Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 70
|
31
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Wiseco
|
på: februar 18, 2015, 15:13:06 pm
|
Har ett stempel som er blitt dårlig på skjørtkant, mest sannsynlig på grunn av urund sylinder.
Jeg skulle derfor hatt ett stk.
Noen som kan liggende? Til 94-borring.
Skal sjekke spec på de når jeg kommer meg i garasjen igjen.
Lasse
|
|
|
37
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Selvoppretting 2" smalnet forstilling
|
på: september 05, 2014, 10:59:58 am
|
Shimsing av spindel mot bærearmer påvirker ikke opprettningen.
Men brosjingen av foringene til kingbolten har alt å si.
Det påvirker ikke selvopprett, men det kan være en feil i shims som gjør spindel treg når man drar til leddbolt?. Derav dårlig vandring/selvopprett?
|
|
|
39
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Selvoppretting 2" smalnet forstilling
|
på: september 05, 2014, 10:45:04 am
|
Spindelen skal gli lett rundt av seg selv. Shimsingen er viktig. Her finnes det en tabell. Shims på rett sted med såså mange mm offset på øvre og nedre bærearm, indre og yttre shims på leddbolt. Man skal ikke bruke makt for å flytte på spindelen.
|
|
|
41
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bygge motor med lavt forbruk og kjørbarhet. Tips?
|
på: september 03, 2014, 13:04:17 pm
|
2110 oxyen min med 48idf, 180 luft/150 bensin, 1:1,5 vipper, fk89 kam, ultrawedge topper,T1 løftere gikk på 0,85 på mila til SCC fra Trondheim.
|
|
|
42
|
Forum / Problemløseren / Sv: justering av1.25 vipper
|
på: august 20, 2014, 10:18:09 am
|
Fordeler med vakuum? Eller 009? Org reimhjul? Eller med grader? På org reimhjul er det 2 hakk, et TDC og et 7,5 grader fortenning. legg deg mellom 7,5 og 10 grader. juster turtall etterpå på gassere. har du måler for gassere? til å sette oppå traktene?
|
|
|
46
|
Forum / Forumexpressen / Sv: Motor på pall Trondheim-Drammen(knasten)
|
på: juni 19, 2014, 07:42:47 am
|
Jeg kan ta med denne nedover en gabg nidt i Juli.
Høres bra ut Øystein Pallen står på Extra Leker på Ivar Lykkesv 2. Kan løftes på bil /henger med truck. Jeg er borte selv midt i juli, men det er folk her på butikken. Tar kontakt med deg på PM Lasse
|
|
|
47
|
Forum / Forumexpressen / Motor på pall Trondheim-Drammen(knasten)
|
på: juni 17, 2014, 09:51:59 am
|
Noen som har plass til en liten Oxyboxer som står fastskrudd på en pall?
Skal fra Tiller i Trondheim til Møkkakjelleren til Jørn i Drammen.
Motoren står som en turnkey på pall, tom for olje, godt fastskrudd, plastet.
Lasse
|
|
|
52
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Oxyboxer 2110 ca 160-170 hk
|
på: mai 19, 2014, 09:54:08 am
|
Hei,
Dette virker som en spennende daily driver motor og tiden din på 13.8 stemmer bra overens med anslått effekt. Du husker ikke toppfarten på 13.8 draget?
Når man leser igjennom spec`s så kan man dra noen konklusjoner. Med de toppene og kammen som er valgt så kan man velge å øke komp til 12.5 - 13.0 (fortsatt vanlig bensin), bytte til 48 IDA med bra innsug og dra 190 - 210hk ut av motoren uten å miste mye kjørbarhet. Man kan også gå den andre veien og bytte til en kam som bygger effekt tidlig og dermed oppnå en motor med mye bunndrag. Perfekt for en tung bil eller buss. Uansett hva man velger så virker dette som en bra motor til en rimelig pris med tanke på hva man får og hvilke deler som er benyttet.
Lykke til med salget!
Mener jeg rullet over mål i rundt 160 km/h. Kammen er satt i null,så det er mulig å flytte bunndraget til et tidligere tidspunkt, og likevel få et bredt register, hvis man setter den i advance. Man må da selvfølgelig passe på stempel mot ventil ,så det ikke blir for tett.
|
|
|
54
|
Bruktbørsen / Deler selges / Oxyboxer 2110 ca 160-170 hk SOLGT!
|
på: mai 16, 2014, 23:08:55 pm
|
Jeg vurderer salg av min 2110 oxyboxer som sitter i min `65 looker. Bygget på T25 blokk, vannavkjølt, men konvertert til luft. Alle ulemper som var med T1 blokkene er "borte" på denne blokka. Kjørt tur-retur trondheim oslo flere ganger, kjørt på stripa på scc, og kjørt hjem igjen uten problemer med varme.Aldri over 100 grader på olja. Brukt Royal Purple olje.Fullsynt. Går på 0,85 på mila på denne turen. Samtidig kjørt 13,8 på 402 på gardermoen. Teknisk: 48IDF med matchporta innsug til toppene. 180 luft og 150 bensin dyser 044 wedgeport topper m Ls1 fjærer(chevy), 44 /37 ventiler Pauter rullevipper 1:1,5 CB raceråder 5.6" FK89kam rette kamdrev CB Engle løftere T1 Skinne løfterforinger for T1 løfter Mahle stempler 94mm Mahle sylindre 94mm Rocky Jennings sylinderadapter mot blokk Kolbenschmidt veivlager Mahle rådelager JayCee støtstenger Tenning CB performance Ekstern kjøler med vifte CB skrudde toppdeksler Avbalansert vifte 1 3/4 eksos Kennedy stage 2 plate Daikin superdisc lamell Komp...rundt 9,2 Anslagspå HK etter SCC: ca 160-170. Ikke dyset om eller bremset i benk, så det er sikkert mer å hente. Går jevnt på hele register. Har blitt dratt til 7600 rpm. på stripa Plug and play motor med kjøler. Har blitt brukt på en 1200 kasse fra 1965 Kontakt Lasse 91788139 for evt spørsmål. PRIS: Ikke under 33.000,-
|
|
|
57
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Dekk og felg visning
|
på: mai 12, 2014, 13:25:52 pm
|
Ser det er mange tråder om dekk og felg, men ikke mange sier hva de har fått evt godkjent.
Har nå 145/65-15 og 205/70-15 på Fuchs med ET45. Måtte ha spacer bak på korte aksler.
Hva har dere vist bilene med? De dekk og felgene dere bruker, eller andre? Hadde vært greit med wide 5 akkurat nå, for det er lett å bytte om på. Men ikke så lett på 5x130.
Regelen er jo maks avvik 7.5 mm på innpress. Litt løsere på forskjell dim foran og bak. Maks 4 profiler forskjell etter det Killingberg sa her oppe i Trondheim.
Jeg skal vise på Stjørdal.
|
|
|
59
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Blinklys 61 modell
|
på: april 30, 2014, 13:09:26 pm
|
Driver med elektrisk om dagen, og lurer på hvordan hendelen til 61 modell egentlig virker? Det er jo 6 ledninger ut på denne fra rattstammen.
Bryter hendelen strømmen på baklyset eller bremselyset for å få blink bak? Det er jo 2 ledninger som skal inn på pærebraketten bak, men det skal være 3 funksjoner: lys, brems og blink.
Har sett på koblingskjema, men blir ikke helt sikker.
Lasse
|
|
|
|