april 27, 2024, 04:15:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 40 41 [42] 43
1231  Forum / Snikk-snakk / Sv: Forskjell på alle slags looks? på: desember 08, 2007, 20:11:07 pm
ok vi har en del forskjellige "looker" .men hva hvis man pusser oppat bilen i orginal look ? noe spes navn på bilen da?
1232  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: trimming av 1600 på: desember 08, 2007, 14:34:54 pm
ser ssp selger remtec motorer .kan noen av disse benyttes i type3 med lettere tilpassning?  hva med å kjøpe en remtec tilpasset t1 ... Hæ? og hva med en vw mexico motor?
1233  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 72 mod variant på: desember 08, 2007, 14:24:22 pm
du justerer torsjonsstagga inni forstillinga. kjempe enkel sak
1234  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: T3 dører på: desember 08, 2007, 11:40:09 am
hvor holder du til ``?
1235  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: trimming av 1600 på: desember 07, 2007, 17:12:13 pm
har nå plukket div godsaker opp i handlekurven ..og prismessig er det egentlig billigere å kjøpe en ferdig motor da .evt bytte ut småtteri man vil ha annerledes.  Hva hvis man kjøper en remtec motor til t1 og bygger om til t3. skulle vel fungere det.
1236  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: trimming av 1600 på: desember 07, 2007, 16:24:34 pm
55?Hæ? hva er poenget å gjøra jobben da når det er 54hk orginalt . er det ikke mere å hente fra 1641?  hva hvis jeg slenger i en ny litt vassere kam da?
1237  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: trimming av 1600 på: desember 07, 2007, 12:32:53 pm
forløplig plan er som følger :

Alt skal kjøpes fra SSP :

Chromoly Head Stud kit 8mm
std rocker cover
041 topper
nye veiv og rådelager,pakkbokser og tettninger
nye stempelarmer std utførelse
ny kam std utførelse
nye pushrod tubes std utførelse.
1641kubikk sylinder sett .
syns jeg nesten må få inn orntlig olje system på tralla .så kjøpe en oljekjøler, og filterkit, smat CB Performance maxi pump3 ..den er tur/retur direkte på selve huset.
samt T3 std forgasser foam luftfilter system. få vekk org brasket .. og ny eksos ..har ikke helt bestemt meg om det blir monza 4tip eller "over the head" som jeg prata på i en annen tråd.
og ny clutch når man først har motoren ute og trøstelager

jeg har kjøpt mg bentley manualen og "how to rebuild your vw" og en vw motor er ganske enkelt oppbygd så jeg tror jeg skal få til dette selv ..

Hvis noen har noen innsigelser mot oppsettet over så skrik ut. jeg synes det høres fornuftig ut .

alt blir jo standard innvendig i motoren ..untatt sylindere,stempel og topper . men hvor mye effekt kan man få ut av dette sånn ca ?
1238  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: trimming av 1600 på: desember 07, 2007, 12:09:26 pm
har jo denna her da? http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=160185670320&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=006

men tror ikke det er lurt å kjøpe noe slikt privat . bedre med orntlig firma . feks ssp tar ca 170GBP for samme settet. og da får man skikkelig firma i ryggen .
1239  Forum / Snikk-snakk / Sv: Haynes eller Bentley, hva er best? på: desember 05, 2007, 19:24:43 pm
hadde jeg visst at du var ute etter denne boka for 2 dager siden skulle jeg ha bestillt 2 fra amazon ..min ble sendt i går sammen med en annen "kjekt å ha bok" .. http://www.amazon.com/Rebuild-Volkswagen-air-Cooled-Engine-models/dp/0895862255/ref=pd_sim_b_title_1
1240  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: trimming av 1600 på: desember 05, 2007, 11:09:58 am
men vil jeg ikke få nye fjærer hvis jeg kjøper 2 komplette 041/044 topper? eller duger ikke disse ?
1241  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: trimming av 1600 på: desember 05, 2007, 06:57:27 am
Har tenkt litt på dette og ser ut til jeg ender med følgende:

