april 20, 2024, 13:01:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5
61  Forum / Snikk-snakk / Sv: Looking for work/jobs in NORWAY - Can anyone out there Help (please!) på: april 13, 2011, 20:25:32 pm
Try this one, picked up from the norwegian Alfa Romeo club (I won't translate it for you as already said by someone else, you have to at least understand some norwegian):


  Stilling ledig hos Jacob's Auto-Supply AS
« på: 07. April 2011, 14:38:55 »   

--------------------------------------------------------------------------------

Stilling ledig - vikariat med muligheter for fast ansettelse.

En av våre medarbeidere skal ut i pappa perm, og vi trenger derfor en vikar i hans stilling (primært sjåfør). Vikariatet starter allerede ca 15/5-2011 og varer ut august måned. Det kan nevnes at vi er i prosessen med å lansere en ny nettbutikk for våre varer, og med denne nettbutikken kommer nye utfordringer til vårt firma, så forlengelse av vikariatet (overgang til fast stilling) kan være aktuelt.

Hvem er vi?

Jacob’s Auto-Supply AS er et firma som har vært i bransjen i over 20 år nå. Vi driver med kjøp og salg av bildeler og service til våre kunder er høyt prioritert i vårt firma. Jacob’s Auto-Supply handler både lokalt og har også import av varer fra flere leverandører i utlandet, dette gjør at vi har en meget variert hverdag. Vi selger til private, og til firmaer og har egen distribusjon til lokale verksteder og bilforhandlere i vårt nærområde. Vi holder til i sentrale lokaler i Brynsveien 2-4 på Oslos østkant. Arbeidstiden er i fra 08.00 – 16.00 mandag til fredag. Evt noen ekstratimer og lørdagsjobbing kan bli aktuelt på et senere tidspunkt.

Søkeren:

Søkeren må ha interesse for bil og gjerne kunnskap om bilens oppbygning. Søkeren MÅ ha førerkort klasse B (vanlig bil) og kunne snakke og skrive godt norsk. Søkeren må være ryddig og trives i et tidvis hektisk miljø, og være service innstillt ovenfor våre kunder. Søkeren bør sende oss en utfyllt CV med tidligere erfaringer og med utfylte referanser (disse vil bli sjekket).

Søknaden sendes til vår daglige leder Jacob Kielland på e-post jacob@auto-supply.no eller via post til:

Jacob’s Auto-Supply AS
Brynsveien 2-4
0667 Oslo
www.auto-supply.no
62  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: rest salg VW vesker på: april 07, 2011, 16:54:56 pm
PM .. Petter Möller
63  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: hengerfeste T1 68 og nyere på: april 04, 2011, 21:07:12 pm
har ett bra hengerfeste til å festes i støtfangeren

Jeg har samme type .... raskt og lett å feste .... og det er snarere slik at støtfangeren festes i hengerfestet  Blunker

- som markedsføringshjelp kan jeg legge til at her er det bare å feste sykkelstativ bakpå kula og henge en 70-talls DBS Kombi så er man tidsriktig  Glad
64  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bensinforbruk på 1300 på: april 04, 2011, 21:01:50 pm
Takk, takk .... Jeg legger også ut på Finlandstur i juni, via Oulu og nordøstover .... så på finske veger skal det bli spennende å se om jeg klarer å komme ned på deres forbruk, med justerte ventiler, ny stift og kondensator.
65  Forum / Snikk-snakk / Sv: c-720313 på: april 04, 2011, 10:07:13 am
Trist historie  Gråter

- minner om da savnet etter min italiener fra 1982 ble for stor og jeg letet den opp. Jeg hadde med bilder, men ble møtt med skuldertrekk. Bilen var vrak bak et uthus og busker omkranset kjerra. Trist.
66  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bensinforbruk på 1300 på: april 04, 2011, 08:53:28 am
Fant svar'ene http://www.vwnorge.no/index.php/topic,1022.0.html

- men lar den stå dersom andre lurer som meg, men ikke leter Glad
67  Forum / Snikk-snakk / Bensinforbruk på 1300 på: april 04, 2011, 08:43:34 am

Hva er "normalt" bensinforbruk på en 1300 (i mitt tilfelle original 1969 mod) med original stifttenning, ingen takgrind, original luftfilterboks, langkjøring med snitthastighet på 70 km/t, sommerveger og tidvise moderate stigninger.

(Ja, jeg vet at det beror på tusen ting, men et anslag...)



