Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 84 85 [86] 87
|
2556
|
Forum / Problemløseren / Cab bakluke 58-64.
|
på: april 06, 2011, 14:39:10 pm
|
Er det noen som vet om noen lufteriller fra andre bilmodeller som kan sveises inn i ei vanlig 58-64 bakluke for å lage en tilnærmet identisk kopi av en orginal cab luke? 5 stk horisontale riller på vær side. Jeg vet desverre ikke bredde eller høyde på rillene. Wolfparts lager ikke lengere løse riller, kun hele luker og det blir det jo ikke noe morsomt karoseriarbeide ut av  Tips motas med takk!
|
|
|
2557
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: april 04, 2011, 21:09:43 pm
|
ûberfet boble mann!!  Bare lure på en ting: er det vanlig plastgrunning som er brukt på det rattet ditt? og åssen er slitestyrken på sluttproduktet? er det brukt noe klarlakk på det? tenkte å lakkere gearstanga, håndbremsen og rattet mitt så det matcher bilen min utvendig,  Siden han som bygger denne bilen sist var pålogget 23 August 2010 klokken 15:16:30 tipper jeg det finnes betraktelig raskere måter å finne svar på det du lurer på 
|
|
|
2562
|
Forum / Problemløseren / Sv: Skulle fått tak i TUV papirene for puma forestilling..
|
på: mars 17, 2011, 13:33:23 pm
|
Det står følgende i papiret:
Skifting av forstilling på volkswagen type 1 I Søramerika ble det i sin tid utviklet en spesiell forstilling for Volkswagen Puma. Denne forstillingen har justering av fjærhøyden slik at denne kan justeres i ønsket fjærhøyde før den sveises fast. Vi har forespurt Volkswagen AG om muligheten til å benytte denne forstillingen også på for eksempel VW type 1, og fabrikken har medelt at de ikke har noen innvendinger mot at denne forstillingen også benyttes på disse modellene. Følgende tekst er oversatt fra Volkswagen fabrikkens "Ratgeber" , pkt 4 side 29: Bruk av justerbare fjærben eller fjærer med forandret høyde (gjelder bare VW modeller).
Betingelser: Fjærene må senkes like mye foran og bak. Hjul eller dekk må ikke under noen omstendigheter komme nær understellet eller karoseriet. Ved maksimal fjærbelastning må fjærene holde spenningen. Ved tillatt lasteevne må den resterende fjæringsbevegelse måle minst 30 mm. En eventuell bremsekraft-regulator må justeres i henhold til den nye fjærbevegelsen. Forutsetningen er fortsatt at lyktenes posisjon ligger innenfor våre forskrifter med hensyn til avstand fra veibanen. Hvis nødvendig må den tillatte lasteevnen reduseres. Bruk av etterbehandlede (avsagde, avslipte, varmjusterte fjærer osv.) fjærer er ikke tillatt. Etter ombygging må bilen forevises den lokale Trafikkstasjon for godkjennelse.
|
|
|
2565
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Felgadapter Ø kjøpt 4x100-5x130 15mm
|
på: mars 16, 2011, 01:22:46 am
|
Tak for svar, 20mm kan bli i meste laget da 924 er veldig smal foran. Hvor mye hadde du tenkt deg for paret med 20mm?
Jeg selger begge settene for 1400,-. Ønsker å selge alle eller ingen..... De er kun prøvemontert på bil så de er å anse som nye. Forøvrig samme typen som Parts & Retards selger.
|
|
|
2568
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Repro
|
på: mars 07, 2011, 15:13:06 pm
|
Takker for alle svar:) Noe erfaringer med lav blir og glassfiber skjermer?
Med mindre du planleger å kjøre med hjul som subber i skjermene så er vel ikke det noe problem.
|
|
|
2572
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Airmighty Megasene. Portifolio 2010.
|
på: mars 02, 2011, 14:51:01 pm
|
Er visst svært populære disse bladene? Solgt på femten minutter!  Siden jeg fikk PM fra deg om at du ville ha bladet 15 minutter etter at jeg la det ut for salg så kan det virke slik ja. Det ble faktisk solgt etter 13 minutter 
|
|
|
2574
|
Bruktbørsen / Deler selges / Airmighty Megasene. Portifolio 2010.
|
på: mars 02, 2011, 14:14:40 pm
|
Jeg har klusset det til på webshopen til Airmighty og sitter nå med to like utgaver av dette bladet. En utgave selges derfor for 150,- + frakt. Bladet er på ca 125 sider og er proppfult av flotte bilder.
|
|
|
2576
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hei, felg spørsmål..
|
på: mars 01, 2011, 22:44:15 pm
|
Beklager avsporing, men... Tar jeg veldig feil hvis jeg tror adapterene som Unneberg selger kan muliggjøre Porsche felger på feks Vw Touran?
|
|
|
2577
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: mitt resto prosjekt
|
på: mars 01, 2011, 13:10:39 pm
|
Senkepøbler bytter hjullager mens cal look pøbler bytter motordeler. Jeg ser EN paralell her. Begge er lidenskaplig opptatt av sin hobby. Moro å se flinke folk i arbeide  Er det lov å spørre hvor belgene kommer fra, og om du jobber helt ut fra egne ideer eller om du har tenkt å gå "snarveier" å kjøpe noe ferdig greier ala Airkewld?
|
|
|
2578
|
Forum / Krigsmodeller / Sv: En VW38 eller 39(?) funnet!!!!!
|
på: februar 24, 2011, 11:59:08 am
|
Er som Lobo skriver, den mangler senking. Og dette bastard/ delekaoset kunne blitt fulkomment om man hadde fått på en ragtop fra Paris beetles og et sett med Rossi lykter 
|
|
|
2580
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: DU arver en original VW av tante Petri og må holde den original - hva gjør du?
|
på: februar 18, 2011, 21:27:40 pm
|
Slike klausuler er noe herk! Tenk på de som arver huset etter tante Petri! Du kan få det, men da må du holde det i orginastand! Brun velurtapet, vegg til vegg tepper med all den moroa slike har sugd til seg over en 30 års periode, råte bak dursjveggen på badet etc. Og hva gjør man når kloaken ryker? Er det da lov å grave opp å bytte eller blir det sett på som "ombygging" hvis man graver opp å bytter til et nytt rør? Skal man holde det orginalt er det vel mere riktig å la kjeramikkrørene sende gørra ut i naturen.
Nei. Jommen godt å ha papirene i orden i slike tilfeller. Jeg har selv kjøpt bil en gang som jeg lovet selger å holde orginal....... Senkesettet lå klart i garasjen og ventet på at bilen skulle komme hjem på tunet;D
|
|
|
|