Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 84 85 [86]
|
2551
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: mitt resto prosjekt
|
på: mars 01, 2011, 12:10:39 pm
|
Senkepøbler bytter hjullager mens cal look pøbler bytter motordeler. Jeg ser EN paralell her. Begge er lidenskaplig opptatt av sin hobby. Moro å se flinke folk i arbeide Er det lov å spørre hvor belgene kommer fra, og om du jobber helt ut fra egne ideer eller om du har tenkt å gå "snarveier" å kjøpe noe ferdig greier ala Airkewld?
|
|
|
2552
|
Forum / Krigsmodeller / Sv: En VW38 eller 39(?) funnet!!!!!
|
på: februar 24, 2011, 10:59:08 am
|
Er som Lobo skriver, den mangler senking. Og dette bastard/ delekaoset kunne blitt fulkomment om man hadde fått på en ragtop fra Paris beetles og et sett med Rossi lykter
|
|
|
2554
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: DU arver en original VW av tante Petri og må holde den original - hva gjør du?
|
på: februar 18, 2011, 20:27:40 pm
|
Slike klausuler er noe herk! Tenk på de som arver huset etter tante Petri! Du kan få det, men da må du holde det i orginastand! Brun velurtapet, vegg til vegg tepper med all den moroa slike har sugd til seg over en 30 års periode, råte bak dursjveggen på badet etc. Og hva gjør man når kloaken ryker? Er det da lov å grave opp å bytte eller blir det sett på som "ombygging" hvis man graver opp å bytter til et nytt rør? Skal man holde det orginalt er det vel mere riktig å la kjeramikkrørene sende gørra ut i naturen.
Nei. Jommen godt å ha papirene i orden i slike tilfeller. Jeg har selv kjøpt bil en gang som jeg lovet selger å holde orginal....... Senkesettet lå klart i garasjen og ventet på at bilen skulle komme hjem på tunet;D
|
|
|
2564
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke senkestøtdempere bør jeg kjøpe?
|
på: januar 28, 2011, 09:56:44 am
|
Spesifikasjoner: Senkes så lavt som mulig, innkortet og 185/35-17 dekk..... Dekka, senkespindler og brutal senk tilsier at det skal kortes mere enn bare de vanlige 2" her så sant det skal brukes vanlige skjermer Dette blir stivt nok i seg selv tror jeg. Derfor er jeg usikker på om bilen kan bli unødig stiv (nesten stum) med ekstra harde dempere.
Har litt for mye demping på min 4" med orginale dempere og senkespindler. Skulle gjerne vært LITT hardere for å ikke skrape så ofte, men vil ikke ha steinharde gassdempere. Men altså.... oppsummert: Ikke bruk orginaldempere på en 5cm høy bil dersom du ikke vil skrape Men har ikke du 135R-15 foran Lobo? Dette fjærer MYE i forhold til 185/35-17. Vi snakker om at 17" dekka har 129 mm mindre rulleomkrets (41 mm på diameteren!) enn dine 135 dekk. og 50,8 mm større dia. på felgene. Blir ikke mye fjærende gummi til overs da.
|
|
|
2565
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke senkestøtdempere bør jeg kjøpe?
|
på: januar 28, 2011, 08:05:36 am
|
Spesifikasjoner: Senkes så lavt som mulig, innkortet og 185/35-17 dekk..... Dekka, senkespindler og brutal senk tilsier at det skal kortes mere enn bare de vanlige 2" her så sant det skal brukes vanlige skjermer Dette blir stivt nok i seg selv tror jeg. Derfor er jeg usikker på om bilen kan bli unødig stiv (nesten stum) med ekstra harde dempere.
|
|
|
2566
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke senkestøtdempere bør jeg kjøpe?
|
på: januar 28, 2011, 06:54:44 am
|
Med senkespindler og link-pin trenger du strengt talt ikke noe annet enn orginale dempere. Jeg har prøvd å senke mye lavere enn det som er praktisk mulig å kjøre med og alikevel hatt vandring igjen på demperene. Uten spindler og ekstremsenk kan det derimot fort bunne i demperen.
|
|
|
2567
|
Forum / Problemløseren / Sv: Får en tak i M12 til M14 oversize "studs" i Norge.
|
på: januar 26, 2011, 22:57:53 pm
|
Mener du at vw parts påstår at skruer som går fra M12 i trommel til M14 ikke er en trygg løsning? Ser poenget, men håper de også mener at de motsatte boltene som finnes hos cip1 er like utrygge. Det svake punktet blir i overgangen melom de to gjengedimensjonene. Enten skruen som stikker ut av trommelen er M12 eller M14 så er målet i overgangen melom dimensjonene på skruen dønn lik.
|
|
|
2571
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Farger på Sprintstar felger 5x205?
|
på: januar 16, 2011, 11:12:42 am
|
Ikke hvis du lakkerer felgen sølv og detaljerer for hånd med sort etterpå. Tar ca 25 min. pr felg. Varmt lokale, tynn pensel, sort matt lakk (feks. bengalac) og stødig hånd er alt du trenger for å gjøre felgene tilnærmet strøkne.
|
|
|
2575
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: IRS geometri - verdens beste nødløsning?
|
på: desember 28, 2010, 21:28:01 pm
|
Vw har "løst" problemet ved å lage plata som går fra fjæra til drivakselen i fjærstål. og selvfølgelig også at fjærene tåler vridning om sin egen akse og at de tåler å bli bøyd ca 70 grader (eller var det ennå mere?)sideveis uten at de ryker. Dette forklarer muligens også hvorfor ei fjær som har sittet på høyre side av en bil i mange år IKKE bør monteres på venstre. Vw har kansje ikke funnet den idielle løsningen men det er en løsning som virker. Noe som igjen vises av levetiden på denne konstruksjonen. Det du skriver om JayCee løsningen forklarer vel kansje hvorfor de er så solid laget? For å tåle store feilbelastninger...... Red9 utgavene, som ser "tarveliger" ut i forhold, har et kuleledd då dette punktet.
Edit: Usikker på om Red9 utgaven finnes til IRS?
|
|
|
|