Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 21
|
66
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Oval 57
|
på: desember 07, 2015, 14:59:52 pm
|
Pass på at du bruker en som vet hva han gjør. Sandblåsere kan ødelegge noe voldsomt. Selv bruker jeg StripAll til sånt.
|
|
|
67
|
Forum / Problemløseren / Sv: Anbefaling gatemotor
|
på: desember 07, 2015, 12:21:50 pm
|
Gata hvor jeg bor vet det meste Jeg skal ha motor til en buss også, med en vegg av luftmotstand vil jeg tro. Windsplit kjører ganske fort med sin highroof, så fort hadde ikke jeg tenkt å kjøre. Vil ha en dønn solid lang-miler. Forslag? Oxyboxer 2.1?
|
|
|
68
|
Forum / Problemløseren / Sv: Anbefaling gatemotor
|
på: desember 07, 2015, 10:34:42 am
|
Takker for tilbakemeldinger Det følgte opprinnelig med Ultra wedge topper med denne motoren, men de solgte jeg etter råd om at ventilene var for store for gate. For lite gods fører til varmeproblemer mener jeg det ble sagt. 44x37 har ikke dette problemet? Spjeldhus og full datasprut har vel en del fordeler mtp. registerområde, kjørbarhet osv?
|
|
|
69
|
Forum / Problemløseren / Anbefaling gatemotor
|
på: desember 03, 2015, 14:08:45 pm
|
Hei! Har en nesten komplett 2276 jeg tenker å fullføre. Siden jeg bor langt unna drag-miljøet så vil jeg ha en motor som også fungerer på gaten. Målet er 200+ hk. Hvilket oppsett bør jeg satse på? Det handler vel primært om topper, tenning, kam, gassere, eller innsprøytning. Selv om 48 IDA er kremen så vil vel kanskje sprut være positivt mtp. kjørbarhet på gate? - AS41 blokk som selvfølgelig er tatt opp til langslag. - 82 CB veiv med VW journaler (Veivpartiet er balansert). - CB 5.4 H Beam råder - CB 1.4:1 vipper - CB smidd svinghul - Engle FK89 (ny) - Scat løftere - Stålomspunnede oljeslanger med oljefilterholder - 94 mm Cima/Mahle stempler og sylindre - Gene Berg 26mm oljepumpe - Nye org VW toppdeksler og klemmer - Chromolly støtstenger - Rettskårne kamdrev - Scat 1 3/4 Scat eksos med tykke flenser + muffler (uttak for lambdasensor er sveiset inn og eksosen er isolert med termotec). - CB sump - Fjærbelastede støtstangrør - Kjøleblekk (doghouse med kjøler). - Bosch vekselstrømdynamo. - Kennedy Stage II trykkplate - Cush lock lamell Takker for alle tips
|
|
|
80
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Mulig vi har et Petri ratt liggende...
|
på: oktober 04, 2015, 21:30:09 pm
|
38000.- er en fantasipris selv i utlandet. Du kan hvis du er heldig få for et originalt til vw/porsche 10 -15t her i Norge og da er det ikke flust med kjøpere. Det du har som ikke tilhører VW/Porsche har det gått flere av i Sverige for 1500 - 4000,- Får sikkert mere på Ebay enn her til lands ,men mye av det du finner som ligger med minstepriser på Ebay blir ikke solgt.
Mener du petri ratt med vw splines er verdt mer enn de med krysspinne?
Vel, siden jeg ikke 100% nøyaktig vet hva det er til så skal ikke jeg si bastant at det er verd mindre enn VW, men har enda tilgode og se ett ratt til feks Borgward gå for noe i nærheten av hva de til VW blir lagt ut for. Noen som vet hvilken bil det er til? Spurte mest for min egen del. Jeg har to med splines ;-)
|
|
|
81
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Mulig vi har et Petri ratt liggende...
|
på: oktober 03, 2015, 14:04:30 pm
|
38000.- er en fantasipris selv i utlandet. Du kan hvis du er heldig få for et originalt til vw/porsche 10 -15t her i Norge og da er det ikke flust med kjøpere. Det du har som ikke tilhører VW/Porsche har det gått flere av i Sverige for 1500 - 4000,- Får sikkert mere på Ebay enn her til lands ,men mye av det du finner som ligger med minstepriser på Ebay blir ikke solgt.
Mener du petri ratt med vw splines er verdt mer enn de med krysspinne?
|
|
|
82
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Mulig vi har et Petri ratt liggende...
|
på: oktober 02, 2015, 13:42:49 pm
|
Som sagt så er det ikke jeg som er eier av rattet... Har bare luftet det her på vwnorge.... Ser samme ratt på ebay i ulik tilstand... Det ene ser jo helt 100% strøkent ut og han forlanger kr. 38000,-.. Kommer tilbake når eier har bestemt seg hvor og når han vil selge.... alexwoa (ebay selgeren) har generelt VELDIG høye priser, bare se hans andre auksjoner. Hva de blir solgt for, om de blir solgt er det kun han og evt. kjøper som vet.
|
|
|
84
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 56 Mod bane/drag/bølle prosjekt.
|
på: september 09, 2015, 08:55:36 am
|
Jeg skar et spor (ca 30 cm) der hvor jeg hadde laget mer plass til drivknutene, og sveiste inn ei 3 mm plate. Den står da loddrett inni gaffelen. I tillegg har jeg kjøpt CUP stag fra CSP. Satser på at det blir stivt - ikke bur-nedi-gaflene stivt men bra nok til gate med litt motor.
|
|
|
85
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 56 Mod bane/drag/bølle prosjekt.
|
på: september 08, 2015, 19:52:17 pm
|
Skal du kjøre dragrace så må du sørge for at girkassen sitter fast. Beveger rammegafflene seg så er det gjort. Slik gjorde Richie Webb det med sin gatebil: Legg merke til hvordan hans burbygger har forsterket støtdempertårna. Gafflene er forankret i buret. Mvh BB Man må være innlogga på cal look lounge for å se det bildet. Vil se vil se
|
|
|
87
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 56 Mod bane/drag/bølle prosjekt.
|
på: september 08, 2015, 14:04:00 pm
|
På min så laga jeg ca 2 cm mer klaring ved å kappe bort, og legge inn en buet 5 mm platebit. Nå er jeg litt usikker, men når du spacer inn demperen slik, vil den ikke ta i karosseriet? Jeg kappet av og skal flytte demperfestet på mine A-armer. Stå på
|
|
|
89
|
Forum / Problemløseren / Sv: 56 mod bygge om til irs
|
på: august 31, 2015, 11:33:30 am
|
og så må du flytte rørene til håndbrekket dersom du skal sveise inn nye braketter i ramma.
Det klarte jeg å løse med å slipe litt av hjørnet på brakett og bøye røret unna.
|
|
|
|