Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5
|
64
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 1961 Tistlo-Looker (Badlook?)
|
på: september 26, 2008, 14:15:09 pm
|
Kan jo og opplysa litt meir innafor batteri-saken: Bilen starta bra idag! Kjørt med han og! Men det virker som om noko er galt med cluchen... fordi, når eg bremser for å skifte til revers, og trør inn cluchen, så slokner motoren... men det er berre når bilen ikkje går (brems) og når cluchen er inne. i fri/ tomgang går den fint! Sjølv om den starta, så er batteriet på lading nå, så eg ska straks ut og prøva igjen Da er det tomgangen for når du trår inn clutsjen går den over til tomgangen og ihvertfall når du bremser! nææ... da er det vel utløserlageret ditt, eller slapp cluch, sånn at du slurer og kveler motoren, prøv og juster clutchen din. tomgangen er det i allefall ikke for den er ikke avhengig du har clutcheninne eller ute.
|
|
|
67
|
Forum / Problemløseren / Sv: Senking
|
på: september 01, 2008, 22:37:07 pm
|
ja den kan du vel skaffe. meen har du tanker om å senke bilen? hvis ikke så kan du slippe betraktelig billigere unna ved å kjøpe en brukt orginalforstilling.
|
|
|
68
|
Forum / Problemløseren / Sv: Senking
|
på: september 01, 2008, 22:29:22 pm
|
nja eller ikle hele dritten med ett grovt lag understellsmasse og låne noen andres puma papirer. og dra innom ett annet verksted?
|
|
|
72
|
Forum / Problemløseren / Sv: Fjær til håndbrekk, hoppet av??
|
på: august 03, 2008, 16:09:47 pm
|
er vel evnt plastknappen som har røket, eller at hele armen har kommet ut fra feste. da må du løsne brekkvaierne, få opp selve armen og dytte pinnen inn i sitt rettmessige spor. veldig enkelt når du først begynner på det. kanskje en grei mulighet til å justere pikens brekk også:D
|
|
|
75
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering!
|
på: juli 19, 2008, 14:07:49 pm
|
kommer an på hvor det spriker, er jo boblesyken det at folk lener seg på panseret når det står oppe å bøyer det, uavhengig av dette har du jo endel justeringsmuligheter på de boltene du strammer panseret til hengslene.
|
|
|
81
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Emils 57 Type 2 Panel
|
på: mai 14, 2008, 22:04:01 pm
|
så lenge du er obs på å få samme koning på røret som nipplene er så burde ikke det være noe problem. jeg er så driitmisunnelig på den bilen der! den er skamfet! håper du ikke har noen planer om utvendig lakkering?
|
|
|
82
|
Forum / Problemløseren / Sv: ladeproblemer
|
på: mai 07, 2008, 21:24:10 pm
|
takk for svar:) men når jeg målte dette hoppet spenningen mellom 5-19v så fikk ikke noen skikkelig måling ut, ? men ett eller annet skjedde på dynamoen. så er det mest logiske da å kjøpe me ett nytt rele eller noe annet siden målingen burde ha vist 36v?
|
|
|
83
|
Forum / Problemløseren / Sv: ladeproblemer
|
på: mai 06, 2008, 20:47:40 pm
|
jepp men vet du hvordan jeg gjør dette? mener å huske at jeg skal måle ampere og i serie eller noe? hehe som sagt veldig grønn
|
|
|
84
|
Forum / Problemløseren / ladeproblemer
|
på: mai 06, 2008, 20:15:35 pm
|
satt inn 12v ab motor i bobla mi, men den lader ikke, hvor burde jeg begynne å feilsøke? og hvordan finner jeg ut om den lader litt? el greiene har jeg lite peiling på men håper jeg slipper å bytte dynamo.
hilsen kristian
|
|
|
87
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: april 18, 2008, 21:04:16 pm
|
jeg synes pinstriping er kult, men det kan lett bli overkill. i mine øyne.. det samme mener jeg med å ta allerede brukte motiver ,til å lage de av.. selv om det er kult med den kaninen, så er det jo ren kopi av von dutch.. finn heller en som kan lage noe helt eget for bilen.. hvis det skal være pinstripe bør det være ganske subtilt, og ikke skrike ut.. er kulere når man ser på en bil, og plutselig legger merke til noe nytt. mener nå jeg.
jeg skjønner jo hvor du vil hen, men pinstriping er jo også delt, du har jo de som vil ha noen enkle linjer. men hvis man ser på old school pinstriping så er det vanskelig å være innovativ,det meste er nesten helt likt men denne bilen som jeg syns får litt gammel rod look vil jeg si det sømmer seg med noe som hedrer fortiden. men det var bare mine to femtiøyrar
|
|
|
|