april 19, 2024, 13:39:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18
451  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT på: mai 10, 2008, 22:46:37 pm
brukte subarudeler og litt hjemmemekk. regner med master og slave fra hvilkensomhelst bil kan brukes.
fungerte mye bedre enn forventet
452  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT på: mai 10, 2008, 19:28:33 pm
Da var bilen på veien igjen!
Herlig å kunne dumpe clutchen på 6000rpm uten bekymringer... å tvinge inn 1ste gir under nedbremsinger!
Å ha 5 gir!!!
femte er nesten som en overdrive som gir 100kmh ved 2000rpm. deilig på langtur.
Allt bare fungerer bedre i år!! jess det er sommer å sol, nå skal det nytes!
453  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt wankel på: mai 04, 2008, 21:06:37 pm
hva var galt med mazdaen? delebil fra utlandet?
454  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT på: mai 04, 2008, 20:58:18 pm
noen flere bilder av clutch oppsett. utrolig lett å tråkke inn clutchen nå når man vet det er en 2500lbs trykkplate og hvordan det er med wire.

Siste bilde viser neste motorprosjekt til venstre og hovedregelen i garasjen til høyre...
455  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT på: mai 04, 2008, 20:54:59 pm
Begynner å nærme seg nå..
456  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Drivakslinger transporter på: mai 02, 2008, 17:16:42 pm
HASTERHASTERHASTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Hæ

Ønsker å kløpe drivaksler fra transporter, nyere type. De må være 51cm minimum fra knute til knute.
Diameter på drivknute må være 100mm
alternativt kan 944 type2 aksler brukes..

Må ha disse i løpet av neste uke !!!!!!!!!!

90691340
457  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT på: mai 02, 2008, 16:45:37 pm
Quoter Sonic her litt :

"Ikke så veldig overasket over subaru/vw din så langt Haraune ...
lite guff /trøbbel så langt på Reve .. Hva skjer i år ...
Gøy med en vw som går som en Golf  nei ,,,, Finn på nytt..'
Hiv Subaruen til helv"

Skal du bruke bilen din år år til noe Haraune ?

Ja....
458  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT på: mai 02, 2008, 09:39:08 am
Det er 2dre mai og endelig er motor og gir på plass i bilen.
Utrolig hvor fort det går å montere når allt er tilpasset og klart.
Gjennstår bare litt kobling av slanger og div, så er det klart for prøvestart.
Må også tilpasse slavecylinderen til clutchen slik at den ikke blir i veien for eksosen.
Da regner jeg med baksjermer og bakstukket kan gå på i løpet av helgen, og så blir det litt finish arbeid i neste uke og så er det klart for testtur.....  Gliser

Mangler fortsatt motorlokk og akslinger, men det kan forhåpentligvis skaffes ganske greit her i området.
459  Forum / Problemløseren / Sv: Porsche 930 girkasse i 1303 på: april 14, 2008, 23:32:34 pm
Du må ha "cup" stag også for å forsterke girkasse festene eller rammegaffelen som noen sier.
wankelen er jo ganske smal så den kan vel være litt lengrebak en orginalt.
Kapp minst mulig ut av torsjons røret for stivheten sin del.
Jeg fjærnet halve diameteren
460  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT på: april 14, 2008, 23:24:57 pm
Velteburet er ikke godkjent og derfor har jeg laget det demonterbart med godkjente koblinger, sånn at det kan monteres for banebruk og til-fra løpstrening. Så når jeg kjører noen steder er jeg alltid på vei til løpstrening.....
Har hørt at det kan være mulig å få godkjent bur i gatebiler igjen nå, så jeg skal søke om det på nytt.

Brukte biltilsynet i stavanger som er kjent for å være de vanskeligste i landet. så det var ekstra gøy å få bilen godkjent der. Den er registrert som vanlig personbil.

