Forum / Teknisk, teori og praksis / Urethan, for harde for bruksbilen? på: mars 23, 2011, 09:15:14 am
Heisann,

Er urethanforinger i torsionsfjørene for harde for bruksbilen, eller helt greie?

Jeg tenkte å skifte ut alle foringer med urethan.M
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 16
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!