Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 15 16 [17] 18
|
481
|
Bruktbørsen / Deler selges / Centerline byttes
|
på: mars 01, 2008, 23:05:53 pm
|
Centerlinefelger (kopier) 6 og 8" byttes i 15" porsche felger i cirka samme dimensjonen eller fire like. Samma hvilken type bare det er 5X130 boltsirkel. Får med bakkelitt dekk også 195 og 225
|
|
|
482
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT
|
på: februar 26, 2008, 22:37:19 pm
|
Det er ikke en G50 kasse med seks gir nei. den er dobbelt så stor nesten. Dette er en 915 femtrinns. laget mellom 77-87.
Dette kom i posten i dag fra Australia. 27mm justerbart stabstag til å ha i bakstillingen. Tror ikke understyring blir et problem lengre.
|
|
|
484
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Pulverlakkering
|
på: februar 24, 2008, 20:55:27 pm
|
har utstyret som trengs men ikke rødt pulver. men om du har pulver og steikovn skal jeg komme å hjelpe deg. det tar 10minutter
|
|
|
485
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT
|
på: februar 24, 2008, 20:32:20 pm
|
Lekkert:) kommer den spoileren fra Big Wig Racecars? ser du har handla litt der før, er dei å anbefale..? har tenkt på å handle derfra sjøl...
vegar
Spoileren er fra big wig ja. Kjøpte den samtidig med dørpanelene så den har ligget på hylla et år nå. Har bare gjordt noen forsterkninger på den for å holde intercooleren, og så har jeg nagla den sammen med flynagler istedenfor de medfølgende pop-naglene. Kan anbefale Big wig på det varmeste! Han holder det han lover og har utmerket kvalitet på jobben han gjør.mine deler har "custom" design så det ble litt mailing fram og tilbake for å bli enig om mønstret på dørpanelene. Han legger også på en beskyttelses plast film på delene slik at man unngår riper i transport. Denne filmen er ikke tatt av enda på min spoiler,derfor er den hvit. Tror han har opptil 6ukers backlog på deler nå, men delene kommer når han sier de skal være klar. ikkeno bortforklaringer og unnskyldninger her. kun fast leveringsdato
|
|
|
487
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT
|
på: februar 23, 2008, 20:59:10 pm
|
Fikk gjort mye i garasjen i dag.. Kappet vekk alle hindringer for girkassen, og tilpasset festene og gasswiren. Clutch og gasswiren måtte flyttes litt for å få kassen tilstrekkelig fram i bilen. Dersom man har tenkt å bruke den orginale clutch-tuben/wiren må man flytte denne ned til høyre i tunellen, så må man mikke det til derfra med braketter og styr for å få utlørearmen til å engasjere. Jeg har tenkt å bruke hydraulisk uløsning, da dette er en bedre løsning. og pedalen vil kjennes mykere med harde trykkplater.
Nå har jeg klart å få kassen nesten like langt inn som der jeg hadde den orginale montert. altså 50mm lengre frem enn orginalt. Jeg mangler bare 15mm på å være like langt inn. Men jeg har også senket bakre feste med 10mm så jeg håper motoren nå får plass under skjermene.
La også med et bilde av den nye vingen montert. brukte rivnuts i karosseriet og 5mm titanbolter for å skru fast. ble kjempe stivt, ikke noe bølgeblikkfølelse selv om platene er bare 1,5mm tykke. ytterligere stabilitet blir det når intercooleren kommer på plass med sine fester mot de orginale hengslene.
Det med veivhusventilasjonen var aldri noe spørsmål da det delvis luftes til friluft orginalt. går jo et rør rett i bakken på orginal motoren
|
|
|
488
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 915 girkasse, åssen akslinger?
|
på: februar 23, 2008, 20:17:00 pm
|
du trenger akslinger fra porsche 944 eller 924. dersom drivflensen på kassa er 100mm kan du også bruke transporter knuter,og boble akslinger., men det er vel liten vits med den sterke kassen om du bruker orginale bobleakslinger som knekker som tanstikker.
|
|
|
492
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Bug Camp 2008
|
på: februar 22, 2008, 23:12:36 pm
|
Hvor mange deltakende biler bruker det å være på dette treffet? og hvordan er været på den tiden av året i hamartraktene? Varmt og sol? vurderer sterkt å komme dit i år,bare jeg får ordnet med lukket henger eller lukket lastebil. Trenger vel noen "trailerqueens" på det treffet og
|
|
|
495
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT
|
på: februar 20, 2008, 11:55:35 am
|
Litt bilder av det man trenger..
De to øverste bildene viser delene fra Bug@fivespeed. fremre og bakre travers og ny nesekon. og den unike shifteren.
Nedre bilde viser hva som må kappes i torsjonsrøret for å få den ekstra plassen som behøves i min bil. dette er ikke nødvendig ved bruk av T-1 eller T-4 motor. Da holder det med å fjerne orginal festet.
|
|
|
496
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: februar 18, 2008, 12:49:46 pm
|
Når du skal starte denne motoren for første gang, husk å ha på innkjørings olje. Og få den rett opp på 3000rpm og hold den der i minst ti minutter!!! Brutalt? nei. det er slik det skal gjøres... Gleder meg til å høre alle for og imot argumenter
|
|
|
497
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT
|
på: februar 17, 2008, 17:20:33 pm
|
Ditta gleder eg meg til å sjå meir av:) Har ein 1302S sjøl, og har sitt ein del på bildene av bilen din. var det nåko problem med å få godkjent coilovers bak? tenker då på uniball opphenget du monterte....
