april 27, 2024, 03:14:52 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 84 85 [86]
2551  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: mitt resto prosjekt på: mars 01, 2011, 12:10:39 pm
Senkepøbler bytter hjullager mens cal look pøbler bytter motordeler. Jeg ser EN paralell her. Begge er lidenskaplig opptatt av sin hobby. Moro å se flinke folk i arbeide Glad
Er det lov å spørre hvor belgene kommer fra, og om du jobber helt ut fra egne ideer eller om du har tenkt å gå "snarveier" å kjøpe noe ferdig greier ala Airkewld?
2552  Forum / Krigsmodeller / Sv: En VW38 eller 39(?) funnet!!!!! på: februar 24, 2011, 10:59:08 am
Er som Lobo skriver, den mangler senking. Og dette bastard/ delekaoset kunne blitt fulkomment om man hadde fått på en ragtop fra Paris beetles og et sett med Rossi lykter Glad
2553  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: T-1, 1200 1963 til salgs på: februar 19, 2011, 12:38:43 pm
Hvordan er det med godkjenning av luftfjæringen? Denne bilen må vel på EU titt og ofte.
2554  Forum / Snikk-snakk / Sv: DU arver en original VW av tante Petri og må holde den original - hva gjør du? på: februar 18, 2011, 20:27:40 pm
Slike klausuler er noe herk!
Tenk på de som arver huset etter tante Petri!
Du kan få det, men da må du holde det i orginastand! Brun velurtapet, vegg til vegg tepper med all den moroa slike har sugd til seg over en 30 års periode, råte bak dursjveggen på badet etc. Og hva gjør man når kloaken ryker? Er det da lov å grave opp å bytte eller blir det sett på som "ombygging" hvis man graver opp å bytter til et nytt rør? Skal man holde det orginalt er det vel mere riktig å la kjeramikkrørene sende gørra ut i naturen.

Nei. Jommen godt å ha papirene i orden i slike tilfeller. Jeg har selv kjøpt bil en gang som jeg lovet selger å holde orginal....... Senkesettet lå klart i garasjen og ventet på at bilen skulle komme hjem på tunet;D
2555  Forum / Snikk-snakk / Sv: DU arver en original VW av tante Petri og må holde den original - hva gjør du? på: februar 18, 2011, 12:38:54 pm
Man jatter med ved overtagelsen. Så fort bilen er registrert i ditt navn så senker du den maximalt Glad
2556  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Fester til Norema takgrind gis bort. på: februar 17, 2011, 13:48:48 pm
http://www.finn.no/finn/torget/gisbort/annonse?finnkode=26755572
2557  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Senkebrakketer fremre fanger T1 på: februar 11, 2011, 13:51:58 pm
Og for en finisch på delene a gitt! Dette var topp saker. Mye penere enn å bygge om orginalfester.
10 av 10 poeng for disse Glad
2558  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: EMPI Spyder Mags (Fælger) 8Spoke på: februar 03, 2011, 15:12:47 pm
14" dette ikke sant?
2559  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 69 mod boble selges i deler... på: februar 01, 2011, 15:15:10 pm
Disse blå teppene.... Ca hvor "blå" er de? Mørke/lyse etc?
2560  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Frontrute 1958-64 T1. på: februar 01, 2011, 13:44:13 pm
Takk for tips!
De hadde mange flere ruter enn det som er nevnt i anonsen. Kostet 760,- for den jeg skulle ha inkl frakt Glad Sprell ny fra gammelt lager.
2561  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: NOS steinsprutdeksler til framskjermer T1 på: januar 31, 2011, 12:11:54 pm
PM!
2562  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke senkestøtdempere bør jeg kjøpe? på: januar 28, 2011, 11:08:35 am
Men hvis jeg kjører stive gassdempere kan jeg altså senke ENDA mer uten risk for å slå nedi ved kjøring  Kult

Godt poeng Glad
2563  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke senkestøtdempere bør jeg kjøpe? på: januar 28, 2011, 10:05:56 am
Dimensjon på felger og dekk blir en svært viktig faktor her siden dekk også utgjør en del av bilens fjæring.
2564  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke senkestøtdempere bør jeg kjøpe? på: januar 28, 2011, 09:56:44 am
Spesifikasjoner: Senkes så lavt som mulig, innkortet og 185/35-17 dekk..... Dekka, senkespindler og brutal senk tilsier at det skal kortes mere enn bare de vanlige 2" her så sant det skal brukes vanlige skjermer
Dette blir stivt nok i seg selv tror jeg. Derfor er jeg usikker på om bilen kan bli unødig stiv (nesten stum) med ekstra harde dempere.


