Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3
|
33
|
Bruktbørsen / Deler selges / Div. deler selges
|
på: september 03, 2013, 17:34:57 pm
|
Div deler selges. Ta kontakt på Mail eller her ved interesse. Sender også bilder på mail da bildene jeg tar blir for store til å legge ut her. Kom med en pris ved interesse Mail: marcus.knold@gmail.comLongblokk 1966 1300cc motor selges. denne motoren gikk fint før jeg tok den ut av bilen min(byttet til 1835), men det uheldige er at jeg mistet en skive fra dynamofoten når jeg tok den av, så denne motoren MÅ åpnes. selges uten kjøleblekk, dynamofot, dynamo og forgasser. Orginalt eksosanlegg(bakre lyddemper) til 66-73 13/1600 selges. Er i meget god stand og uten eksos lekasjer. 6v starter selges. sto på min 1966 boble. Virker og er i meget god stand. Orginalt luftfilter til 1966 1300 boble selges. Kom med en pris ved interesse
|
|
|
37
|
Forum / Problemløseren / Sv: HJElP! motor som ikke går som den skal
|
på: august 03, 2013, 21:11:11 pm
|
Sett på lambda og sjekk blandinga. Så får du det helt riktig.
Skal sveise inn sensor i eksosen imorra Lars har måler så skal vi få justert gasserne riktig. Nå drar den godt hele registeret å er crispy og fin, så den får ikke for fet iallefall. Skal bore opp lavfarts dysa fra 55 til 60 imorra, den går på veldig høyt turtall på tomgang, så den får nok litt lite av lavfartsdysa, ellers skal jeg la det være som det er. SCC here we come
|
|
|
39
|
Forum / Problemløseren / Sv: HJElP! motor som ikke går som den skal
|
på: august 03, 2013, 10:44:10 am
|
Ta en leak down test og se om den lekker i stempelringer eller ventiler.
Tror ikke det lekker i stempelringer eller ventiler, men det skader jo ikke å ta en test. Det som er så rart er at den motoren gikk bra da den sto i bobla til Lars, det eneste som er byttet etter den ble satt i min er eksos og bensin tilførsel. Det er nok bensin til gasserne, så det er i orden. Eksosen er byttet fra single quiet pack til tri-mill og varmepottene som er av større diameter nå. Flower den nye eksosen bedre, så gasserne trenger nye dyser, som sagt det slutter å dra og begynner bare å bøle etter ca. 3000?? Den går fint på tomgang og kjøring på lave turtall.
|
|
|
40
|
Forum / Problemløseren / Sv: HJElP! motor som ikke går som den skal
|
på: august 03, 2013, 10:23:08 am
|
Stiften i fordeler må ha 0.4 mm åpning! 0.4 måleblad skal såvidt subbe 0.5 blad skal "stoppe" 0.5 er for mye
Ny stift kan jo "sette"seg litt. lurt derfor å sjekke åpningen etter noen dager og mil.
På plugger har jeg 0.7 mener jeg.
Takker for svar ble litt feil øverst her, jeg skrev feil først, jeg mente pluggåpning. pluggåpningen er 0,7mm tenkte å prøve 0,6mm pluggåpning. Stiftåpning har jeg faktisk ikke sjekket.
|
|
|
41
|
Forum / Problemløseren / Sv: HJElP! motor som ikke går som den skal
|
på: august 03, 2013, 09:47:05 am
|
Kan sikker begynne med å halvere stiftåpningen til 0.4mm Jeg skrev feil først, jeg mente pluggåpning. pluggåpningen er 0,7mm tenkte å prøve 0,6mm pluggåpning. Stiftåpning har jeg faktisk ikke sjekket, den skal være 0,4mm?
|
|
|
42
|
Forum / Problemløseren / Sv: HJElP! motor som ikke går som den skal
|
på: august 03, 2013, 09:12:05 am
|
Har du sjekka ventilklaringer og tenning da marcus? Hva slags tenning er det?
Har justert ventilklaringer og tenninga justerte Lars for meg. Har byttet rotor, fordeler lokk, nye originale tennpluggkabler og nye tennplugger(boschW8AC) plugg åpning er justert til 0,7mm Tenning består av en 009 fordeler, bosch blå coil, nye originale tennpluggkabler og nye tennplugger(boschW8AC) plugg åpning 0,7mm.
|
|
|
43
|
Forum / Problemløseren / HJElP! motor som ikke går som den skal
|
på: august 02, 2013, 22:54:00 pm
|
Hei!
Har en 1885 motor i bobla mi som jeg ikke får til å gå ordentlig. Det er en 1835 med større diameter varmepotter, tri-mil eksos og doble dellorto drla 45, mere veit jeg ikke. Kjøpte motoren ganske nylig, og det eneste som er byttet på den er eksos.
Gasserne er vasket, renset og det har blitt byttet slitte deler og grunninstillingene ble satt når vi skrudde dem sammen. Vi har også sjekket at motoren ikke suger falsk luft. Tenninga er også justert.
Men den vil ikke gå ordentlig, den driver å putrer noe så forferdelig i eksosen når man slipper gassen når man bremser på gira? + Den går fint på tomgang og kjøring på lave turtall, men når vi gasser på vil den ikke dra noe mere etter ca. 3000 motoren bare bøler og vil ikke dra noe mer, det er 150 hoveddyser i den, kan det være det som er problemet tro?
|
|
|
44
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Redline stagsett
|
på: juli 31, 2013, 17:31:42 pm
|
Hei!
