Er det en 73 eller 74 mod ? Vist hanskeroms låsen er rund og fjærbeina er skrudd fast med tre skruer ned i spindelen så er det en 73 mod. Men vist hanskeroms låsen er firkantet med to knapper som trykkes inn mot hverandre og fjørbeina er skrudd fast med to bolter litt oppe på beinet har du en 74 mod.
Synes fargen er lik 74 BIG.
Det er en 73 modell, den har firkantet hanskeromlås og fjærbeina er festet med 3 skruer. Som jeg også ser at det begynner å bli en sprekk mellom 2 skruer på venstre side. Jaja, det er ikke gjort noe med den siden 1990. Selv om jeg har kvittering på fiksing av bensinlekkasje på 3000 kroner fra møller, lekker den igjen bensin nå <_<
hahaha, jepp skal laste opp bilder av hvor mye glava jeg fant imorgen. Fant tillog med glava som var pakket rundt varmepotten under sete bak <_< Livsfarlig....
Det er det jeg er redd for, var ute i dag. Så det lukter bensin av festet til støtfangere på venstre side, så ett eller annet er ikke som det skal være. Putter en ny bensinpumpe i bestillinga mi jeg.
hva vil byttemotor si? ny/gammel blokk der alle delene er fra den gamle motoren? Eller en annen 1600 motor som har fått det gamle motornummeret?
Det var ikke værre nei, trudde de satt sammen med sylinderene^^;
ser ut som du og har lekasje i bensinpumpa har sett noe lignende før.Ta en grundig motorvask da mener jeg grundig høttrykksvasker m.varmt vann bytt ventildekselpakninger og dra forsiktig til alle skruer så kan du kjøre litt å se kor det lekker.det ser ut som det er en byttemotor du har. lykke til
Hvordan ser du det? Han jeg kjøpte den av var ikke sikker selv, selv om andre som hadde vært å sett på den sa det selv. Hvis det er bytte motor det er fortsatt 1600 er det ikke? synes jeg kan huske at motorkoden: AD er 1600.
Har bestilt endel deler inkl motorpakkningssett så jeg trur den følger med der. Må ventildekselene skrues til med moment? Jeg har en bensinlekkasje et eller annet sted på fører siden bak. Kanskje bensinpumpa er synderen?
Dette blir nokk bra, endelig flere med 1303 her. Er bilen opplakert ? Eller delvis opplakert ? Ser ut som på bildet av siden på bilen att gummi lista rundt døra er lakkert med samme farge som bilen.
Dørene har vært byttet og lakket til org. farge pga innbrudd og hærverk for mange årsiden.
Da er også allglavaen gjærnet, en bærepose full x__x; Har også "shinet" den opp så mye jeg kan i kulda. Vask/støvsugd/ryddet ut gamle kort etc etc. Fant en gammel 10krone
Jeg skal bestille endel deler og da trenger jeg noen råd til hva jeg burde ta med itillegg.
*Coil *fordelerlokk *rotor *tennpluggledninger *plugger *reggreim *pakningsett til overhaling av motor i sommer *repp.sett til gasser *dempertårn på venstre side forran. Dette pga en sprekk mellom 2 skruer i tårnet. (Bilder kommer senere.) **Kanaler(skal snakke med en venn som jobber på karroseri verksted å se om det er vits idet hele tatt. Men det må jo byttes uansett ettersom bilen begynner å dra på årene)
Jeg trur bilen lekker litt bensin samt olje. Jeg trur den lekker olje ut fra toppen til 2 og 4sylinder toppen. Jeg må ut med helemotoren for å se på det, eller er det mulig og ta av varmepottene og bytte pakning mens motoren står skruddfast i bilen?(Man kan også se det på bildet jeg tok av høyere side på motoren.) Bensinlekkasjen skjer ved venstre side under ved festet til fangeren/eksospotten bak. Noen som har vært borti noe av det samme?
Har det noe for seg å sette på dobble gassere på en org. 1600 motor(annet enn at det er helt sinsykt tøft)? synes jeg leste ett sted at bensinforbruket går litt ned i forhold til org.gasser.
Dette blir mitt langtidsprosjekt. Jeg bestemte meg for å beholde den istede for å få tak i en mer driftsikker bil. :p Har veldig lyst på en Germanlooker, så det blir et langtidsprosjekt slik at jeg handler inne deler når jeg har råd, men først blir det å få byttet endel ting før det skjer.
