april 27, 2024, 05:13:18 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3 4 ... 70
31  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Wiseco på: februar 18, 2015, 15:13:06 pm
Har ett stempel som er blitt dårlig på skjørtkant, mest sannsynlig på grunn av urund sylinder.

Jeg skulle derfor hatt ett stk.

Noen som kan liggende? Til 94-borring.

Skal sjekke spec på de når jeg kommer meg i garasjen igjen.

Lasse
32  Forum / Problemløseren / Sv: Motor fjusker når den blir varm. på: februar 18, 2015, 15:08:13 pm
Hvordan er gassere dyset?
Varmeverdi på plugger?
33  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: eurofangere på: januar 26, 2015, 12:17:00 pm
Er det evt noen som har erfaring med de "billige" fangerne, som er ment for solrikt klima.
Ikke rustfri
34  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Breddet originalfelg på: januar 26, 2015, 12:15:56 pm
Yepp, se på deler selges.

Skal helst være hele, uten hullene inne mot senter.
35  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Breddet originalfelg på: januar 23, 2015, 15:48:32 pm
Har en kunde som ønsker på bilen etter endt oppussing.

Noen som har dette liggende og vil selge? 6-7 toms bredde, 15", 5x205

Lasse
36  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / eurofangere på: januar 23, 2015, 10:23:15 am
Ser etter eurofangere, brukte, som er i bra stand.

Noen som har liggende som de ikke skal ha?

Bør ha ok krom

Lasse
37  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Selvoppretting 2" smalnet forstilling på: september 05, 2014, 10:59:58 am
Shimsing av spindel mot bærearmer påvirker ikke opprettningen.

Men brosjingen av foringene til kingbolten har alt å si.

Det påvirker ikke selvopprett, men det kan være en feil i shims som gjør spindel treg når man drar til leddbolt?. Derav dårlig vandring/selvopprett?
38  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Selvoppretting 2" smalnet forstilling på: september 05, 2014, 10:54:32 am
Har nå satt på caster-shims på min, og hevet den 2 cm. Det hjalp ikke nevneverdig,
så da er det å se på spindler neste.
39  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Selvoppretting 2" smalnet forstilling på: september 05, 2014, 10:45:04 am
Spindelen skal gli lett rundt av seg selv. Shimsingen er viktig. Her finnes det en tabell.
Shims på rett sted med såså mange mm offset på øvre og nedre bærearm, indre og yttre shims på leddbolt.
Man skal ikke bruke makt for å flytte på spindelen.
40  Forum / Teknisk, teori og praksis / Selvoppretting 2" smalnet forstilling på: september 03, 2014, 14:15:57 pm
Har satt på 2" smalnet linkpin forstilling, men dårlig selvopprett.
Noen som har samme erfaring? Bør jeg ha castershims? For mye senk? Eller er det min bil.
165/65/15 foran.
41  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bygge motor med lavt forbruk og kjørbarhet. Tips? på: september 03, 2014, 13:04:17 pm
2110 oxyen min med 48idf, 180 luft/150 bensin, 1:1,5 vipper, fk89 kam, ultrawedge topper,T1 løftere gikk på 0,85 på mila til SCC fra Trondheim.
42  Forum / Problemløseren / Sv: justering av1.25 vipper på: august 20, 2014, 10:18:09 am
Fordeler med vakuum?
Eller 009?
Org reimhjul? Eller med grader?
På org reimhjul er det 2 hakk, et TDC og et 7,5 grader fortenning. legg deg mellom 7,5 og 10 grader.
juster turtall etterpå på gassere.
har du måler for gassere? til å sette oppå traktene?
43  Forum / Problemløseren / Sv: Hva skal jeg velge av dekk dimensjoner til min 1960 T1?? på: august 19, 2014, 10:53:03 am
205/70 bak, 165/65 foran.
Da får du kjørekomfort og du er innenfor rammen for hvor mye da kan ha forskjell på dim foran og bak.
Evt 145 foran og 185 bak
44  Forum / Problemløseren / Sv: justering av1.25 vipper på: august 19, 2014, 10:02:24 am
1-4-3-2
Start på 1 med TDC, vri 180 grader MOT klokka, så får du tatt nr 2, 180 til så 3 og 4 til slutt.
Hvis det var det du lurte på?
45  Forum / Forumexpressen / Sv: Motor på pall Trondheim-Drammen(knasten) på: august 13, 2014, 07:15:21 am
Takk for hjelp Øystein Glad
46  Forum / Forumexpressen / Sv: Motor på pall Trondheim-Drammen(knasten) på: juni 19, 2014, 07:42:47 am
Jeg kan ta med denne nedover en gabg nidt i Juli.

