april 20, 2024, 05:57:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2
1  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Drømmen som brast. på: januar 21, 2008, 23:44:16 pm
Aj aj så trist. Men ingenting er umulig, håper du beholder bilen. Å gjør dette til historie.

Kommer til å følge med hvis du bestemmer deg for å beholde den.

Lykke til!
2  Forum / Type 2 / Rovdyr trailer på: januar 16, 2008, 01:25:51 am
Jeg så denne på tv'en for 2 minutter siden, la merke til at de kjører en vw buss. Noen på forumet her sin?


3  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bruks/Germanlooker på: januar 16, 2008, 00:11:44 am
Understellnr. starter på 134. Jeg har lange riller som går langs frontvinduet med firkantet hanskeromslås. første gang regget i Norge 4.10.73.
4  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Eivind S sin 1300S 74 modell på: januar 15, 2008, 23:31:24 pm
Jeg hadde gjort det hvis jeg var deg. Hvis du er så langt nede i motoren kan du jo også likegjerne gjøre det? Husk også å hone sylinderene :p
5  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bruks/Germanlooker på: januar 15, 2008, 22:34:59 pm
Er det en 73 eller 74 mod ? Vist hanskeroms låsen er rund og fjærbeina er skrudd fast med tre skruer ned i spindelen så er det en 73 mod. Men vist hanskeroms låsen er firkantet med to knapper som trykkes inn mot hverandre og fjørbeina er skrudd fast med to bolter litt oppe på beinet har du en 74 mod.

Synes fargen er lik 74 BIG.

Det er en 73 modell, den har firkantet hanskeromlås og fjærbeina er festet med 3 skruer. Som jeg også ser at det begynner å bli en sprekk mellom 2 skruer på venstre side.
Jaja, det er ikke gjort noe med den siden 1990. Selv om jeg har kvittering på fiksing av bensinlekkasje på 3000 kroner fra møller, lekker den igjen bensin nå <_<

eg klør berre ved tanken på allt det glava fyssj

hahaha, jepp skal laste opp bilder av hvor mye glava jeg fant imorgen. Fant tillog med glava som var pakket rundt varmepotten under sete bak <_< Livsfarlig....
6  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bruks/Germanlooker på: januar 15, 2008, 18:14:50 pm
Det er det jeg er redd for, var ute i dag. Så det lukter bensin av festet til støtfangere på venstre side, så ett eller annet er ikke som det skal være. Putter en ny bensinpumpe i bestillinga mi jeg.

hva vil byttemotor si? ny/gammel blokk der alle delene er fra den gamle motoren? Eller en annen 1600 motor som har fått det gamle motornummeret?

Det var ikke værre nei, trudde de satt sammen med sylinderene^^;

Takk for god hjelp!
7  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bruks/Germanlooker på: januar 15, 2008, 10:43:27 am
ser ut som du og har lekasje i bensinpumpa har sett noe lignende før.Ta en grundig motorvask da mener jeg grundig høttrykksvasker m.varmt vann bytt ventildekselpakninger og dra forsiktig til alle skruer så kan du kjøre litt å se kor det lekker.det ser ut som det er en byttemotor du har.
lykke til Glad


Hvordan ser du det? Han jeg kjøpte den av var ikke sikker selv, selv om andre som hadde vært å sett på den sa det selv. Hvis det er bytte motor det er fortsatt 1600 er det ikke? synes jeg kan huske at motorkoden: AD er 1600.

Har bestilt endel deler inkl motorpakkningssett så jeg trur den følger med der. Må ventildekselene skrues til med moment? Jeg har en bensinlekkasje et eller annet sted på fører siden bak. Kanskje bensinpumpa er synderen?

8  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Eivind S sin 1300S 74 modell på: januar 13, 2008, 20:50:31 pm
Bilen din ser kjempe fin ut i lakken, likte grønnfargen ekstremt godt. Kanskje bytte coil når du først er i gang med tenningssakene?

9  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bruks/Germanlooker (MASSE BILDER) på: januar 11, 2008, 23:31:52 pm
Dette blir nokk bra, endelig flere med 1303 her. Er bilen opplakert ? Eller delvis opplakert ? Ser ut som på bildet av siden på bilen att gummi lista rundt døra er lakkert med samme farge som bilen.

Dørene har vært byttet og lakket til org. farge pga innbrudd og hærverk for mange årsiden.

Da er også allglavaen gjærnet, en bærepose full x__x; Har også "shinet" den opp så mye jeg kan i kulda. Vask/støvsugd/ryddet ut gamle kort etc etc. Fant en gammel 10krone  Osteaktig

Jeg skal bestille endel deler og da trenger jeg noen råd til hva jeg burde ta med itillegg.