Har litt for mye demping på min 4" med orginale dempere og senkespindler. Skulle gjerne vært LITT hardere for å ikke skrape så ofte, men vil ikke ha steinharde gassdempere. Men altså.... oppsummert: Ikke bruk orginaldempere på en 5cm høy bil dersom du ikke vil skrape Blunker

Men har ikke du 135R-15 foran Lobo? Dette fjærer MYE i forhold til 185/35-17. Vi snakker om at 17" dekka har 129 mm mindre rulleomkrets (41 mm på diameteren!) enn dine 135 dekk. og 50,8 mm større dia. på felgene. Blir ikke mye fjærende gummi til overs da.
2565  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke senkestøtdempere bør jeg kjøpe? på: januar 28, 2011, 08:05:36 am
Spesifikasjoner: Senkes så lavt som mulig, innkortet og 185/35-17 dekk..... Dekka, senkespindler og brutal senk tilsier at det skal kortes mere enn bare de vanlige 2" her så sant det skal brukes vanlige skjermer
Dette blir stivt nok i seg selv tror jeg. Derfor er jeg usikker på om bilen kan bli unødig stiv (nesten stum) med ekstra harde dempere.
2566  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke senkestøtdempere bør jeg kjøpe? på: januar 28, 2011, 06:54:44 am
Med senkespindler og link-pin trenger du strengt talt ikke noe annet enn orginale dempere. Jeg har prøvd å senke mye lavere enn det som er praktisk mulig å kjøre med og alikevel hatt vandring igjen på demperene. Uten spindler og ekstremsenk kan det derimot fort bunne i demperen.
2567  Forum / Problemløseren / Sv: Får en tak i M12 til M14 oversize "studs" i Norge. på: januar 26, 2011, 22:57:53 pm
Mener du at vw parts påstår at skruer som går fra M12 i trommel til M14 ikke er en trygg løsning? Ser poenget, men håper de også mener at de motsatte boltene som finnes hos cip1 er like utrygge. Det svake punktet blir i overgangen melom de to gjengedimensjonene. Enten skruen som stikker ut av trommelen er M12 eller M14 så er målet i overgangen melom dimensjonene på skruen dønn lik.
2568  Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: Dårhåndtak på: januar 26, 2011, 22:36:04 pm
Det øverste på bildet er riktig til din bil.
2569  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Lid+Silverbig = sant på: januar 16, 2011, 22:07:30 pm
Morsomt prosjekt.
Nå vet ikke jeg hvor ille bilen er men kansje en rubbing av den mest brutale sorten er alt som trengs?
 
2570  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Farger på Sprintstar felger 5x205? på: januar 16, 2011, 21:18:28 pm
Har kun erfaring med dette på 4 bolt felgene. Viste ikke at 5 bolt ikke har denne pregen som jeg la lakken inntil Glad
2571  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Farger på Sprintstar felger 5x205? på: januar 16, 2011, 11:12:42 am
Ikke hvis du lakkerer felgen sølv og detaljerer for hånd med sort etterpå. Tar ca 25 min. pr felg. Varmt lokale, tynn pensel, sort matt lakk (feks. bengalac) og stødig hånd er alt du trenger for å gjøre felgene tilnærmet strøkne.
2572  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: T1 2" Linkpin mags Frontbeam på: januar 10, 2011, 20:00:15 pm
Er korte fjærer og styrestag med i prisen eller er det kun rørene?
2573  Forum / Problemløseren / Sv: Montering av Facet bensinpumpe på: januar 10, 2011, 10:18:57 am
På samme måten som med med mekanisk bensinpumpe. Vrir om nøkkelen Glad
2574  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Frontrute 1958-64 T1. på: januar 09, 2011, 22:18:46 pm
Noen som har en slik i grei stand å selge?
Hvis du har, send mail til: bablefisher@yahoo.com
2575  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: IRS geometri - verdens beste nødløsning? på: desember 28, 2010, 21:28:01 pm
Vw har "løst" problemet ved å lage plata som går fra fjæra til drivakselen i fjærstål. og selvfølgelig også at fjærene tåler vridning om sin egen akse og at de tåler å bli bøyd ca 70 grader (eller var det ennå mere?)sideveis uten at de ryker. Dette forklarer muligens også hvorfor ei fjær som har sittet på høyre side av en bil i mange år IKKE bør monteres på venstre.
Vw har kansje ikke funnet den idielle løsningen men det er en løsning som virker. Noe som igjen vises av levetiden på denne konstruksjonen.
Det du skriver om JayCee løsningen forklarer vel kansje hvorfor de er så solid laget? For å tåle store feilbelastninger...... Red9 utgavene, som ser "tarveliger" ut i forhold, har et kuleledd då dette punktet.

Edit: Usikker på om Red9 utgaven finnes til IRS?
Sider: 1 ... 84 85 [86]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!