april 25, 2024, 14:03:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 5
1  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Reimskivehjul med grader og elektronisk tenning til svda fordeler 69/70 mod på: august 09, 2017, 09:59:04 am
Reimhjul med grader innmerket (for tenningsinnstilling/kontroll) (T1 F-motor) og gjerne komplett elektronisk tenningssystem for fordeler med vakum 69 og oppover ønskes kjøpt.
2  Forum / Problemløseren / Sv: 1300F Detonasjoner, urytmisk ping/tenningsbank v turtall på: august 08, 2017, 22:56:00 pm
Noen som selger "platinastift-fritt" system til ettermontering for en rimelig peng?
3  Forum / Problemløseren / Sv: 1300F Detonasjoner, urytmisk ping/tenningsbank v turtall på: august 08, 2017, 22:54:06 pm
Jepp will do. Tror kanskje 009 fordelern må vekk. Mon tro om det går å flytte det elektroniske tenningssystemet over i den gamle fordeleren? Ser ikke for meg å begynne med platinajustering igjen....
4  Forum / Problemløseren / 1300F Detonasjoner, urytmisk ping/tenningsbank v turtall på: august 08, 2017, 22:05:50 pm
Problem - som i tittel. Typisk tenningsbank? Standard 1300 F som har ettermontert el fordeler uten vakuum (type 009) og mexico eksos (lyddemperinnsatser er tatt ut). Virker som detonasjoner kommer v ca 2500 og over (har ikke turteller) og kommer når motor er varm. Går den for magert? For mye fortenning? Dårlig eksosanlegg? (Justert til ca 30 gr v ca 3000 o.) Den går meget bra til å være 1300 ellers. Noe nøling v pådrag på lave turtall men det er vel pga vakuumjustering ikke er der. Tror ikke dette poblemet var tidligere men har kommet underveis, har imidlertid vært en stund. Vil gjerne ha tips og synspunkter... 
5  Forum / Problemløseren / Sv: Oljelekkasje Boble på: april 13, 2016, 16:11:30 pm
Kan det være 105 245 113FS  som er riktig simmering? skal det være rød eller svart? (T1 1600) Silikon? Er det noe som er bedre enn andre? Ikke hver dag man bestiller dette....
6  Forum / Problemløseren / Sv: Oljelekkasje Boble på: april 12, 2016, 20:10:03 pm
Har akkurat samme problem. Oppstart etter vinterlagring, men her er det ikke bare dråper men en liten dam med motorolje (ikke girolje) som renner ut der motoren møter girkassen etter en stund. Det kan teoretisk være fra oljekjøleren også kanskje? Uansett må vel motoren ut for å finne problemet og fikse det regner jeg med. Det finne vel ikke noe "lurium" man kan ha i olja for å redusere problemet vel?
7  Forum / Problemløseren / Fordeler med elektronisk tenning på: februar 15, 2016, 12:44:32 pm
Skulle gjerne hatt noen tips eller synspunkter på å få inn elektronisk tenning i en ellers original 1600 AS motor. Skal man ettermontere kit i original fordeler eller sette inn ny fordeler? Skal man ha med eller uten vacuum? Må man ha formotstand? Ny coil? Noen her som har fordeler eller kit til salgs?
8  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bøllete "late"-boble på: oktober 02, 2015, 14:42:10 pm
Forstilling må også justeres - svarte nøye målte strek på gulvet og murersnor. Det blir bra!

9  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bøllete "late"-boble på: september 30, 2015, 13:06:12 pm
Åj, DOKA  også- det må æ si! Det like man , ja! Fin "fat chick" også :-)
10  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bøllete "late"-boble på: september 29, 2015, 08:59:39 am
Det er jo bra at d finnes andre VW entusiaster hær oppe i nord , det er en jævlig tøff boble med rett stuk.

Takker! Mener jeg så T2-en din (stemmer det?) da jeg var i Narvik midt i september nå. Merket meg den - tøff! Lenge siden jeg har sett noen luftkjølt-samling (bortesett fra bilcross da ) her i området - kunne jo vært en ide. Det finnes flere men det er ikke mange som bruker bilen til daglig slik jeg gjør....
11  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bøllete "late"-boble på: september 28, 2015, 13:49:01 pm
12  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bøllete "late"-boble på: september 28, 2015, 13:45:40 pm
13  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bøllete "late"-boble på: september 28, 2015, 13:24:34 pm


Ting endrer seg....  Osteaktig
14  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: SuperBaja til salgs på: februar 18, 2015, 12:44:30 pm
Hei. Ser at du er bortreist, men forsøkte å ringe for det, ikke tilgjengelig. Så hvis du er på nett: Hva er status på denne? Er den fortsatt til salgs?
15  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: slakk i rattstamme? på: juni 17, 2014, 12:58:10 pm
er det denne jeg skal ha? http://www.unneberg-bil.no/product/135238
16  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: slakk i rattstamme? på: juni 17, 2014, 11:58:38 am
sånn som dette:

