Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 40 41 [42] 43
|
1232
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: trimming av 1600
|
på: desember 08, 2007, 14:34:54 pm
|
ser ssp selger remtec motorer .kan noen av disse benyttes i type3 med lettere tilpassning? hva med å kjøpe en remtec tilpasset t1 ... ? og hva med en vw mexico motor?
|
|
|
1235
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: trimming av 1600
|
på: desember 07, 2007, 17:12:13 pm
|
har nå plukket div godsaker opp i handlekurven ..og prismessig er det egentlig billigere å kjøpe en ferdig motor da .evt bytte ut småtteri man vil ha annerledes. Hva hvis man kjøper en remtec motor til t1 og bygger om til t3. skulle vel fungere det.
|
|
|
1237
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: trimming av 1600
|
på: desember 07, 2007, 12:32:53 pm
|
forløplig plan er som følger :
Alt skal kjøpes fra SSP :
Chromoly Head Stud kit 8mm std rocker cover 041 topper nye veiv og rådelager,pakkbokser og tettninger nye stempelarmer std utførelse ny kam std utførelse nye pushrod tubes std utførelse. 1641kubikk sylinder sett . syns jeg nesten må få inn orntlig olje system på tralla .så kjøpe en oljekjøler, og filterkit, smat CB Performance maxi pump3 ..den er tur/retur direkte på selve huset. samt T3 std forgasser foam luftfilter system. få vekk org brasket .. og ny eksos ..har ikke helt bestemt meg om det blir monza 4tip eller "over the head" som jeg prata på i en annen tråd. og ny clutch når man først har motoren ute og trøstelager
jeg har kjøpt mg bentley manualen og "how to rebuild your vw" og en vw motor er ganske enkelt oppbygd så jeg tror jeg skal få til dette selv ..
Hvis noen har noen innsigelser mot oppsettet over så skrik ut. jeg synes det høres fornuftig ut .
alt blir jo standard innvendig i motoren ..untatt sylindere,stempel og topper . men hvor mye effekt kan man få ut av dette sånn ca ?
|
|
|
1241
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: trimming av 1600
|
på: desember 05, 2007, 06:57:27 am
|
Har tenkt litt på dette og ser ut til jeg ender med følgende:
Full strip av blokka, gjøre rent osv.
få i nytt av lager ,pakkbokser og tettninger. evt ny cam engle 110 elns . evt 1641kubikk eller 1680 . vet ikke helt enda. muligens 041 topper eller 044 . og monza 4tip eksos ,samt nye j-tubes. evt lage noe varmeboks lign utvendig på ene sia , men beholder org 32pdist forgassera inntil videre. mulig det blir slike runde krom filtere istedenfor orginal boksen.
uansett går jeg for mest mulig std untatt kam og syl/topp. Skal bli dagligdags motor , ikke noe råskinn med andre ord.
|
|
|
1247
|
Forum / Type 3 og 4 / Sv: Eksosanlegg
|
på: november 30, 2007, 08:13:19 am
|
vel her er dommen .og i norske kroner var ikke dette noen upris ..så jeg tror det blir julegave på meg nå .. Type 3 Over the Top Header & Muffler $125 black or $225 ceramic coated installation kit gasket - 111251261B $0.25 each x 4 nut - MB43-6051-B $0.375 each x 8 hose clamp - MH28 $$1.00 each x 4 hose - 61621129501 $5.00 x 1 doughnut kit - 111298051 - $2.50 each x2 Parts $143 or $243 + Shipping $125.00 Website: www.vwispwest.com
|
|
|
1248
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Zefiro´s Vw 1600 TL Fastback
|
på: november 30, 2007, 06:45:45 am
|
det røde ? hm tørr nesten ikke å si hvilket merke d er ..men er SINK grunning hovedsaklig. bruker denne rett på bart metall og sveise skjøter . ¨åsså har jeg på tectyl utenpå ..fiberforsterket i innerskjermene . En kammerat har brukt slik sink grunning i mange år uten problemer. noen av prosjektene hans har stått ute i mange år etterpå med dette på og den holder fortsatt .så BILTEMA sink grunningen ser ut til å duge .selv om mange her inne fniser av sånt.
