april 27, 2024, 19:36:07 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3
1  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: masterpumpe til 75 bay. på: desember 08, 2010, 23:27:04 pm
the boy as done it again  Blunker


Hva har gutte rumpa gjort nå? Hvis du bruker bokstaven H først i ordet "as" så blir ikke betydningen like vulgær Gliser
2  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger på: desember 06, 2010, 21:36:49 pm
Godt poeng. Denne tråden er ganske meningsløs egentlig men også fin å ha når det skal spises pop-corn.
Det finnes klare retningslinjer for hvordan dette skal gjøres. Alikevel har folk andre oppfattninger om hva som er best.
Kan lett sammenlignes med at mange lar være å godkjenne sin senkede og trimmede bil fordi man selv mener den er god nok...
3  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger på: desember 06, 2010, 21:20:43 pm
Mest sansynlig har de et liv, noe det virker som andre ikke har.


Mener du at lasten på hengeren sitter bedre hvis sjåføren har et godt liv?
4  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Styredemper på pre 60 boble? på: desember 06, 2010, 21:16:35 pm
Sikkert kjekk. Men kommer nok aldri til å bli montert på noen av bilene våre.
Vi har prøvd litt både med og uten i både høy og lav fart uten å merke videre forskjell. Både på orginalbil med diagonaldekk, orginalbil med radialdekk og senket med radialdekk. Senket er testet både med standard bredde og kortet. Eneste vi har lagt merke til er at bilen blir lettere å styre ved sporette veibane og at rattet ikke "tar like fort ut" ved feks stein under et av forhjula eller andre ujevnheter i veibanen. Noe du forøvrig også kan unnslippe ved å ha en korekt justert forstilling. Mulig dette er en brannfakkel, men som det blir skrevet er dette basert på eksperimentering med egne biler. Finnes sikkert noen der ute som har motsatte erfaringer Glad
5  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger på: desember 06, 2010, 21:01:26 pm
Nå handlet dette mest om kjøreegenskaper, ikke om bilen er ca der du satte den.

Lurer på om vi snart får inn en tankbil sjåfør her som elsker å kjøre med slakke tanker Øyerulling


Tipper de tilsetter tykkningsmiddel i tankene for at lasten skal ligge i ro. Eller kansje Tine meierier pisker melka til krem før en langtur i tankbilen?
6  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boble på discovery nå!wheeler dealer på: desember 05, 2010, 22:31:47 pm
Og for de som ikke fikk sett det: http://www.streetfire.net/video/wheeler-dealers-s06e08-vw-beetle_694725.htm
Er det en 1961 eller 1962? Noe stemmer ikke helt etter "norsk" standard. Tankmåler ser ettermontert ut (tyder på 1961) men baklykter med blinklys tyder på 1962 (som hadde tankmåler som std).

Måleren er vel en Dehne måler?
7  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva gjør man når man ikke får det man har betalt for ? på: desember 05, 2010, 13:14:13 pm
Gjør som alle andre.
Gå ut med en beskrivelse av personen det gjelder, men ikke nevn navn eller nick. Beskriver du godt nok vil de aller fleste aktive brukere på dette forumet forstå hvem det gjelder. Dette har vært gjort før og er tydligvis godkjent/ lov. Etter at vedkomende har blitt slengt dritt om x antall brukere tenker jeg floka løser seg og delen(e) kommer Glad
8  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: -61 boble på finn.no på: desember 03, 2010, 22:06:19 pm
Snedig hvor mange bobler man ikke vet om i lille skien!
9  Forum / Snikk-snakk / Sv: US skilt på: desember 02, 2010, 22:38:49 pm
Ring til lator. De kan lage skilt med de små fontene som er på 30x8 skiltene hvis de vil.... Eventuelt så finnes det mye fint innen reklamefolie.
10  Forum / Resto-look / Sv: da må vi jo ha ut noen resto bilder-video også på: desember 02, 2010, 22:35:56 pm
Helt idiotisk two-tone... Skillet skal være der lista er!

Dønn uenig.
Skillet følger nå linjene fra skjermene perfekt isteden for å ligge 3 cm for lavt.
11  Forum / Snikk-snakk / Sv: Salg av ID. Hvordan funker det? på: desember 02, 2010, 09:45:47 am
Her er hvertfal hva kjøretøyforskriften sier om ombygging, og dermed bla. understellsnummer (seksjon 5):
http://www.handboka.no/Vgs/Forskrifter/Vegtra/Fovb/veg16g.htm

M.


Takk. Da har vi den info som trengs Glad
12  Forum / Snikk-snakk / Sv: Salg av ID. Hvordan funker det? på: desember 02, 2010, 09:43:52 am
Du takler uansett en dom for dokumentfalsk fint, du som har så mange identiteter.


Ting du ikke vet noe om burde du kansje vurdere å ikke komentere?
13  Forum / Snikk-snakk / Sv: Salg av ID. Hvordan funker det? på: desember 02, 2010, 00:04:40 am
For å ha alt på det rene så skal det nevnes at vårt prosjekt allerede er forhåndsgodkjent som "lapeteppe".
Bunnen er fra en 58 model registrert i norge i oktober 57. Taket med torpedo og dashbord er i følge selger fra en 57 oval. Resten blir bygget opp av nye deler eller donorblekk fra 58/59 delebilen.

Dette med ID salg er kun noe vi lurer på i forbindelse med å bli kvitt resten av delebilen. Det kan se ut til at vi gjør lurt i å selge hele bunnen med papirer for å holde oss på riktig side av loven. Så blir det opp til kjøper hva som blir videre utfall.
14  Forum / Snikk-snakk / Sv: Salg av ID. Hvordan funker det? på: desember 01, 2010, 23:38:48 pm
Karosseribytte må godkjennes hos BT, jeg antar det samme kan søkes godkjent for "bunnplatebytte"?
Du bør kanskje revurdere signaturen din litt.