dokumentasjon,dokumentasjon og dokumentasjon, så blir BT fornøyd. det hjalp vel litt med røntgen bilder av delene også for å dokumentere at de var feilfri.
|
|
|
498
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: februar 16, 2008, 23:37:29 pm
|
Ser ut som dette blir en bra motor! Hvor mye koster en slik balansering, og hva er grunnen til det lave balanserings turtallet? 500rpm ville det ikke bli mer nøyaktig vet feks 1500rpm? Bare lurte litt da jeg har jobbet med balansering av komponenter som skal ha 30000rpm. de balanseres ved ca 2000rpm
|
|
|
501
|
Forum / Prosjektgarasjen / 915 montering i min 1302GT
|
på: februar 16, 2008, 23:13:12 pm
|
Har som smått påbegynnt vinterens prosjekt på bilen min. Det omfatter "rydding og styling" i motorrom Montere ny stor intercooler i ny stor alu vinge. Montere alu bærearmer fra porsche og 4stemplede calippre i bakstillingen Montere flere instrumenter for overvåking av motoren Og ikke minst montere porsche 915 girkasse og drivaksler. Denne posten vil i hovedsak dreie seg om girkasse monteringen da jeg tror det er det som vil intressere folk flest. Innkjøpte deler som vil gjøre jobben mye enklere og "nesten" bolt on er som følger: Kortere nesekon Fremre travers Bakre travers Girspake som passer girkassen bedre Var en tur i garasjen i dag og "planla" litt. Det som er opplagt er at man må slipe litt i rammehornene for å få den feitere kassa mellom, så må fremre orginale feste kuttes vekk. Clutch og gasswire må flyttes litt til venstre, og mest sansynlig må det bygges om til hydraulisk clutch men dette skal ikke være nødvendig om man har "riktig" girkasse uten pull clutch. Det må kuttes et nytt hull inn i tunellen for girstaget som går inn i bunnen på denne girkassen. Det som må gjøres i tillegg for min del er å kløyve vekk halve torsjons roret og fjerne litt av gulvet under baksetet for å få de ekstra 4cm jeg trenger for å få min 16v subarumotor helt inn under bakskjermene. Skal legge frem masser av bilder etterhvert. Delene som jeg bruker får man fra Martin på Bug@fivespeed.de i Tyskland. de koster litt, men de er verdt det pga at det forenkler så mye. http://www.bugat5speed.de/cms/
|
|
|
502
|
Forum / Problemløseren / Sv: Rustløser
|
på: februar 16, 2008, 15:22:31 pm
|
Hvilken type anbefales? Og hvor kjøpes den
Må være krypende og fungere i motsetning til sølevann av typen WD40 som har en helt annen jobb i mine øyne.
Det du kaller for sølevann (wd40) er faktisk den beste du får tak i. Har gjennom 10år som helikoptermek. brukt forsjellige stoffer, også idustrial only produkter, men wd40 er best på penetrering uansett. Som en god nr2 vil jeg anbefale Rocol. (oransje boks) Som en liten test kan du jo ta noen dråper av di forskjellige stoffene på bordet, og sette en ren bolt oppi. se hvor fort og høyt de forskjellige stoffene klatrer oppover gjengene. den som kommer høyest fortest vinner. og er best på penetrering
|
|
|
506
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Porsche g50 kasse. Trenger noe info.
|
på: februar 03, 2008, 21:01:56 pm
|
Dette høres spennende ut. Holder selv på med å installere en 915 girkasse i min 02GT Jeg kjører også med coilovers, uten torsjons stagene i. G50 får du aldri godkjent fordi du må kappe torsjonsrøret, som også er den eneste bærebjelken til bakstillingen. Det kan selvfølgelig gjøres forsterkninger som gjennopretter noe av stivheten, men skal du ha det like sterkt snakker vi rørkonstruksjon ala helbur. 915 kassen derimot klarer man å få like langt inn som en boblekasse. Med litt modifikasjoner da. Eks ny nesekon til kassa. Deler finnes for å gjøre dette bolt on. koster litt men det forenkler masse. Men siden du tenkte G50 regner jeg med økonomien er i orden.
Kommer en prosjekt tråd om 915 litt senere. Litt kjipere kasse enn G50 men den tåler fint 500hk/500nm
Håper bremsene dine er av tilsvarende kvalitet
|
|
|
507
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bremsesett, CSP eller Kerscher?
|
på: januar 31, 2008, 21:59:55 pm
|
Problemet er bare det at i tuv papirene nevnes det ikke noen effekt overhodet. bare maks toppfart. Har selv det største kercher settet som jeg kjøpte via csp.
BT må ha det i klartekst hva de skal godkjenne,og dersom effekt ikke er nevnt godkjennes det ikke.(har prøvd..)
|
|
|
508
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Torgeirs Crew
|
på: januar 29, 2008, 20:32:25 pm
|
bare et lite tips: Der du bruker stålbørste på vinkelsliperen bør du gå over med syre etterpå. fordi du lukker porene i metallet ved bruk av stålbørste og rusten blir stengt inne. Det ser nok bra ut i kansje maks fem år, og så bobler det frem igjen. (vært der, prøvd det..)
|
|
|
509
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bremseband i løsvekt?
|
på: januar 26, 2008, 21:26:51 pm
|
Du ma ha eget verktøy for å klinke dette på. Men det har jo sikkert du.
har det meste så jeg klarer meg i garasjen ja. og det jeg ikke har låner jeg på jobb... bremsebåndene jeg skulle fikse er limt fast orginalt. tenkte jeg skulle lime og klinke for å være sikker.
|
|
|
|