april 26, 2024, 06:27:21 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 13 14 [15]
421  Bruktbørsen / Deler selges / Bensinvarmer til Transporter Baywindow selges. på: januar 27, 2011, 22:09:49 pm
Høystbyende over 1000,- Sender gjerne bilder på email.
Ring/SMS: 97432838 eller mail: hj@cnc-service.no
422  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Orginale Fucsh selges på: januar 24, 2011, 17:43:39 pm
Porsche opererer med ulike innpress. Lurer på hva slags innpress(ET) felgene dine har?
423  Forum / Krigsmodeller / Sv: eg har ei boble plate ? i frå 1943 på: januar 21, 2011, 23:56:46 pm
Hva liggerprisen på for øyeblikket?
424  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Orginale Fucsh selges på: januar 21, 2011, 23:52:28 pm
Vet du hvilket innpess de har?
425  Forum / Snikk-snakk / Sv: Frode Algrøy har bursdag idag. på: januar 19, 2011, 13:36:32 pm
Stort Grattis!!
426  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Hengerfeste til type1 1963 mod. på: januar 17, 2011, 22:41:59 pm
Jeg har hengerfeste til salgs.
Ring 97432838
427  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Bay: Varmepotte til T4 - 1700/1800 på: november 21, 2010, 13:06:58 pm
Jeg kan være interessert i å kjøpe denne. Byr deg 1500,-
Er ikke så ofte her inne på forumet, så det er best om du kontakter meg på tlf 97432838
428  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Fridolin til salgs på: september 30, 2010, 04:16:33 am
Hva ble prisen?
429  Forum / Hva skjer? / BusCamp 2010 Tinn Austbygd 24. - 26. september på: september 11, 2010, 17:55:33 pm
Er det noen med gammel luftkjølt buss som har tenkt seg hit?
Vi kjører en 78 modell baywindow, og vurderer å dra oppover.
430  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Popouts 66- og opp på: september 06, 2010, 22:02:14 pm
Var jo en budrunde på popouts her i sommer. Den endte vel opp over 2500 så vidt jeg kan huske.
431  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Høyt trykk i veivhuset på 2,0l CU motor på: september 01, 2010, 16:15:17 pm
Ta en leakdown test hvis du kjenner noen som har utstyret. Da finner du ut hvordan kompen kommer inn i veivhuset.
Vær også klar over at VW's originale ånding i neste alle tilfeller er større enn det de modifiserte motorene ender opp med.
En quick fix er å senke oljenivået ned til halvfull, det har fungert i flere tilfeller.
Er det noen i Osloområdet som har utstyr til å gjennomføre Leakdown-test.
Hva vil være den optimale form for ånding på en slik motor?
432  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Høyt trykk i veivhuset på 2,0l CU motor på: september 01, 2010, 16:12:56 pm
Går det en slange til luftfilteret, eller ut under motor?

Uorginale luftfiltere.
Ingen slange inn til de.
Den slangen som gikk til originalt filter, går nå til åndeboks. Det går også to slanger mellom åndeboksen og hvert av toppdekslene.
Liten åndeboks i støpt alu med en skumgummidott inni.
433  Forum / Teknisk, teori og praksis / Høyt trykk i veivhuset på 2,0l CU motor på: august 31, 2010, 23:10:48 pm
Hei, jeg har en 78 buss med 2,0l CU-motor.
Motoren er opprinnelig fra en T 25. Den er overhalt av en anerkjent kar i miljøet.
Nyoverhalte topper. Ny kam, 10 grader vassere enn original.
Den er bygget om fra hydrauliske ventil løftere, til konvensjonelle.
Til slutt er motoren utstyrt med en enkel åndeboks, med 3 slanger. En til hver av ventildekslene, og en til toppen på blokka(std)
Ved kjøring på motorvei(noe høyt turtall) blir trykket så høyt inne i veivhuset, at det presser oljepinnen ut et par cm fra røret som den står i. Da blir det jo litt oljedamp og søl i motorommet.
Er dette tegn på at noe er galt?
Burde jeg forbedre veivhusventilasjonen?
Eller skal jeg bare finne en måte å feste pinnen litt bedre på?
434  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins type2 på: august 31, 2010, 22:36:27 pm
Hei, jeg er ganske ny her inne, og brukte noen timer i går kveld for å gå gjennom tråden din Gliser
Mye spennende lesning. Superfet vogn:) Ser at du har laget "hestesko" i ST 52 til senking bak. Har en latebay(-78 med 2,0l) selv, og lurer på om det går an å kjøpe slikt av deg, eller om du vet om noen andre som selger slikt.
435  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Hengerfeste til t1 63 mod. på: august 31, 2010, 22:28:16 pm
Jeg har en krok til 1960 modell. Selges kr1500,- Temmelig sikker på at den passer.
Ring 97432838
436  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Flotte T-4 blokker på: august 26, 2010, 23:26:37 pm
Hva er prisen?
437  Forum / Problemløseren / Sv: problem med puman på: juli 06, 2010, 18:14:10 pm
Joda, men hvis du bruker en kombinasjon av Puma, og senkespindler, kan du få du en boble med bedre kjøre-egenskaper Glad.
438  Forum / Problemløseren / Sv: problem med puman på: juli 06, 2010, 18:05:23 pm
Har vært borti noen pumaer som er montert og sveiset feil fra fabrikk. De senket ikke like mye som andre pumaer. Kan det være noe slikt som er tilfellet på din bil?
Løsningen på det, var å demontere forstillingen, kappe rørene, vri og sveise fast igjen......
Sider: 1 ... 13 14 [15]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!