Har du flere sett igjen? Kjøper et for 500kr visst du skal på scc og tar det med dit.
Kan vel få sendt det med noen skal dit Send meg mob.nr ditt på PM Takker for det sendt deg nå
|
|
|
51
|
Bruktbørsen / Deler selges / clutch kit selges *slette*
|
på: juli 29, 2013, 22:38:59 pm
|
Hei clutch kit selges, kan også eventuelt selges løst. Clutch platen er brukt ca. 2 timer i bil før motoren ble tatt ut, motoren gikk deretter inn i bilen min som jeg måtte ha early type clutch plate, endte med at jeg kjøpte et nytt clutch kit, derfor selges dette. Utløser lageret er er helt nytt da de klarte å sende feil i det kittet jeg kjøpte. Selges iten clutch da denne er ganske godt brukt. 200mm FICHTEL&SACHS AG clutc plate til late gearkasse med skruer og skiver. Utløser lager til late gearkasse med klips. Selges i Østfold, Sarpsborg kjøper må hendte selv, kan medbringes på SCC. Kan sende bilde til de som er interessert, da bildet jeg har er for stort til å legge ut. KOM MED BUD.
|
|
|
54
|
Forum / Hva skjer? / Nytt magasin: veteran vw
|
på: februar 12, 2013, 18:31:42 pm
|
Hei Alle i 9.klasse på Sandbakken ungdomsskole har fått i oppgave å lage sin egen elevbedrift(ungt Entrepenørskap), og jeg(Marcus) og min venn Kristian har et stort ønske om å lage et veteran magasin om bare vw. Vi tenkte ettersom det ikke er noe veteran vw magasin i Norge, og at det er er så stor interesse for veteran vw i Norge, og at jeg og Kristian er entusiaster selv kunne dette faktisk være en mulighet, men vi trenger sponsorer og støtte så vi tenkte dette var et bra sted å begynne. Vi har kommet fram til at magasinet skal hete: Veteran VW Slagordet er: "Alt innen veteran vw" og bladet skal inneholde om veteran vw: Type 1, Type 2(split og bay) og Type 3. Original, drag race, bane biler, German/Euro-look, resto-look, rat look, old speed og cal-look. andre Det skal inneholde teknisk og problemløseren. Det skal inneholde salgs annonser. Det skal innholde nyheter. Det skal inneholde Reklame for selgere av veteran vw deler i Norge. Det skal inneholde treff og treff liste(hva skjer), også forskjellige veteran VW i Norge og eierne selvfølgelig. Dette bladet blir på en måte ganske likt som VolksWorld og Ultravw, men bare at det er Norsk og holder seg til vw miljøet i Norge og treff ikke utenfor Skandinavia, det er planen vår i alle fall. Kom gjerne med ideer skriv dem her eller send mail. Spørsmål eller mere informasjon send Email: NorskveteranVWmagasin@gmail.comEr det noen vw eiere i Østfold som vil bli intervjuet og vise fram sin vw send mail.
|
|
|
55
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Titanium bolter, skiver og muttere?
|
på: februar 06, 2013, 16:10:54 pm
|
Har etter hvert fått en forkjærlighet for titanium hardware etter og ha anskaffet meg en tråkkesykkel i dette herlige materialet (og byttet litt av hvert av skruer og dilldall med tilsvarende i titanium). Med unntak av prisen, er det noen grunn til at det ikke er spessielt mye brukt på bil?
Hvor får man kjøpt titanium skruer og dilldall da
|
|
|
57
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lakkere bremsetromler, med hva ?
|
på: februar 05, 2013, 18:59:30 pm
|
Hei!
Overhalte bremsene på bilen for 3 år siden, lakkerte tromlene med varmebestandig lakk fra biltema, og den sitter fortsatt på.
Funker bra så lenge man vasker grundig først (få vekk alt fettet. bruk silikonfjerner eller lignende.) før man lakkerer, og la lakken herde som Erlend sier.
|
|
|
58
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Motor lagre type 1
|
på: februar 05, 2013, 18:54:41 pm
|
Hei! Lurer på kvaliteten på de ulike merkene på motor lagre. Hva bruker man til en 180hk+ type 1 motor Main Bearings Rod Bearings Cam Bearings Takker for svar på forhånd.
|
|
|
59
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1776 - topper - gasser & kam ?????
|
på: oktober 05, 2012, 16:36:22 pm
|
Dette er en fin oppskrift 1776 with 44 webers. This motor will last as long as you want and drive anywhere any time. 90.5 cimas. counterweighted stock crank, 8 doweled to 12lb flywheel. Kennedy st1 clutch w/Cushlock disc. Stock rods . Mag VW case, 1.5qt sump, bore for 92/90.5(this motor can also be an 1835) 120 cam, 1.25 VW style rockers. swivel foot ajusters. 40x35.5 044 heads ported to large round port (1.35"). huge port is not needed but a well done port is. Also a Pro valve job done for flow. Exhaust port just clean up. dual springs. cut for 92/90.5 and CC for 9.2 to 1 compression with .040 deck. I think CB Perf has some 40x35.5 CNC round ports now that can work too. 3/8 thinwall pushrods. 1-5/8 header with duals or 2" muff. This is a 7000+ rpm motor with the right heads and can propel a 2000lb car (w/dr) into the 14second range with stock gearing
|
|
|
|