Revurdere? Fordi?
15  Forum / Snikk-snakk / Sv: Salg av ID. Hvordan funker det? på: desember 01, 2010, 23:25:51 pm
Rare greier dette.
16  Forum / Snikk-snakk / Sv: Salg av ID. Hvordan funker det? på: desember 01, 2010, 23:21:16 pm
Betyr dette at det teoretisk ikke er lov å montere 57 ovalkaroseriet på 58 bunnplata vi har?
17  Forum / Snikk-snakk / Sv: Salg av ID. Hvordan funker det? på: desember 01, 2010, 23:06:25 pm
Men ved å søke BT er vel muligheten større? Eller
18  Forum / Snikk-snakk / Salg av ID. Hvordan funker det? på: desember 01, 2010, 22:08:13 pm
Da skal jeg og Empiboy på skogtur for å hente en 58/59 model. Bilen er DÅRLIG men komplett. Den har stått ute i minst 20 år. Denne blir delebil til ovalen og skal bla. donere front og bakpart samt alt annet av hele deler som kan brukes. Vi tenkte å selge de resterende deler som vi ikke trenger når den er ribbet. Feks. dører, skjermer osv. Det vi lurer litt på er hvordan man gjør ved salg av kun ID. Kapper vi ut nummeret på bunnplata og tar av skiltet på karoseriet og skriver en salgsmelding på disse to platene? Er det så enkelt eller er det vanlig ved salg av ID å selge hele bunnplata?

Og av ren nysjerighet... Hvis mitt første alternativ er riktig. Kapper man ut id på en bil og sveiser inn de nye? Og er dette lov? Høres ikke helt lovlig ut egentlig....
19  Forum / Snikk-snakk / Sv: Uheldige Chris på: november 28, 2010, 23:32:29 pm
Finnes nok folk i dette miljøet som kalles for styggere ting enn det der. Men det er en god begynelse.
20  Forum / Snikk-snakk / Sv: Uheldige Chris på: november 28, 2010, 23:19:10 pm
Tenker ikke feilen var bremsene. Det var nok fordi bilen ikke var senket nok bak Gliser
21  Forum / Snikk-snakk / Sv: Kåring av den dummeste tekniske kommentaren på: november 28, 2010, 20:49:42 pm


Han skriver jo ikke "den andre TwinCam'en" Glad
Hadde du reagert like mye hvis jeg skrev:
"Ved 4000 så kicker FK-89 kammen inn og riiiiiver bilen videre til nye hastigheter"? Hva er forskjellen?
Du er kanskje vant til diesel bil som trekker helt likt gjennom hele registeret?
hadde du skrevet det, hadde jeg reagert ja.

det at han skriver twincamen i seg selv er jo ganske teit, for har du såkalt "twincam" ja da har TO camaxler og det er jo heller ikke sånn at de plutselig kikker in og gir bilen mer aks ved et vist turtall Osteaktig
[/quote]

På Toyota Celica'n jeg har prøvd endrer faktisk motoren totalt karakter ved 3500 omdreininger. Motoren er en 150 hesters 1,8 vvti som er helt orginal yter vel ca 150 hk. ved pasering av 3500 får motoren en mye dypere tone og merkbart bedre akslerasjon. Nesten litt hissid, men bare nesten. Det føles litt som at en turbo slår inn. Prinsippet på denne motoren er vel ganske likt som på Honda sine v-tec motorer.
22  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: Motorluke 58-64 cab på: november 25, 2010, 23:11:45 pm
Tips: Pål på Instalbay i Tønsberg hadde vel en slik ute for salg?
23  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Foxcraft fenderskirts og felger selges. på: november 25, 2010, 23:06:16 pm
ingen ide å påkalle LOBO for tiden...GT5 er ankommet ... Osteaktig
Sprintstar felgene havner derimot "in the LOBO garage". Ska bli bayfelga.

At du ikke heller "låne-få-tar" felgene til splitten...... Guttungen ser sikkert ikke forskjell på et sett Rostyle felger kontra amatørkopier av tyske Sprintstars. Begge er like stygge Glad
24  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 76 bay på: november 24, 2010, 17:03:41 pm
Det går an å få senkere i forstilling i vognkort  Gliser

Og det betyr hva? At du liksom har fått senkingen innskrevet i vognkortet? Neppe....
25  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Liggende lykter. på: november 23, 2010, 22:59:09 pm
Han med alle bilene inni skogen hadde noen passende objekter på lur Glad
26  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Liggende lykter. på: november 22, 2010, 23:56:57 pm
En eller to?
Og pris?
27  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Donorfelger til bredding på: november 21, 2010, 23:48:57 pm
Hva vet jeg?
Du får ringe gubben å høre. Nå snorker han som besatt på sofaen Glad
28  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Donorfelger til bredding på: november 21, 2010, 23:36:41 pm
Jeg bare formidler ideen.
29  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Liggende lykter.........Har fått tak i. på: november 21, 2010, 23:34:07 pm
Av typen med asymetrisk glass (trenger alt annet enn selve glasset) og stilleskruer 10 på hel og ti på halv. Behøver ikke være strøkent, men bra reflektor er et ønske.
30  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Donorfelger til bredding på: november 21, 2010, 23:19:40 pm
Dette funker vist også Glad










Jernplate med litt huller og en kloss.... Skru banen i plata og midtdelen i klossen. Bor hull i banen og sveis fra utsiden mens delene er skrudd fast. Etterpå sveiser du inni/ bak. Ønsker du annet ET? For opp klossen eller banen til felgen får ønskede mål.
Sider: [1] 2 3
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!