17  Forum / Teknisk, teori og praksis / slakk i rattstamme? på: juni 17, 2014, 09:41:41 am
Etter å ha hatt diverse konfigurasjoner på forstilling og så videre , har jeg fått slakk i øvre del av rattstammen. Det vil si det er synlig bevegelse sidelengs mellom ratt"navet" og rattstamme/hylsa inne i bilen og ulyd ved store rattutslag. Er det lengden på selve koblinga mot snekka som å justeres, altså er den blitt for lang? Hornet virker heller ikke, og lurer på om det har sammenheng? Noen meninger om dette?
18  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Fjærpakke forstilling torsjon type1 70 mod ø. kjøpt på: mai 14, 2014, 09:04:30 am
Pga flere blad har brukket av på enden trenger jeg en komplett fjærpakke, noen som vil sende meg en i god stand i posten mot forskuddsbetaling? Dette er altså helt standard, ikke kortet forstilling
19  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Porsche 2 liter / 914 felger - 4x130 eller Gasburners på: februar 18, 2014, 08:53:07 am
Porsche 2 liter / 914 felger - 4x130 i pen tilstand ønskes kjøpt. evt Gasburners 4x130 - 4 stk
20  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Har felger trenger andre felger/dekk :) på: februar 17, 2014, 14:22:27 pm
Hvis du kunne tenke deg å sende i posten: Kan gi deg 3000,- for felgene
21  Bruktbørsen / Biler selges / 1960 typ1 påbegynt prosjekt 5000,- på: august 22, 2013, 18:50:32 pm
Stående i nærheten av Harstad (det er i Troms fylke og 150 mil fra Oslo) fortjener mer oppmerksomhet enn det jeg har tid å gi, derfor lufter jeg dette her om det er noen interesse for dette i det hele tatt. det er lagt ned en hel haug med arbeidstimer på sveising. Har ikke hatt pan-off da det ikke synes nødvendig for en bruksbil. Det gjenstår en kanalside og et støtfangerfeste sånn i grove trekk. Ellers er det satt på puma forstilling og det er kjøpt inn nytt bremseanlegg som ikke er montert. Motor finnes men er lite å satse på. Den er original sort farge med haugevis med patina av den kule ufarlige sorten utvendig på karosseri. Ellerser det noe interiør men langt fra komplett. 5000 kr.
22  Forum / Problemløseren / Sv: Styringa lugger/henger etter bytte av opphengskuler, kjøregleden redusert på: februar 28, 2012, 08:54:19 am
PM sendt
23  Forum / Problemløseren / Sv: Styringa lugger/henger etter bytte av opphengskuler, kjøregleden redusert på: februar 25, 2012, 12:15:51 pm
Kloke ord! En trøst ihvertfall å få bekreftet min anelse. Synd at jeg mistet interessen for vogna pga dette en god stund,  men nå skal den frem i heder og verdighet.  Glad
24  Forum / Problemløseren / Sv: Styringa lugger/henger etter bytte av opphengskuler, kjøregleden redusert på: februar 24, 2012, 12:57:38 pm
Her er flere som plages med det samme   http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=392141
25  Forum / Problemløseren / Sv: Styringa lugger/henger etter bytte av opphengskuler, kjøregleden redusert på: februar 24, 2012, 12:48:57 pm
Det skal sjekkes. Men det er gjort av vw-mann på verksted. Men alle kan gjøre feil... Hadde trodd at dette problemet var bare i starten og at det skulle gå seg til , men dengang ei...
26  Forum / Problemløseren / Styringa lugger/henger etter bytte av opphengskuler, kjøregleden redusert på: februar 23, 2012, 14:46:23 pm
Sjøl om bilen henger oppjekka med forhjula fritt, går ikke svinginga lett fra side til side. Det virker som det kniper i bærekulene/opphengskulene. Det skal sies at det er smalnet puma og senkespindler men så langt jeg kan se er det kulene som kniper. Kan det være en annen årsak eller er det kulene i seg selv? For trange? Kjøregleden er fraværende da rattet henger seg "fast" i en stilling og man må hele tiden justere. Det var ikke slik med de gamle kulene. Hadde samme problemet på en mercedes og da var opphengskulene tørket ut, og problemet ble løst med å sprøyte fett inn i kulene med en tynn nål. Det kan jo ikke være det samme når kulene er nye...?
27  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting på: februar 10, 2012, 13:24:39 pm
Gran Canaria Feb 12:

28  Forum / Snikk-snakk / Sv: Split-bus, Vad har jag köpt? på: juli 27, 2010, 08:31:29 am
hehe, så du fikk endelig Ole på gli' , lykke til med prosjektet...
29  Forum / Snikk-snakk / OT: ombygging av campingvogn eldre enn 30 år til frakthenger på: april 15, 2009, 09:58:17 am
Som tittelen sier, er i ferd med å skaffe et drog av en campingvogn fra 1974 med bra understell, og planen er å bygge den om til bilfraktehenger/varehenger etc...

De som er lettere bevandret i avgiftsverdenen vet at for å skifte eier på denne vogna koster det ingenting og det koster vel 400 i årsavgift. Men om den bygges om , vil det da bli full omregistreringsavgift/avgiftsklasse eller slipper man det siden den er eldre enn 30 år?

(Beklager ot, men den skal frakte vw)
30  Forum / Problemløseren / Gearkasse, nesekon m.m. på: mars 22, 2009, 23:06:11 pm
Noen som kan se ut fra disse bildene om det kan settes inn en gearkasse fra en nyere boble uten større modifikasjoner? Eller må det byttes nesekon?



Sider: [1] 2 3 ... 5
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!