Jeg har ikke verksted/garasjeplass, itillegg så blir den brukt frem og tilbake til butikken. Det blir nok oppgraderinger ute så lenge det er fint vær.
Jeg kjøpte bilen av en gammel mann ikke langt fra der jeg bor nå. Ble kjøpt i 1990, bilen har alltid stått inne i garasje. Det har ikke vært gjort noe særlig på den, ettersom den er så gammel må jeg nok gå over bilen for å sjekke rust/annet. Den ble EU godkjent i september 2007. Han har også dyttet masse glava i bilen noe som jeg har tatt bilder av. Noe som bil fjernet etter hvert.
Ting som må gjøres. Skifte støtdempertårn på venstre side fremme. Kanaler? Under dørene og dørkarmen er veldig bra, ingen rust idetheletatt. Det virker som det er bare stigtrinnene som trengs å byttes. Jeg må fortsatt "poke" på kanalene/varmekanalene med en skrutrekker, jeg turte ærlig talt ikke det nå idag :p Overhale motoren/kjøpe ny med noe mer hester.
noen har vært borti bilen <_<
virker som det har vært noe klistremerker her, aner egentlig ikke hva det er, men det sitter ordentlig godt.
Jeg følger motortråden din med stor interesse, kunne ønske jeg forstod halvparten av hva som blir sagt. Men det er likevel veldig interessant.
En ting jeg plundrer på er, kan du virkelig slipe i motorblokk slik du/andre gjør for å gjøre plass til veiv/andre deler uten at det har noe å si for styrken til blokka? altså du korter ikke ned levetiden til motoren med å gjøre slik?
Omvendt - høyre spak åpner spjeldene på varmepottene, venstre åpner for varmen under baksetet.
Alt dette åpnes og lukkes forøvrig med wire. Har du original høyde på bilen din, kan du enkelt krype under ved bakhjul/motor (bare sørg for at bilen ikke kan trille noe sted) og se hvor wirene er festa i fremre ende på varmepottene. Hvis de er festa på bilen din, da.
Sjekk også at slangene fra varmepottene og bort til karosseriet er hele og tette - dette gjelder også slangene fra viftehuset og ned til varmepottene som er inne i motorrommet.
Det er ikke noen wire fra eller til noen steder, men så hvor de skal festes. Så også at det var et storthull på baksiden av slangen som går ned fra viftehuset og ned til varmepottene. Takk for hjelpen!
Jeg får ikke engang lunk i bilen min, varmepotta under sete bak er ikke varmt etter rundt 40min med kjøring. Det fører til at snøen blir til is i det det treffer ruta. Det kommer ingen varme fra utakene fremme ved vinduet og heller ikke ut under sete bak som jeg nevnte. Er det noe spjeld som må lukkes opp for å få varmen fra varmepottene? selve varmepotta er slik at jeg kan ta på de, altså de er ikke spesielt varme.
Jeg har ikke mulighet til å få den opp i lufta for å se under/inni den.
Virker som det er veldig mye hjemmemekk på bilen, det er glava overalt i den x_x;
Min 1303 har vært litt rar idag. Jeg startet den så gikk den skikkelig godt på tomgang ikke noe problemer, etter 4-6minutter ble turtallet litt lavere men ikke så lavt at den kvelte seg selv. Så rygga jeg ut av eindommen, da var det så vidt den holdt seg gående, lysene ble svakere når turtallet ble lavere.
Etter litt kjøring så skulle jeg tråd til på andre giret, så gikk den ganske slappet til over 1500 så oppførte den seg som en ketsjupflaske så kom "pulveret" altså merkbart forskjell. Det rykket i bilen over 1500rpm.
Trur ikke tennningen er feil ettersom lysene ble svakere på lavt turtall, er det noe galt idethele tatt? :p
Har en bensinvarmer som står i en 1302. Den bilen har riktig nok stått i 7år uten noe beskyttelse for vær og vind, vet ikke hvordan de blir hvis den ikke har vært i bruk på noen år men det kan være en mulighet hvis ny innkjøpet mitt ikke har bensinvarmer?
Kom aldri langt nok slik at jeg fikk testet den. Men er det ikke noe som av og på knapp med +40varmer grader på, og 0 grader av? :p