Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4
|
31
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Girkasse tråden
|
på: februar 27, 2014, 23:26:48 pm
|
Hei, jeg har en 74mod 1303S 1,6L med orginalkasse. Har fått tilbud om å kjøpe en 73mod 1300s 1,6L med orginalkasse for vrakpant...
Er det forskjell på utveksling på disse kassene? Har ikke noe girkassenr desverre.
|
|
|
33
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oppussing av 1303S 73 mod
|
på: februar 27, 2014, 11:16:13 am
|
Takk for svar, kanskje jeg skal se litt på motoren og girkassa da? Er det noe jeg bør se etter for å fastslå om det er 1300 eller 1600 motor? Og hvor står girkassekoden?
|
|
|
41
|
Min klubb / Volks West / Rustsveising og lakkering Nordmøre
|
på: februar 22, 2014, 22:03:41 pm
|
Hei, Har en 1303S som må rustsveises litt på. Har ikke kompetanse til å gjøre denne jobben selv desverre. Noen som vet om folk som gjør slikt arbeid i Møre og romsdal, helst rundt kristiansund/molde? (kan byttes mot litt elektrikerarbeid hvis det trengs ) Hvor mange timer vil dere som har sveist lignende jobber si at dere bruker på noe slikt? Man kan se mesteparten av jobben som må gjøres på bildene, samt så er jeg usikker på kanalene. (har hull helt forran ved pedalene) Lurer også på om noen har erfaringer med "billige" lakkverksteder i området, og hva det ca vil koste å få lakkert hele bobla Mvh Lars Rangøy
|
|
|
42
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oppussing av 1303S 73 mod
|
på: februar 21, 2014, 06:49:39 am
|
støtdempara framme passar ikkje frå tidligare modellar. bak er lik på alle med IRS.
ang skjermar, skal du ha orginal bredde, bruk dei som stod på bilen,eller få tak i nokon andre orginale. nye skjermar er skrot samanlikna med solide orginale. skal du ha breidare skjermar legger du dei orginale på hyllo og får tak i nokon glassfibergreier i rett bredde eller evt "stålbreddar" eit sett med org.skjermar,som forsovidt er veldig mykje arbeid og kun for spesielt intriserte:) godkjenning og dokumentasjon har ingenting med skjermane og gjera, men med dekkdimensjonen du skal ha. reknar med du skal ha nokon feitare hjul sidan du tenker bredding, og når du får godkjent dei hjula, må du ha breidare skjermar og då får du endra fysiske mål på bilen i vognkortet.
Takker for svar! Nå vet ikke jeg hva IRS står for da men... Orginalskjermene ble sandblåst, men desverre var de for tynne, så de bøyde seg noe jævlig. passer ikke på bilen lengre
|
|
|
43
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303S prosjekt
|
på: februar 20, 2014, 23:44:16 pm
|
Kult prosjekt! Ta gjerne MANGE bilder av prosessen og monteringen! Trenger noen bilder å gå etter når jeg skal sette sammen min egen bil iløpet av året
|
|
|
44
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oppussing av 1303S 73 mod
|
på: februar 20, 2014, 23:12:59 pm
|
Skal begynne med litt innkjøp nå. i første omgang skjermer og støtdempere.
Passer skjermer og dempere på tidligere modeller på min 74 mod? isåfall fra hvilke årstall passer? Er det en fordel å kjøpe glassfiberskjermer med en gang eller er gode gamle blekkskjermer det beste? Får man godkjent bredda skjermer på BT uten noe ekstra dokumentasjon?
|
|
|
45
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74
|
på: februar 20, 2014, 23:04:32 pm
|
Dette prosjektet ser veldig bra ut, har en totalt nedribba 1303s 74 i garasjen selv. Så takk for at du legger ut så mange bilder, så jeg ser hvordan jeg skal sette den sammen igjen! Husk at når du reduserte lyden med 3 db så halverer du støynivået. altså 100db er dobbelt så høyt som 97db. Så det arbeidet var nok ikke bortkastet nei! Følger med !
