Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 18
|
123
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch
|
på: mars 07, 2013, 20:59:41 pm
|
Trond har du ikke vært på dynokvelder hos Ebb å sett cola flaske trikset? nesten alle biler får mer effekt med colaflaske forran turboen... Kim ikke ta inn luft via bakruta,, der er det jo undertrykk.. Da må du heller bruke sideruta eller få til noe scoop opplegg. Husk at du må minst 2,5cm ut fra overflaten før du kommer gjennom det laminære (stillestående) luftlaget rundt bilen og oppnår ram-effekt. Når du først skal bygge uten kompromiss så kan du vel slenge på noen digre luftinntak. Tips: 10cm lange ulltråder tapet til vinduer og karross gir en god visuell referanse til å se hvor det oppstår turbulens. (derfor har ikke jeg noen luftinntak bak på bilen) Tips 2: de alurøra du har brukt til innsug er veldig glatte mot siliconslangene. selv med bolt-slangeklemmer glir de av når det blir varmt dersom du ikke har "vulk" i endene. "poff" og motorstopp. veldig kjipt når du skulle til å dra fra en ferrari.
|
|
|
124
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch
|
på: mars 06, 2013, 17:58:56 pm
|
Nå har du et perfekt flowdynamisk innsug som selv Ebb hadde godkjent!!
Det har ikke så mye å si ved lav fart på lufta, og vakum, men når det blir fart på sakene og lufta sikkert har over 300kmh da begynner utformingen av rør å få mye å si. Bare det å ha 30cm rett rør forran innsuget på turboen gir beviselig mer effekt målt i testbenk. Selv økte jeg med 30hk bare med å bytte til et mindre flowrestriktivt filter
|
|
|
125
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch
|
på: mars 05, 2013, 22:43:36 pm
|
det innsygsrøret ditt kommer til å ta knekken på mange hester og respons. Du MÅ få til en Y-kobling med fine overganger. Tenk den farta luften har når den kræsjer rett i T-koblinga di... bare et lite tips av erfaring.
|
|
|
126
|
Forum / Hva skjer? / Sv: The Tistlo Run 2013....
|
på: februar 25, 2013, 10:12:52 am
|
fortell fortell! Dette hadde jeg ikke sett før. Bakkeløp på asfalt for bobler?? Ser ihverfall tre plasser på den vegen som jeg oppnår 200kmh. Det blir jo livsfarlig!!
Hvordan er dette planlagt gjennomført med hensyn til sikkerhet? Hvordan tilstand er det på asfalten? (Jeg har 4cm fjæring)
|
|
|
129
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303 Banebil (Gatebil)
|
på: desember 11, 2012, 21:47:44 pm
|
vist du først skal ha motoren inni bilen så la meg foreslå en v6 eller v8. NSX motoren er lett og turtallsvillig. eller kansje en lexus v8 men den har jærnblokk og er tung.
|
|
|
130
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303 Banebil (Gatebil)
|
på: desember 09, 2012, 14:20:27 pm
|
skal den godkjennes?
Hvorfor vil du bruke en sånn støpejerns klump, når det finnes så mange fine alumotorer på markedet som vil kunne spare deg for flere hundre kilo? vekt er viktig i en banebil... tenk så lett som mulig!
|
|
|
131
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 2013. KNA Varna, Våler i ØSTFOLD. 1. og 2. juni.
|
på: september 06, 2012, 21:44:18 pm
|
åja jeg trodde det var gokartbanen ved siden av vålerbanen treffet var på.. Er det kansje nærmere til rudskogen? EDIT: Nå har jeg sett på kartet og funnet ut a jeg var helt på villspor. Må jo kombineres med Rudskogen såklart! Så på flyfoto at dette er en gøyal bane som passer min smak (og bil) perfekt. Håper på en 40 sekunder runde med flying start og ingen trafikk!!
|
|
|
134
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Dine bilder og videoer fra SCC 2012!
