april 25, 2024, 01:38:22 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
61  Forum / Teknisk, teori og praksis / Hvor er motorkoden/serienummeret på wasserboxer? på: august 27, 2012, 19:08:28 pm
Hvor er motorkoden/serienummeret på WBX? Dette er en #DJ. Trodde den skulle være der jeg har ringa rundt på bilde, men det står det bare en VW-logo og .386..

[attachment=1]
62  Forum / Problemløseren / Klassikeren: lekkasje fra ventildeksler wasserboxer på: august 13, 2012, 22:48:52 pm
Nå er jeg drit lei oljelekkasje fra toppdeksel!
1. Er det samme deksel på boble og wasserboxer?
2. Hvilke deksel og pakninger har dere best erfaring med? Jeg har prøvd standard deksel, korkpakning med og uten pakningsstoff, men det er langt fra tett.
(ja, det er mange tråder om dette, men lurer på dette med wasserboxer..)
63  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Skifte fra 1 til 2 krets bremsesystem på: august 04, 2012, 22:05:03 pm
Vet ikke hvordan det var på de 1-krets-systemene, men på min 69' så,går det to rør ut fra det fremre kammeret i hovedsylinderen (ett til hvert framhjul) og ett rør ut fra det bakre kammeret. Dette deles i to bak ved girkassen og går ut til bakhjulene.

Du må ihvertfall bytte hovedsylinder og bremseveskebeholderen, 2kretsbeholderen har en skillevegg i midten og to slanger ut i bunn, en til hver av hovedsylinderkammerene.
64  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bremsenoob trenger litt hjelp på: august 01, 2012, 18:57:26 pm
Vær forsiktig med å presse helt inn pedalen når systemet er tørt, du kan visstnok ødelegge noen pakninger i hovedsylinderen. Jeg kjøpte et sett fra gasolin.no nå som trykksetter systemet ved å bruke luft fra reservehjulet. Da slipper du å trykke, bare å lukke alle lufteniplene og åpne en etter en, høyre bak, venstre bak, høyre foran, venstre foran.
65  Forum / Teknisk, teori og praksis / Passer lamell fra passat 88-96 i wasserboxer? på: juli 29, 2012, 18:49:53 pm
Passer clutchlamellen fra Passat 88-96mod (1,8 og 2,0) i wasserboxer? Ser at den er 215mm, og det er min trykkplate også (ødela splines'ene på lamellen under montering).
66  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Hjelp og råd til Roadster på: juli 29, 2012, 18:39:49 pm
Ser at det har dukket opp en ny butikk på hjørnet av eidsvollsgate/jonsvannsveien på singsaker som lager cab'er. Sikkert kjeeempebillig Rekker tunge Men verdt en telefon.
67  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div eksos: Merged header, ormbo m/glaspack og j-tubes. på: juli 29, 2012, 10:25:02 am
Du har mail..
68  Forum / Teknisk, teori og praksis / Reservehjulsbrønn - bærende konstruksjon? på: juli 28, 2012, 23:24:19 pm
Har radiator foran i reservehjulsbrønnen, og trenger innluft. Tenkte å skjære en spalt i bunnen av reservehjulsbrønnen og lage en liten spoiler under som leder luft opp på radiatoren. Da er spørsmålet: Er dette godkjent? Det er vel ikke bærende konstruksjon dette?

Biltilsynet vil ikke svare før jeg kan vise bilen, men jeg vil gjerne gjøre det nå imens jeg holder på med alt annet.
69  Forum / Problemløseren / Sv: Behov for å bytte hoved bremsesylinder ved oppgraderte skiver? på: juli 27, 2012, 12:23:15 pm
Logisk nok, det slo meg bare ikke det og da. Nå virker bremsene, men pedalen er fremdeles for myk. Kan det ha noe med justering av tromlene bak? Eller rekkefølgen jeg luftet? Nå har det blitt litt tilfeldig, men kommer ikke luft ut av noen nipler. Har kjørt igjennom over 1 liter væske.
70  Forum / Problemløseren / Sv: Behov for å bytte hoved bremsesylinder ved oppgraderte skiver? på: juli 25, 2012, 17:33:24 pm
Kan det være at jeg har bytta om venstre og høyre kalipper foran? Nå er nipplene helt nederst. Kan dette gjøre at jeg ikke får lufta ordentlig?
71  Forum / Snikk-snakk / Bilkunst på: juli 25, 2012, 09:58:43 am
http://9gag.com/gag/4837927

Litt bilkunst. Sofaen der har vært posta her før, men mye annet tøft.
72  Forum / Problemløseren / Sv: Behov for å bytte hoved bremsesylinder ved oppgraderte skiver? på: juli 24, 2012, 22:21:37 pm
Stemmer at jeg hadde skiver foran fra før ja.
Justeringsskruer riktig vei og bånda helt ut? Må se litt i verkstedhåndboka skjønner jeg. Men problemet er at det virker som at jeg har fått ut all lufta (det kommer rein veske ut fra både kaliprene foran og sylindrene bak), men fremdeles er pedalen veldig slapp.. Bremsene tar litt bak, men ikke foran.
73  Forum / Problemløseren / Behov for å bytte hoved bremsesylinder ved oppgraderte skiver? på: juli 24, 2012, 19:55:37 pm
Jeg har en 69-mod 1500, uvisst om hovedsylinderen er standard.
Jeg har montert bremseskiver foran fra unneberg godkjent for 100kW: http://www.unneberg-bil.no/product/190793
Byttet også da til 19,05mm bremsesylindre i tromlene bak.
Prøvde å lufte i dag. Det kommer væske ut fra lufteniplene foran, men pedalen blir aldri hard. Må jeg bytte hovedsylinder? Isåfall til hva?
(Ja, jeg prøvde søkefunksjonen)
74  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Digijet injektor på: juli 01, 2012, 16:21:47 pm
ok. du har mail
75  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Digijet injektor på: juli 01, 2012, 14:18:24 pm
85-92 ca? Transporter, 2,1L wbx.
Lekker der slangen kommer inn , ser ikke ut som det er noe reparerbart.

