Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 18
|
61
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: august 04, 2013, 22:12:37 pm
|
Nå har forresten Garret kommet med en ny serie turboer som har bredere arbeidsområde... sjekk ut GTX serien.Vuredrer selv å bytte.
|
|
|
62
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: august 04, 2013, 22:09:26 pm
|
Så du fannt begrensningen på topp-boltene du også? akkurat samme prob som jeg hadde, selv om jeg har helt annen motor. Men merkelig lite dreiemoment i motoren din med turbo? jeg passerte 500nm ved ca 370 hjulhk og 1,7 bar. Har du en merkelig kamaksel eller er det her 16V teknologien spiller inn?
Clutch spinn i dynoen ja.... been there... Hadde ikke du dobbelplate clutch?
Håper du får denne motoren kjørbar etter hvert, regner med du også er ute etter brukbar effekt på lavere turtall og tidlig spoolup for å ikke tape så mye ut av svingene..?
|
|
|
63
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Troms..
|
på: juli 28, 2013, 13:03:48 pm
|
Husker den der o-666 fra midten av nittitallet, når den stod i Harstad. prøvde å få kjøpt den, men var ikke snakk om at den var til salgs... Så endte den altså i en låve på Vestlandet.... var noen fikse detaljer på den bilen.
|
|
|
65
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: juli 13, 2013, 23:19:06 pm
|
klasses for trackday eller annen gren? blir i hvert fall ikke skilter med de specsa..
Hva med revers? ikke at man har bruk for det på bane da..
edit: hvorfor en 1302? den er jo like sjelden som en femtitaller?
Jeg har vurdert å ta et avstøp av mitt panser for å lage nytt i carbon. Kansje du vil låne formen for å lage eget panser?
|
|
|
67
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvem skaffer Kercher felger i norge?
|
på: juni 18, 2013, 22:57:55 pm
|
vet jeg kan bestille selv direkte, men noen ganger er prisdifferansen så liten at man like gjerne kan bruke norsk importør for å støtte de lokale delepusherne. De er snart borte for godt alikevell.
|
|
|
71
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Min German/race looker
|
på: juni 17, 2013, 22:38:33 pm
|
Den siste der var bare helt utrolig å klare å ta inn igjen. Fikk akkurat kreftene og momentet når styringa gikk i full Lock. (bakdelen med turbolag). Og fullt pådrag bare kastet bilen tilbake på rett kurs.(fordelen med 380hk)
|
|
|
72
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2275cc
|
på: juni 17, 2013, 11:26:34 am
|
Du som er student må lese deg opp på luftmotstand, kinetisk energi, sentrifugalkraft, friksjon, akserelasjon osv... så kansje sjønner du hvorfor 4x effekt ikke er det samme som fire ganger fortere.
1sekund bedre rundetid eller 402m for den sak koster utrolig mye i forbedringer/krefter. det neste sekundet er dobbelt så dyrt, osv
Jeg skal ordne med gult blinklys til å ha på taket til deg neste år.... og så skal du få gratis kjøretime så du lærer å ikke slippe gassen!
|
|
|
73
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2275cc
|
på: juni 17, 2013, 10:19:46 am
|
Bilen til dalland er herved omdøpt til "den rullende veisperring" Det er nok derfor han har valgt veivesen Orange som farge. Slik at den går i ett med trafikk-kjeglene. Det var fint å ha noen forran meg på banen som kjørte så sakte at jeg fikk kjølt ned dekk og bremser hele tiden, Men samtidig fort nokk til å ha litt underholdning å se på. Komentarer fra passasjerene mine var som oftest: Se nå nå kræsjer han,, nei nå snurrer han, oooops nå går det galt,, skal vi stoppe å hjelpe om han velter?,, Så kjørte dalland i pitlane, og da ble det stort sett stille, eller komentarer som: du trenger ikke kjøre så fort inn i svinga,, skal du ikke bremse,, vi kan godt stoppe nå.....
|
|
|
74
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvorfor deltar dere ikke på norges morsomste treff?
|
på: juni 04, 2013, 13:10:45 pm
|
Jeg mener ikke å torpedere Varna-arrangementet spesifikt, for all del - mere å peke på en dimensjon som vi må være obs på alle sammen. Min oppfatning har alltid vært at min bilforsikring opphører å eksistere i det øyeblikk bilen ruller ut på en bane eller et lukket område...uansett hvor fort man kjører. Det virker å være gjengs oppfatning om dette på en rekke norske bilklubbsider ihvertfall...feks: http://cuoresportivo.no/index.php?PHPSESSID=adb077a6df5113b1c5579557f023e9db&action=printpage;topic=21163.0Sitat: "Dette står i vilkårene til Gjensidige angående temaet: Kjøring på bane eller avsperret område Skade på motorvognen som oppstår under deltakelse i hastighetsløp eller liknende arrangementer på bane eller avsperret område, dekkes ikke Denne regelen trer i kraft 14.08.2011 hos nevnte selskap som betyr at har du forsikring hos Gjensidige, så betaler de deg ikke ei krone om noe skulle skje..." Det er kaskoen som ikke gjelder i gjensidige. og alle de andre. har gjensidie selv og har sjekket. resten av forsikringa gjelder.