Full strip av blokka, gjøre rent osv.

få i nytt av lager ,pakkbokser og tettninger. evt ny cam engle 110 elns . evt 1641kubikk eller 1680 . vet ikke helt enda. muligens 041 topper eller 044 . og monza 4tip eksos ,samt nye j-tubes. evt lage noe varmeboks lign utvendig på ene sia , men beholder org 32pdist forgassera inntil videre. mulig det blir slike runde krom filtere istedenfor orginal boksen.

uansett går jeg for mest mulig std untatt kam og syl/topp. Skal bli dagligdags motor , ikke noe råskinn med andre ord.
1242  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: sylindersats selges på: desember 04, 2007, 21:01:37 pm
passer denne til type 3 1600 TP ?
1243  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Eksosanlegg på: desember 04, 2007, 12:53:26 pm
hvis bilde var en link så funka d dårlig.
1244  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Vw Transporter 72mod på: desember 01, 2007, 21:00:07 pm
link til annonse :

http://www.offroad.no/forum/index.php?showtopic=79946
1245  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Eksosanlegg på: november 30, 2007, 13:59:49 pm
hvem hva hvor?
1246  Forum / Snikk-snakk / Sv: Dagens Nøtt på: november 30, 2007, 12:07:57 pm
 unneberg ?
1247  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Eksosanlegg på: november 30, 2007, 08:13:19 am
vel her er dommen .og i norske kroner var ikke dette noen upris ..så jeg tror det blir julegave på meg nå ..

Type 3 Over the Top Header & Muffler  $125 black or $225 ceramic coated
 
 
installation kit
gasket - 111251261B $0.25 each x 4
nut - MB43-6051-B $0.375 each x 8
hose clamp - MH28 $$1.00 each x 4
hose - 61621129501 $5.00 x 1
doughnut kit - 111298051 - $2.50 each x2
 
Parts $143 or $243 +  Shipping $125.00
 

Website: www.vwispwest.com
1248  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Zefiro´s Vw 1600 TL Fastback på: november 30, 2007, 06:45:45 am
det røde ? hm tørr nesten ikke å si hvilket merke d er ..men er SINK grunning hovedsaklig. bruker denne rett på bart metall og sveise skjøter . ¨åsså har jeg på tectyl utenpå ..fiberforsterket i innerskjermene .  En kammerat har brukt slik sink grunning i mange år uten problemer. noen av prosjektene hans har stått ute i mange år etterpå med dette på og den holder fortsatt .så BILTEMA sink grunningen ser ut til å duge .selv om mange her inne fniser av sånt.
1249  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Vw 1600 forgasser versa 1600E på: november 29, 2007, 16:36:42 pm
Har kikket litt i utlandet .en dude som har en komplett TLE sett ligganes ..inneholder:

I have a complete system, ecu, wiring harness, injectors, etc, everything you need, for 350 plus shipping off a 69 fastback. i do not know if the wiring is good, but i do know the components tested good.

no dist. but if you need them, i'll throw in a set of trigger contacts.


er det en fordel eller ulempe å konvertere fra forgassere til innsprut? hva er deres meninger. Prismessig er det vel ok .men passer dette fra 69 på 73mod? Og hva kan mine forgassere med tilhørende deler være verdt ?
1250  Forum / Snikk-snakk / Sv: å fytti katta på: november 29, 2007, 01:10:39 am
men dette kunne vært ålreit å kjøpt.

http://www.blocket.se/vi/14031109.htm?ca=7_s
1251  Forum / Snikk-snakk / Sv: å fytti katta på: november 29, 2007, 01:07:38 am
hva er det egentlig med svensker???

http://www.blocket.se/vi/10972004.htm?ca=7_s
1252  Forum / Snikk-snakk / å fytti katta på: november 29, 2007, 01:06:31 am
trenger jeg å si noe mer?

