Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 21
|
31
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: 1949 Standard
|
på: september 11, 2016, 14:16:22 pm
|
Fake patina er absolutt et alternativ om jeg klarer å få det til å virke riktig. Mattestoff som du sier også evt slipe gjennom til en annen farge under her og der. Kantinebussen min er en 1964 Highroof, denne skal få fake patina av to grunner. Det første er at da ser det ut som den gjorde før rest, og to: den olivengrønne originalfargen er ikke så veldig pen. Med mattestoff blir grønnfargen mye lysere.
|
|
|
32
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: 1949 Standard
|
på: september 11, 2016, 11:07:04 am
|
Lyktene ble mine, så da har jeg et bedre utgangspunkt enn jeg hadde før (dvs ingen lykter... eller jeg tror det fulgte med noen med usymetriske glass i bilhandelen). Jeg har kommet fram til at disse er 50-52 etter å ha lest på Samba. :-) Planer for bilen ja. Mest mulig original. Bilen er opprinnelig grå, og skal nok lakkes opp igjen i den fargen. Jeg skulle gjerne hatt bil med patina og ikke noen museumsgjenstand, får se hva jeg gjør når jeg har kommet så langt. Først skal kantinebussen bli ferdig.
|
|
|
38
|
Forum / Type 1 1946-1957 / 1949 Standard
|
på: september 06, 2016, 10:56:41 am
|
Heisann, Samler deler til 1949 Standard, chassisnummer 101139xx, og siden jeg er opptatt av at ting skal være riktig så søker jeg litt opplysninger. Detaljer som er uklart: Lykteglass foran - skal det være VW logo oppe, og BOSCH nede? 49 modellen på Teknisk museum hadde disse. Lyktering foran - skruer kl 21 og 00? Innerspeil skal være firkantet modell, var det solskjerm på disse? Bakplaten, med eller uten crankhole? Er det riktig at W-lokket ikke har preging for skilt? Kommer sikkert mange spørsmål underveis
|
|
|
42
|
Forum / Ghia / Sv: Lowlights i Norge.
|
på: august 22, 2016, 11:50:04 am
|
Bumper litt liv i denne tråden. Noen som sitter på info om min LL, tidligere V-393 ?
1958 modell, restaurert i Sverige for 13-14 år siden rett før den ble importert til Norge. Går på T skilter nå.
|
|
|
49
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Motordeler, buss-deler og splitt deler ø.k.
|
på: april 06, 2016, 19:07:40 pm
|
Til en 1915 ccm: 69mm motvektsveiv Råder 1.25 vipper 40 eller 44 mm gassere Gasserstag Tenning Vurderer også Porsche kjøling og dynamo.
Til 2275 ccm: 48 IDA Tenningssystem Ultra mag topper
Til bussen 1964, ramser opp det jeg trenger. Både nytt og brukt: De platene som ligger inni bakfangeren bak Setetrekk i grått til setene (walk trough) CSP bremser f & b 14" CE steering rack CE direkte brake booster 2 krets master cyl m adapter Emblem over bakluken Link og king pin rep sett Korte akslinger (fra -65 boble) (Kjøpt)
Optimisme : lås og hengsle til sales flap. Har vært reparasjoner på mine, men de fungerer til nød.
Til splitten, 1949: Skjermer Sveisedeler, innerskjermer, bakspisser ++
Kommer nok til å utvide listen underveis. Lagersjefen har slurva stort med inventarlisten, så har ikke helt oversikt. :-D
|
|
|
57
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Pick Up
|
på: februar 10, 2016, 13:35:04 pm
|
Jeg har bare prøvd to forskjellige, Ibix som sikkert er kostbar men bra - og en hjemmelaget hvor han som bygde den hadde misforstått hele greia. Han hadde koblet en vanlig sandblåsepistol med sug til trykksatt tank. Det gikk med gaaaanske mye sand for å si det sånn.
|
|
|
|