Det er bare å skaffe papirer på utvekslinger og identifikasjon på kassen, så er resten en utregningsak for å finne teoretisk toppfart som i mitt tilfelle ikke kunne overstige 240kmh. Begrenset av papirene på bremse settet.
Med godkjent dekkdimensjon stanser det på 239kmh ved turtallsperra. (nei jeg har IKKE prøvd) men jeg har dratt ut tredje gir på bane, og det var nok til å tømme speedometret.
461  Forum / Problemløseren / Sv: Porsche 930 girkasse i 1303 på: april 14, 2008, 09:05:01 am
hvilken motor skal du bruke og skal den være innenfor orginal kaross?
Dersom du kapper torsjonsrøret forsvinner splinene til torsjonsstavene. da må du over på coilovers, som også krever litt forsterkning av støtdempertårnene.
462  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT på: april 13, 2008, 22:10:38 pm
Denne bilen likte jeg, veldig gjennomført.. Glad

Lagde du selv adapterplate for subaru-porsche, eller bestilte du fra KEP, hvis ikke, hvor?

Og har du tenkt å få godkjent denne for vei med hvite skilter? Isåfall vil jeg GJERNE vite fremgangsmåten din, da jeg føler at jeg prater til en vegg hos biltilsynet når jeg spør om framgangsmåte ved endring av kjøretøy. Har prøvd å lese i lovverket men det står svært lite spesifisert.

Bilen har skilter den. Godkjent ombygget med kercher bremser, og subaru turbo motor. allt innskrevet i vognkort.
adaptret er kep.
Bare bremsene er godkjente og motoren ikke vesentlig tyngre en orginalt og bilen forsterket på de rette steder, så gikk dette etter tre besøk hos bt.
Må jo ha dokumentasjon i orden også. jeg hadde en hel perm.
463  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Motorlokk 1302 på: april 13, 2008, 16:03:53 pm
Ønsker å kjøpe/overta et motorlokk til 1302/3. Det trenger ikke være i god stand da det skal brukes som støpeform, og skal sveises endel først.

Må befinne seg i rogalands området så jeg kan komme å hente det.
464  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT på: april 05, 2008, 21:51:51 pm
Har pusslet for fullt ute i garasjen i det siste. nesten glemt å ta bilder.Motoren har fått seg en makeover med lakk og nye strømper på ledningsnettet, og så balsamerte jeg headers med Termo tec wrap for å holde varmen inne.
Bærearmene er prøvemontert sammen med det nye stab-staget. litt tilpassing gjenstår.
Har også fått til utløse lagret i girkassa. det var forholdsvis enkelt med litt filing og tenking. nå må det bare virke med den hydrauliske slavecylinderen. Det var enkelt å få på plass master culinderen bak pedalene. likt montert som bremse masteren.
Anbefaler denne konverteringen dersom du har sterk trykkplate, da det blit noe helt annet enn "fly by wire"
Nå gjennstår det vel bare å finalemontere allt med loctite på alle bolter så tror jeg bilen er klar til 1.Mai.
465  Forum / Snikk-snakk / Forumexpress: Oslo-Sandnes ønskes snarest. på: april 02, 2008, 12:00:45 pm
Skulle gjerne ha fraktet en 915 girkasse nevnte strekning asap....
Betaler for tjenesten!

Og så må vi få Forumexpressen som eget forum evne start! Moderators..?


Øyvind H 90691340
466  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT på: mars 29, 2008, 13:38:47 pm
Sinnsykt prosjekt, heftige saker Glad


Utifra den røde jakka som henger i bakgrunnen, så kan det se ut som fly er yrkesvalget Glad

Stemmer det ja. Jeg er helikopter mekaniker. Jobber på Heil-One. (tidligere helikopterservice)  Blunker
467  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT på: mars 28, 2008, 21:21:11 pm
De runde hullene i spoileren kan bestilles fra big wig mot ekstra kostnad. men hullet til intercooleren har jeg laget selv.
Flynagler må du nesten til et flyverksted for å få tak i. å så trenger du klinkepistol for å få de klinket.(litt mer jobb enn popnagler men mye sterkere)
468  Forum / Snikk-snakk / Sv: Remmele på: mars 16, 2008, 19:19:07 pm
Tror det er luftslott. må stikke innom for å få delene.
Har sendt utallige forespørsler uten å få svar
469  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Boxer diesel på: mars 12, 2008, 18:10:56 pm
Subaru has never been here Glad

Sikkert noen som har sett reklamen at subaru har levert den første boxerdiesel drevene personbil.

Noen som har lekt med tanken i bobla?

Denne har et slagvolum på to liter, yter 150 hk ved 3600 omdreininger og har et maks dreiemoment på 350 Nm ved 1800 omdreininger.

1302GTD eller Haraune?


