Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 201
|
93
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: LOBO sin splittbuss
|
på: september 18, 2016, 20:46:10 pm
|
Selv om jeg hadde folie malte jeg som om jeg ikke hadde det. Den ble bare brukt som guide. For å få et realistisk resultat må penselstrøkene følge bokstavene. Det verste jeg ser er logoer som er malt stygge med vilje. De gjorde det så godt de kunne i gamledager, så skal man ha en patinert logo må man gjøre nøyaktig arbeid og evt. patinere den etterpå
|
|
|
94
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: LOBO sin splittbuss
|
på: september 18, 2016, 20:37:26 pm
|
Så var det kosejobben som forandret hele bilen: Håndmalte logoer! Brukte laaang tid på å bestemme meg for hva jeg skulle male på bilen. Felleskjøpet hadde jo vært kult, men ikke så kult når bilen har "feil" farge. Jeg endte opp med Anchor Headers. Anchor Muffler i Anaheim - California bygde custom eksosanlegg til de første Cal-Lookerne på 70-tallet. DKP og de gromme gutta dro til den sjappa. Siden jeg allerede har en 54 oval i old-school cal-look stil i garasjen er det ikke feil å ha en "Anchor Headers firmabil" stående ved siden av Det ble mange timer med googling, og fant et gammelt bilde av verkstedet som jeg brukte som grunnlag for å tegne opp logoen i Illustrator. Jeg fant også den gamle adressen. De holder til på samme plass i dag som de gjorde den gang, men gaten har byttet navn og nå er det vel mest riskokere de bygger eksos til.
|
|
|
96
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: LOBO sin splittbuss
|
på: september 18, 2016, 20:18:08 pm
|
Takker! Silent Coat ble kjøpt på bilstereosenteret.no. Skriv vwnorge i rabattfeltet så blir det billigere Til en buss trenger du en 16m2 bulk pack. Det kom på under tre og et halvt laken (med verktøy). Fant et bilde til. Isolerte ALT. Førerkabin, inni dører, gulv, tak og dobbelt lag rundt motor og skjermer.
|
|
|
97
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: LOBO sin splittbuss
|
på: september 18, 2016, 19:43:13 pm
|
Montert Berg spak (orginalspaken manglet guide-plata så den var LITT vrien å gire ) Også fått på låseskinner på sidevindu, så ikke hvem som helst kan åpne den utenfra.
|
|
|
98
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: LOBO sin splittbuss
|
på: september 18, 2016, 19:39:07 pm
|
Innvendig var detaljene som skulle vært i bilens farge malt sort. Og omvendt... det som skulle vært sort var lakket i bilens farge (eller bare ikke maskert når bilen ble lakket. Så dette ble demontert og rettet på. Much better
|
|
|
100
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: LOBO sin splittbuss
|
på: september 18, 2016, 19:15:01 pm
|
To bakstaver på en 60-taller tåler jeg ikke, så da ble det nytt reg nr Her har jeg også montert nye (gamle) baklys med chrome-list rundt.
|
|
|
102
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: LOBO sin splittbuss
|
på: september 18, 2016, 19:11:29 pm
|
Appliance Pacers aka El Tigre som sto på ovalen før den ble looker. Man skal aldri selge gamle felger Senter pusset ned, lakket med en bronse Fiat-farge og toppet med matt klarlakk. Passet som hånd i hanske både foran og bak! (og et mexican blanket på den nedslitte sofaen )
|
|
|
104
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: LOBO sin splittbuss
|
på: september 18, 2016, 18:51:59 pm
|
Det var bygget ei midlertidig seng baki lasterommet. Ribba alt for å se tilstand, og det så jo veldig bra ut! Pusset lett over, vasket rent og isolert med Silent Coat. Ble en helt annen bil!
|
|
|
105
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: LOBO sin splittbuss
|
på: september 18, 2016, 18:49:01 pm
|
Måtte stå ute før jul mens jeg gjorde ferdig garasjen. Var godt å få begge bilene inn i varmen etter noen intense uker med snekring!
|
|
|
106
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: LOBO sin splittbuss
|
på: september 18, 2016, 17:27:17 pm
|
Rimelig fornøyd etter å ha fått hjem gromvogna! Har ønsket meg splittbuss i ganske mange år... Sån ca 15 år... og jeg er 26 år gammel
|
|
|
107
|
Forum / Prosjektgarasjen / Felleskjøpet Servicevogn (splittbuss)
|
på: september 18, 2016, 17:23:54 pm
|
Lager en prosjekttråd på bussen som jeg kjøpte for ganske nøyaktig et år siden. Mest som dokumentasjon for min egen del (alt forsvinner på face), men det hadde jo vært kjekt med tilbakemeldinger også hvis det er folk her fortsatt Bilen er en 1965 mod panel, opprinnelig en Felleskjøpet-servicevogn fra Gjøvik. Hvis det en gang i fremtiden blir restaurering, blir den sort og gul med Felleskjøpet logo på siden. For øyeblikket har jeg ikke mulighet til å gjøre en fullrestaurering, så foreløpig ble målet å gjøre det til MIN bil uten for store inngrep. Slik så den ut når jeg kjøpte den. Feit look, og jeg kunne godt ha bygget den slik selv, men det plaget meg at det ikke var mitt verk så da måtte det gjøres endringer likevel.
|
|
|
109
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: senke 65 fastback
|
på: august 12, 2016, 09:40:54 am
|
Flere som setter på t1 forstilling for å smalne og få den helt på bakken. Men litt dumt å gjøre det siden en type-3 er SÅ god å kjøre i forhold til ei boble. Jeg hadde en notch som var senka to hakk foran. Den var lav, og fortsatt veldig god å kjøre er det enkelt, eller veldig omfattende å gjøre ? ser for meg mye ikke reverserbar mekk for å få det til Mener man får kjøpt korta og senka t1 forstilling som er bygget om for å passe på t3? Men flere år siden jeg så det.
|
|
|
110
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: senke 65 fastback
|
på: august 11, 2016, 08:49:45 am
|
Flere som setter på t1 forstilling for å smalne og få den helt på bakken. Men litt dumt å gjøre det siden en type-3 er SÅ god å kjøre i forhold til ei boble. Jeg hadde en notch som var senka to hakk foran. Den var lav, og fortsatt veldig god å kjøre
|
|
|
119
|
Forum / Rundt og rundt/bakkeløp / Sv: Racing-bilder
|
på: mai 10, 2016, 21:21:25 pm
|
LOBO: Kongebilde! Hva vet du mer eom bilen/løpet?
Eneste jeg vet er at det er fra Sverige. Er vel JP felger på den? Fant det på Facebook, Boxerville, men husker ikke hvem som posta.
|
|
|
|