Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3]
|
61
|
Forum / Problemløseren / Sv: Farris
|
på: januar 16, 2010, 17:31:07 pm
|
Dette med vann i forgasseren er et triks som brukes på bilverkstedene av den gamle gode sorten- brukt på elder DAUKJØRTE biler for å komme gjennom eu (avgasskrav co)
|
|
|
62
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: VW i snø
|
på: januar 02, 2010, 18:01:09 pm
|
Hadde en plan om å lufte Bobla men orket ikke å Brøyte.
[attachment=1]
|
|
|
68
|
Forum / Problemløseren / Sv: ventiljustering/vekslingsmetoden??
|
på: november 15, 2009, 06:22:12 am
|
Vi bruker også denne metoden. Og den er meget GREI Jeg har for en tid tilbake (vw2you tiden) forklart at dette er en metode som går ann å bruke ,Men dengang ble jeg nermest kallet en idiot av noen av forståsegpåere på forumet
|
|
|
74
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Prisvurdering....
|
på: november 30, 2008, 11:12:54 am
|
Jeg ville demontert alle disse delene og solgt dem. Demonter alt og selg det. hiv bilen på skroten og få 1500 der også og plutselig så har du noen flere lapper. Kynisk og lite entusiastisk, kanskje, men money talks.....
Og holder dere på slik lenge nokk blir boblene mer vert MAGISK !!
|
|
|
83
|
Forum / Problemløseren / Sv: Stikkaksling
|
på: april 13, 2008, 20:12:26 pm
|
Pleier ikke å sitte så veldig fast men slik gjør jeg det
1. ta av bremsetrommel 2. skru av dem 4 15 mm boltene (15mm pipe) som holder lager og bremsene på plass og ta av klips til bremseslange og heng bremseskjoldet opp med ståltråd eller likn så slipper du å lufte 3. skru av dem 3 boltene med 19mm hode ute med bremsetrommel ,støtdemper 4. skru av dem 6 mutterne inne på gearkassen 13mm pipe/nøkkel 5 .da skal det bare være å dra rørhylsa rett av eventuelt slå forsiktig med en hammer på nedre feste (den med det 3 19mm boltene) 6. inne i gearkassen sitter det en låsering denne må tas ut og det kan være en tolmodighetstest uten skikkelig verktøy 7. akslingen skal være løs
Når det skal i sammen igjen pleier jeg å bruke litt fett på dem 2 halvmånene som ligger inne i sperra for å få dem til å ligge på plass mens akslingen skal på plass bare være lett på labben og ta tiden til hjelp.
|
|
|
85
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: overhaling av type 4 motor.. (luft)
|
på: februar 16, 2008, 08:16:48 am
|
Må si meg enig med holmen i denne saken . Ingen jeg kjenner eller meg selv har brent hull i stemplene hverken i bilsports sammenheng elller på gatebilene. Mitt tips er å bruke den delene som står på den motoren du har eller byttes i tilsvarende ikke mikse og trikse med å finne deler fra type 1 osv som nesten passer helt fint ! Det blir bare dobbelt så mye arbeid Jeg kjøper alle delene på HotShop eller Kvikk service dem er meget medgjørlige og har litt peiling og ikke minst SNAKKER dem NORSK .
|
|
|
|