Høres bra ut Øystein Glad

Pallen står på Extra Leker på Ivar Lykkesv 2. Kan løftes på bil /henger med truck.

Jeg er borte selv midt i juli, men det er folk her på butikken.

Tar kontakt med deg på PM

Lasse
47  Forum / Forumexpressen / Motor på pall Trondheim-Drammen(knasten) på: juni 17, 2014, 09:51:59 am
Noen som har plass til en liten Oxyboxer som står fastskrudd på en pall?

Skal fra Tiller i Trondheim til Møkkakjelleren til Jørn i Drammen.

Motoren står som en turnkey på pall, tom for olje, godt fastskrudd, plastet.

Lasse
48  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Oxyboxer 2110 ca 160-170 hk på: mai 21, 2014, 11:35:22 am
Da ansees denne som solgt.
Venter på penger på bok fra en hyggelig herremann som vil ha mer pulver i hekken Glad

Lasse
49  Forum / Snikk-snakk / Impregnere ragtop på: mai 20, 2014, 10:42:02 am
med hva?

Det er canvas rag. Helst til å pensle på.

Lasse
50  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Oxyboxer 2110 ca 160-170 hk på: mai 19, 2014, 22:09:33 pm
Opp.
2 interessenter nå.
Svarer også på telefon. Lettere å gi info.
91788139
51  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Oxyboxer 2110 ca 160-170 hk på: mai 19, 2014, 09:54:46 am
billig
mye jobb å bygge en sånn motor

Har brukt maaange timer ja Jørn Glad
52  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Oxyboxer 2110 ca 160-170 hk på: mai 19, 2014, 09:54:08 am
Hei,

Dette virker som en spennende daily driver motor og tiden din på 13.8 stemmer bra overens med anslått effekt. Du husker ikke toppfarten på 13.8 draget?

Når man leser igjennom spec`s så kan man dra noen konklusjoner. Med de toppene og kammen som er valgt så kan man velge å øke komp til 12.5 - 13.0 (fortsatt vanlig bensin), bytte til 48 IDA med bra innsug og dra 190 - 210hk ut av motoren uten å miste mye kjørbarhet. Man kan også gå den andre veien og bytte til en kam som bygger effekt tidlig og dermed oppnå en motor med mye bunndrag. Perfekt for en tung bil eller buss. Uansett hva man velger så virker dette som en bra motor til en rimelig pris med tanke på hva man får og hvilke deler som er benyttet.

Lykke til med salget!

Mener jeg rullet over mål i rundt 160 km/h.
Kammen er satt i null,så det er mulig å flytte bunndraget til et tidligere tidspunkt, og likevel få et bredt register, hvis man setter den i advance.
Man må da selvfølgelig passe på stempel mot ventil ,så det ikke blir for tett.
53  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Oxyboxer 2110 ca 160-170 hk på: mai 18, 2014, 01:00:46 am
Ingen som vil ha pulver i hekken?
Med rett justering på kam, er dette en motor som drar fra 3000 til nesten 8000 rpm.
54  Bruktbørsen / Deler selges / Oxyboxer 2110 ca 160-170 hk SOLGT! på: mai 16, 2014, 23:08:55 pm
Jeg vurderer salg av min 2110 oxyboxer som sitter i min `65 looker.
Bygget på T25 blokk, vannavkjølt, men konvertert til luft. Alle ulemper som var med T1 blokkene er "borte" på denne blokka.
Kjørt tur-retur trondheim oslo flere ganger, kjørt på stripa på scc, og kjørt hjem igjen uten problemer med varme.Aldri over 100 grader på olja.
Brukt Royal Purple olje.Fullsynt.
Går på 0,85 på mila på denne turen. Samtidig kjørt 13,8 på 402 på gardermoen.

