Begynte å jobbe med bunnplaten inni bilen igår for å ptøve å få vekk den gamle tectylen. jeg sier bare en ting: Aldri mer tectyl i bunnplaten min inni bilen!!
Sjekka litt på div fora om fjerning av dette, og det var enten "negerkuse" eller varmeluft og skrape, eller en annen type "børste" til å sette på vinkelsliper.
Er det noe kjemikalie dere vet er godt egnet? Jeg skal på med owatrol /hammerite etterpå så det må hefte
Stå på Lasse, blir bra dette. Tar du imot garasjebesøk?
takk for det Bjørnar. garasjebesøk er trivelig, og akkurat nå for tiden låner jeg et lite hjørne på lageret på jobben. Driver der etter stengetid. bare enkle ting jeg får gjort men... Midlertidig mens Tommen sin bil blir hjul-klar.
Idag ble det litt "riving" inne i bilen. Løtfa litt på teppet i sommer og så at komboen owatrol og tectyl ikke holdet mål.
tectylen løsner fra owatrolen og resulterer i letter overflaterust. planen er derfor å pusse ned alt, fra bak til fram, og legge på en rustbeskytter med en sølvfarge. Noen forlsag på en god slik mottas med takk. Alt det røde blir sølv
Og prøvd t-bars! Synes bilen fikk en annen look med en gang.
Var på roterunde på loftet i jula, og jaggu dukket det opp bilder fra oppussingen av bilen!
Ikke så veldig detaljert oppussing, men slik var det altså. Lett å se idag at man skulle beholdt farge, men den gang var hjernen på en måte programmert annerledes
Og første vask etter montering er alltid gøy. Det var en høytidlig seanse
30 dagers garanti var ikke spses mye heller, og etter det jeg ser er det ikke noe annet enn standard alt bortsett fra sylindre masse rebuilt som det står, så det er ikke nytt da
hva hvis det skulle være noe feil når de 30 dagene er gått???
Bygg selv, og learn by doing. finn èn bok som du kan følge.
hvor kjøpte du alle delene? pris sånn ca. er på utgikk etter noehalig det samme.
Jeg har tatt tiden til hjelp og fått tak i noe "nytt" brukt, og bestilt deler fra cip1 og Unneberg Har ikke regnet nøyaktig på prisen, men rene motordeler: topper 2500 sylindre og stempler og kam 3500 ormbo 4 i 1 600 phatboy 1000 veivlager 750 veivdrevsett 850 + deler fra cip1: kamfølgere, vippearmer, støtstenger, støstangrør + stæsj ca 4000
Så det blir fort penger av det, men det er jo gleden av å se at ting fungerer til slutt som gjør alt da.
Endelig er julestress og mas over og det er litt mer rom for det som ligger hjerte nært......
VW-skruing!
Etter å endelig ha fått demontert veiv, børstet/vasket oljekanaler i denne og gjort en grundig gengjøring av blokk( og inspeksjon etter evt sprekker ), er tiden kommet for å begynne montering.
Nye veivlager, veivdrevsett er på plass i heimen og nå skal jeg starte med veiing av råder, stempler etc.
Er det godt nok med vekten til Clas Ohlsson?? Så på EndreD sin tråd og lurer på valget han falt på. Hvis du leser dette Endre, gi meg et hint.
Strevet som pokker med å få av kamdrev på veiva, men varme, ekstra bolter til kamdrevavdrager og god hjelp av guttungen på 9, det ga resultater.
Det stemmer at det kom med fedex ja. Trodde kanskje Posten tok over rollen med momsoppgjør innenfor våre grenser. men da kommer nok regningen snart tenker jeg.
Noen som vet hvor lang tid det pleier å ta før moms/tolloppgjør fra Posten kommer etter handel fra USA? Fikk levert varer i slutten av nov men ikke sett noe oppgjør.
et lite spørsmål ang svinghjul .. ved demontering av motor heter d seg at man skal merke enden på veiva mot ene kanten på svinghjulet siden disse to delene er balansert mot hverandre, men hva hvis man glemte dette? hvis jeg bytter veiv så må jeg balaansere svinghjul opp på nytt. noe DIY rundt dette?
hvis du bytter veiv så lønner det seg å avbalansere på ny uansett siden den nye veiven ikke har samme gometri som den gamle