http://www.blocket.se/vi/14091756.htm?ca=7_s

har alltid gjort narr av svensker ..nå forstår jeg hvorfor!
1253  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: trimming av 1600 på: november 28, 2007, 23:04:44 pm
vel som sagt har jeg liten peiling på luftkjølt vw. så kan ikke du sette opp en pakke på hva som kan være nødvendig for en full overhaling av denne motoren. inkl nye sylindre etc.  toppene er jeg usikker på .men ser det finnes topper for blyfri bensin. uansett greit med nye . evt for meg/prismessig er bedre med en byttemotor som er stort sett ferdig til installasjon . evt om jeg sender motoren til dere så dere kan få jobben .
1254  Forum / Teknisk, teori og praksis / Bes slettet! på: november 28, 2007, 21:19:18 pm
Driver i disse dager å skal plukke ut motoren på min t3 fastback . egentlig for å få sett over eksos for det er en lekkasje en plass. Men når man først har motoren ute tenkte jeg å få av all møkka .evt et nytt strøk med lakk osv. bilen har rullet ca 151000km så kanskje noen nye motordeler kunne vært på sin plass.  Ser mange plasser selger komplette sett med stempel/sylindere . er 1641kubikk noe å satse på . evt hva ellers trenger jeg/er lurt å bytte ut samtidig . Har ikke så peiling akkurat på luftkjølt vw så usikker på hva som passer på min motor. Fant ut at jeg hadde en AD motor i går mener jeg å huske .  dette er en 73 mod. om den er enkel eller dobbelport er jeg usikker på . uansett motortype T et eller annet. 2 stk 32pdsit gassere.

Kan noen hjelpe meg med litt deler ..hva spesefikk jeg trenger osv.?

slik jeg har forstått det så er type 3 motoren egenlig en t1 motor som er bygd om ..så kan disse T1 delene brukes?

our Order
In Stock Items
These parts will be charged for and sent to you right away:
Barrel/piston kit 1641cc/87mm
AC198870          @ £110.60 = £110.60    remove
Shim, 1mm, 1.3-1.6
311-101-387/A          @ £1.66 = £6.64    remove
Rocker cover 1.2-1.6 8/60-
113-101-475/B          @ £4.21 = £8.42    remove
Clip, rocker cover, 1.2-1.6
043-101-487/ /          @ £1.66 = £3.32    remove
Gasket rocker cover -1.6, 61- German Elring or Reinz
113-101-481/F /          @ £0.47 = £0.94    remove
Stud, exhaust, stainless steel
N01-444-312 S/S          @ £2.51 = £20.08    remove
Nut, special for exhaust studs easy removal, will not seize
311-101-463          @ £0.72 = £5.76    remove
Oil change gasket set
113-198-031/ /          @ £0.51 = £0.51    remove
Air Cooled VW Engine Inter- change Manual
000-100-012          @ £15.99 = £15.99    remove
      In Stock Goods Total: £172.26
[approx. $342.81]
Out Of Stock Items
These parts are not currently in stock. They will put on Back Order for you and will be sent and charged for when available - no additional Postage & Packing is charged on Back Order items:
Shim kit, cylinder 85.5-0.010'
AC1986010          @ £6.76 = £6.76    remove
How to rebuild aircool engines
000-100-1033          @ £14.95 = £14.95    remove
1255  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Eksosanlegg på: november 28, 2007, 12:46:23 pm
vel har sendt dem en shipping quote ...så får vi se hva som skjer... jeg begynte å plukke ned eksosen i går på min ..fytti for et hel....... det er ..så jeg vurderer å ta ned hele motoren egentlig... trengs uansett.
1256  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Eksosanlegg på: november 27, 2007, 19:59:06 pm
har du en mulighet til å finne et sted som selger akkurat et slikt anlegg? ser og høres bra ut !
1257  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Eksosanlegg på: november 27, 2007, 11:45:47 am
Søkte på "over the top" på ISP West .. dette kom opp http://www.vwispwest.com/product.php?productid=30471&cat=428&page=1

men laget for offroad ser det ut til ..
1258  Forum / Krigsmodeller / Sv: KDF på: november 25, 2007, 17:38:44 pm
kan jeg spørre hvor det ikke var rust på denne?
1259  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div type 3 på: november 25, 2007, 13:59:18 pm
japp. pengene kom i går. men hjelper lite å sende noe på en søndag. gjør det i morra...
1260  Forum / Snikk-snakk / Linker på: november 24, 2007, 10:43:15 am
Vw relaterte linker. Har oppdatert trådens første innlegg med samtlige linker som har blitt lagt inn.