|
|
|
1249
|
Forum / Type 3 og 4 / Sv: Vw 1600 forgasser versa 1600E
|
på: november 29, 2007, 16:36:42 pm
|
Har kikket litt i utlandet .en dude som har en komplett TLE sett ligganes ..inneholder:
I have a complete system, ecu, wiring harness, injectors, etc, everything you need, for 350 plus shipping off a 69 fastback. i do not know if the wiring is good, but i do know the components tested good.
no dist. but if you need them, i'll throw in a set of trigger contacts.
er det en fordel eller ulempe å konvertere fra forgassere til innsprut? hva er deres meninger. Prismessig er det vel ok .men passer dette fra 69 på 73mod? Og hva kan mine forgassere med tilhørende deler være verdt ?
|
|
|
1253
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: trimming av 1600
|
på: november 28, 2007, 23:04:44 pm
|
vel som sagt har jeg liten peiling på luftkjølt vw. så kan ikke du sette opp en pakke på hva som kan være nødvendig for en full overhaling av denne motoren. inkl nye sylindre etc. toppene er jeg usikker på .men ser det finnes topper for blyfri bensin. uansett greit med nye . evt for meg/prismessig er bedre med en byttemotor som er stort sett ferdig til installasjon . evt om jeg sender motoren til dere så dere kan få jobben .
|
|
|
1254
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Bes slettet!
|
på: november 28, 2007, 21:19:18 pm
|
Driver i disse dager å skal plukke ut motoren på min t3 fastback . egentlig for å få sett over eksos for det er en lekkasje en plass. Men når man først har motoren ute tenkte jeg å få av all møkka .evt et nytt strøk med lakk osv. bilen har rullet ca 151000km så kanskje noen nye motordeler kunne vært på sin plass. Ser mange plasser selger komplette sett med stempel/sylindere . er 1641kubikk noe å satse på . evt hva ellers trenger jeg/er lurt å bytte ut samtidig . Har ikke så peiling akkurat på luftkjølt vw så usikker på hva som passer på min motor. Fant ut at jeg hadde en AD motor i går mener jeg å huske . dette er en 73 mod. om den er enkel eller dobbelport er jeg usikker på . uansett motortype T et eller annet. 2 stk 32pdsit gassere.
Kan noen hjelpe meg med litt deler ..hva spesefikk jeg trenger osv.?
slik jeg har forstått det så er type 3 motoren egenlig en t1 motor som er bygd om ..så kan disse T1 delene brukes?
our Order In Stock Items These parts will be charged for and sent to you right away: Barrel/piston kit 1641cc/87mm AC198870 @ £110.60 = £110.60 remove Shim, 1mm, 1.3-1.6 311-101-387/A @ £1.66 = £6.64 remove Rocker cover 1.2-1.6 8/60- 113-101-475/B @ £4.21 = £8.42 remove Clip, rocker cover, 1.2-1.6 043-101-487/ / @ £1.66 = £3.32 remove Gasket rocker cover -1.6, 61- German Elring or Reinz 113-101-481/F / @ £0.47 = £0.94 remove Stud, exhaust, stainless steel N01-444-312 S/S @ £2.51 = £20.08 remove Nut, special for exhaust studs easy removal, will not seize 311-101-463 @ £0.72 = £5.76 remove Oil change gasket set 113-198-031/ / @ £0.51 = £0.51 remove Air Cooled VW Engine Inter- change Manual 000-100-012 @ £15.99 = £15.99 remove In Stock Goods Total: £172.26 [approx. $342.81] Out Of Stock Items These parts are not currently in stock. They will put on Back Order for you and will be sent and charged for when available - no additional Postage & Packing is charged on Back Order items: Shim kit, cylinder 85.5-0.010' AC1986010 @ £6.76 = £6.76 remove How to rebuild aircool engines 000-100-1033 @ £14.95 = £14.95 remove
|
|
|
1255
|
Forum / Type 3 og 4 / Sv: Eksosanlegg
|
på: november 28, 2007, 12:46:23 pm
|
vel har sendt dem en shipping quote ...så får vi se hva som skjer... jeg begynte å plukke ned eksosen i går på min ..fytti for et hel....... det er ..så jeg vurderer å ta ned hele motoren egentlig... trengs uansett.
|
|
|
1256
|
Forum / Type 3 og 4 / Sv: Eksosanlegg
|
på: november 27, 2007, 19:59:06 pm
|
har du en mulighet til å finne et sted som selger akkurat et slikt anlegg? ser og høres bra ut !
|
|
|
|