1 stk viskermekanisme passer til 1954 boble. Den er bygget om med 12V motor. Trenger en liten gjennomgang før den monteres. Smøring av gjennomføringer osv.
1300S kasser i god stand begynner å bli vanskelig å finne.
Kanskje du burde be Olav hos Unneberg til å overhale en kasse for deg. da får du en kasse som er tilpasset din bil, og som er i topp stand. Jeg har fått flere gearkasser bygd hos han, og er kjempefornøyd med jobben han gjør.
Da er gearkassa åpna, og Quaife diffen på plass. Olav på Unneberg reparerte kassa i Formel 1 fart. Den ble levert hos Unneberg 15:00 på mandag, og var klar for henting samme kveld 22:30. Kassa er sitter i bilen igjen nå, men motor og kabler skal på plass. Dessuten trenger vi en liten oppdatering av clutch systemet. Dette bør la seg løse på de dagene som er igjen, så nå blinker Kjulas "julgran" i det fjerne. Satser på å henge oss på de som kjører fra Oslo rundt 12 tiden på fredag.
Var det dit dere skulle. Møtte dere ved svinesund på Fredag
Ja vi hadde årets første tur på stripa. Kjempestemning i Malmö, men det ble ikke mye stripekjøring på oss. Nå er kassa ute. En Quaife diff som har liggi på hylla en stund skal forhåpentlig være på plass før neste helg....
Jeg så dessverre ikke deg på Svinesund Er det fortsatt håp om at du og bilen din kommer seg til Kjula?
Skjær i sjøen for oss også. Dawn reiv av utgående akse fra differensialen (IRS) på andre run i Malmö idag. Motor og gearkasse går ut imorgen. Håper på å få bilen sammen i løpet av uka. Vi har IKKE gitt opp Kjula neste helg.
Bilen ser fantastisk ut. Den må være verd mye mer enn 30 lapper. Men vær forsiktig med salta vinterveier. Er ikke lett å holde bilene rustfrie når de går i saltlake store deler av vinteren
Ta kontakt på telefon sa kan finne tid til å møtes i Oslo en dag. Skjermene er ganske bra. Selges fordi jeg bytta til glassfiberskjermer av vekthensyn mm
Hei og gratulerer med boble. Legg ut et bilde av motoren som skal inn, så blir det lettere å si hva som trengs for at den skal passe i boble. I utgangspunktet er det mange ting som må endres på en Type 4 motor. Derfor er det fint å se hva som er gjordt, og hva som står igjen.
Jeg har sett denne bilen flere ganger. Virker som en bil som har holdt seg bra etter lakkering. Den er lakkert i Norge, men vet ikke hvilket verksted den ble lakkert på.