april 30, 2024, 21:13:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 21
151  Forum / Hva skjer? / Sv: noe vw liv på sørlandet neste uke? på: august 11, 2011, 06:30:51 am
lørdag 20 aug er det masse veteranbiler på Birkeland, 13 km fra Lillesand. Ihvertfall ei vw møter opp:)
152  Forum / Snikk-snakk / Sv: Brylluppsbil på: juli 19, 2011, 14:44:48 pm
Artig at folk har begynt og bruke (vanelige) gamle biler som brudebiler.
Jeg har kjørt brudepar med bobla 2 ganger, 1 gang med Kadetten fra 63 og hele 5 ganger med Lada 1500 fra 70 tallet.

Utrolig morro at Russertanksen er mest populær:D Man skulle jo tro det var omvendt!
153  Forum / Snikk-snakk / Sv: Brylluppsbil på: juli 17, 2011, 16:12:05 pm
Det er ikke alltid den største limmoen lager mest oppmerksomhet:O) Da min bror gikk i fella kjørte jeg og boble som limmo. Bomselskapet i Kristiansand syntes det var så festlig at de slapp oss gratis gjennom bommen, hele 10 kroner sparte vi:D
154  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva mener dere om denne og prisen ? på: juli 14, 2011, 23:58:17 pm
"festivaler" synes jeg ikke passer inn i annonseteksten. Får bare dårlige assosiasjoner med det. Det burde heller stått "treff" Noen enige?

Hvorfor det? Det er mange flere som drar på festivaler enn på folkevogntreff.


det blir nesten som å skru bil med kvitskjorte og ikke kjeledress:)
155  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva mener dere om denne og prisen ? på: juli 14, 2011, 23:11:10 pm
"festivaler" synes jeg ikke passer inn i annonseteksten. Får bare dårlige assosiasjoner med det. Det burde heller stått "treff" Noen enige?
156  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting på: juli 14, 2011, 23:08:23 pm
Lå bak ei rød ca 64 modell opp Timenesbakkene i retning Lillesand kl 1330 i dag. Den svingte av mot Sørlandssenteret og jeg svingte inn til Torshov Bilrekvisita.
157  Forum / Hva skjer? / Høsttur med veteranfolkevognklubben i slutten av september på: juni 29, 2011, 00:41:08 am
http://www.vvwklubb.no/PDF/Turer/Hosttur.pdf

Ypperlig anledning for alle lavvoltere, lavkomprimerte, høyreiste og andre slowcruisers:)
158  Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: Bobla mi. på: juni 24, 2011, 01:38:30 am
Må jo bare gjenta meg selv, det gleder mitt hjerte å se noe originalt og fint med urørt markfrigang:)

Ha en fin sommer.
159  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Vinduspusserblader 63 mod. på: juni 17, 2011, 20:17:24 pm
Vindussvisker fra biltema fungerer helt greit! Har prøvd for å få bilvransynet på gli og de ga seg til slutt. Må nok fram med baufila da de korteste blir for lange på høyre side. Innfestingen er akkurat samme som på vw. Kan med fordel bore et liiite hull og en liiiiten skrue for å være helt sikker på at de ikke kan dette av.
160  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Orginal tankmåler til Oval ønskes kjøpt på: juni 17, 2011, 20:12:15 pm
Dette er da ingen ovaltank? Klin lik den som står i 58-61modell uten tankmåler, men bensinkran. Mener å påstå alle Ovaler har en forhøyning over hele tanken der påfyllingen er...? Kanskje noen Ovalister kan bekrefte?
161  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Svarten. En urørt Oval fra april 1956 på: juni 16, 2011, 16:28:48 pm
Får bare håpe de 30 hk og standard bakkeklaring blir beholdt. Gratulerer med flott bil.
162  Forum / Problemløseren / Sv: peile pinne på: juni 08, 2011, 23:14:10 pm
Det første som slår meg er pakningen til dynamofoten. Kan jo hende det lekker ut fra den på siden mot peilepinnen? Bare en umiddelbar tanke. Har aldri hatt problem med olje ut av peilehullet. Peilepinnnen skal  jo gå tregt ned i hullet, så kanskje det kunne vært en ide å prøve å tre en gummiring på peilepinnen og sku den helt inn i hetta under ringen. Et forsøk verdt.
163  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / venstre speil og vindusviskere med armer ønskes kjøpt på: juni 08, 2011, 20:13:34 pm
Til -61 modell. Speilet bør være i grei stand og gjerne patinert da det skal stå på en autentisk urørt bil. Vindusviskeren bør ha god gummi og i grei stand.
164  Forum / Problemløseren / Sv: Ventiljustering... på: juni 07, 2011, 21:51:54 pm
da har du brukt for liten flatskrutrerkker. skrutrekkeren må passe akkurat i sporet på justeringsskruen. ellers vrir skruen seg når du trekker til mutteren med ringnøkkelen. bare en erfaring.
165  Forum / Hva skjer? / Sv: Sørlandets vw treff 2011 på: juni 06, 2011, 22:13:16 pm
Den blå sikaen fikk vel pris for mest autentisk? Den fikk i hvertfall meget god omtale på vårmønstringen med Agder Motorhistoriske Klubb:=)
166  Forum / Hva skjer? / Sv: Sørlandets vw treff 2011 på: juni 06, 2011, 19:38:19 pm
Meget intererssant:) med et et stort N-skilt?
167  Forum / Hva skjer? / Sv: Sørlandets vw treff 2011 på: juni 06, 2011, 18:56:59 pm
var det noen med 1192 cc der?
168  Forum / Hva skjer? / Sv: Sørlandets vw treff 2011 på: juni 06, 2011, 13:06:10 pm
Vi støttet dere i ånden, 3 voksne herrer i en 69modell spareboble (!) som passerte dere da Finsådal sin Ghia svingte av e-39 og vi fortsatte mot Lyngdal.
169  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 73 porsche-look på: juni 04, 2011, 12:26:04 pm
hiv ut sedespilleren og bytt den ut med en god gammel pioneer komponent kasettspiller, radio og ekkolaiser og stilen er fullkommen:)
170  Forum / Snikk-snakk / Sv: Min ny innkjøpte 66 mod... på: juni 04, 2011, 11:52:17 am
Nå har ikke denne bilen stått veldig mange år stille da... Rekker tunge