http://www.vwcustomspeed.com/luftkylt/luftkylt.html
http://www.classicvw.se/
http://www.vwtypethree.com/
http://www.jbugs.com/store/merchant.mvc?
http://www.wilsonwebb.com/vw.html
http://www.vwtypethree.com/technical/partsbook/index.html
http://www.vwtype3.nl/
http://www.vwispwest.com/home.php
http://www.status-vw.co.uk/
http://kimorjan.net/torstein/Forum/
http://eisparts.com/Merchant2/merchant.mvc?page=EIS/CTGY/T3
http://www.allaircooled.com/link2.htm  (masse linker)
http://www.chircoestore.com/catalog/index.php
http://www.evwparts.com/TMIInterior.asp
http://www.volkswarenhaus.de/
http://www.wolfparts.com/
http://cbperformance.com/default.asp
http://www.hookyspanelshop.com/
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/shop_main.cgi?func=start&wkid=8145131467
http://www.machine7.com/
http://thebugshop.org/golinks.htm
http://www.cip1.com
http://www.superbeetles.com/Tech_talk/jan.htm
http://www.sandblaser.no/index.htm
http://web.telia.com/~u14305977/
http://www.vw-supreme.de/
http://www.meanbugs.com/
http://www.kabriolett.com/
http://www.barndoor.dk/
http://jokama.freewebspace.com/vw/
http://web.telia.com/~u88402639/
http://members.jcom.home.ne.jp/malook/welcome.html
http://web.telia.com/~u49812269/vlkommen.htm 
http://www.gasburner.net/
http://members.jcom.home.ne.jp/malook/parts/parts.html
http://www.webercarbsdirect.com/
http://www.ruf-automobile.de/content.php?session=fc7539109730f8904f376b22ef31a331&seite=seiten/home_de.php
http://www.roadhaus.com/calendar07.html
http://wolfsburgwest.com/
http://www.concept1.ca/AIR%20COOLED%20FOLDER/Air%20Parts%20PG.htm
http://www.eisparts.com/
http://www.busselecta.com/
http://www.capris.no/searchresult.aspx?typeid=2&value=0&sort=4114&search=quickfirstpage&quickvalue=%22vw%22&title=%22vw%22&fromproduct=False&saveformat=&pagenr=1
http://www.classicvws.com
http://www.fiftysixdelux.com/index.htm
http://www.type-magazine.com/
http://bugfvr.spaces.live.com/default.aspx
http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/usr/www/lovdata/for/sf/sd/sd-19941004-0918.html&emne=kj%D8ret%D8yforskriften&
http://www.gasolin.no/
http://www.vwmadeinireland.com/main.htm
http://stores.ebay.com/ISPWEST-VWPARTS_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZQ2d999QQftidZ2QQtZkm
http://www.freewebs.com/lobotomert
http://www.pre67vw.com/colours/
http://www.type2.com/m-codes/t2colors.html
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/paintcodestype1.php
http://www.importmotor.com/
http://6vsources.blogspot.com/
http://www.aircooledtech.com/engine_build/
http://www.rdtlabs.com/
http://www.karmannkonnection.com/
http://www.type34.org/
http://www.bugwelder.de/
http://www.justkampers.com/
http://www.kieftenklok.nl/
http://www.ramair-filters.com/calc.html
http://www.dubmonkeysworld.com/
http://www.mig-welding.co.uk/tutorial.htm


Sider: 1 ... 40 41 [42] 43
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!