68  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1966 t1 "BOLT ON" bobla med patina! på: mars 21, 2011, 08:25:15 am
Hva var "bensin-problemet"?

- og ellers: Tøff tråd og tøft prosjekt.
- ønske: beskriv hva du gjør (f.eks. i fht å få dørdeksler svart etc.)
69  Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen som har testet dette? på: mars 20, 2011, 19:03:07 pm
Sendt pm til deg H-MEK.
70  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div deler til T-1 selges på: mars 16, 2011, 18:31:36 pm
- og takgrinda er fortsatt til salgs .... eller?
71  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: KJØPT! (Bakmontert skistativ til T1 ynskjes.) på: desember 27, 2010, 22:54:45 pm
www.ebay.de ..... Fritz'n hadde gitt ....
72  Forum / Snikk-snakk / Sv: Lage takstativ til T1...? på: desember 23, 2010, 08:39:29 am
Takk for tips Tistlo.
Det blir pm til JonB på nyåret  Glad
73  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Buet takstativ til T1 ... på: desember 22, 2010, 15:33:21 pm
- ønskes kjøpt.

Har du et rustent evt. med ødelagte trespiler eller hvilken som helst skavank ... så skal jeg nok få stell på det  Glad (NB! Må sendes via post!)
74  Forum / Snikk-snakk / Sv: Lage takstativ til T1...? på: desember 22, 2010, 15:30:38 pm
Skal ikkje vera so vanskeleg å laga seg takgrind, du trenger ikkje noko arbeidstegning heller, bruk taket på bilen som mal(med mindre det er ein sjovwinner lakkering på den..) Du skal ha ei grind som følger buen bakover taket og over går eg ut ifrå? Type sånn: http://blog.algroy.no/wp-content/uploads/2009/08/sjal1.jpg

Skal du ha ein meir lik orginal(altso firkanta) so er den nok lettare å laga enn ei bua grind, fordi det berre er ei firkanta ramma med bein ned på takrenna og noko klemmepatent

Sant nok Tistlo mht å bruke tak som mal, men en målsatt tegning ville vært mer sjov en "klipp og lim".

- forresten et stilig stativ på den mørke du la ved.
75  Forum / Snikk-snakk / Sv: Lage takstativ til T1...? på: desember 22, 2010, 15:28:25 pm
Har ett for salg på nyåret.

Send meg en pm med litt ymse s.s. pris og stand  Gliser
76  Forum / Snikk-snakk / Sv: Lage takstativ til T1...? på: desember 22, 2010, 14:31:23 pm
Vet du om én så tips meg med navn og kontaktinfo Glad
77  Forum / Snikk-snakk / Lage takstativ til T1...? på: desember 22, 2010, 14:23:08 pm
Takstativ til T1 vokser ikke på trær, så derfor lurte jeg på .... i denne juletid ....:

- finnes det arbeidstegning på buet takstativ til T1 å oppdrive (for oss som klatter med sveiseapparat og har en hydraulisk presse på soverommet skulle det ikke være umulig å mekke til et stativ)

... eventuelt

- om noen med et buet takstativ hadde orket å ta 2 stk bilder av sitt stativ (sidebilde og frontbilde) og målsatt bildet (cm hist og pist).
78  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / KJØPT! (Bakmontert skistativ til T1 ynskjes.) på: desember 22, 2010, 14:16:05 pm
Har du for salg så er jeg interessert (rust er ingen problem ettersom Coop selger sitronsyre i melvare-avdelingen).
79  Forum / Type 1 1968-1979 / Sv: Vinterkjøring... på: desember 22, 2010, 14:12:26 pm
.... forhjula slipper taket i svingene samtidig som rompa spinner ut,

Høres ut som om du har vært på julebord og danset heftig i paljettkjolen for å erte opp noen okser.
80  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: KJØPT: Støtfangerhorn til T1 69 modell på: desember 21, 2010, 15:46:32 pm
Takk for tipset OVAL57: da har jeg kjøpt fra Vikers  Glad
81  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Støtfangerhorn til T1 69 modell på: desember 21, 2010, 14:02:03 pm
det er i allefall to typer av dem, med og uten gummilist på fangeren. Hvilken skal du ha ?