|
|
|
75
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Sør Rogaland VW Treff 2013
|
på: juni 03, 2013, 23:03:44 pm
|
Noen som har 17" felger med porsche boltmønster og gammel 911 turbo inpress(ET 23) å låne meg til treffet. Må være 8-9" brei. Har showdekk selv. må bare ha felger. Så kansje jeg kan prøve meg på litt ueffektiv kjøring (publikumsvennlig) til en forandring. Trenger bare to stk til bakhjul
|
|
|
76
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 2014. KNA Varna, Våler i ØSTFOLD. 31.mai og 1.juni.
|
på: juni 03, 2013, 11:41:46 am
|
Neste år tror skal jeg stille med vanlige gatedekk for å øke underholdningsverdien litt. Var jo komplett umulig å få til kameravennlige og publikumsvennlige breisladder med R-dekk, selv med motoren i løpsmodus og 380hk/500nm på hjula. Denne banen har utrolig godt grep, noe som gjør den sikker å kjøre på. Bare å hugge inn bremsa så stopper det rimelig kjappt selv om man går baklengs eller sidelengs.
|
|
|
77
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvorfor deltar dere ikke på norges morsomste treff?
|
på: juni 03, 2013, 11:31:06 am
|
Tror ikke det er mulig å kjøre lisensierte biler på gokartbanen pga bilsportreglene med avkjøringssoner osv osv. Derfor er eneste mulighet å følge veitrafikkloven, og kjøre med registrerte biler som er forsikret.
Men en ambulanse hadde nok vært greit å ha på plass. Det finnes vel et hjelpekorps i nærheten som kan lokkes til å stille på dugnad. Luftambulansen er vel ikke mer enn 15min unna uansett. Man kommer uansett ikke opp i hastigheter som man slår seg ihjæl på denne banen uansett. Brannslukkings poster er det mulighet for rundt hele banen.
|
|
|
80
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 2013. KNA Varna, Våler i ØSTFOLD. 1. og 2. juni.
|
på: juni 02, 2013, 21:30:53 pm
|
Endelig hjemme igjen etter årets absolutt kuleste treff.*! vel verdt turen på 1200km tur retur,2000kr i diesel 800kr i bommer 690kr i ferge, og aner ikke hvor mye guttungen spiste is for.. Kommer helt klart tilbake ved neste anledning. Har aldri vært på et biltreff med så fint ommråde med supre sanitærforhold, kafeteria med god mat. Strømmuttak på hele camp/oppstillings plassene, vaskeplasser osv osv. Fantastisk anlegg å ha treff på! Og så den flotte banen da! med asfalt som ikke sliter dekk, men bare har fantastisk grep! 100 hakk bedre enn reve kartring som jeg er vant med. Dette treffet bør bli norges største om noen år ellers så må jo folk være rare, dere aner ikke hva dere har gått glipp av!! Bør også være mulig å arrangere dragrace på langsiden av banen. ihverfall 201 meter, slik at de som har biler totalt uten kjøreegenskaper får kjørt litt også. Så det var flere det med store telelinser. Skulle gjerne hatt noen action shots av bilen min. Jeg har ikke tatt et eneste bilde selv, da jeg var for opptatt med å ha det gøy på banen. Brente av ca 60l E85 i helga, så bilen er jo nesten økonomisk. Hadde 102 runder i følge Race crono. Høyeste registrerte hastighet var "bare" 123kmh. Så dersom noen skulle skryte på seg mer enn det er det bare løgn.... Takk til arrangør klubben for et fantastisk treff!
|
|
|
85
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Min German/race looker
|
på: mai 30, 2013, 20:05:13 pm
|
Nice! Det ekstra stabstaget du har fremme, er det et slikt et som er tiltenkt ettermontering bak på irs bil? Har tenkt litt på dette selv, men har ikke fått målt noe enda. Måtte det moddes noe for å passe på bredden? mvh Arild Det ekstra stabstaget er lagd for å være montert slik. Husker ikke hvor jeg fikk tak i det.men det har papirer mener jeg å huske. Skal få tak i enda stivere "hoved" stag nå.
|
|
|
|