*Coil
*fordelerlokk
*rotor
*tennpluggledninger
*plugger
*reggreim
*pakningsett til overhaling av motor i sommer
*repp.sett til gasser
*dempertårn på venstre side forran. Dette pga en sprekk mellom 2 skruer i tårnet. (Bilder kommer senere.)
**Kanaler(skal snakke med en venn som jobber på karroseri verksted å se om det er vits idet hele tatt. Men det må jo byttes uansett ettersom bilen begynner å dra på årene)

Jeg trur bilen lekker litt bensin samt olje. Jeg trur den lekker olje ut fra toppen til 2 og 4sylinder toppen. Jeg må ut med helemotoren for å se på det, eller er det mulig og ta av varmepottene og bytte pakning mens motoren står skruddfast i bilen?(Man kan også se det på bildet jeg tok av høyere side på motoren.) Bensinlekkasjen skjer ved venstre side under ved festet til fangeren/eksospotten bak. Noen som har vært borti noe av det samme?

Har det noe for seg å sette på dobble gassere på en org. 1600 motor(annet enn at det er helt sinsykt tøft)? synes jeg leste ett sted at bensinforbruket går litt ned i forhold til org.gasser.
10  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bruks/Germanlooker (MASSE BILDER) på: januar 10, 2008, 20:40:16 pm
Da var glavaen ute og kasta.



Vil gjerne vite hvorfor dette skjer ^^;

beklager alle noob spørsmålene, men det blir min første helrestaurering.
11  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bruks/Germanlooker prosjekt(MASSE BILDER) på: januar 10, 2008, 14:46:06 pm



under rattet


trenger ny girkule.






girkulen som ikke passer.





12  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bruks/Germanlooker (MASSE BILDER) på: januar 10, 2008, 14:44:02 pm













noen som kan forklare dette? x_x;


kanaler høyere side.




stigtrinn på venstreside.



13  Forum / Prosjektgarasjen / Bruks/Germanlooker på: januar 10, 2008, 14:39:41 pm
Dette blir mitt langtidsprosjekt. Jeg bestemte meg for å beholde den istede for å få tak i en mer driftsikker bil. :p
Har veldig lyst på en Germanlooker, så det blir et langtidsprosjekt slik at jeg handler inne deler når jeg har råd, men først blir det å få byttet endel ting før det skjer.

Jeg har ikke verksted/garasjeplass, itillegg så blir den brukt frem og tilbake til butikken. Det blir nok oppgraderinger ute så lenge det er fint vær.

Jeg kjøpte bilen av en gammel mann ikke langt fra der jeg bor nå. Ble kjøpt i 1990, bilen har alltid stått inne i garasje. Det har ikke vært gjort noe særlig på den, ettersom den er så gammel må jeg nok gå over bilen for å sjekke rust/annet.
Den ble EU godkjent i september 2007.
Han har også dyttet masse glava i bilen noe som jeg har tatt bilder av. Noe som bil fjernet etter hvert.

Ting som må gjøres.
Skifte støtdempertårn på venstre side fremme.
Kanaler? Under dørene og dørkarmen er veldig bra, ingen rust idetheletatt. Det virker som det er bare stigtrinnene som trengs å byttes. Jeg må fortsatt "poke" på kanalene/varmekanalene med en skrutrekker, jeg turte ærlig talt ikke det nå idag :p
Overhale motoren/kjøpe ny med noe mer hester.






noen har vært borti bilen <_<




virker som det har vært noe klistremerker her, aner egentlig ikke hva det er, men det sitter ordentlig godt.




svetter? lekkasje?


Lekkasje?


Høyere varmepotte/topplokkting




venstre side





14  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: '52 Splitt på: januar 09, 2008, 15:20:16 pm
En annen fra Kongsberg. Behold den, restaurer den. Trenger flere bobler her i byen.
15  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: januar 08, 2008, 02:12:46 am
Jeg følger motortråden din med stor interesse, kunne ønske jeg forstod halvparten av hva som blir sagt. Men det er likevel veldig interessant.

En ting jeg plundrer på er, kan du virkelig slipe i motorblokk slik du/andre gjør for å gjøre plass til veiv/andre deler uten at det har noe å si for styrken til blokka? altså du korter ikke ned levetiden til motoren med å gjøre slik?
16  Forum / Problemløseren / Sv: Varmeapparat. på: januar 07, 2008, 20:49:15 pm
Omvendt - høyre spak åpner spjeldene på varmepottene, venstre åpner for varmen under baksetet.

Alt dette åpnes og lukkes forøvrig med wire. Har du original høyde på bilen din, kan du enkelt krype under ved bakhjul/motor (bare sørg for at bilen ikke kan trille noe sted) og se hvor wirene er festa i fremre ende på varmepottene. Hvis de er festa på bilen din, da.

Sjekk også at slangene fra varmepottene og bort til karosseriet er hele og tette - dette gjelder også slangene fra viftehuset og ned til varmepottene som er inne i motorrommet.

Det er ikke noen wire fra eller til noen steder, men så hvor de skal festes. Så også at det var et storthull på baksiden av slangen som går ned fra viftehuset og ned til varmepottene. Takk for hjelpen!
17  Forum / Problemløseren / Sv: Varmeapparat. på: januar 07, 2008, 15:54:42 pm
Nå trenger jeg litt hjelp.