|
på: august 20, 2012, 21:02:18 pm
|
Kan ikke tenke meg at Trond sitter å griner for at han har ødelagt leketøyet sitt. Tar det nok heller som en utfordring til å bygge noe bedre. Nå vet ikke jeg om bilen ble "totaled" eller det bare gikk en frontlykt. Men jeg vet at den hadde solid bur, noe alle biler som skal kjøre drag bør ha.(ihvertfall med 200hk+)
|
|
|
136
|
Forum / Hva skjer? / Sv: HØRT om SCC 2013
|
på: august 20, 2012, 20:25:44 pm
|
At jeg ikke skal sitte hjemme med 5 dager gammel baby, men kjøre hele scc! Støtter helt klart autoslalom i bremsefeltet!! Eller hva med "superstage" ala bilsport?
|
|
|
137
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Dine bilder og videoer fra SCC 2012!
|
på: august 20, 2012, 20:22:59 pm
|
Kom igjen!! få se bilder av vraket... mannen klarte seg jo fint. bilen blir vel bygget opp igjen i vinter. må jo få se hva utgangspunktet var... Eller må jeg møte opp hos Trond for å se de den?
|
|
|
138
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: juli 29, 2012, 18:58:11 pm
|
Så du har skrinlagt planer om at bilen skal være gategodkjent...? Lei av kompromisser race/gate??
|
|
|
140
|
Forum / Hva skjer? / Sv: SRVWK treffet 2012.
|
på: juni 17, 2012, 19:59:12 pm
|
har aldri sett så mange snurringer og avkjøringer på banen før. Synd jeg bare hadde tid til tre heat og bare ett av de på tørr bane. men det var jo litt gøy å kunne drifte i lav fart.
|
|
|
141
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Min German/race looker
|
på: juni 14, 2012, 20:26:19 pm
|
Javel så tåler ikke orginale toppakninger 1,8 bar ladetrykk som alle forståsegpåerne mente.. Går fint med 1bar men over det bobler det i kjølevannet.. Så da blir det ut med motoren til høsten og montere multilayersteel pakninger (MLS) EDIT: Jo de tålte faktisk det likevell, problemet var termosdaten var treg slik at motoren kokte litt og lagde luft i systemet. dermed stoppet sirkulasjon av kjølevannet, og motoren gikk litt varm og reduserte selv kraft og trykk slik at den ikke ble ødelagt. Snakk om flaks, bytt en del til 100kr og allt virker igjen! Start ALLTID med det enkle først......
|
|
|
142
|
Forum / Snikk-snakk / Etterlyser perlemorshvit roadster. tromsø tildlig 2000tallet
|
på: juni 12, 2012, 20:25:34 pm
|
Prøver å finne ut hvor en roadster med ats felger og faststøpte skjermer og baklys ble av. Jeg fikset opp denne bilen tidlig 2000 og min bror kjørte den til tromsø hvor den ble solgt. tror den var innom ivex bilsalg. Var godkjent i vognkortet med roadster kitt. Kjøpte den selv på hommersåk engang.
|
|
|
144
|
Forum / Hva skjer? / Sv: SRVWK treffet 2012.
|
på: juni 10, 2012, 18:36:03 pm
|
Da har jeg vært ute å testet banen, og den virker i år også. Gleder meg til neste helg. fikk plukket vekk endel småfeil på bilen , og justert ned effekten til et brukbart nivå. så nå er det bare å kjøre!! Nå får jeg lagt inn 3dje gir helt i begynnelsen av strekkene så nå går det farlig fort inn mot svingene, må faktisk bremse....
|
|
|
149
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Min German/race looker
|
på: mai 13, 2012, 13:55:32 pm
|
Det blir nok en kombinasjon av drivstoffene. Her i distriktet er det jo lett å få tak i e85, men andre deler av landet er de ikke det. Og så var det lettest å mappe på bensin siden man hadde et greit utgangspunkt fra det gamle programmet, og så kunne jeg jo rissikere at motoren røyk i dynoen, siden effekten bare ble høyere og høyere, og da ville det jo være bortkastet tid å ha laget et helt nytt program til e85.
Og av en eller annen grunn er den veldig tungstartet på e85 når den er kald. varmstart er ingen problem Det er vel heller ikke bra at det blir stående e85 i slanger og rør om vinteren, derfor blir vel en del av vinterkonserveringa å kjøre en tank med bensin for å rense systemet.
|
|
|
|