Den uten gummilist på fangeren. Har du?
82  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Støtfangerhorn til T1 69 modell på: desember 21, 2010, 12:22:49 pm
Vikers bildeler i Spydeberg hadde slike i alle fall

Takk for tips.
83  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / KJØPT: Støtfangerhorn til T1 69 modell på: desember 21, 2010, 10:37:37 am
Jeg ønsker å kjøpe brukte 4 stk støtfangerhorn til original støtfanger T1 1969 modell.  De ser slik ut http://www.vwheritage.com/vw_act_page.render_pageID_144_pageToLoad_2_lang_EN_country_GB.htm
84  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Tilhengerfeste boble på: desember 17, 2010, 23:29:19 pm
har henger feste som festes i støtfanger.

Øhh .... det er vel heller støtfangeren som festes fast i tilhengerfestet?!  Glad
85  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ryddesalg på: desember 13, 2010, 15:05:35 pm
For å generalisere samt si meg enig med de som irriterer seg .....: Det er nok mange som behøver å friske opp sin barnelærdom: "svar når du blir spurt" (les: besvar alltid e-postmeldinger, sms'er o.l.)
86  Forum / Ombygd / Sv: så galt kan det gå.. på: november 30, 2010, 09:33:47 am
Men sveise- og karosseriarbeid .... det kan de  Glad
87  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: VW 1300 1969 mod og valg av oljekvalitet?!? (Gis det "gale" råd?) på: november 25, 2010, 21:52:38 pm
Greitt nok Pan .....

Men hva med "Peter Noads utsagn" om en mekanisk oljetrykksbryter og ikke en temperaturavhengig?


BTW .... siden Gasolin selger ... så er jo egentlig spørsmålet av akademisk interesse for de få  Glad jeg har bestillt litt mer enn de 2,5 litrene som går i båinnpaaaainna  Gliser

- så da setter jeg oljestrek  Blunker
88  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: VW 1300 1969 mod og valg av oljekvalitet?!? (Gis det "gale" råd?) på: november 25, 2010, 21:37:45 pm
Og Meca anbefaler (.... tross skriften i instruksjonsboka....) multigrade-oljer http://catalog.meca.no/Catalog.aspx?BrandID=133&ModelID=1209&CarReference_ID=42&CategoryID=809&CategoryType_ID=1

(-at de anbefaler kjølevæske hører en annen diskusjon til  Gliser )
89  Forum / Teknisk, teori og praksis / VW 1300 1969 mod og valg av oljekvalitet?!? (Gis det "gale" råd?) på: november 25, 2010, 21:08:06 pm
Hmmmm ....... nå må jeg spørre de kloke tekniske hoder ettersom jeg er ny på den luftavkjølte fronten.

Etter å ha lest på forumet om oljekvaliteter og oljevalg, så er jeg i tvil om råd som f.eks. "kjøp 10w-40" er teknisk kloke råd.

Følgende har jeg funnet ut:

(1) Fra den originale instruksjonsboka til min 1969-modell leser jeg på side 47
at man skal kun bruke singel-grade (=monograde) oljer. Det nevnes SAE 30, som er sommerolje, SAE 20W som er en vinterolje og SAE 10W og 5W som er hhv vinterlave temperaturer på hhv -15 og -25.

En 10W-40 er ingen singelgrade-olje, men en multigrade (et langt spenn i temperaturområder og tykkelsesgrad)


(2) Fra boka til Peter Noad "....VW Beetle" utgitt av det britiske forlaget Windrow & Greene ltd i 1995 leser jeg følgende på side 31, 1. spalte:

"The Beetle engine was designed to run on straight monograde oli; not multigrades and not synthetics. The oil cooler circuit is controlled by a pressure valve, not a thermostat, so it depends on the oil viscosity (and thus pressure) falling as temperature rises. If multigrade or synthetic oil is used, with a high viscosity index*, the engine will 'think' the oil is less hot than it is. The cooler will therefore come into operation later, and the engine will actually run hotter."

* f.eks. 10W-40/5W-50

Hva med dere andre: Kjører dere singel-grade eller bøtter dere på med viskositetsspenn?


Gasolin selger singel-grade http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=24_75&products_id=830
90  Forum / Snikk-snakk / Sv: Skal kjøpe meg nytt sveiseappart på: november 23, 2010, 10:04:52 am
... og så anbefaler jeg deg å kjøpe et kompendium fra Biltema som omhandler mig/mag-sveising i tynnplater. Koster lite - og er velskrevet. Der finnes mange gode råd - og mange øvinger.
Sider: 1 2 [3] 4 5
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!