Jeg får ikke engang lunk i bilen min, varmepotta under sete bak er ikke varmt etter rundt 40min med kjøring. Det fører til at snøen blir til is i det det treffer ruta. Det kommer ingen varme fra utakene fremme ved vinduet og heller ikke ut under sete bak som jeg nevnte. Er det noe spjeld som må lukkes opp for å få varmen fra varmepottene? selve varmepotta er slik at jeg kan ta på de, altså de er ikke spesielt varme.

Jeg har ikke mulighet til å få den opp i lufta for å se under/inni den.

Virker som det er veldig mye hjemmemekk på bilen, det er glava overalt i den x_x;



18  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Bensinvarmer til 1303 på: januar 06, 2008, 14:22:36 pm
12 volt's Bensinvarmer ønskeskjøpt. Send PM!

Mvh Kenneth
19  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 75modell 1303s selges i deler, nå med bilder av enkelte deler på: januar 06, 2008, 13:16:01 pm
Pm sendt.
20  Forum / Problemløseren / Sv: Ujevn gange. på: januar 03, 2008, 10:16:27 am
Den ketsjup effekten kom ikke før etter 20minutter.

Den gikk vel egentlig ganske bra på tomgang når den ble varm
21  Forum / Problemløseren / Ujevn gange. på: januar 02, 2008, 23:23:15 pm
Min 1303 har vært litt rar idag. Jeg startet den så gikk den skikkelig godt på tomgang ikke noe problemer, etter 4-6minutter ble turtallet litt lavere men ikke så lavt at den kvelte seg selv. Så rygga jeg ut av eindommen, da var det så vidt den holdt seg gående, lysene ble svakere når turtallet ble lavere.

Etter litt kjøring så skulle jeg tråd til på andre giret, så gikk den ganske slappet til over 1500 så oppførte den seg som en ketsjupflaske så kom "pulveret" altså merkbart forskjell. Det rykket i bilen over 1500rpm.

Trur ikke tennningen er feil ettersom lysene ble svakere på lavt turtall, er det noe galt idethele tatt? :p
22  Forum / German/Euro-look / Sv: Min German/race looker på: desember 29, 2007, 20:42:15 pm
Vingen blir fjernet i vinter.......................og erstattet av en MYE større.
[/quote]

Selger du den gammle vingen da eller? :pp

Jeg er kanskje ikke den eneste som vil se en filmsnutt av den.

23  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Boble/Type3 Variant Ø/K på: desember 27, 2007, 20:55:05 pm
Ønsker å kjøpe 1stk Boble alt opp til 73mod. / 1stk Type 3 Variant av alle mod år

Maks 10.000,- send meg en pm/email eller post her.


24  Forum / Snikk-snakk / Sv: ble det noe vw relatert til jul på dere på: desember 26, 2007, 01:56:48 am
Fikk DVD boksettet av alle Herbie filmene. Samt nye bremserør til bobla :p
25  Forum / Rat-look / Sv: En rusten bildetråd på: desember 22, 2007, 01:03:59 am
Det er jeg heeelt enig i. Fortsatt litt ny i old school vw opplegget, men modell er det?
26  Forum / Problemløseren / Sv: Varmeapparat. på: desember 21, 2007, 00:08:54 am
Det hadde vært fint om noen gadd å gi en kort og kjekk gjenomgang. Tenker jeg skal gå over varmevekslerene(varmepottene?) når jeg får 1303'en hjem.

schow: fint å vite, hvordan funker den idag med -10 til -15? forvarmer du bilen med kupeevarmer?

27  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ei vw jente har kommet til verden. på: desember 17, 2007, 13:10:12 pm
Gratulerer så mye!  Osteaktig
28  Forum / Problemløseren / Sv: Varmeapparat. på: desember 16, 2007, 21:52:45 pm
Har en bensinvarmer som står i en 1302. Den bilen har riktig nok stått i 7år uten noe beskyttelse for vær og vind, vet ikke hvordan de blir hvis den ikke har vært i bruk på noen år men det kan være en mulighet hvis ny innkjøpet mitt ikke har bensinvarmer?

Kom aldri langt nok slik at jeg fikk testet den. Men er det ikke noe som av og på knapp med +40varmer grader på, og 0 grader av? :p
29  Forum / Problemløseren / Sv: Varmeapparat. på: desember 16, 2007, 21:21:24 pm
Da er saken gjort, da går jeg til innkjøp av boble som delvis bruksbil. Skal se om jeg får tak i bil den kommende uka. Takk igjen.
30  Forum / Problemløseren / Sv: Varmeapparat. på: desember 16, 2007, 20:38:03 pm
Mange takk for kjempe godt og utfyllende svar. Takker og bukker! : D dette hjelper veldig.
Sider: [1] 2
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!