|
|
|
47
|
Forum / Problemløseren / Rustsveising Møre og romsdal
|
på: februar 19, 2014, 00:24:43 am
|
Hei, Har en 1303S som må rustsveises litt på. Har ikke kompetanse til å gjøre denne jobben selv desverre. Noen som vet om folk som gjør slikt arbeid i Møre og romsdal? (kan byttes mot litt elektrikerarbeid hvis det trengs ) Hvor mange timer vil dere som har sveist lignende jobber si at dere bruker på noe slikt? Man kan se mesteparten av jobben som må gjøres på bildene, samt så er jeg usikker på kanalene. (har hull helt forran ved pedalene) Mvh Lars Rangøy
|
|
|
49
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oppussing av 1303S 73 mod
|
på: februar 08, 2014, 21:33:03 pm
|
Drar opp denne igjen. Har ikke gjort noe med bobla siden forrige innlegg desverre! Men har tenkt å bryne meg på dette nå. Noen som vet hvor jeg får kjøpt delene jeg trenger som er opprusta? Sjekk bilder over. Er også intr. i felger og senk om noen selger det
|
|
|
51
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oppussing av 1303S 73 mod
|
på: mars 16, 2012, 23:40:04 pm
|
Går litt framover nå, selv om det har gått treigt i det siste. har nemmelig kjøpt meg en bmw e60 520D, så den får det meste av kjærligheten fra min side nå hvertfall :p Men tar meg en runde i garasjen for å skru litt boble når jeg gidder også. Karosseriet skal sendes til sandblåsing om ikke lenge (skal ut med ruter osv først da)
|
|
|
52
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oppussing av 1303S 73 mod
|
på: januar 31, 2012, 22:25:58 pm
|
okei!
eksosanlegget på bilen hadde jo selvsagt aldri vart tatt av før, så det måtte jeg rive av for å få det av :p Men trenger jeg egentlig de "varmepottene" som går fram til varmeaparatet? Eller kan jeg bare kjøpe eksosrør uten det der? Vil bolba bli for varm hvis ikkke jeg har de varmepottene (eller funker det ikke samme som vannkjølt at jo mer varmluft du kjører på varmeaparatet jo mer kjøler det motoren?)
Bobla skal uansett bare brukes på sommeren, og sist jeg sjekket måtte jeg kjøre med alle vinduer åpne for å ikke dø av varme :p
|
|
|
53
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oppussing av 1303S 73 mod
|
på: januar 29, 2012, 20:13:48 pm
|
Tok ut motoren idag! Gikk greit egentlig Må skifte clutch som jeg vet om hvertfall.. Noen som vet "stor" clutch jeg skal ha? PÅ Unneberg bil så kan jeg velge mellom 160/180/200/210mm. Noen tips og triks ang clutchbytte ?
|
|
|
54
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oppussing av 1303S 73 mod
|
på: januar 15, 2012, 12:31:04 pm
|
Tror dere det går ann å bare sandblåse bobla i første omgang eller, så får vi fjerna lakken, og fått vekk rusta som er på den. (tenker både utvendig og innvendig) Eller blir overflaten for "ru" på utsiden, og jeg må pusse bil i 1000timer for å få den fin til å lakeres? :p Er vell ikke et så gærnt eksemplar av en 1303S dette? Har vært noen å sett på den, og de har sagt at de aldri har sett ei boble med så lite rust før hvertfall :p Edit: Hva er letteste måten å få ut motoren egentlig? Ta den ned? Prøvde å få av eksosen igår, men det var ikke barebare! Kommer jo ikke til alle boltene :/ Hva har han her gjort egentig?, kappa av hele bakenden, eller er den skrudd slik? La ikke merke til at jeg kunne ta av hele ræva igår for å si det sånn :p
|
|
|
57
|
Forum / Prosjektgarasjen / Oppussing av 1303S 73 mod
|
på: januar 14, 2012, 13:25:51 pm
|
Hei, har en vw 1303s fra 73 som jeg skal pusse opp nå! Har ribba den helt ned innvendig nå, og fant bare et hull nær clutchpedalen. men jeg har ikke lyst å legge på de samme stygge "mattene" i bilen igjen (de som er limet på, ikke gulvmattene) De er beige og flekkete. Er det noen plass de selger nye slike? evt går det an å lakere dem til svart? Taket mitt er også stygt, fordi det er lyst beige/hvitt, har lyst på svart tak også. Er det noe lurt å lakere det, eller vil ikke det vare? Tenkte når jeg først skal pusse opp bobla så lakerer jeg den innvendig også, ikke bare utvendig. Bobla ser ikke så aller værst ut egentlig, da den ble tecktylert under før den ble satt inn. Men noe overflaterust er det. Hva gjør dere når dere skal pusse den ned? Sandblåsing? Negerkuse på vinkelsliper? Takker for alle gode tips til oppussinga til bobla mi, skal prøve å få ut noen bilder senere ikveld. Også kanskje jeg legger ut et prosjekt også Mvh Lars
|
|
|
60
|
Forum / Snikk-snakk / bytte tennplugger 1303s
|
på: mai 26, 2011, 20:36:42 pm
|
Hallo, har en 1303s som ble tatt fram fra dvale ifjord etter 10år på en låve.
Prøvde litt ifjord å skifte plugger, men jeg måtte bare gi opp. jeg har rett og slett ikke verktøy til å komme til :p
Hva bruker dere for å skifte plugger? spesial verktøy?
|
|
|
|