lets hope for the best, prepare for the worst:)  blir så mye gøyere når det viser seg at slangene har full gjennomstrømning og stemplene i sylindrene sklir lett:)
171  Forum / Snikk-snakk / Sv: Motorblikk - sjeldent eller søppel? på: juni 04, 2011, 11:50:35 am
Industrimotor/brannpumpe?

kan dette bildet være av en 30 hk motor i buss tro? siden det er termostat og kjølertrakt i viftehuset? jeg hadde ingen av de delene på mitt brannpumpeprosjekt. bare en tanke i full fart.
172  Forum / Snikk-snakk / Sv: Min ny innkjøpte 66 mod... på: juni 04, 2011, 11:39:48 am
håp på det beste, forbered deg på det verste. ser ikke bort fra at slanger og sylindre er pill råtne. tette slanger og sylindre som sitter dønn fast. bare en erfaring jeg har med 20 års stillstand.
173  Forum / Hva skjer? / Sv: Volks West Geiranger! på: juni 02, 2011, 21:37:37 pm
Forbasket synd det er så langt fra Kristiansand til Geiranger. Tenk den morroa det er å starte med saltvannslufta og avslutte med tynn luft i forgasseren og lavt lufttrykk i dekka:)GladGlad Har kjørt der med japsebil ei gang, men vw må være en heelt annen opplevelse. fra 0 til ca 1600 moh på en liten kosetur.... Misunner. Kose dere uansett. Tror nok 34 hk vil storkose seg opp bakkene. Blir et for bratt for 3. giret så lenge det er asfalt, er det kun den tynne lufta som er skylda:)
174  Forum / Hva skjer? / Sv: veterankjøretøy treff i Horten på: juni 02, 2011, 21:27:15 pm
Agder Motorhistoriske Klubb hadde og sin Kristi Himmefartsdagssamling i Froland, utenfor Arendal. Her kom det ca 400 biler!! Bla. 53 modell, div 59-64 samt bajaen til svein t og en orig Karmann cabriolet. ingen ghiaer dssverrre, fordi eieren valgte 1302 denne dagen. Masse fint å se på av alle slag.
175  Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: 61 mod colour edition.. på: mai 23, 2011, 21:39:13 pm
vurderer å sette på orginalfangere, så da trenger jeg de. beklager  Glad

Det gleder meg:)
176  Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: 61 mod colour edition.. på: mai 23, 2011, 20:21:46 pm
Hvis du har lyst til å tjene noen kroner på å selge en bakfanger, kjenner jeg en som blir veldig glad:)Glad
177  Forum / Snikk-snakk / Sv: Forbruket på din bil ..... ? på: mai 23, 2011, 16:17:22 pm
1954 boble
1200 30hk orginal, langkjøring: 0,7
1200 30hk m/kompressor, langkjøring: 0,8 (men bruker langt mer om jeg legger rulla ned i blekkplata Gliser )

men hviningen fra kompressoren gleder vel mer enn lavt forbruk går jeg ut fra:)
178  Forum / Problemløseren / Sv: -67 Boble Starttrøbbel. på: mai 23, 2011, 14:53:05 pm
Ikkje umulig att tenningslåsen er defekt. gå ogso over kontakane på ledningen framm og bak.
mangen lagar eit rele ved batteriet sånn att da kun går ein styrestraum fram til tenningslåsen mens hovedstraumen går frå batteriet til startar(=mykje kortare kabel)

Dette har jeg gjort og har aldri opplevd starteren har klikket pga spenningsfall fra tennigslås til innslagsrele. Kan anbefales hvis man opplever gjentatte klikk selv med toppladet lavvoltsbatteri:)
179  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Brannpumpe motor 67 på: mai 23, 2011, 14:28:43 pm
Det er en Scintilla magnettenning du har. I flg kompetent personell fungerer den greit til normal bruk i bil. Selv har jeg konvertert til korrekt fordeler og coil.

Ja når du sier det, så var det ikke noe coil der hehe.
Ble noen av bilene utstyrt med slik fordeler, eller kom det bare med pumpemotorene?

Kun brukt på brannpumpemotorer siden disse kan sveives i gang og ikke er avhengig av eksternt batteri.
180  Forum / Problemløseren / Sv: 6 volt lysrele og 6 volt H1 pærer på: mai 23, 2011, 00:38:45 am
snakker vi her om rele til ekstralys eller hovedlys?

Til ekstralys

sorry.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 21
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!