Subaru motor er liksom ikke noe spesielt i en boble,når det er så mange som har gjort dette før.
hadde vert utrolig kult vis noen hadde tatt en boxer diesel i ei boble på 2 liter og 350nm blir det et godt fra spark i bobla det

Jeg vet om to godkjente bobler med subarumotor. en står i min garasje. så det er ikke spesiellt da?

Subaru diesel i en crew cab, det hadde vært noe til å trekke bobla det.
470  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT på: mars 08, 2008, 21:32:17 pm
Ferdig med tilpasning og forsterkning av festene til girkassen. mangler bare å lakkere alle plassene det er sveist og slipt.
Har også ordnet festene til intercooleren. Spaceren i den røde ringen er 11mm tykk og må lages selv. den følger ikke med delene fra Martin. (den trengs bare for å få på subaru motoren i riktig posisjon etter at traversen er snudd feil vei)
471  Forum / Teknisk, teori og praksis / Clutch aktivering på: mars 08, 2008, 20:46:26 pm
Driver å pussler sammen en hydraulisk clutch utløse mekanisme til å ha i bobla, og i den forbindelse lurer jeg på hvor mye som skal til for å løse ut clutchen.
Hvor mye beveger armen på girkassen seg når man trår på pedalen? etter at trustlagret ligger intil trykkplata..
Kan tenke meg at lagret bare trenger å bevege seg en cm etter kontakt med trykkplata.
noen forslag?

472  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Linda's 1303S på: mars 08, 2008, 12:33:19 pm
Ja min var også rusten der. må lage delen selv da den ikke finnes å få kjøpt
473  Forum / Snikk-snakk / Sv: Frakt fra USA i forhold til fra Europa? på: mars 07, 2008, 21:41:52 pm
når du handler fra usa så be dem sende med USPS express. det er billigst på flyfrakt har jeg funnet ut. Da kommer det med posten norge her til lands
474  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ruting av bensinrør på: mars 07, 2008, 21:39:22 pm
ikke legg det under bilen....
Jeg brukte stålomspunnet slange som ligger forholdsvis løst inne i tunellen. ID=8mm og orginalrøret som retur.
Dersom du legger kobberrøret løst inni tunellen kan du jo tre på slangebiter eller hel slange som beskytter det mot slitasje og vibrasjoner. Dessuten kommer du til å feste det bak og gjennom girstanghullet og forran. det burde holde i kombinasjon med slangebeskyttelse.
orginalrøret har ikke så mange festepunkter det heller.
475  Forum / Problemløseren / Sv: Hvorfor to muligheter for senkesats ? på: mars 07, 2008, 21:30:11 pm
fjærene siger ned etter en stund. 1mnd ca. Min bil er alltid litt høy etter å stått på bukker hele vinteren.
476  Forum / Problemløseren / Sv: Bytting av foring bak... på: mars 07, 2008, 21:28:09 pm
justeringen blir ikke feil dersom du merker fjærplata ordentlig slik at den kommer på riktig plass i forhold til A-armen.
Smør med silicon fett.
477  Forum / Problemløseren / Sv: Godkjenning av veltebur på: mars 04, 2008, 00:20:22 am
Jeg fikk ikke godkjent verken hel eller halvbur i min. det var i august 07. var noe nye regler å styr.
Men nå har jeg hørt at halvbur kan godkjennes igjen. må vel ringe ombyggingsnemda å høre.
478  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Centerline byttes på: mars 02, 2008, 09:50:59 am
Følger med senterkopper også. 3orginale og fire Alu pigger.
479  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Centerline byttes på: mars 02, 2008, 09:45:47 am
Ja de er sikkert brukbare. bare jeg får de over bremsene. (store calippre)
Er det god plass inni de felgene?
480  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT på: mars 01, 2008, 23:25:38 pm
Er endelig ferdig meg tilpassning og kapping i bilen for å få på plass kassa og girspaken
Nå skal det bare forsterkes og lakkes og så er det klart til montering.
Har støtt på endel mindre klaringsproblem på de nye delene, men allt går fikse med sag og vinkelsliper.

Når man vet hvordan dette skal gjøres så er det ikke mer enn 5-10 timer jobb å montere dette settet, om man trekker fra tenking og sjitprat.

Neste nå blir å få på plass master cylinderen for clutchen. der blir det litt tenking.
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!