Teknisk:
48IDF med matchporta innsug til toppene. 180 luft og 150 bensin dyser
044 wedgeport topper m Ls1 fjærer(chevy), 44 /37 ventiler
Pauter rullevipper 1:1,5
CB raceråder 5.6"
FK89kam
rette kamdrev CB
Engle løftere T1
Skinne løfterforinger for T1 løfter
Mahle stempler 94mm
Mahle sylindre 94mm
Rocky Jennings sylinderadapter mot blokk
Kolbenschmidt veivlager
Mahle rådelager
JayCee støtstenger
Tenning CB performance
Ekstern kjøler med vifte
CB skrudde toppdeksler
Avbalansert vifte
1 3/4 eksos
Kennedy stage 2 plate
Daikin superdisc lamell
Komp...rundt 9,2
Anslagspå HK etter SCC: ca 160-170.
Ikke dyset om eller bremset i benk, så det er sikkert mer å hente.
Går jevnt på hele register. Har blitt dratt til 7600 rpm. på stripa
Plug and play motor med kjøler.

Har blitt brukt på en 1200 kasse fra 1965 Glad

Kontakt Lasse 91788139 for evt spørsmål.

PRIS: Ikke under 33.000,-
55  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Velkommen til Trøndertræff 2014! på: mai 16, 2014, 10:12:07 am
https://www.facebook.com/events/242901229231953/?context=create&source=49

La det ut på siden til TVWK som arrangement også Glad

Del med alle dere kjenner
56  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilken dekkdimmensjon på senket boble på: mai 12, 2014, 14:31:20 pm
Søk dekk her på forumet så får du masse.
Sitter og leter på dette selv Glad
57  Forum / Teknisk, teori og praksis / Dekk og felg visning på: mai 12, 2014, 13:25:52 pm
Ser det er mange tråder om dekk og felg, men ikke mange sier hva de har fått evt godkjent.

Har nå 145/65-15 og 205/70-15 på Fuchs med ET45.
Måtte ha spacer bak på korte aksler.

Hva har dere vist bilene med? De dekk og felgene dere bruker, eller andre?
Hadde vært greit med wide 5 akkurat nå, for det er lett å bytte om på. Men ikke så lett på 5x130.

Regelen er jo maks avvik 7.5 mm på innpress.
Litt løsere på forskjell dim foran og bak. Maks 4 profiler forskjell etter det Killingberg sa her oppe i Trondheim.

Jeg skal vise på Stjørdal.
58  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Blinklys 61 modell på: mai 01, 2014, 19:48:26 pm
Flott. Takker.
Da skal vi se om vi ikke får det til.

Skal bremselyset opp til ledningene fra hendelen?

Lasse
59  Forum / Teknisk, teori og praksis / Blinklys 61 modell på: april 30, 2014, 13:09:26 pm
Driver med elektrisk om dagen, og lurer på hvordan hendelen til 61 modell egentlig virker?
Det er jo 6 ledninger ut på denne fra rattstammen.

Bryter hendelen strømmen på baklyset eller bremselyset for å få blink bak?
Det er jo 2 ledninger som skal inn på pærebraketten bak, men det skal være 3 funksjoner: lys, brems og blink.

Har sett på koblingskjema, men blir ikke helt sikker.

Lasse
60  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Cal-look vinduslister 58-64 på: april 23, 2014, 08:52:15 am
yyuuupp!
Sider: 1 [2] 3 4 ... 70
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!