Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 13 14 [15]
|
431
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Høyt trykk i veivhuset på 2,0l CU motor
|
på: september 01, 2010, 16:15:17 pm
|
Ta en leakdown test hvis du kjenner noen som har utstyret. Da finner du ut hvordan kompen kommer inn i veivhuset. Vær også klar over at VW's originale ånding i neste alle tilfeller er større enn det de modifiserte motorene ender opp med. En quick fix er å senke oljenivået ned til halvfull, det har fungert i flere tilfeller.
Er det noen i Osloområdet som har utstyr til å gjennomføre Leakdown-test. Hva vil være den optimale form for ånding på en slik motor?
|
|
|
432
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Høyt trykk i veivhuset på 2,0l CU motor
|
på: september 01, 2010, 16:12:56 pm
|
Går det en slange til luftfilteret, eller ut under motor?
Uorginale luftfiltere. Ingen slange inn til de. Den slangen som gikk til originalt filter, går nå til åndeboks. Det går også to slanger mellom åndeboksen og hvert av toppdekslene. Liten åndeboks i støpt alu med en skumgummidott inni.
|
|
|
433
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Høyt trykk i veivhuset på 2,0l CU motor
|
på: august 31, 2010, 23:10:48 pm
|
Hei, jeg har en 78 buss med 2,0l CU-motor. Motoren er opprinnelig fra en T 25. Den er overhalt av en anerkjent kar i miljøet. Nyoverhalte topper. Ny kam, 10 grader vassere enn original. Den er bygget om fra hydrauliske ventil løftere, til konvensjonelle. Til slutt er motoren utstyrt med en enkel åndeboks, med 3 slanger. En til hver av ventildekslene, og en til toppen på blokka(std) Ved kjøring på motorvei(noe høyt turtall) blir trykket så høyt inne i veivhuset, at det presser oljepinnen ut et par cm fra røret som den står i. Da blir det jo litt oljedamp og søl i motorommet. Er dette tegn på at noe er galt? Burde jeg forbedre veivhusventilasjonen? Eller skal jeg bare finne en måte å feste pinnen litt bedre på?
|
|
|
434
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins type2
|
på: august 31, 2010, 22:36:27 pm
|
Hei, jeg er ganske ny her inne, og brukte noen timer i går kveld for å gå gjennom tråden din Mye spennende lesning. Superfet vogn:) Ser at du har laget "hestesko" i ST 52 til senking bak. Har en latebay(-78 med 2,0l) selv, og lurer på om det går an å kjøpe slikt av deg, eller om du vet om noen andre som selger slikt.
|
|
|
438
|
Forum / Problemløseren / Sv: problem med puman
|
på: juli 06, 2010, 18:05:23 pm
|
Har vært borti noen pumaer som er montert og sveiset feil fra fabrikk. De senket ikke like mye som andre pumaer. Kan det være noe slikt som er tilfellet på din bil? Løsningen på det, var å demontere forstillingen, kappe rørene, vri og sveise fast igjen......
|
|
|
|