Ser ut som det var samme på Golf og Jetta.
Det lekker her (ikke riktig injektor på bildet, men allikevel...:
[attachment=1]
76  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Digijet injektor på: juli 01, 2012, 13:58:41 pm
Skulle hatt en digijet injektor (innsprutsdyse), noen som har?
77  Forum / Teknisk, teori og praksis / Størrelse på bremsesylindre bak 69-mod på: april 30, 2012, 17:23:57 pm
Hvilke bremsesylindre er det bak på 69-modellene? Ser ut på etka som at det kan være både 17,5 og 19,05mm. Jeg får ikke åpna trommelen, og må vite det for å få godkjent skivebremsene foran.
78  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lære seg å sveise for å holde kostnadene nede? Vanskelig? på: oktober 16, 2011, 12:41:46 pm
Men for all del hold deg unna MIG/MAG apparatene til Biltema. Jeg har ett, og matinga er den dårligste jeg har sett noen gang. Hvis du holder slangepakken heeelt stram så får du kanskje ut litt tråd hvis du er heldig. 3500,- rett i dass.
79  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Eksos på: september 10, 2011, 10:20:03 am
bump..
Ingen? Hva med noe til vanlig boble?
80  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor får jeg tak i skivebremser som blir godkjent av Biltilsynet for ~120 HK? på: august 28, 2011, 12:04:17 pm
BT i Trondheim sa det varierte fra person til person. Men min søknad behandles av en som ville ha de oversatt. Heldigvis så slipper jeg offentlig godkjent oversettelse, så da synes jeg egentlig at det er ok. Skjønner jo at de ikke kan ha tyskere ansatt.
81  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 2,1 WBX selges komplett på: august 24, 2011, 21:58:26 pm
Litt OT, men hvis noen i Trondheim ender opp med denne så kan de se hvordan jeg fikk den inn i bobla mi, har akkurat fått den på hjul
82  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor får jeg tak i skivebremser som blir godkjent av Biltilsynet for ~120 HK? på: august 24, 2011, 16:40:56 pm
Det trodde jeg også, men er ikke sikker.. papirene er på tysk også, så jeg må google translat'e litt før jeg skjønner noe.
83  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Eksos på: august 24, 2011, 16:39:45 pm
Har potte til 2,1 wasserboxer.

Grenrør da? Og ikke original wasserboxerpotte håper jeg? Den er alt for lang, har en sjøl..
84  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor får jeg tak i skivebremser som blir godkjent av Biltilsynet for ~120 HK? på: august 23, 2011, 21:40:59 pm
Da har jeg fått bremsene fra unneberg, ga 8000 for de (kun frambremser). Desverre er papirene på tysk, men jeg kan sende de til de som vil se. Fikk ikke lagt ut fila her, den var for stor.
Bremsene skal være godkjent til 136hk.
85  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Eksos på: august 23, 2011, 17:12:16 pm
Trenger eksosanlegg til wasserboxern min som står i ei boble. Så helst noe med ferdig vridde flenser, hvis ikke så er vel strengt tatt alt uoriginalt t1 av interesse.
86  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Oljekjøling og temperatur på wasserboxer på: august 21, 2011, 10:15:14 am
Glemte å sjekke det mest åpenbare: Cip1.
http://www2.cip1.com/SearchResults.asp?Cat=1441
Blir fort litt stive priser på et skikkelig sett..

Ser forresten at det ikke er snakk om tykke slanger, så mulig det går an å bare bruke et slikt adapter, som jeg allerede har
montert for å måle oljetemp:
http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Biltilbehor/Bilelektrisk/Bil_instrumenter/Adapter-for-oljegiver/

Litt trivia: Har ikke tenkt på det sånn før, men den originale oljekjøleren fungerer visst også som en oljevarmer under oppstart, fordi vannet får temp før oljen gjør det. Tror allikevel for min del at jeg dropper den originale oljekjøleren, fordi det blir aldri skikkelig kaldstart på denne sommerbilen.
87  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 4 bredda org. felger på: august 20, 2011, 07:48:41 am
Hva er innpresset foran og bak? Og er de like breie?
88  Forum / Teknisk, teori og praksis / Oljekjøling og temperatur på wasserboxer på: august 20, 2011, 07:45:51 am
Skal kjøre første prøvetur med WBX'n nå, men har ikke kobla opp vannkjøleren på oljen.
1. Hvor mye temp kan jeg ha på oljen før jeg bør stoppe?
2. Finnes det enkle luftkjølte oljekjølere til wbx? Har ikke så lyst til å begynne med T-stykker og overganger for å få vannet til å gå via oljekjøleren.
89  Forum / Snikk-snakk / Sv: 32mm rør på: juli 31, 2011, 16:00:16 pm
hahah, ja, prispolitikken er jo syk, det er derfor jeg unngår slike firma når jeg kan. Trenger nok 8m fort ja, må ut til siden først, legger slangene evnt røra under kanalene, da blir det nok minst sjangse for å klemme de istykker på en fartsdump.

Likte måten det ble gjort her (slanger):
http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=353775
90  Forum / Snikk-snakk / Sv: 32mm rør på: juli 31, 2011, 14:58:34 pm
tess skal ha 4-500,- /meter. Må ha ihvertfall 8 meter, så er ikke så sugen på å svi av 4000 på dette.

Ser aluminium er litt billigere, funker det bra?
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!